/spanien/barcelona/forum/12728.aspx/spanien/barcelona/forum/12728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-03-13 14:01
Zlatan rött kort.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-13 14:01
Hunting Bears..

Ja ser matchen, haha..
Att det laget leder Serie A säger ALLT om ligan.
Hunting Bears
2011-03-13 13:49
Milan ligger under mot Bari efter 60 min hemma. Det är klass på det laget.
Barcelona Barca4eva
2011-03-13 13:42
Cesc eller Pastore för 40mil....åt helvete med Pastore isåfall. Cesc passar perfekt i laget oavsett om han inte får lika mycket speltid när Xavi och Iniesta lirar.

Cesc är inget osäkert kort, han är det säkraste som finns just nu. Precis som Hetfield sade. Med det sagt bryr jag mig ändå inte om han kommer, men väljer man mellan dessa två herrar är Cesc det självklara valet.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-13 13:41
Grattis till Gerard Deulofeu som blir 17 år idag!
Barcelona Barcaholic
2011-03-13 13:27
Undrar vad oddset är på att Villa & Messi gör mål idag. De har gjort 22 mål sammanlagt på Sevilla under deras karriär, Villa 12 och Messi 10.

1-3 Villa x2, Messi ;)
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2011-03-13 13:22
Vi behöver inte Fabregas... Fabregas behöver oss ;D
elbraco
2011-03-13 13:16
Bale är walesare och så brittisk som det går att bli. Nog för att han verkar vara en jordnära kille, men han har vad jag vet själv sagt att han vill stanna i Tottenham.

Dessutom ligger det i Barcelonas spelstruktur att ha en offensiv högerback i Alves och en mer defensivt lagd vänsterback.
Känns som en väldigt orealistisk värvning.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-13 13:01
Vi skulle behöva en spelare som kan göra mål på frisparkar.. Xavi är inte bra på d!
Barcelona Figeta
2011-03-13 12:51
el Maestro!

Bale skulle verkligen inte passa in hos oss. Han är en jävligt duktig fotbollspelare som dominerat i PL och även varit grym i CL men kan inte se han i vår tröja. Vi är inte ett lag som kontrar och lägger långbollar på yttrarna som lägger inlägg till en stor striker. Det låter mer som Real.

Pep gillar sätta in Keita när vi behöver styrka i mitten. Nu kan vi sätta in Cesc som spelat flera år i PL och lärt sig hur man spelar "fult" och aggressivt. I La liga skulle han vara en av de mest fysiska spelarna. Utan att överdriva så tror jag även att Fabregas på sikt skulle kunna spela som defensiv mittfältare hos oss om det skulle behövas.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-13 12:49
Vare sig man gillar Cesc eller inte *host* el Flaco ;), så måste man acceptera att Cesc skulle passa in i laget, inte bara som spelare, men även som person. Faktum är att Cesc ankomst skulle höja moralen hos flera spelare och även höja nivån på laget tack vare konkurrensen som uppstår.

Om man ska fördjupa sig i Cesc personlighet så har jag aldrig hört Cesc vara arrogant eller dryg, vilket är ett tecken på att han har Barcelona "DNA".
Han kommer ifrån en bra familj och han är väldigt artig, dessutom så är han väldigt god vän med många katalaner i laget.

Så vad kan Cesc tillföra laget som vi inte har/har lite av? Jo, först och främst så kan han faktiskt bidra med bra djupledslöpningar och även frisparkar. Dessutom så har han en väldigt bra bössa vilket han kan använda för distansskott.

Är han värd 40 miljoner euro? Ja, enligt mig är han värd det då han passar in i laget, och vi behöver inte oroa oss för en flopp a la Zlatan.
Barcelona el Maestro!
2011-03-13 12:42
Fabregas ska inte dömas ut utifrån sin prestation i den senaste matchen. Fabregas skulle inte alls spela i den matchen med tanke på sin muskelskada. Han var inte riktigt "fit" 100 procent. Wenger gjorde misstaget att han chansade där medan Fabregas själv givetvis ville spela matchen på Camp Nou.
Nu är både Fabregas och Wenger olyckliga förlorare i och med att skadan har förvärrats. I Wengers logik hade även Puyol spelat i den matchen. Tack och lov att Pep är en klok man som tänker längre än den närmaste matchen då säsongen tuffaste del ska nu inledas.

Fabregas har genom åren visat att han är en världsspelare. Han är en av världens bästa mittfältare. Det är några få som ingår i den kategorin. Vare sig han stannar i Arsenal eller inte i nästa säsong så är jag övertygad om att han kommer att spela för Barca i alla fall förr eller senare.

Jag tycker personligen ju tidigare han kommer desto bättre.

Det ryktas om Bale förresten i olika medier. Vad tycks om honom?
Barcelona DeRiA (L) bArcA
2011-03-13 12:39
nej tack till fabregas håller med yaya24
Barcelona Figeta
2011-03-13 12:35
Det viktigaste är iallafall att vi inte kommer få uppleva en silly season med mycket snack från Rosell om att vi vill värva den och den osv..

Han kommer jobba i det tysta och kommer säkert fråga en enkel fråga till Wenger. "Är Fabregas tillgänglig eller inte?" säger Wenger ja så är det bara förhandla om inte så tycker jag vi satsar på Afellay.
Barcelona Yaya24
2011-03-13 12:24
NEJ tack till Fabregas, hellre pastore isåfall. Eller ingenting alls. Tack vare fabregas gick ju vi vidare :)
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-13 12:24
Hetfield

Ja, jag vet ärligt talat inte vad Barca vill med Afellay. Jag hoppas att man tänker satsa på honom, åtminstone ett par år till.

Håller med dig ang Cesc. Vi får se vad som händer i sommar. Kommer inte gråta varken om han skriver på för oss eller inte. Det viktigaste är att man till sommaren rensar bort de reserver som inte längre tillför något till truppen och ersätter dessa med nya, hungriga spelare.
Prioriteten ska vara att höja konkurrensen och kvalitén utanför startelvan tills nästa säsong! Cesc skulle odiskutabelt höja kvalitén på vår mittfältstrupp, men det är inte nödvändigt att köpa just honom. Vi får helt enkelt lita på Rosell och co. Det har ju gått bra hittills :)
2011-03-13 12:21
barca#1

En sak verkar du inte ta upp och det är att vissa Arsenal fans börjar tröttna på Cesc, dom vill att Nasri och Wilshire axlar rollen och jag personligen tycker det är rätt av dom, Wilshire kan bli sjukt bra och Nasri vet vi redan att han håller klass..

Vi ska inte betala mer än 350 miljoner för Cesc, aldrig..
Personligen hoppas jag att vi inte köper han.
elbraco
2011-03-13 12:21
barca#1

Skämtar du? Både spelare och våran förre president har uttalat sig om att de vill ha Cesc i laget. Det är väl så gott som garanterat att Fabregas kommer komma till Barcelona någon gång.
barca#1
2011-03-13 12:19
Blir nästan förbannad på folk som på fullaste allvar tror att Cesc kommer flytta till FCB. För det första kommer Wenger kräva helt sjuka summor för den spelare som nästan bär arsenal på sina axlar. För det andra tror inte jag att Cesc vill spela för de supportrar som buade ut honom så sent som i tisdags. För det tredje så har vi Thiago. Det bästa att köpa i sommar är en vänsterback och en tung foward. Kanske Marsellies Taiwo som sitter på utgående kontrakt? Någon lämplig forward kommer jag dock inte på.
2011-03-13 12:13
1.70-ligan

Jag säger inte heller att jag vill få bort Afellay, det är bara magkänslan som säger att han kommer att bli kortvarig.

Dessutom så tror jag att Cesc har hamnat i samma situation om Torres, dvs. båda har gjort vad de kan göra för deras klubbar, det är dags att söka sig vidare, vare sig det är till oss eller någon annan.
2011-03-13 12:12
Angående buropen när Cesc byttes ut..
Överlag var det såklart mest burop vilket jag tror även hördes rätt bra i tvn..
En hel del ställde sig dock upp och applåderade så det är nog väldigt kluvet på den fronten.
2011-03-13 12:10
Harry who? Its Messi..:D
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-13 12:08
Vet inte om du missförstår mig men jag vill absolut inte ha kvar spelare som inte presterar bara för att vara snäll. Jag anser att vi kan göra oss av med både Jeffren och Bojan tills nästa år (Bojan möjligen på lån). Maxwell och Milito kan också göra dem sällskap. Vill Wenger ha någon av dessa spelare i en eventuell Cesc deal är det ju bara bra. Men aldrig i livet att han får någon spelare som är eller kan bli viktig för Barca på sikt - och jag anser att Afellay är en sådan spelare.

elbraco
2011-03-13 12:07
Abbe.

Får hoppas det! Dessutom lär Pastore vara snäppet billigare, och kanske är Palermo mer villiga att även byta spelare istället för pengar rakt av. Palermos president verkar inte ha alla köttbullar i stekpannan however, men men.
Barcelona Abbe.
2011-03-13 12:02
Personligen så hoppas jag att Rosell tolkade buropen när Fabregas byttes ut som att folket inte är så angelägna att få hem den "förlorade sonen" ;-).
2011-03-13 11:58
1.70-ligan

Det var bara ett förslag, annars skulle även:

Jeffren + JDS + Milito + 30 miljoner = Cesc

Det skulle vara bra.

Abbe.

Nej men 1.70-ligan försökte få Barcelona att se ut som boyscouterna där alla får ett pris oavsett prestation. Det jag försökte poängtera är att om man kan skicka iväg 75 miljoners investering efter 1 år (Zlatan och Chyg), då kan man antagligen skeppa iväg Afellay efter 6 månader.
Barcelona Abbe.
2011-03-13 11:57
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Fast skillnaden med dem är att man slutförde transfern med en deal om att de skulle bli utlånade. Henrique visste i samma stund som han skrev på för Barça att han skulle lånas ut till Leverkusen, Keirrison visste att han skulle hamna i Benfica.

Caceres däremot var i Barça en hel säsong och lyckades inte övertyga Pep om att han höll på den nivån, då är det väl naturligt att man skickar iväg spelaren?

Jag tycker än idag synd om Chyg, och det är en affär som sköttes dåligt. Zlatan har jag inga sympatier för och han satt sig i den här sitsen helt själv.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-13 11:55
Nej, att låna ut spelare i all oändlighet är det dummaste av alltihop. Vad jag menar är att jag ser ingen anledning att skicka iväg Afellay. Visst, man kan få ned priset på Cesc. Men är han värd 300 milj mer än Afellay?

Allra helst ser jag att man behåller Ibi, struntar i Cesc och köper en duktig back och större forward tills nästa säsong. DET hade varit en affär som hade gynnat laget.
elbraco
2011-03-13 11:53
Abbe

Tycker nog alla målen var snygga i den matchen, kanske undanräknat straffen då. Härligt att se hur de firar 1-0 målet.

Tycker inte vi ska göra oss av med Afellay. Han har potential att bli bra, även om han inte får så mycket speltid. Caceres och Afellay behåller jag gärna, resten kan man skeppa vidare.

In med Pastore/Cesc, en anfallare och flytta upp B-lagsbackarna, och sälj Milito, Jeffren och de utlånade. Behåll både Mascherano och Afellay så har vi ett ännu starkare lag nästa år utan tvekan!
2011-03-13 11:49
1.70-ligan

Så det är bättre av klubben att ha skickat runt Caceres, Henrique och K9 som illaluktande strumpor till klubb efter klubb?
Chyg och Zlatan försvann efter 1 år trots deras prislapp, så varför ska man bry sig om Afellays känslor?

No offense, men fotboll är ett business, man måste göra det som gynnar laget.
Annons: