/spanien/barcelona/forum/12736.aspx/spanien/barcelona/forum/12736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-11 00:37
addeh

Du anser att 10 av 27 matcher i ligan är oförtjänt mycket för Keita alltså? :)
Atlético addeh
2011-03-11 00:36
När Keita försvinner om ett par säsonger, helst efter nästa, hoppas jag Sergi Roberto är redo att ta steget upp till A-laget då hans spelstil påminner lite om malierns.
2011-03-11 00:34
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Nej, Keita ger mer erfarenhet, bättre presspel, bättre defensivt arbete, bättre kraft och fysik. Det Thiago ger kan både Xavi, Iniesta och Afellay ge. Och när Keita får spela så blir han just den nöjda truppspelaren som han är. Det är viktigt att han känner sig nöjd med sin roll i truppen annars sticker han och vi måste värva en liknande spelare, och tro mig, det blir en spelare utifrån och inte Thiago.
Atlético addeh
2011-03-11 00:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Du kanske missat att Keita faktiskt startat tio matcher den här säsongen i ligaspelet, samtliga i Copa del Rey samt ett par i Champions League?

Sedan behöver man inte slänga in Thiago varje gång man leder (det är för övrigt sällan han finns med på bänken) men vid vissa tillfällen, som i en hemmamatch mot ett mindre bra lag där vi leder stabilt, vad är poängen med att kasta in Keita då?
2011-03-11 00:31
barca_joe

Thiago är en väldigt bra spelare. Men en annorlunda spelare är han inte i Barcelona. Det kryllar av spelare med hans stil både i A-laget och även i B-laget och Juvenil. En spelare som Busquets var helt annorlunda för att vara från La Masia och därför fick han chansen. Thiagos problem är att han slåss med Xavi och Iniesta. Inte med Keita.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-11 00:29
Och Keita blir Maradona när han slängs in i en död match där han ändå bara springer runt som en borttappad hundvalp?

Yeah, bra logik. Det är ju bättre att en yngling får smaka på A-lagstid föratt få släppa på nerverna.
Barcelona barca_joe
2011-03-11 00:28
Precis det jag menar. Keita är väldigt underskattad och är en bra spelare, men då matcher är avgjord känns det lite tråkigt bara. Thiago tror jag extremt mycket på, han en annorlunda och spännande spelstil och är väldigt kreativ. Med en liten finslipning och speltid så tror jag det kan bli något riktigt fint!
2011-03-11 00:25
Om man ska ge Thiago chansen varje gång Barca leder bara för att man leder så hade Keita spelat typ 3 matcher hittills. Tränar man med A-laget och är en rutinerad spelare så ska man få spela så mycket som det går.

Jag har sagt det innan och säger det igen, Thiago kommer aldrig utvecklas av att spela 20 minuter i matcher där vi leder med 3-0 eller mer. Då laget minskar tempot och andra laget inte kämpar något vidare. Han utvecklas i så fall mer av B-lagsspel då han får starta.
Atlético addeh
2011-03-11 00:25
el Flaco

Det var ju under inledningen av säsongen han var bra, mot Athletic bland annat. Efter det, när vi närmade oss juletider, blev han allt sämre. Då kan jag knappast tänka mig att han fick speltid för att han inte spelade VM.

Håller med Hetfield, vad är syftet med att slänga in Keita i en hemmamatch där vi leder med 3-0? Minns inte vilka vi mötte, men ungefär så var det för ett tag sedan,hemmamatch och stabil ledning då Pep valde att skicka in maliern på plan istället för Thiago. Ser absolut noll logik i det. Ynglingen som behöver all speltid han kan få skulle kunna lära sig mycket under de minuterna.
2011-03-11 00:21
Vad är poängen med att slänga in Keita i en match som är avgjord? Vad utgör det för syfte?

Pep och Keitas relation är som Ancelotti och Seedorfs. Vad som än hände så skulle Seedorf in, oavsett vem som satt på bänken.
Barcelona Pep - El Míster
2011-03-11 00:20
Föressten, varför envisas folk att skriva Keite och inte Keita? Är det något katalanskt uttryck eller? Det står ju Keita på hans tröja tänker jag...
2011-03-11 00:19
Men inte sagt att jag också sett Thiago oftare när vi har en stabil ledning, vilket å andra sidan känns lite drygt mot Keita bara för att han inte är någon teknisk superlirare. Han är duktig och får hoppa in vare sig vi leder eller har ett lika resultat. Thiagos och Affelays tid kommer, tro mig!
2011-03-11 00:16
Känns väldigt korkat att ifrågasätta Keita. Visst, han precis som alla andra spelare är inte alltid på topp. Men bara för att han är en truppspelare betyder inte det att han skall få massa kritik för att han får spela mycket. Pep vet nog vad han gör!

Dessutom tror jag ni underskattar hans kvalitéer. I matcher där vi inte får hål på motståndaren ser jag ingen anledning att sätta in t.ex. Bojan eller Thiago. Varför? Jo, om Messi&Co inte fått hål tidigare så skapar man ju inte större chans med liknande spelare. Keita däremot bryter mönstret totalt och det är avgörande när man ska skapa nya ytor. Hans löpningar i djupet och hans huvudspel skapar inte bara mål utan större ytor för t.ex. Messi som isåfall kan avgöra.

Spelare som Affelay, Bojan och Thiago är inga spelare man sätter in för att vända matcher. Dom är spelare som ska utvecklas i lugn och ro för att sedan, om allt går som det ska, ta en startplats om några år.
Barcelona barca_joe
2011-03-11 00:16
Inte för att Keita är dålig på något sätt men. Han får gärna för hoppa in mot Sevilla borta då vi leder 1-0 eller 2-0. Men mot Getafe (t.ex inget ont mot dem) så ser jag hellre att en ung som Thiago får chansen.
Barcelona barca_joe
2011-03-11 00:14
Problemet med Keita för mig är att han slängs in då de leder med 3-0 ibland. Fan in med Thiago som har en jätteljus framtid för sig och låt han utvecklas
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-11 00:13
Kommentatorsfältet är nu stängt. Herregud, vilket kaos.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-11 00:11
addeh/

Alla spelare har väl formsvackor? Inget märkligt med det. Att han fick mer speltid under hösten än vanligt berodde säkerligen på att han deltog under hela försäsongen samt att han inte spelade i VM, vilket gjorde att han var i bättre fysiskt skikt än många av de andra i inledningen av säsongen.
Atlético addeh
2011-03-11 00:08
el Flaco

Hur bra var Keita i höstas då? Han gjorde riktigt bra ifrån sig vid ett par tillfällen, inte mycket mer. I flera andra matcher såg han dessutom väldigt nonchalant ut, mer än vanligt det vill säga, då han alltid känns lite loj i sitt sätt att spela.
Barcelonistas
2011-03-11 00:05
Pedro leon haha vem annars, inte första gången pajasen använder mitt nick och skriver smörja.

Blaugrana91

Lol nu har han skrivit med ditt nick med...
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-11 00:04
I de två senaste tuffa bortamatcherna i ligan svarade Keite både för en grym framspelning som ledde till Messis inledande mål mot Mallorca och gjorde matchens enda mål mot Zaragoza. Ett mål som innebar tre poäng. Poäng som kan visa sig vara oerhört viktiga när säsongen dras mot sitt slut.

I mina ögon finns det lite att klaga på Keites insatser när han bidrar med en ny dimension och dessutom klivet fram och tagit ansvar när vi har haft ett par nyckelspelare borta. han klev fram som framspelare mot Mallorca och mot Zaragoza agerade han matchvinnare á la Messi. Vad mer kan man begära?
Barcelona Blaugrana91
2011-03-10 23:59
Ehh vad tusan är det frågan om i kommentarfältet till krönikan? Massa haters som använder andras nickname också...
2011-03-10 23:58
Rambla

Det är inte så att Nolito är 16 år och har all tid i världen på sig, han är trots allt 24 år. Det är make it or break it läge för honom, han satsar väl på en bra framtid.

Barcelonito

JAG tycker att han får oförtjänt mycket speltid när han inte bidrar med mycket mer än spring i benen.
Vilka djupledslöpningar då? Om du har tittat på när han har spelat så går han sällan på djupledslöpningar längre och att han kan nicka är useless då vi inte ens slår hörnor längre utan kör med kortpassningsvarianten hela tiden och vi kör inte heller med inlägg från kanterna.

Om Pep vill slänga in Keita föratt stänga en match så ser jag inte hur Mascherano kan göra det sämre om det bara innebär att springa och pressa spelare.
Det är inte heller så att Keita är en talang som kommer att utvecklats, han kommer att försvinna inom en snar framtid anyways.

Återigen, jag har ingenting emot Keita som person, men jag är otroligt allergisk mot att Pep slänger in honom hela tiden.
Och ja, de har en speciell relation med varandra och jag vågar gå så långt att Pep favoriserar Keita utifrån hans personlighet.

Men föratt sammanfatta det jag tycker:
Vill man stänga en match: Mascherano
Vill man göra mål: Afellay/Bojan.
Du får gärna förklara för mig vad Keita gör som ingen annan kan göra, då kommer jag att acceptera det.
Barcelona Rambla~
2011-03-10 23:57
Varför lägger ni inte bara ner diskussionen om Keite? Det är Pep som anser att han förtjänar speltiden han får, oavsett vad alla andra tycker. Ibland känns det som om vissa är irriterade att han spelar på bekostnad av andra spelare som de personligen gillar mer och har som större favoriter i laget än just Keite.
2011-03-10 23:49
Löjlig argument om hans relation till Pep. Inte för att det förtjänar att bli besvarad men jag ska ändå ge det ett försök.

Keitas speltid beror endast på att han förtjänar den tiden. Hur många mittfältare i dagens Barca är kraftiga och jobbar i det tysta samtidigt som de erbjuder djupledsspel i anfallet och har en förmåga att faktiskt kunna sätta dit bollarna?

Vad är det exakt som gör att han inte förtjänar så mycket speltid? Förklara för mig som om jag vore en 10:åring, vad är det som gör att Keita inte förtjänar den tiden, rent fotbollsmässigt och inte relationsmässigt och utan att bry sig om hans tvättning och dammsugaregenskaper.
Barcelona Rambla~
2011-03-10 23:49
En maräng så klart. Ni borde kunna lista ut vilken. :P
Barcelona Barca4eva
2011-03-10 23:48
Barcelonistas

Märkte det =p Det är inte första gången det sker, vem fan kan det vara?
Barcelonistas
2011-03-10 23:44
Vill bara säga att det är någon som använder mitt nick på krönikan ""Are you watching wenger?" och skriver massa skit.

Ville bara skriva de här så ni inte tror de jag.
Atlético addeh
2011-03-10 23:40
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Bojan var betydligt bättre än Keita förra säsongen, ändå fick den sistnämnde mest speltid i höstas. Bojan har inte fått i närheten av så många chanser som Keita fått den här säsongen. Och ja, maliern var verkligen inte bra i höstas.

"Du är orolig över Thiagos utveckling men vill se anfallsreserver komma in istället för Keita? Det går inte ihop."

Det jag menar är att om Pep fortsätter byta in Keita först i varje match kommer Thiago knappt nå någon speltid alls, vilket skulle hämma hans utveckling.

Sedan tror jag inte riktigt på det där "är han tillräckligt bra får han speltid". Det är något speciellt mellan Pep och Keita, typ en "tvätta mina kläder så får du speltid"-relation. Som jag sa fick han oförtjänt mycket speltid i höstas, då var dock inte Thiago med i bilden och Keita den enda mittfältaren som fanns att tillgå, men jag hoppas inte samma sak upprepas nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2011-03-10 23:37
Hetfield

Nolito vill ju helst vara kvar i Barcelona men antagligen har han inte blivit lovad någon speltid och får säkert ett kontrakt likt Jeffren. Alltså en ganska så låg lön. Problemet är att Nolito och liknande spelare blir lockade av dessa PL-klubbar trots att de inte har där att göra. Det var likadant med han Xisco som gick till Newcastle. Precis som Rochina nu gick till Blackburn. De kommer att föra en ganska så anonym tillvaro i dessa PL-klubbar och sen komma tillbaka om några säsonger utan att knappt fått någon speltid.
Atlético addeh
2011-03-10 23:36
Hyder

Håller med dig till fullo angående sista stycket. Allt det andra du skrev också för den delen, men jag tänkte bortse från det nu.

Sevilla borde, om de får bättre ordning på defensiven och kanske en ny tränare, bli att räkna med nästa säsong. Med ett mittfält bestående av Navas, Medel, Rakitic & Perotti kan de skapa oro för vilket lag som helst. Anfallarna har alltid hållit hög klass.

Villarreal bör klara av att behålla sina spelare till nästa säsong då de just nu har en biljett till Champions League-spel. Dessutom går det bra för laget i Europa League och en fin placering i den turneringen skulle bara göra saken bättre. Bredden för deras del finns i den egna akademin som är helt fantastisk. Wakaso, till vardags i Villarreal B, startade mot Leverkusen idag och utnämndes enligt många till matchens bästa spelare. Det är bara galet.

Valencia som du nämnde har jag också varit inne på har ett intressant lag just nu. Med Rami till nästa säsong och en ny högerback, vilket lär behövas då Miguel kommer försvinna och Ricardo Costa används centralt, kan laget bli att räkna med på allvar. Sedan gäller det även att få igång Soldado. Ett topplag lyckas aldrig fullt ut om de inte har en målskytt av rang.

Atlético har väl som vanligt inför nästa säsong ett hyperintressant spelarmaterial men hamnar strax under toppskiktet.
Annons: