/spanien/barcelona/forum/1274.aspx/spanien/barcelona/forum/1274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-09-22 16:28
Undra vad som ligger bakom detta...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-22 16:24
Vad sägs som att stänga ner forumet under våra matcher? Vet att Arsenals forum gör detta. Vill ni skriva av er så gör det efter matchen. Det finns vissa skribenter som bara tittar fram när det går dåligt för oss under matcher och kladdar ner forumet. Ja troll helt enkelt som hatar vår klubb. Att stänga ner forumet under våra matcher kanske hade fått stopp på detta? En annan idé är att det blir varningar till skribenter som skriver om Real Madrid och Ronaldo. Under Real Madrids matcher så kan man läsa liverapporter här. Nästan mer här om Real Madrids match än på Puertan. Lägg ner för helvete.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-22 16:08
Tror att många håller med det brukar vara riktigt lågt nivå här.

Men det behöver inte betyda att ni bra skribenterna måste lämna för det.
Vad blir det när ni lämnar en efter en?

Stå emot och helst skrolla förbi det ni tycker är sandlåda nivå. Det tråkiga är när ni försöker diskutera med dessa olika människor så bränner ni bara er själva. Det är en sak att argumentera någon man byter man tankar och upplevelser. D.v.s ge och ta.

Men tyvärr anser jag att ni för ofta går i fällan och bara blir frustrerade.
Ge de inte den uppmärksamheten de behöver helt enkelt.

Kanske lätt för mig att säga det då jag inte är någon bra skribent här inne utan jag brukar mest läsa och vädra visa tankar och drömmar. När jag tycker att det är låg nivå brukar jag bara skrolla förbi allt eller försöka starta ny diskussion (väldigt sällan dock).

Go fortsättning
Barcelona Lion24
2016-09-22 16:00
Jag håller med när det gäller den allmänt låga nivå som stundar här inne. Just nu håller jag och DM1982 på att rekrytera moderatorer och vi har redan hittat en duktig skribent. Presentationen får personen göra själv :). Men jag har pratat med DM1982 och jag/vi lovar hårdare krafttag mot skribenter som allmänt håller låg nivå och då bryr jag mig verkligen inte om företeelsen är liten eller stor. Alla kan läsa reglerna här uppe som står ovan. Sen får man kontakta Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter, Uppdrag Granskning eller Advokatsamfundet om man vill. Det här forumet har verkligen inte råd med att förlora duktiga skribenter i förmån för barn.
Barcelona Gabriel
2016-09-22 15:32
Det är sant att otroligt många duktiga skribenter lämnat under årens gång, mycket tack vare den låga nivån. Själv lämnade jag också ett tag under lite mer än 1 års period, innan jag tillslut kom tillbaka. Just eftersom det var tråkigt att duktiga skribenter som fanns här inne hade lämnat. Jag minns skribenter som Ghazza, El Flaco, Kharles mfl som idag tyvärr inte har något med det här forutmet att göra längre. Andra skribenter som lyst med sin frånvaro på sistone är the cameroonians, och innan dess lyste El Flacos inlägg här inne som den ljusaste av alla strålar. Xaviesta skriver allt mer sällan och Kröjff börjar förmodligen också tappa tålamodet. Det är otroligt synd att det är på det här sättet, för att utan att vilja nämna några specifika namn så finns det en hel del användare här inne som inte bidrar med speciellt mycket för att göra det här till ett trivsamt och intressant forum att komma in och besöka, och även att bidra till. Vad gäller min egna del så brukade även jag själv fokusera mig mer förut på att skriva innehållsrika inlägg, välskrivna analyser och argumentativa texter på flera stycken. Men allt med tidens gång har jag tappat lusten då dessa texter knappt ens noteras. Visst, det är alltid trevligt att få ett svar med "bra inlägg, Gabriel", men vad som verkligen tänder gnistan är ju om man lyckas få ett lika långt och välskrivet svar med bra argumentationer för sin sak tillbaka. Det händer i princip aldrig. Samtidigt försvinner ens egna inlägg, som man ofta lagt ner en hel del tid på, bort mellan alla one-liners som handlar om Cristiano Ronaldo osv. Det gör att man tappar lusten och, det har blivit mer och mer mindre innehållsrika texter till att man faktiskt själv "smittats" av den allt mer låga nivån till att själv ofta inte heller bidra med värst mycket . På tal om självrannsakan! Det är ett svårt jobb för moderatorerna då de bara är 2 stycken som tar jobbet. Jag har egentligen ingen lösning på problemet. Det enda jag kan komma på är att det sätts upp nya och hårdare regler som måste följas, samtidigt som fler moderatorer får rekryteras. Les Rambles är på väg spikrakt neråt, en gång i tiden var det här forumet det bästa forumet på hela svenskafans med sjukt mycket duktiga skribenter. Den tiden är tyvärr sedan länge förbi.
Barcelona Iniesta70
2016-09-22 14:02
Marcherano är tyvärr ingen stabil mittback,positionsspelet är under all kritik,är ingen slump att just han halkar,som någon annan skrev här inne så är han ofta inblandad i baklängesmål,både direkt och indirekt.Spelar ingen roll om han glider snyggt eller täcker ett skott här och där när man gör såna grova plumpar.förlorar oftast höjdduellerna och drar på sig mycket frisparkar vilket betyder att motståndarna får lite fäste på vår planhalva och lite längre anfall. Igår hade våra mittbackar en jäkligt lugn match och ändå släpper de in mål,otur och klantigt. Macherano köptes från West Ham (tror jag?)som en rotationsspelare på defensiva mittfältet,där han inte kunde konkurrera ut Busketts. På något sätt har han smygit sig in som ordinarie mittback under åren efter puyol. Jag gillar hans inställning och krigarhjärta,men jag har större krav på en mittback i Barca. Otur att Umtiti skadade sig, han verkar lovande,är imponerad hittills av honom. Arda, Rafhina,denis är tyvärr inga spelare som jag vill luta mig mot när det drar ihop sig,tyvärr. Är inte imponerad av någon av dem än så länge.....Sergi Roberto är KUNG! Vilken flyt i spelet,hade vi haft nån annan hb så hade jag gärdat sett honom på mittfältet igen,han är makalöst bra! Paco måste spelas in om han ska få nåt självförtroende annars är ju köpet obegripligt, han kommer ju knappast vända matcher åt oss från bänken? LE borde han läst Atletico vid det här laget och gjort nån form av schackdrag. Om vi släpper in ett mål mot Atletico så ryker vi i en kvart eller semi,Simeone läser oss som en öppen bok,nästa gång är det vår tur att chocka med nåt fyndigt....vi tar trippeln i år om vi får ordning på mittbackarna.
Barcelona Katalano
2016-09-22 13:35
Så otroligt trist när bra skribenter som bidrar till intressanta diskussioner och som faktiskt kan diskutera ett ämne och svara med konkreta argument lämnar forumet. Jag blir fruktansvärt irriterad över det, speciellt när alla troll och övriga typer av idioter hänger kvar och att det är pga deras otroligt låga nivå som mogna duktiga skribenter väljer att lämna. Även om man väljer att ignorera vissa skribenter så kretsar i stort sett varje diskussion i forumet runt det ämne dessa diskuterar, oftast Real och Ronaldo och hela forumet dras ner i leran. Jag älskar att besöka vårt forum när det finns intressanta diskussioner på gång, men det är alltmer sällan eftersom de bra inläggen försvinner i allt "brus". Tack till er duktiga skribenter som fokuserar på ämnet Barcelona och som diskuterar och svarar med konkreta argument. Ibland är det en fröjd att läsa era inlägg. Jag hoppas att Mod i sinom tid finner en god nog anledning att banna de troll och övriga som endast diskuterar Real, Ronaldo och hur dålig LE och våra spelare är utan att komma med ett enda bra argument för det.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-09-22 13:08
Kollade precis matchen..Kan konstatera att Suarez var bedrövlig..Dålig första Touch..Han kämpade iaf men..Riktigt usel.
Fuerza
2016-09-22 12:57
Bisarrt agerande från en del här.

Tycker, och har alltid tyckt, att Mascherano är ett hot mot våra framgångar. Av någon anledning lyckas han alltid befinna sig i de konstigaste av situationer. Han låg bakom förlusten mot Alaves med sitt tarftliga agerande och har legat bakom
många onödiga mål. Det har ofta sett nervöst ut mellan honom och Pique i El Clasicon bland annat.

Hoppas innerligt att han blir såld. Kommer fira det lika mycket som när Keita lämnade klubben. Ingen kan tysta med min åsikt gällande Mascherano. Hans tid är över och han måste bort från klubben.
Barcelona Barcelonistas
2016-09-22 11:42
Här diskuterar vi inte andra användare, varning utdelas.//Mod.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-22 11:17
[QUOTE=El Pistolero #9]Argentinsk media siktar på att Messi ska vara tillbaka till landslagsuppehållet. Ja ni vet vad resultatet kommer bli. Vi kommer få lida igen. [/QUOTE] Barça får sätta ner foten, kan inte fortsätta så här!
Barcelona Bosketts
2016-09-22 10:27
Barcelona neymar JR
2016-09-22 10:25
Haha vad babblar du om, du borde fan bli aktiemäklare med det sjätte sinnet du har (du vet allt). Va i helvete vet du om hur Messi har värmt upp? Messi är en explosiv spelare då innebär detta såna här skador. Ganska SJÄLVKLART att både HAN och klubben har jobbat förebyggande kring detta i åratal. Ljumsken släppte move on, nu får han vila.
Barcelona enkos
2016-09-22 10:20
Problemet med Messis skador kring ljumsken är absolut inte Argentina utan Messi själv som inte värmer upp ordentligt och inte stretchar sig tillräckligt . Han har blivit nonchalant helt enkelt. En fystränare borde följa honom hela tiden på träningen och matcherna framför allt på uppvärmningen.
2016-09-22 08:49
Argentinsk media siktar på att Messi ska vara tillbaka till landslagsuppehållet. Ja ni vet vad resultatet kommer bli. Vi kommer få lida igen.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-22 08:35
Frågan är hur vi ställer upp mot Sporting på lördag med tanke på CL i veckan. Neymar -Paco -Rafinha Man bör allafall ha någon av SN på planen och Suarez kan nog behöva vila. Vid en stabil ledning kan Neymar gå ut och in med Arda i den positionen han varit riktigt bra. Gomes -Busquets -Rakitic Frågan här är ju vem som ska spela av Iniesta och Rakitic, för en av dem bör nog starta. Känns som att Iniesta är den som behöver lite mer vila emellanåt. Rakitic kan bytas mot Denis under matchen. Digne-Mascherano-Piqué-Roberto Ter Stegen Här är det inte så mycket ändringar, men Digne har gjort det väldigt bra när han väl fått spela, Alba kan dessutom behöva lite vila.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-22 08:04
3 veckor på Messi alltså, däremot tur att det inte verkar vara någon större fara med Busquets. Borde kanske kunna vara med redan till lördagens match? Vad gäller Messi så klarade vi oss trots allt bra utan honom förra säsongen, men det var ju för att Suarez och framförallt Neymar klev fram. Nu gäller det att dem gör det igen. Inte lätt att avlasta världens bästa. Dessutom bör Paco samt Rafinha få chansen nu, vi har en bra trupp så dags att utnyttja det. Men det är oroande med Messis skador, jag tror att han gjorde det värre när han trots rekommendation från Barca att vila ändå åkte halvskadad och spelade för Argentina. Det håller liksom inte i längden att göra så, det borde ju Messi förstå? Nåja nu får han vila ca. 3 veckor vilket kanske är bra, även om han känner sig skadefri redan efter 2 ska han ändå vila en till vecka. Om jag räknat rätt missar han följande matcher: Sporting borta, Mönchengladbach borta samt Celta borta. Sedan verkar det vara uppehåll igen och då ska han INTE spela för Argentina. Sedan tillbaka hemma mot Deportivo den 15/10. Tuffa matcher han missar, men vi bör klara oss.
Barcelona papillon
2016-09-22 08:03
Är det bara jag som ser fram emot matcherna pga S. Roberto? Han är så jävla stabil nu för tiden att man knappt saknar Alves "bollkladdande". Han har ett sådant fint driv i steget och han kommer bara bli bättre med mer speltid.

Mascherano gillar jag skarpt men han börjar bli en stor säkerhetsrisk. Nu har han ensam varit orsaken till 5p tappade och det håller inte i den här nivån. Oavsett om han gjorde en fin tackling i sista sekund och räddade skott på mål så ursäktar det inte hans avgörande misstag.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona neymar JR
2016-09-22 07:22
Vi får skada på vår viktigaste spelare och sedan får vi skada på våran bästa spelare. Inte nog med det så slår atletico en frispark snabbt där ingen i försvaret/mittfältet är med, mascherano halkar och dom får stolpe in. Kunde vi haft mer otur? Okej messi& Sergio skadade, innan match hade man kunnat anpassa sig och lagt upp en taktik. Men när det sker under match så är det ta mig fan omöjligt att återställa sig. Vi gör en galen bra match där vi har 10 min av slump/otur/jinx från Enkos!!!!
Barcelona neymar JR
2016-09-22 06:57
Angående skador, så har vi en ny matta. Hybridgräs, jag vet att Pep införde det med Bayern på träningsanläggningen och ja resten vet ni. Spelarna har ju haft enorma problem med balansen på hemmaplan med. Kanske dags att sluta vattna så mycket...
2016-09-22 01:48
no one hates/underrates barca players as much as barca fans themselves. Then the same people whine about why our players are underrated Ligger något i det.
Barcelona wallmannen
2016-09-22 01:14
Det är bättre om Messi är borta tre veckor. Då slipper han de nästa matcherna i vm-kvalet som spelas i början på oktober.
Barcelona >The Reporter<
2016-09-22 01:02
Messi kommer vara tillbaka efter två veckor ska ni se. Det går alltid snabbare. Ter stegen skulle vara borta en månad? Han missade ju bara alaves sen var han tillbaka mot Celtic
Barcelona A good coach is everything!
2016-09-22 01:00
Messi är knappt skadad att han blir det tre säsonger irad i början av ligan. Känns faktist inte långsökt över att klaga på förberedelser osv.. Åå vem ska se till att spelarna är förberedda fysiskt jo tränaren.. Fucking hela hela jävla hösten känns förstörd nu :/
Barcelona Reymar
2016-09-22 00:58
@El Pistolero #9:

Vi hatar inte på honom för att han halkade men att han har varit så bedrövlig sistone och det mot nykomlingar...
Barcelona wallmannen
2016-09-22 00:57
+1
Barcelona Gabriel
2016-09-22 00:52
Är så otroligt trött på att läsa att allt negativt som händer med laget är Luchos fel. Nu är det Luchos fel att Messi skadade sig också alltså? Ja okej, testa ni att bänka Messi mot Atletico så ser ni vad som händer. Och lycka till med att hitta en tränare som hade vågat bänka Leo mot Atletico, även om han inte är helt 100. Sanningen är den att Leo är världens bästa spelare och han bestämmer och avgör själv om han är redo för spel eller inte. Sen kan man tycka vad man vill om det men det är i alla fall så det fungerar. Och ingen annan tränare hade kunnat/vågat säga till Messi att han inte får spela. Inte ens Pep gjorde så mot Messi, och ingen annan hade heller gjort det. Varken Ancelotti, Klopp, Pep, Mourinho eller vem som helst.

Sluta klaga på Lucho bara för att ha något att klaga på!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-09-22 00:51
@NoGo™:

Man vill ju typ inte se fotboll i 3 veckor nu.
Känns så tråkigt att när han är i form så händer detta. Vad är det nu?

Tredje säsongen irad som han blir borta i början av säsongen?

Ni tänker på att Masken halka. Jag kan inte släppa dessa skador. Nu märker till med jag som är helt galen att jag börjar låta som en hackad skiva.
Säger go natt på det. Såg inte matchen men det som gör mig glad är att laget presterade när hela startelvan va på plats.

Det bådar gott. Låt oss hålla tummarna att Barca har avverkat alla skador för säsongen under Aug och september månad.

Go natt..
2016-09-22 00:47
Märktes det inte från början av matchen att något var fel med Messi? Väldigt statisk, kände inte igen honom. Svagt av Lucho om han spela Messi trots att han inte var 100 procent.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-22 00:34
Messi borta ett tag är bara att köra 3-5-2. Bättre att gå med ytterbackarna på kanterna istället för alla tempolösa mittfältare som alternativ till Messi. Neymar och Suarez på topp.
Annons: