/spanien/barcelona/forum/12717.aspx/spanien/barcelona/forum/12717.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2011-03-11 16:43
Hetfield

Lite av ett kap kan man tycka, speciellt när de säljer till en annan storklubb, då brukar ju priset trissas upp. Antar att det inte var mycket kvar av hans kontrakt, killen var ju trots allt ordinarie i Liverpool. En bra värvning får man säga, hade vi sålt han nu hade vi fått mer för han tror jag, trots att han inte är ordinarie.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-11 16:42
addeh

Utan att dra igång en Keita diskussion (igen) så menar jag mer att när Pep vill stänga en match så kan man lika gärna slänga in Mascherano. See?

elbraco

Nu blev det klurigt, olika sajter säger olika priser. Jag ska kolla upp det.
Atlético addeh
2011-03-11 16:39
Hetfield

Keita och Mascherano har väl dock inget att göra med varandra då de spelar på olika positioner, så argumentet "så länge Pep gullar med Keita kommer Mascherano få knapert med speltid" köper jag inte. Båda får ju som det är nu mycket speltid.

Tycker fortfarande Adriano gör en del enkla misstag i defensiven, som det som utan Mascherano fantastiskt brytning kunde kostat oss en biljett ur Champions League. Men nu blev inte så fallet men brassen måste lära sig att emellanåt spela upp bollen istället för att börja dribbla i trånga lägen.

Offensivt sett är han hästlängder bättre än Maxwell, det har vi verkligen fått uppleva de senaste matcherna. Stod för ett läckert förarbete till Messi mot Valencia och var en stolpe från att till och med bli målskytt mot Arsenal. Hans soloräd mot Almería i Copa del Rey som innebar hans enda mål hittills i Barça-tröjan var också det en fin prestation.
2011-03-11 16:38
elbraco

Det är 17.2 miljoner med 2-3 miljoner extra i eventuella bonusar.
elbraco
2011-03-11 16:37
Hur mycket kostade Mascherano förresten? 20-25 m. euro?
2011-03-11 16:36
Jag sticker ut hakan och påstår att efter Messi så är det Busquets som är bäst. Fan vad jag diggar grabben, han är så lugn och jämn i det han gör. Jag har inte sett honom göra en dålig match den här säsongen, jämför det med en viss ojämn herre i Pique som verkar ha tankarna på något annat.

Han klagar aldrig och är ständigt där för andra i laget, dessutom så har han i ett par matcher tagit steget till att spela som mittback och där har han varit bra.

Busquets har dessutom minskat på hans dryga filmningar/förstärkningar, så han har verkligen blivit en personlig favorit.
elbraco
2011-03-11 16:34
Hunting Bears

Håller med. Ser man till den spelare som höjt sig mest över sin egen förmåga så är Abidal vår klart bästa spelare.
Messi, Iniesta, Abidal och Alves är de som presterar bäst just nu enligt mig. Mascherano överstiger också förväntan men han spelar ju tyvärr inte regelbundet.
Xavi, Villa och Busquets fortsätter att vara lika bra. Alves hade lite av en svacka för ett halvår sen men nu märker man tydligt hur vårat anfallsspel påverkas när han är borta.

Pinto ska även ha lite extra cred för hans spel när Valdes var borta. Inga misstag och klart över förväntan. Att han fortfarande har kvar sina kattreflexer bevisade han mot Bilbao när han räddade Llorentes nick.

De som är kallast nu är väl Maxwell och Pedro, men jag skulle inte gå så långt att kalla dom för dåliga.
2011-03-11 16:32
Mascherano har aldrig varit en dryg eller arrogant person, men som sagt, jag tror att hans tålamod lär ta slut förr eller senare. Han är alldeles bra föratt bli bänkad, och så länge Pep gullar med Keita så kommer Mascherano att få knapert med speltid.

Hunting Bears

Jag håller med, Adriano har verkligen växt i mina ögon. Argumentet förut för Maxwell var att han är bättre defensivt, men jag undrar om det är sant. Jag tycker att Adriano är minst lika bra där.
Atlético addeh
2011-03-11 16:25
1.70

Hans ödmjukhet går inte ta miste på, det är fantastiskt. Även om han aldrig kommer peta Busquets är han en utomordentlig, egentligen för bra, att ha på bänken.

Angående vem som spelar vänsterback imorgon hoppas jag på Adriano, men tror på Maxwell. Den sistnämnde har fått stått åt sidan de senaste matcherna och har nog piggare ben än Adriano. Hugget som stucket.

Hunting Bears

Jag tycker bara Messi och Iniesta varit bättre, eller lika bra, som Abidal den här säsongen. Det är ju alltid svårt att avgöra vem som är bäst när det gäller spelare på olika positioner, men sett till jämn nivå under hela säsongen tycker jag dessa tre sticker ut ordentligt från mängden.
Hunting Bears
2011-03-11 16:17
Tycker även Adriano visat sig riktigt jävla bra sista matcherna. Ser honom gärna få fortsatt förtroende på vänsterbacken så länge Abidal spelar centralt.

Abidal är ju förövrigt antagligen vår bästa spelare i år tillsammans med Messi. Det trodde man inte för något år sedan.
Barcelona Abbe.
2011-03-11 16:14
1.70

Jag ångrar att jag inte skrev ned exakt vad jag tyckte om Mascherano innan han kom till Barcelona, för jag var verkligen inget större fan av spelaren i fråga. Anledningen till att jag ångrar att jag inte skrev ned det är för att jag idag inte minns exakt vad jag tyckte då, bara att jag inte gillade honom. Idag är ett stort fan av Masch. Hans ödmjukhet är en av många sidor han visat upp som jag inte trodde han besatt. En helt underbar spelare som jag idag inte kan förstå att jag en gång ogillade.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-11 16:08
Jag är så jävla glad över Mascherano, en av de bättre värvningar vi gjort.
Vilken KUNG han är!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-11 16:00

"I know my place in the team. When you have Busquets, Xavi and Iniesta, I would be an idiot and ashamed asking to be a starter"
- Javier Mascherano

En av de bästa värvningarna vi har gjort på länge. Och ändå var han handplockad av Pep! ;)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-11 15:58
När han känner sig underlägsen och vet att hans mediokra spelare inte klarar av att konkurrera med Barca så vill han att förbundet och domarna ska hjälpa honom. Är du så jäkla bra tränare som du säger och har fått varenda spelare du har pekat på, så vinn under de omständigheterna.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-03-11 15:47
Mourinho var en smula originell då han coachade Chelsea och använde media som ett sätt att skydda laget, men efter flytten söderut framstår han mer och mer som en grinig, tvär och bitter liten man - ungefär som Wenger.

Som sagt, i början var det lite kul och charmigt, nu är det bara patetiskt.

Angående Arsenalmatchen;
Tempoökningen från Barca efter 1-1 målet var rätt markant och redan innan målet kändes det som att vi hade en extra växel att lägga in vid behov.

Det verkar ha varit Wengers taktik att lite på att någon i Barca skulle göra självmål, för de hade varken kompetensen eller viljan att försöka anfalla och etablera ett eget spel.

Jag såg matchen på en sportbar i Solna och det var rätt talande för matchen när en Arsenalsupporter valde att avvika direkt efter 1-0 målet. Han visste väl vad som skulle komma...
2011-03-11 15:42
Barcadinho.

De spelar på lördagen efter CL. De vill spela på söndagen istället för att vila en dag mer när de ska möta At. Madrid.

Det Mourinho inte tänker på är att han har all världens resurser, i ett av två lagen i Spanien som oftast har bättre förutsättningar än övriga lag, dvs. Madrid och Barca. Han tänker inte på de övriga 18 lagen och dess tränare som har betydligt sämre förutsättningar än vad han någonsin kan tänka sig.

Arroganta jäkel, var tyst och vinn dina matcher istället för att skylla ifrån dig.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-11 15:35
Ja, men Real får en extra dag för förberedelser mot Lyon.
Är det inte bra det?
Ni ska ju möta Lyon på onsdag.
Skulle det vara bättre att spela liga matchen på söndag?
Ursäkta, men jag förstår inte logiken nu.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
2011-03-11 15:35
La madridista

Han kan ju nu i alla fall roa sig över att ni spelar före oss, vilket han har tjatat om hela säsongen.
2011-03-11 15:28
Mourinho ordbajsar alldeles för mycket för att slippa få skit när de väl står där utan titlar. Han kommer inte vila en människa i derbyt. Han tror bara att hans skitsnack gynnar hans lag men sanningen är ju att både domare och förbundet och andra tränare i ligan istället vänder sig mot honom. Det här är inte England och inte Italien.

Nu sitter han och gråter något så fruktansvärt patetiskt i media vecka efter vecka och beter sig värre än självaste än ärkesvinet Wenger. Skillnaden är väl att Pep faktiskt svarade Wengers uttalande men han ignorerar Mourinho så mycket att han kokar inombords. Pep beter sig som om det inte vore något mer oviktigt än Mou.
Barcelona barca!!231
2011-03-11 15:26
Den grekiska supertalangen, bara 12 år
Barcelona Kraków
2011-03-11 15:25
La madridista:
Aha.. Humor är inte en egenskap som jag tillskrivit Mourinho. Jag skyller helt enkelt på reporten som inte beskrev det talande nog ;)
Real Madrid La madridista
2011-03-11 15:21
L.A.M Nr 10

Det är inte riktigt så som du skriver. Mourinho klagar inte på att vi nu får spela före er, utan därför att vi får spela onsdag-lördag medan ni oftast får spela på söndagen efter CL-spel. Varför sätter de inte våran match på söndag är en bra fråga.

Kraków
Sarkasm kallas det. :)
Barcelona Barcadinho.
2011-03-11 15:18
Shit vad jag är glad. Jag var så hundra på att Barca möter Sevilla imorgon. Jag kollade inte ens i matchkalendern. Det är så att jag/vi är bjuden på en födelsedagsfest som jag absolut inte kan tacka nej till. En fest i skogen i en sommarstuga, utan tv och dator. Och jag har gått hela veckan och grubblat vad jag ska hitta på för en ursäkt.

Jag kopplar det till det att man talar om nya sändningstider.

Det var samma förslag inför den här säsongen att spela vissa matcher tidigare under dagen, men inget blivit gjort. Största anledningen till det är nog att komma in i den asiatiska marknaden. På grund av tidszoner så är det bättre med tidigare matcher under dagen. Så som PL kör med. Men vi får väl se om det verkligen kommer att bli så nästa säsong. Det finns annars en stark lobby för det, inte minst från Florentino Perez.

Jag tar gärna några tidiga matcher varje säsong för sociala skäl. Jag har förbrukat alla mina ursäkter för att slippa gå på kvällarna till olika typer av sociala aktiviteter.
Barcelona Kraków
2011-03-11 15:18
L.A.M Nr 10:
Och han (Mourinho) vilar Casillas i derbyt mot Atletico för att matchen "bara" går tre dagar efter CL. Hur mycket vila behöver en målvakt?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
2011-03-11 15:10
Det finns så mycket statistik på att Barcelona spelade ut Arsenal. Jag skulle råda Wenger att sätta sig i soffan för att kolla på matchen om och om igen tills man nästa år möter Barcelona igen, då kanske han vet hur man ska sätta stopp för vårat spel(not).
2011-03-11 15:05
Hunting Bears

Haha, där har du deras 2 bollberöringar. Bendtners mottagning var utanför straffområdet och det var så bra att han inte kunde röra bollen i straffområdet.
elbraco
2011-03-11 15:04
Hunting Bears

Målet i CL-finalen mot Utd symboliserar det rätt bra :P kommer aldrig glömma när han låg snett i luften med spikrak kropp och fick bollen över Van der Sar....undrar vad oddsen var på att Messi skulle NICKA in ett mål i en CL-final?
Hunting Bears
2011-03-11 14:58
Barcelonito / Lucho Enrique 21

De hade en passning som gick fram in i Barcelonas straffområde. En på hela matchen.
2011-03-11 14:52
Sedan UEFA började med statistikräknande i CL så är Arsenal det enda laget som inte haft ett avslut mot motståndarnas mål. Arsenal är historiska på något sätt. :)

För övrigt hade de 2 bollberöringar i Barcas straffområde och det kan jämföras med Barcas 47 i Arsenals straffområde.

Med 768 passningar hade laget nästan 3 ggr så många passningar än motståndarna som hade 209. Xavi och Iniesta hade mer passningar tillsammans än hela Arsenal.

Sagna säger att det är naturligt att Barca hade mer bollinnehav än Arsenal på Camp Nou, precis som om Barca inte hade mer bollinnehav i första mötet på Emirates. Vad som var onaturligt med Arsenals spel nämner han dock inte av någon anledning.

Arsene Wenger vill att UEFA ber om ursäkt för att de har åkt ut och i halvlek sa han till Skysports: "De vet inte hur starka vi är!"
Barcelona Messidinho_10
2011-03-11 14:50
Nu kommer vågen in på Hawaiii OMG !!
Länktips: hitsunami.info/
Annons: