/spanien/barcelona/forum/12718.aspx/spanien/barcelona/forum/12718.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-03-10 14:02
Messidinho_10

Vi snackar om fotbollssupportrarna i Sverige.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-03-10 14:01
Canaletes

Va kommer den ligga på då? Matchtröjan då.
Canaletes
2011-03-10 13:57
Vill inte göra reklam

men Derby (stockholm) butiken har imorn 50% på ALLT! Fick nyss det på mit mail

Så ni kan ju passa på att köpa nåt Barca plagg ;)
Barcelona Pep - El Míster
2011-03-10 13:50
Det verkar som folk får för sig att Barça som klubb betalar media att glorifiera Barça och sedan få folk att älska dom. Människor med lite insikt och celler innanför pannbenet vet mycket väl att det handlar om avundsjuka. Ren och skär avundsjuka faktiskt. Hur dom sen gömmer sin avundsjuka i massa ogrundade åsikter gör det bara mer tragiskt men också oerhört tröttsamt. Jag vill verkligen försöka folk jag diskuterar Barça med att förstå hur det ligger till. Då ska dom bara ta upp Unicef, Mes Que Un Club osv. och vända det emot oss, som om det vore något klubben skapar för slå sig själva på bröstet.

För att inte tala om hur dom äter och köper varje ord media skriver, främst brittisk. Så fort det är ett citat-tecken på något så är 100% sant och då har Xavi, Iniesta, Piqué och Iniesta gjort bort sig genom att inte respektera Arsenal som klubb när dom i själva verket svarar på frågor, säger ärligt att t.ex. Cesc är välkommen hit. Ett oerhört känsligt ämne för Gooners men vad dom ändå inte och vägrar förstå är att denna potentiella övergången är oerhört komplex och invecklad än någon annan övergång nånsin. För att inte tala om dom personliga banden Cesc har, bara inte till klubben, utan till dessa spelare i klubben. Men jag kan förstå att det retar upp folk men dom måste lära sig att ta saker med en nypa salt och välja vad dom vill bli upprörda av och inte bli upprörda av. Det är inte Piqué som avgör eller sköter övergången. Han är en filur som gillar att busa bara.

Nej, sorry om jag gick lite tillbaka i tiden och Cesc-gate.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-10 13:49
Förstår inte vad ni får det här "alla hatar Barca" helt plötsligt? Det stämmer inte alls, ta exp, igår när Harry Redknapp hyllade oss som fan osv..

Och sen så varje talang som kommer fram, säger att man vill spela i Barcelona, och nobbar klubbar som Liverpool och Milan, som senast igår var det dansken Eriksen som gick ut och sa så!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-10 13:39
"Det handlar om att jag inte har samma behov av att behöva dunka mig för bröstet och säga hur stor culé jag är som den stora massan verkar göra."

Precis, haha så sjukt.
Exakt så är det, det finns alltså folk som tänker precis som jag själv.

Aldrig att jag skulle skämmas för att vara Culé och frågar någon så säger jag ju självklart att jag hejar på Barcelona.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-10 13:39
Hetfield/

Jag syftade mer på att om jag hade hamnat i en fotbollsdiskussion med människor jag aldrig förr hade träffat i mitt liv så hade jag inte känt något obehag med att säga att jag är culé och bli "anklagad" för att jag bara håller på de för att det går bra nu.

Sen det här med att "slå sig på bröstet" håller jag med dig. Tycker också det är fjantigt om folk utropar sig själva till "den största och mest lojala Barçasupportern som finns" och dylikt. Men såna människor har jag faktiskt aldrig stött på, inte ens här inne på SF, så jag tänker inte så mycket på det.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-10 13:29
el Flaco

Om du syftar på det jag skrev så har du missuppfattat saken, det handlar inte om man skäms för sin klubb.
Det handlar om att jag inte har samma behov av att behöva dunka mig för bröstet och säga hur stor culé jag är som den stora massan verkar göra.

Jag lever enligt mottot: "Tomma tunnor skramlar mest" , dvs. folk som har ett behov att säga "Jag är den största culén", är oftast de som försvinner när vinden vänder.
Barcelonistas
2011-03-10 13:26
Jag är en stolt Barceloni, jag skämma inte över det! Ja menar vem ska man skämmas för fuck alla som hatar dena klubb som gjort mycket gott inom fotbollen.

Visca Barca!
2011-03-10 13:17
Jag har inget emot att öppet säga att jag är culé mest för att jag skiter fullständigt i vad folk tycker om det. Jag känner inte mig tvingad att "bevisa" min barcelonismo, eller övertyga någon att jag inte är någon medgångssupporter.

*Ryker på axlarna*
2011-03-10 13:02
"Det har lett till att jag är väldigt allergisk mot att säga öppet att jag gillar Barcelona, inte föratt jag skäms, utan föratt då kommer alla tro att jag är en till medelsvensson som följer ett par matcher oregelbundet."

Amen brother, känner igen mig så jävla hårt i den där texten.
F.ö har jag blivit kallad medgångsfan 15-20 gånger, alltid lika kul varje gång..:D
2011-03-10 13:00
Heywood Jablome - Xavi

Ner vet jag inte men en sväng till USA är planerad i April, ja..
Hur som helst har jag försökt att fixa biljetter ett bra tag nu.
Äntligen hade man tur..
I länktips står det lite om biljetterna (de 5 svåraste att få biljetter till i USA)
1. Oprah såklart..

"Getting tickets to The Oprah Winfrey Show is like winning the lottery."
Tro fan det när hon ger ut resor, bilar och massa annat :P

Lite OT men men.. Jay Leno är kungen :D
2011-03-10 12:47
En sak jag tänker hålla med om Barcelona hatet är att tack vare framgångarna och det fina spelet så drar vi till oss medgångsfan som gillar att säga till alla att de är Barcelonafan, men de kan inte ens nämna 10 spelare.
Det har lett till att jag är väldigt allergisk mot att säga öppet att jag gillar Barcelona, inte föratt jag skäms, utan föratt då kommer alla tro att jag är en till medelsvensson som följer ett par matcher oregelbundet.

Det är en grej som stör mig också, jag kan förstå att om man inte gillar Barcelona så är det drygt att Barcelona har blivit lite som "the thing", där alla måste stoltsera med att de gillar oss.
Folk vill gärna tro att deras klubb är unik och underground, det är därför den här massan av medgångsfan stör mig.

Efter att ha läst en hel del meningslösa inlägg om Barcelonahat på diverse sidor så har jag sammanfattat det med det här ordet: Avundsjuka.
Det är ungefär som Michael Jackson, man kan hata mannen men man kan inte se förbi hans musik och talang, vare sig man är en metalhead eller gillar klassisk musik etc.
Man kan klaga på oss som klubb, men man kan inte klaga på spelarna och det vi gör på planen.

Enough said, my 2 cents.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-10 12:42
Xavi kommer en vacker dag att få Barcelonas startelva att ingå i en orkester.
2011-03-10 12:37
Andreas. Jag börjar att hata dig... ;-) Ska du åka ner? Jävligt cool upplevelse!

Det här hatet mot Barcelona är väl något vi får leva med. Tyvärr, när man är på toppen så får man väl inse att man får fiender. Experter, journalister och mediafolk hyllar Barcelona vecka in och vecka ut. De har storheten att erkänna. Supportrar behöver inte ha den lyxen.

Det är komiskt. När vi hade UNICEF klagade folk, när vi skaffar oss Qatar klagar samma individer över att vi säljer vår själ.

Barcelona FC-Barcelona
2011-03-10 12:10
Spelar väl ingen roll om det blir Schaktar eller vilket lag vi nu kan få, så lännge vi spelar vårt spel så tar vi alla lag i världen. Fast jag hoppas verkligen vi får tuffa motståndare hela vägen till final. Det ska vara svett och skrik hela vägen till Webley
Barcelona i10 - In Bojan we trust!
2011-03-10 12:06
Länktipset*
Barcelona i10 - In Bojan we trust!
2011-03-10 12:05
Ganska kul tråd från Flashback. ''Varför hatar ni Barcelona?''.
Fan vad bra Marscherano var i tisdags, förresten!

Visca Barca!
2011-03-10 12:00
Tottenhams bänk är ju ruskigt bra. Igår så slängde Allegri in Antonini, Merkel och Strasser medan Redknapp slängde in Jenas och Pavlochenkov. Klasskillnad.

Nej men som sagt, det värsta tänkbara mötet är mot Shakhtar.
Usch.
2011-03-10 11:57
Byta platser med folk runtomkring går (OM platserna är lika bra, inte många som vill byta ner sig..

NOTERA dock att det är väldigt många av de 95000 som är säsongskortsinnehavare och således sitter "släktvis" ..
Att dom skulle vilja byta bort en biljett = noll chans ;)
Det du måste hitta är någon ensam stackare, hur troligt är det? (när inte jag reser då, haha)
2011-03-10 11:55
"CONGRATULATIONS! We are pleased to confirm the above reservation to attend a taping of The Tonight Show With Jay Leno!"

Vafan, lyckovecka eller vad :D?
Barcelona Barca Sen99
2011-03-10 11:54
Tänk hur mycket pengar man hade lagt om Xavi, Iniesta, Messi, spelade för andra... Är såå glad att dem spelar för min kära klubb FC The best Barcelonaa...
2011-03-10 11:47
Av de tre lagen som har tagit sig vidare till kvartsfinal är det Shakhtar jag fruktar mest pga av sitt fysiska spel och fart på kanterna vid kontringsspel.

Schalke 04 hade varit kul med tanke på att de har Raúl¨i sitt lag. Enbart den ingrediensen hade varit tillräckligt för att det ska bli ett laddat möte. Publiken på Camp Nou hade nog inte haft några problem att tända till om de får syn på Raúl.

Tottenham är ett bra kontringslag och det hade säkert varit oerhört svårt att spela på White Hart Lane inför en fanatisk hemmapublik. De känns även som ett lag som skulle ställa problem även om returmötet hade spelats på Camp Nou. De hade nog insett att de inte har något att förlora och Redknapp verkar vara den typen av tränaren att kunna ingjutna en nödvändig dos av arrogans i sina spelare att de inte hade drabbats av rädsla när de ställs inför 98 000 culés.

Mitt val av dessa tre motståndare faller på Schalke mest för morbo-effekten det hade gett i och med Raúls närvaro.
Barcelona Barcaholic
2011-03-10 11:35
Andreas - V.V [Barney S]

Är det så illa? Tror du brukar resa ofta hehe, vart brukar du boka? Och folket där hur är dom, tror du att om man bokar i samma sektion så kanske några är villiga att byta plats med en så man får sitta bredvid sina kompisar?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-03-10 11:34
Heywood Jablome - Xavi//

Egentligen orkar jag knappt diskutera dommarinsatsen längre men jag kan inte låta bli att kommentera situationen med Messi är ju faktiskt solklart inne i straffområdet.
2011-03-10 11:31
Barcaholic

5 biljetter ihop? mot Espanyol? lol =P

Blir jävligt svårt, har du tur kan du nog få 5 biljetter på samma "sektion" ..
Barcelonistas
2011-03-10 11:30
Heywood

Gooners och deras farfar Wenger är hycklare hela bunten. (att dom har mage och klaga på domaren,
Barcelonistas
2011-03-10 11:29
Ferriera

Aldrig, jag hatar real, kan aldrig önska dom framgång.
Barcelona Barcaholic
2011-03-10 11:26
Hallå Grabbar!

Ska åka ner till Barcelona och se matchen mot Espanyol och undrar om det finns chans att man kan boka 5 st biljetter där man sitter bredvid varandra redan nu eller någon gång senaer? Det är min första gång jag åker ner dit så är inte så bra på att hitta biljetter och sånt men har kollat på hemsidan osv men hittar inte. Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa.
2011-03-10 11:21
Valencia skapade faktiskt lägen och kunde gjort 2-2. Aduriz var en stor målsumpare igår. Valencia var inte utspelat. Inte på långa vägar.

Länktipset: Hade inte Guardiola kunnat klaga på alla de situationerna?

Ni får döma själva.
Annons: