/spanien/barcelona/forum/12719.aspx/spanien/barcelona/forum/12719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
5/24/2011 13:40
Barcelona have asked Arsenal to train at the Emirates stadium on Wednesday and Thursday. - Twitter #fcblive

Haha, undra om Cesc får vara med ? :P
Barcelona Rambla~
5/24/2011 13:31
Barcelona club members can watch the final of the Champions League on big screen at the club's Mini Estadi

Andreas, nu vet du var du ska befinna dig under matchen. :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
5/24/2011 13:29
Rambla~

Jag kan lova dig att MÅNGA åker med buss, Barcelona viatges (?) anordnade bussresor som faktiskt var ganska billiga, den större skaran av Barcelona supportrar till denna match åker nog buss även om en hel del även planerat att ta flyget.

Så tror vi klarar oss från halvtomma läktare i alla fall, folk som har biljetter kommer ta sig till Wembley oavsett om dom måste krypa, en biljett är värd så pass mycket att man inte vill kassera den..

Det fixar sig, det tar inte så lång tid med buss och jag tror säkert dom (fansen) har en rätt trevlig tur, massor av andra Barcelona fans och en jävla massa bira =)
Barcelona Messidinho_10
5/24/2011 13:28
Ja härligt att laget åker idag!! Fansen får väl ta bussarna eller nåt. Eller så får Barca montera upp en jätte skärm på Camp Nou och bjuda fansen på gratis fotboll & inträde!
Barcelona NoGo™
5/24/2011 13:23
NU får allt klubben göra allt de kan för att se till se att fansen kan ta sig till Wembley! Hyr bussar eller nått!
Barcelona Barca4eva
5/24/2011 13:21
Synd för er som inte kan ta er till er destination pga askmolnet.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
5/24/2011 13:19
Skönt att de reser ikväll så vi slipper oroa oss för bussen. Jag skulle vilja se Mourinho åka från Madrid till Manchster med buss och spela semifinal där , eller juste han skulle ju bara gråta som ett barn.
Barcelona Rambla~
5/24/2011 13:10
Skräckscenario. Ett halvfullt Wembley med enbart unitedsupportrar. Hur kul blir den matchen?
5/24/2011 13:00
Abbe. - Anims Abidal!

Då hade Sky News rätt då =)
Bra nyheter tycker jag, det viktiga är att laget kommer fram.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
5/24/2011 12:45
Andreas. Allvarligt talat. Island has done it again
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
5/24/2011 12:41
Nu är det officiellt att laget kommer flyga till London ikväll. Klockan 22.00 lyfter planet mot England.
5/24/2011 12:34
"Även fotbollslaget Barcelona påverkas av vulkanaskan. Laget, som ska spela final i fotbollsturneringen Champions League på lördag, väljer att flyga till London tidigare än planerat för att undvika askstrul, uppger Sky News. "

Åker dom idag alltså?

Heywood - Och jag ska till Barcelona, hur ska detta sluta? =(
Helt värdelöst imo.
5/24/2011 12:28
Fan, fan, fan, fan. Hela året har jag längtat efter det här.

Tänkte åka till London och Wembley bara för att vara i staden. Nu med askmolnet så kan det innebära att jag inte kan ta mig fram. Jag ska skriva en tenta på fredag - annars hade jag åkt redan i dag. Och då hade man kunnat förfölja spelarna ända till finaldagen.

I morgon kommer askmolnet till England. Då får vi väl antagligen svar.
Barcelona Hetfield
5/24/2011 11:45
Hyder & Frodo

Visst skulle hierarkin förstöras, men samtidigt så tjänade Zlatan mer än vad t.ex: Xavi gjorde redan från dag 1. Återigen, för fjärde gången nu, om Kun verkligen vill hit så kommer deras president att börja förhandla, då slipper vi köpa loss honom.

Det fantastiska med Barcelona är att vi inte är i behov av att köpa många spelare, vi behöver bara finputsa kanterna. Enligt mig så är Villa den svaga länken, kan man ersätta honom med en spelare som Kun så är laget nästintill perfekt.
,Sami
5/24/2011 11:39
Det isländska askmolnet kan tvinga Barcelona att resa till London hela fem dagar före match.
För Leo Messi ändrar det inte uppladdningen inför Champions League-finalen på lördag.
Jag kommer att
spela den här matchen
som vore det den sista, säger Barcelona anfallsess.

Jag hoppas verkligen att de ska kunna åka. Det vore tråkigt för oss att spela utan våra supportrar och inför ett halvfullt Wembley, säger Pep Guardiola.

ponta p
5/24/2011 11:39
Om Aguero går till Real/Barca kommer denna döda liga dö ännu mer. Fyfan.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
5/24/2011 11:38
Den enda anledningen till varför vi bör köpa Aguero är för att få förtur på hans son som har gener från både Aguero och Maradona (han är ihop med Maradonas dotter). Tänkte skriva "jizz in my pants", men sen insåg jag hur fel det skulle bli...
Barcelona Dinho, Messi
5/24/2011 11:32
Tänk att man kan tycka så olika om en värvning av Aguero. Sportsligt sätt ser jag egentligen bara Ronaldo som en bättre värvning i dagsläget. (Vilket jag bör poängtera att jag av flera olika anledningar INTE vill se hända, men iaf.)

I min hierarki kommer Aguero före både Pedro och Villa, så att platsa i startelvan borde inte bli något problem. Jag ser stora möjligheter i att använda Aguero i Messis nuvarande roll (Pep har skapat den här rollen för Messi och Messi är briljant i den) men Aguero är en av oerhört få spelare som skulle klara av att spela i den rollen och i vissa matcher/delar av matcher skulle han kunna avlasta Messi. Detta så att Messi kan leta sig ut på en kant. Ja då har vi en helt annan dimension i vårt anfallsspel, det räcker helt plötsligt inte med 2-3 defensiva mittfältare som spelar hårt på Messi. För drar han sig ut på kanten meddans Aguero kräver uppmärksamhet i mitten kommer det att bli ytor för den ena eller den andra, eller varför inte tredje Villa/Pedro på andra sidan.

Att spelaren vid 22? års ålder förutom att ha enorm potential på plan, även uppträder så moget vid sidan av samt verkar ha så pass mycket karaktär att han öppet kan erkänna att han älskar Atletico, har velat stanna när han sagt det, men nu vill han prova att mäta sig i en större klubb och är då öppen med det, tycker jag är beundransvärt. För att slippa diskussioner och rykten fram och tillbaka som bara skadar alla parter i slutändan. (Fabregas du har mycket att lära på den här punkten.)

Däremot är priset ett stort aber 60+ miljoner är mycket pengar och Aguero skulle förmodligen behöva gå ner i lön. Är det värt det? Omöjligt att svara på. Däremot så förespråkar jag att man värvar en klar produkt hellre än en ung lovande spelare. Detta för att inte hämma utvecklingen av våra egna unga lovande talanger.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
5/24/2011 11:18
Väldigt bra gästkrönika om Dream Team och dagens upplaga av Barça. Det är just såna reflektioner och jämförelser som jag var intresserad av att få läsa från någon som fick uppleva Cruyffs lagbygge.

En mening som jag framför allt gillade var "[...] förr älskade jag fotbollen och underhållningen, idag är klubben och människorna i och runt den precis lika viktiga.". Jag känner precis likadant. När man först fick upp ögonen för FC Barcelona var man mest intresserad av stjärnorna och hur spelet såg ut under matchdagen. Idag är jag minst lika intresserad av anekdoter från spelarnas ungdomsår i La Masia, läsa om de lite mindre kända namnen på människor som har påverkat och arbetat inom akademin, politiken och maktspelet bakom kulisserna, klubbens relation till Katalonien och nationalismen/regionalismen som genomsyrar hela regionen.

Hur som helst ville jag bara tacka för en bra krönika och hoppas att fler culés som följde laget under Dream Team åren gör samma sak och skriver ner sina tankar och åsikter om den eran.
5/24/2011 11:06
Fan vad glad man blir när man får bra lön :D
Jag kan sponsra ett köp av Aguero, 1000 spänn är jag beredd att gå in med.

Ton

Har en känsla att askmolnet kommer förstöra allt, stackars alla fans som kommer få bila till London..
Och jag kommer förmodligen inte iväg till Barcelona heller, fan ta Island.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
5/24/2011 10:59
"Oriol Romeu är inte den typiska defensiva mittfältaren även om han oftast innehar den positionen. Hans styrka ligger i positions- och passningsspelet, men har också ett rätt bra steg och kan själv driva med bollen i offensiva löpningar. Bra teknik."

Låter lite som Yaya :)

edit: Vad är grejen med att PL-spelare och speciellt United spelare håller på att vara otrogna titt som tätt?
Barcelona Ton
5/24/2011 10:55
Jag bryr mig inte ett skvatt om transfers eller Kun idag. Det enda jag vill se är en bild på ett Turkish Airlines-flyg som tar laget upp till London innan islänningarna slammar ner hela europa igen!
5/24/2011 10:52
Jag hade jättegärna velat ha Kun Agüero, men för det priset Atletico Madrid vill ha? Och den lönen som han tydligen sitter på. No way, José.

Det är föööör dyrt. Men jag läste någonstans att Kun aldrig skulle kunna tänka sig att spela i Real Madrid. Av respekt för fansen. Vi får se om han håller det han lovar. Men det säger väl att Madrid är ute efter en crack-anfallare.

Higuain, Adebayor, Benzema, Altintorp och Kun Agüero (om han kommer). Lite överdrivet?
Spanien Luis (SCP-Red)
5/24/2011 10:45
Mojito//

Såg att han lirade i en av supercupfinal matcherna, samt en ligamatch mot Deportivo. Visste dock ej om skadorna.

Tack för info Mojito och tarrak.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
5/24/2011 10:42
Luis

Oriol Romeu är inte den typiska defensiva mittfältaren även om han oftast innehar den positionen.
Hans styrka ligger i positions- och passningsspelet, men har också ett rätt bra steg och kan själv driva med bollen i offensiva löpningar. Bra teknik.

Svagheterna skulle jag säga ligger, som många andra barcaungdomar, i det fysiska spelet, även om han är relativt välbyggd.

Han har dessutom varit skadad en del detta året, så jag har inte sett så mycket av honom den här säsongen.

Utan skadorna hade han säkert fått ett par matcher under våren i A-laget då skadeläget var som värst. En stor talang som man hoppas mycekt på i klubben, och han skrev på en kontraktsförlängning i höstas.
Spanien Luis (SCP-Red)
5/24/2011 10:36
Okej då stämmer det kanske att man ser i honom som en ev efterföljare av Busquets. Intressant!

Ja det sägs att vi försöker få honom på lån, verkar som det gått så pass att man pratar med hans agent, vilket borde innebära att man är redan överens med Barcelona om ett lån.
Barcelona tarrak
5/24/2011 10:33
Luis (SCP-Red)

Jag skulle vilja säga att han påminner väldigt mycket om Busquets. En väldigt allround spelare utan direkta svagheter. Läser spelet väldigt bra, förhållandveis storväxt och stark med vårdat passningsspel. Möjligtvis finns det frågetecken för det offensiva registret som en pivote i Barcelona sällan utnyttjar till fullo. Har dock visat prov på ett bra skott vid ett flertal tillfällen.

Hur kommer det sig att du frågar? Ryktas han till er?
Barcelona Barca4eva
5/24/2011 10:24
Det är förmodligen bara skitsnack, just delen med lönen. Bara tanken att han skulle begära så mycket får mig att spy.
Postat via SvenskaFans-appen
Spanien Luis (SCP-Red)
5/24/2011 10:11
Hej, är det någon som har lust att beskriva Oriol Romeu spelstill, styrkor och svagheter? Osv...
Tack på förhand...
The Special Five
5/24/2011 09:43
Någon skrev att Aguero inte presterar mot storlag, kolla länk:) Han leker ju med Real
Annons: