/spanien/barcelona/forum/12720.aspx/spanien/barcelona/forum/12720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-03-13 11:53
Abbe

Tycker nog alla målen var snygga i den matchen, kanske undanräknat straffen då. Härligt att se hur de firar 1-0 målet.

Tycker inte vi ska göra oss av med Afellay. Han har potential att bli bra, även om han inte får så mycket speltid. Caceres och Afellay behåller jag gärna, resten kan man skeppa vidare.

In med Pastore/Cesc, en anfallare och flytta upp B-lagsbackarna, och sälj Milito, Jeffren och de utlånade. Behåll både Mascherano och Afellay så har vi ett ännu starkare lag nästa år utan tvekan!
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-13 11:49
1.70-ligan

Så det är bättre av klubben att ha skickat runt Caceres, Henrique och K9 som illaluktande strumpor till klubb efter klubb?
Chyg och Zlatan försvann efter 1 år trots deras prislapp, så varför ska man bry sig om Afellays känslor?

No offense, men fotboll är ett business, man måste göra det som gynnar laget.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-13 11:44
Hetfield

Att sälja Afellay redan efter en halv säsong våre rent korkat och vidigt mot holländaren själv. När han köptes sa man att tränarna trodde att han kunde tillföra något nytt, med sin speed på kanten och tunga bössa från långt håll. Stå fast vid det och ge honom tid att bli något här istället för att använda honom som någon jäkla delbetalning. Det är knappast så att hittills har gjort sig förtjänt av att skeppas iväg efter bara 6 månader. Vill man köpa Cesc, fine! Men inga spelare emellan, om inte Wenger vill ha någon från Barca B möjligen
Barcelona Figeta
2011-03-13 11:40
Hetfield

Det skulle nog vara det perfekta erbjudandet men frågan är ifall Afellay skulle gå med på de för han har ju precis kommit. Jag tror iallafall att Wenger skulle vara villig och gå med på ett sådant erbjudande för han är nog trött på Cesc såpan och han har säkert märkt att Cesc inte visar lika mycket arsenal hjärta längre.
Barcelona Figeta
2011-03-13 11:26
Idag måste verkligen Mascherano starta. Han har visat att han är värd en startplats för tillfället och Pedro som inte varit sig själv tycker jag ska få sitta på bänken. Iniesta får agera som högerytter idag och med alves som är super offensiv så kommer Iniesta spela ganska centralt ändå.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-13 11:23
Jag har alltid känt att Afellay köptes föratt ingå i en deal. Afellay passar väl egentligen i Arsenal då han är ung, teknisk, ivrig och enormt snabb.

Afellay + JDS + 30 miljoner= Cesc

Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-13 11:19
Det ligger en hel del i det som ni många är inne på, att det nästan är enklare att slå lite bättre lag som inte parkerar bussen... men samtidigt ska man inte underskatta Sevilla för har dom en bra dag kan de slå vilket lag som helst hemma på Sanchez Piztjuan. Hade matchen varit på Camp Nou hade jag varit väldigt lugn, men nu är det ändå lite ovisst. Vi får hoppas på det bästa :) Känslan är ändå att det går vägen
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-13 11:13
Abbe.
Det var väl Nolito som spelade fram till de två första målen? Han visar ännu en gång vilken fantastisk spelare han är, och det skulle vara tråkigt om han lämnar i sommar, vilket nästan är klart. Dock vill han såklart ta ännu ett steg i sin utveckling, vilket är helt rätt.
Förövrigt var det bara snygga mål, speciellt Sorianos stenhårda vristträff som innebar 2-0.
PedroRodriguez
2011-03-13 11:09
Sevilla har varit oerhört ojämna denna säsong på Ramon Sanchez. De har bara vunnit hälften av deras hemmamatcher och ligger på en ganska dålig 8:e plats. De har slagit lag som Bilbao , At.Madrid och Valencia men förlorat mot Almeria , Getafe och Malaga på Ramon Sanchez. De är dock alltid jobbiga och bra mot stora lag.

Men är spelarna på topp bör man även slå Sevilla utan problem.
2011-03-13 11:02
1.70-ligan.
Tycker själv att drömscenariot vore att en vinst i El Classico skulle inbära att ligasegern var HELT säkrad. Visst, för La Liga skulle det inte vara kul om ligan redan är avgjord en månad innan den är slut, men föreställ er. Vi har precis vunnit ligan ännu ett år, och det på Santiago Bernabeu i El Classico och DESSUTOM en hel månad innan säsongen är slut. Gåshud! Detta är heller inte helt orimligt om man tänker efter. Real har ju inte råd att tappa poäng längre, för då blir glappet ännu större.
Barcelona el Maestro!
2011-03-13 11:02
"Längtar till att bryta Mourinhos hemma svit :) om det är nån som kan klara av det så är det vi! "

Pelllegrini har inte heller förlorat på hemmaplan i förra säsongen innan El Clasico. Jag tror att det finns en chans att Pep bryter Mourinhos hemmasvit i år.
Barcelona Abbe.
2011-03-13 11:00
Highlights från B-lagets match mot Gimnastic igår.

2-0 målet är oerhört snyggt. Det är ett svårt nummer av Soriano, speciellt med tanke på hur mycket det hade regnat. Trots det underlaget får han till en riktigt bra träff.
Barcelona el Maestro!
2011-03-13 10:56
1.70-ligan.
Jag är mer nervös när Barca ska möta lag från bottenskiktet där lagen går in med tio män i försvaret. Sevilla är ett lag som satsar på att vinna sina matcher, och ännu mer på hemmaplan. Det är ett lag som har ett givet spelsätt som de inte avviker liksom Barca. Sevillas sätt att spela fotboll är att anfalla och man försvarar sig även genom anfall. Bollen ska rulla hela tiden och ska skickas helst till kanterna med farliga inlägg som följd

Jag tror på att det blir 1-3. Barca har inte förlorat en enda gång på bortplan i denna säsong.
Pep och hans spelare har från och med den aktuella omgången börjar prata om 4 finaler. Den första finalen är kvällens match.
Barcelona Figeta
2011-03-13 10:55
1.70-ligan.

Vi får inte heller glömma att Reals svåra matcher kommer efter El Classico så vi har ett väldigt bra utgångsläge om vi tar 6p mot Sevilla och Villarreal. Vi har även derbyt mot Espanyol som kommer bli tufft men den matchen är efter El Classico.

Längtar till att bryta Mourinhos hemma svit :) om det är nån som kan klara av det så är det vi!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-13 10:34
Är nervös men framförallt taggat inför kvällens match. Vinner vi ikväll och näst nästa vecka mot Villarreal ska det oerhört mycket till för att vi ska tappa ligan! Det känns jobbigt att alla dessa svåra matcher ska lösa av varandra under en period nu, men går vi segrande ur de sista matcherna ser det ju fruktansvärt ljust ut sedan :)

Drömmen vore att gå in till el Clasico med 7p försprång...
Barcelona el Maestro!
2011-03-13 10:29
Jose Mourinho upprepar sig gång på gång. Han har varit likadan även i sina gamla klubbar. Sitt sätt att klaga mot spelschemat och med melodin om "att alla är emot mig" är någonting han har satt i system.

I länken ser ni exakt ett likadant klagande som den han gjorde häromveckan. Då var han manager för Chelsea.

Jag gillar Peps sätt att bemöta Mourinho. Alves sa häromdagen, vi tar det Mourinho säger som ett skämt. Vi skrattar åt det. Helt rätt!
Barcelona Barcelunatic
2011-03-13 10:06
Läs hur fotbollsälskaren Kenny Dalglish beskriver Barca. En dålig rubrik på en skön artikel.
Celta Vigo Jóse Felicano
2011-03-13 08:09
Wenger: "Varje målvakt vi möter blir matchens lirare"

Kan man knappast säga hände mot Barcelona och Valdes i alla fall. haha.
Barcelona barcafan86
2011-03-13 02:37
Jag vet men i så fall hamnar Thiago utan mycket speltid och han kanske är en större risk än Cesc men för mig känns det som att fördelarna utväger nackdelarna. Han har mindre press på sig och kräver mindre speltid, en rotation kan bli frustrerande för andra spelare som är vana vid att spela mycket.
Barcelona Figeta
2011-03-13 02:24
barcafan86

Det får bli en rotation. När vi sedan ska köra med bästa lag får helt enkelt spelarna med bäst form starta. Glöm inte att Iniesta kan spela som ytter och då kan Xavi spela tillsammans med Cesc.
Barcelona barcafan86
2011-03-13 02:15
Så vem ska offra av sin speltid för Cesc, Xavi eller Iniesta? Jag e bara orolig att en så stor förändring kan störa det vi har nu. Jag ser Barca som ett lag som kan höja sig ännu mer till nästa säsong utan att störa balansen i laget. Jag skulle inte förespråka att vi byter någon
Barcelona Figeta
2011-03-13 02:11
Trippeln

Jag överdriver inte. Thiago har varit helt outstanding när han fått spela för oss. Han har show varje match och ligger bakom de mesta. Pastore för 400 heelll noo! Vi har Thiago som kan bli hur bra som helst. Cesc får gärna komma men bara om någon lämnar som jag skrev. Afellay eller Keita får isåfall lämna.
Barcelona Trippeln
2011-03-13 01:55
Spelare som Pastore osv tillför inget för vi har redan Afellay,Thiago som kan göra det nästan lika bra som honom.

Överdriv inte.
Barcelona Figeta
2011-03-13 01:51
barcafan86

Ska vi värva någon stor spelare är det Cesc. Spelare som Pastore osv tillför inget för vi har redan Afellay,Thiago som kan göra det nästan lika bra som honom. Varför då lägga ut 350-400 miljoner.

Afellay+300 miljoner för Cesc skulle vara perfekt för oss. Han är den enda jag kan tänka mig byta ut för han är en inköpt spelare. Byter vi ut Thiago eller Bojan så kommer det kännas som att vi säljer vår själ.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-13 00:48
Cataloniaboy- Remuntada

Härligt att höra! :) Men tro inte att Patrik Sjögren inte kan vinkla det till något annat...
Barcelona Derrobarca
2011-03-13 00:10
@Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"

Vi säger att "den lilla kontakten" på alves inte är straff då, fine, men jag kan lova på allt jag äger att om det var alves som gjorde så på snejder då skulle ALLA o speciellt ni real råttor säga att det utan tvekan var straff!
Barcelona barcafan86
2011-03-13 00:06
Jag tycker inte vi ska byta bort Affelay, tror han ka bli en stor spelare för oss i framtiden och han har gjort väldigt bra ifrån sig med den tiden han fått. Hellre Bojan men om jag ska vara helt ärlig ser jag ingen mening med att ta Fabregas, just nu har vi ett riktigt bra lag med flera unga talanger på väg upp, varför ta in någon som måste få speltid. Det va det som hände med Zlatan, hade han inte kostat oss så mycket hade han bänkats tidigare. Har hellre Thiago som back-up för Xavi och Iniesta än Fabregas. Han är ung och kan acceptera att inte spela från start i viktiga matcher. tror ej fabregas vill eller förtjänar det.

Helt enkelt tror jag på en if it aint broke don't fix it mentalitet, vi är så bra nu att jag har svårt att se någon logik i att köpa en dyr ny stjärna. Kanske en backup för Puyol men annars är det lugnt
Barcelona Capilito
2011-03-13 00:03
Hur kan Valencia vara så dåliga? Trodde att de skulle vara stentaggade efter deras uttåg ur CL.
Barcelona Khazal
2011-03-13 00:02
DM1982

Känns inte som att Cesc till Barcelona låter riktigt lockade längre. Jag kommer förmodligen att få äta min ord nångång i framtid, men så känns det för tillfället. Om han mot förmodan anländer till sommar hade jag gärna sett Jeffren ingå i den affären.

Även om jag kan ha gett intrycket av att vara emot Bojan, så hade jag helst sett honom utlånad en säsong innan man alt. säljer honom.
2011-03-12 23:58
Barcelonistas
Som sagt. Vi lär inte behöva vara allt för oroliga. Alves budskap är tydligt.
Annons: