/spanien/barcelona/forum/12734.aspx/spanien/barcelona/forum/12734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-10 11:47
Av de tre lagen som har tagit sig vidare till kvartsfinal är det Shakhtar jag fruktar mest pga av sitt fysiska spel och fart på kanterna vid kontringsspel.

Schalke 04 hade varit kul med tanke på att de har Raúl¨i sitt lag. Enbart den ingrediensen hade varit tillräckligt för att det ska bli ett laddat möte. Publiken på Camp Nou hade nog inte haft några problem att tända till om de får syn på Raúl.

Tottenham är ett bra kontringslag och det hade säkert varit oerhört svårt att spela på White Hart Lane inför en fanatisk hemmapublik. De känns även som ett lag som skulle ställa problem även om returmötet hade spelats på Camp Nou. De hade nog insett att de inte har något att förlora och Redknapp verkar vara den typen av tränaren att kunna ingjutna en nödvändig dos av arrogans i sina spelare att de inte hade drabbats av rädsla när de ställs inför 98 000 culés.

Mitt val av dessa tre motståndare faller på Schalke mest för morbo-effekten det hade gett i och med Raúls närvaro.
Barcelona Barcaholic
2011-03-10 11:35
Andreas - V.V [Barney S]

Är det så illa? Tror du brukar resa ofta hehe, vart brukar du boka? Och folket där hur är dom, tror du att om man bokar i samma sektion så kanske några är villiga att byta plats med en så man får sitta bredvid sina kompisar?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-10 11:34
Heywood Jablome - Xavi//

Egentligen orkar jag knappt diskutera dommarinsatsen längre men jag kan inte låta bli att kommentera situationen med Messi är ju faktiskt solklart inne i straffområdet.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-10 11:31
Barcaholic

5 biljetter ihop? mot Espanyol? lol =P

Blir jävligt svårt, har du tur kan du nog få 5 biljetter på samma "sektion" ..
Barcelonistas
2011-03-10 11:30
Heywood

Gooners och deras farfar Wenger är hycklare hela bunten. (att dom har mage och klaga på domaren,
Barcelonistas
2011-03-10 11:29
Ferriera

Aldrig, jag hatar real, kan aldrig önska dom framgång.
Barcelona Barcaholic
2011-03-10 11:26
Hallå Grabbar!

Ska åka ner till Barcelona och se matchen mot Espanyol och undrar om det finns chans att man kan boka 5 st biljetter där man sitter bredvid varandra redan nu eller någon gång senaer? Det är min första gång jag åker ner dit så är inte så bra på att hitta biljetter och sånt men har kollat på hemsidan osv men hittar inte. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-10 11:21
Valencia skapade faktiskt lägen och kunde gjort 2-2. Aduriz var en stor målsumpare igår. Valencia var inte utspelat. Inte på långa vägar.

Länktipset: Hade inte Guardiola kunnat klaga på alla de situationerna?

Ni får döma själva.
Barcelona ferreira19
2011-03-10 11:18
fyfan vad jag tycker valencia gick ner sig igår, MOT shalke, är itne spanska ligan bättre än att vårat 3 lag åker mot 10 laget i tyskland, nee fy... Hoppas på real nu, och att vi båda kommer till semifinal och helst final.. Länge leve spansk fotboll, tilsammans är vi starka.. Visca Leo y CR7
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-10 11:14
Svenska avundsjukan, känd världen över..

Bara skita i det, vi fullständigt krossade Arsenal.
Barcelonistas
2011-03-10 11:06
Bara xavi ensam slog mer passningar en hela Arsenal, säger en hel del hur överlägsna vi var
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-10 11:00
Det är ganska sjukt att Valdés slog fler passningar till rätt adress (11st) än någon av RvP (7st), Nasri (8st) eller Arshavin (5st). Dock spelade ju varken Arshavin eller RvP hela matchen men siffran är ändå anmärkningsvärd.
Barcelonistas
2011-03-10 10:34
Helt sjukt hur alla gooners kan klaga över domsluten. Är det någon som ska klaga är det vi, fick ett regelrätt mål bortdömt på emirates.

Sen borde van persie redan tidigare i matchen blivit utvisad när han stämplar Messi, och den straff som vi borde haft i första halvlek på camp nou.

20- 0 skott statistik

80-20 boll

900 passningar - Barcelona
AndreD
2011-03-10 10:09
Cataloniaboy

Bartomeu är vicepresident i Barca.
Barcelonistas
2011-03-10 10:09
Det känns gött att alla hatar oss, det är vi mot världen Visca Barca!

Hoppas lisansro gör oss en känst och skickar ut svinen.
Real Madrid Sweet Angel Di Maria - Real Madrids Future
2011-03-10 09:56
Älskar era kvällens awards, Big props till den som kom på det skulle inte förvåna mig och vi ser flera andra lag stjäla idéen här på SF.
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-10 09:19
el Flaco
Vem är Bartomeu? Var det ett B-lagskontrakt som klubben erbjöd Nolito(kan bara lite spanska)? Han gjorde ju redan i höstas klart med att han skulle lämna efter säsongen, så det är inte förvånande. Tråkigt tycker jag dock.
Barcelona barcafan86
2011-03-10 05:38
inte vart inne och kommenterat sen vinsten. vet inte vad man ska säga. Att se hela laget höja sig till en nivå som är utomjordisk var hur underbart som helst. det enda som saknade var ett mål från Affelay. Jag vet att vissa tror inte han stannar så länge men jag måste säga att jag hoppas han får spela så mycket och länge som möjlig, han är underhållande, tekniskt men viktigast av allt: han kämpar som om det var sista matchen i sitt liv varje gång vi byter in han. Jag hoppas verkligen att Affelay med Thiago och Fontas blir nästa generations Iniesta, Xavi och Pique. det är sorgligt att media focus har varit på den korkade utvisningen på RvP men jag hoppas iaf att efter det somt hänt denna vecka man slipper artiklar som den jag länkat. Låt barca hatet i sverige ta slut,
Barcelona Pep the King
2011-03-10 02:14
GerardPique3
Okej. Tack så mycket för hjälpen:)
Barcelona GerardPique3
2011-03-10 02:11
Pep the King

Den man får från comhem, Bredbandsbolaget osv är bara en standard router. Alltså inget speciellt med den. Nej du behöver inte ha samma märke som den du fick från comhem. Så själv klart kan du köpa vilken router som helst. Bara den uppfyller dina behov =) Men mitt tips är att du ringer dom och säger vad som har hänt och ber dom skicka en ny till dig. Nackdelen är att det kan ta upp till 1vecka eller mer tills du får hem den nya routern.
Barcelona Pep the King
2011-03-10 02:11
Manita
Okej! Tackar för hjälpen. Lite läskigt att ett modem kan ta eld. Väldigt skumt. God natt.
Barcelona .Sami.
2011-03-10 02:08
Det bästa är om du ringer Comhem. Det är väl där du har fått ditt modem ifrån? Nu väntar sängen. Ha de bra grabbar!
Visca Barca
Barcelona Manita
2011-03-10 02:07
Pep the King

Det är en Comhem-router. Du borde ringa comhem imorgon och berätta vad som har hänt så skickar de iväg en gratis. Du betalar endast fraktkostnaden som är på 70 kr.
Barcelona Pep the King
2011-03-10 02:03
GerardPique3
Den hära har ja.
Barcelona Pep the King
2011-03-10 01:58
GerardPique3
ok tackar för svar. Men på min router där bak står det comhem. Måste jag ringa comhem eller räcker det att ja går och köper en annan raouter i Elgiganten. Det behöver inte vara samma märke osv?
Barcelona GerardPique3
2011-03-10 01:53
Pep the King

Du får nog köpa en ny router. Det hände mig för ca 2år sen. Men då kontakta jag Bredbandbolaget. Så skicka dom hem en ny router till mig. Finns inte så mycket mer att göra tyvärr. Hoppas det löser sig för dig.
Barcelona Pep the King
2011-03-10 01:39
Det är helt sjukt! Mitt modem eller router brann precis. Alltså det kom inget eld. Men det lukta bränt och den är helt död! Fan ska ja göra? Har detta hänt er med? Varför blir det så?
Barcelona Blaugrana91
2011-03-10 01:28
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Härliga nyheter som sagt!
Barcelona Barca4eva
2011-03-10 01:15
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Härliga nyheter!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-10 01:10
Bartomeu har idag uttalat sig i Ona FM att man tänker erbjuda ett kontraktsförlängning till Abidal efter hans prestationer den här säsongen. "Han har gått från att vara en bra spelare till en utmärkt spelare. Abidals kontrakt går ut 2013.

Vicepresidenten var även optimistisk när det gäller förhandlingarna med Dani Alves och sa att klubben och spelaren har närmast sig en aning i sina krav. "Det kommer bli ett lyckligt slut", sa Bartomeu.

Dessutom avslöjade Bartomeu att Nolito hade tackat nej till det nya kontraktet som klubben erbjöd honom.
Annons: