/spanien/barcelona/forum/12727.aspx/spanien/barcelona/forum/12727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-03-09 19:25
Sam

Den officiella har åtminstone inte skrivit någonting angående smällen igår, och det verkar inte som att frågan kom upp under hans presskonferens idag. Jag förutsätter att han är okej.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 19:25
Sam

Alltså, det här är bara vad jag tror. Har inte hört någon rapport om skadan eller någonting, men just att man inte har hört någonting måste väl ses som goda nyheter.
Barcelona Sam
2011-03-09 19:24
L.A.M Nr 10

Tackar, goda nyheter :)
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 19:23
Vad tror ni om den här dansken Eriksen, han vill spelar för oss har han gått ut och sagt. Jag säger köp direk, killen är bra har sett han flera gånger!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 19:22
Sam

Jag tror inte han blev skadad, bara fick en liten smäll i slutskdet av matchen och då ville väl Pep inte riskera något. Samt att han säkert också ville få tiden att gå med byten i slutet av matchen.
Barcelona Abbe.
2011-03-09 19:18
Frodo

Liten kort och möjligtvis onödig rättning:

Crosas spelar idag för FC Volga i den ryska ligan. Han är väl där och tjänar lite extra cash. Men han har tillhört Celtic och vet, som du sa, hur det fungerar i Storbritannien.
Barcelona Sam
2011-03-09 19:17
Någon uppdatering angående Mascheranos skada?
Atlético addeh
2011-03-09 19:15
Frodo

Hehe, jag minns att du skrev det ett par dagar inför matchen att just Iniesta och Messi kommer vara taggade. Snacka om att ha rätt.

Något som var intressant med Iniesta var att det var han, och inte Xavi, som ofta slog de avgörande passningarna igår. Han gjorde grovjobbet fram till både 1-0 och 2-1, men kunde fått flera hockeyassist om Dani Alves hade övat lite mer på att slå passningar till rätt adress än att löpträna.
Barcelona Frodo
2011-03-09 19:12
addeh

Iniesta var fruktansvärt bra igår. Han och Messi hade gått och sparat sig inför den här matchen kändes det som.

För övrigt skrev Marc Crosas som numera spelar i FC Volga det här:

"Arsenal had no attempts on goal, Barça just 19, and tomorrow all the UK press will blame the referee!GET A GRIP!!!"

Killen vet hur media fungerar i Storbritannien. Skönt att se att han fortfarande brinner för Barcelona.

Abbe.

Fixat!;)
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 19:11
Hetfield

Du glöm inte Strasser osv.. haha deras lag är patetiskt just nu måste jag säga.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-09 19:04
Milans mittfält skrämmer inte ens Stoke, jag menar..Gattuso, Ambrosini, Seedorf, Pirlo, Boateng, Flamini osv.

Om Tottenham har en bra dag så kommer de att gå vidare. Zlatan är rätt så allmänt känd föratt sluta spela fotboll när det går dåligt i CL.
Atlético addeh
2011-03-09 19:02
Frodo

Föga förvånande att Iniesta hade bäst passningsprocent. Saknar ord för hur bra han var igår. Han gör tveklöst sin bästa säsong, må nu detta fortsätta.

Edit: Såg via Abbes länk att Busquets hade bäst passningsprocent. 91% är inte så pjåkigt heller dock.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 19:01
Milan är för sega för att stå emot Spurs enligt mig. I Serie A funkar det att ha några bra individuella spelare men när man spelar i CL behövs det starka, snabba mittfältare samt backar. Milan har tyvärr ett för dåligt försvarsspel för att gå långt i CL. Sedan ska det också bli kul att se Ibrahimovic misslyckas grovt i turneringen igen, undra vart han spelar nästa säsong?

Spurs är ett väldigt underskattat lag. De har speed på kanterna, ett väl fungerat lag och försvarsspel, långe Crouch i mitten samt grymma individuella spelare, som Bale, Lennon, Van Der Vaart med flera.

Tror det laget kan nå långt i Cl om man får en gynsam lottning i kvartsfinalen, vilket nog är Barcelona, Man U och Chelsea. Real skulle nog få stora problem mot dem då Londonlaget till skillnad från marängerna har ett välfungerande system medan Real bara lever på individuell skicklighet. Funkar i La Liga mot små lag men inte i CL.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 18:54
robin v p

Grymt inlägg, äntligen en Arsenalsupporter som kommer in med lite vett i skallen. Håller med om att vi är lite för snabba med att svara när dåliga förlorare kommer in, bättre att bara låta de vara så slutar dem. Det känns faktiskt som det har blivit lite bättre sista halvtimmen sedan man spärrade två av dem.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 18:53
Milan har inget att sätta emot Spurs ikväll det kan jag garantera.
Barcelona .Sami.
2011-03-09 18:47
Nu får vi hoppas att Tottenham krossar Milan.
Spanien robin v.p
2011-03-09 18:43
Herregud vilket lag ni har , vi blev så utspelade så man nästan bara kunde skratta åt eländet även om man förökte hålla humöret uppe under matchens gång, är det något lag som förtjänar att vinna CL så är det Barca för inget annat lag i världen är inom mils avstånd från er, jag bugar och bockar för uppvisningen.
Angående våra forum:
Tjatigt av mina egna att fortsätta gnälla om domaren men ni kan ju också bättra er lite härinne, koncentrera er på ert lag och hur bra ni var själva var istället för att tracka ner och tjata om lillebror för det är så låg nivå så det är löjligt. En stor människa sparkar inte på någon som redan ligger ner.

Lycka till och hoppas och tror att ni tar hem hela skiten nu.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 18:41
Som Pep sa igår, -vi har många WIilsheres på cantarian, så klockren haha. Pep for President!!
Barcelona Frodo
2011-03-09 18:38
Abbe.

Tack för länken! Man ser hur överlägsna Iniesta och Xavi är.

Passningsprocent:

Iniesta: 91%
Xavi: 85%
Fabregas: 70%
Wilshere: 63%

Englands nya guldgosse har till sitt försvar bättre passningsprocent än genomsnittet i sitt lag vilket låg på 59%. Alltid något.

Decinho

Co-sign! El jefecito tackling var vacker att skåda.
elbraco
2011-03-09 18:37
“It was a dangerous game after losing in England. We played well. We worked hard,” underlined Éric Abidal. Asked about next stage of the Champions Leauge, the French defender said, “I hope we play Olympique Lyon in the quarter finals”.

I länktips kan ni läsa Iniestas, Xavis och Abidals kommentarer efter matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 18:35
Sam

Klockrent. Roligt att precis allt han säger stämmer också.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-09 18:34
Kan någon gå in och skriva detta på baby-forumet- kom tebax när ni lär er skjuta, framförallt träffa målet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 18:33
Decinho

Mascherano visade igår varför han klassas som en av världens bästa defensiva mittfältare, är lagkapten i ett av världens mest kända och bästa landslag samt att han hittils varit en fantastisk värvning från vår sida. Som du säger räddade han oss i slutet, även om vi skulle ha avgjort matchen långt innan det så att han inte hade behövt offrat sig så mycket som han gjorde.
Barcelona .Sami.
2011-03-09 18:31
Mascherano: "Barcelona always win because of the referee, they never win because of their play, or for having 19 shots on goal, or for having 74 per cent of possession or for having 900 touches of the ball," he told Sport.es.

"It would have been unjust if Arsenal had gone through without even shooting on goal, and Wenger knows it. We never let Arsenal breathe, and this was the key. Barcelona always keep their identity and they play like Barca. The result could have been 5-1."?

asim
2011-03-09 18:30
Ok här kommer ett Inter-fan med madridtröja för att jag håller på Mourinho. Jag är trött på alla dessa hatattacker mot Barca från avundjuka och bittra personer.

Barca är världens bästa lag genom tiderna, det är fan snuskigt hur bra dem är nu. Dem har världens bästa på varje position. Hade ni haft eto'o så hade ni vunnit CL för 3 gången i rad i år. Arsenal kändes som ett segunda lag igår fast Messi känns ur form.

Abidal är ju grym, vilken general. Skulle kunna ge så mycket mer berömm men ni barca fans får fan inget mer. Era jävlar!

Tack för ibra-affären

Spärra mig tack.....
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-03-09 18:29
Abbe

Hehe, det är helt sjukt. Det är ändå tvåan i PL som vi möter. Och deras topp ska vara bättre än våras.

LOL
Barcelona Messidinho_10
L.A.M Nr 10

Mm jag förstår att dem ens orkar, när man har 0 skott på mål. Någonting står inte rätt till i deras skallar, för jag menar 0 skott på mål hallå orka diskutera då...
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
Hehe, det kan inte vara kul att misslyckas varje år för Arsenal. Jag kan garantera att alla deras fans har en lista med ursäkter, så kryssar de för varje ursäkt de använder varje år.

*Skyll på domaren
* Skyll på motståndarens gräsmatta
* Kalla andra för medgångsfan och köpelag, stoltsera med att vi har bra ekonomi
* Vi har skador

osv.
Barcelona Decinho
2011-03-09 18:28
Jag tycker alldeles för lite fokus läggs på Javier Mascherano. Ge honom en Gulboll, Nobelpris, Oscar, MTV Music Awards, Miss Universe, Mr Olympia, alltihop! Hans fullkomligt fenomenala enskilda prestation i form av glidtacklingen mot Bendtner i slutet är kankse den största orsaken till att vårt forum fylls av gråtande Gunners fyllda av mindrevärdeskomplex. Grande Javier!
Barcelona Abbe.
2011-03-09 18:28
L.A.M Nr 10

Barça lyckades med 738 passningar och Arsenal lyckades med 199.
Annons: