/spanien/barcelona/forum/12716.aspx/spanien/barcelona/forum/12716.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-03-13 18:24
Cataloniaboy

Det hör inte till vanligheten att två svenska anfallare gör mål i La Liga under samma omgång. Har den nånsin hänt förut? Kul för Rosenberg att han gjorde mål, ser dock ut som Racing förlorar mot hemmastarka Osasuna.

0-2 till Málaga. Salomon Rondón målskytt, för tionde gången i ligan.
Barcelona Piqué
2011-03-13 18:22
Alltså tycker verkligen att ni överdriver när ni säger att adriano har varit så bra. Det han har gjort är att slå dåliga inlägg/inspel och skjutit från dumma lägen så bollarna hamnat åt helvete.

Adriano är i mina ögon hittills max en bänkspelare, tycker inte maxwell är bättre utan det behövs någon ny där...

Adriano har inte ens någon assist i ligan tror jag...
Atlético addeh
2011-03-13 18:22
Skulle Adriano återigen få chansen som vänsterback, vilket jag gärna skulle se, känns det som Maxwell är inne på sin sista vers i klubben.

För övrigt hoppas jag skitlaget Levante torskar mot Mallorca ikväll, Málaga tar en trepoängare i bottenträsket & Villarreal bjuder på en fin förrätt inför matchen på Ramón Sánchez Pizjuan ikväll. Spelar vi som mot Arsenal eller varför inte som när vi vann senast mot Sevilla med 5-0 ska inte tre poäng vara en omöjlighet.
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-13 18:18
Man kan knappt tro att det är sant. Vi har fått se två svenskmål den här helgen! Två efterlängtade sådana. Dessutom gjorde ju även Kennedy ett mål förra helgen.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-13 18:15
Som uppladdning inför kvällens match kan jag länka det här klippet från förra säsongens möte. Vem kan glömma bort det dramatiska avslutningen på matchen, det som Pep kallade förr "de värsta minuterna" i hans tränarkarriär.
2011-03-13 18:12
el Flaco
Why not? Keita och Adriano lär vara mest taggade av alla.

Fick Pedro en smäll i tisdags? Har isåfall missat det.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-13 18:09
Ja, det var faktiskt det jag anmärkte mest mot Arsenal.
Hur vi utnyttjade kanterna.

Alves och Adriano, det var helt awesome!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-13 18:01
Läste i SPORT att Keite kanske kan få spela från start för att bidra med mer muskler på mittfältet med tanke på att Sevilla alltid brukar vara en fysisk svår motståndare. Maliern tar då Pedros plats då denne fick en smäll i mötet mot Arsenal i veckan. Återstår att se om detta stämmer.

PedroRodriguez
2011-03-13 17:59
Piqué har väl inte sett wow ut och har visat en gnutta nonchalans på sistone men oavsett vad behövs han i dessa viktiga matcher där han är avgörande i backlinjen. En mer stabil mittback finns icke.

Adriano har imponerat de senaste matcherna och frågar man mig skall han utan tvekan starta före Maxwell.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
2011-03-13 17:55
Måste hålla med" Barcelonito/Lucho Enrique 21" lite. Antar att folk förväntar sig oerhört mycket från den unge spanjoren då han gjorde en strånade säsong i fjol, i år har han bara varit "ok", men han har trots allt fortfarande ett fint passningsspel, fina uppspel och han gör inte direkt bort sig i defensiven. Men lite loj har han sett ut, och snabba anfallare har kommit förbi några gånger för mycket ibland.
2011-03-13 17:52
Antonio Puerta

Enligt mig är Adriano bättre i både defensiven och offensiven än sin brasilianske vänsterbackskollega. Maxwell hade en riktig formtopp i höstas då han spelade många matcher och gjorde det riktigt bra. Annars tycker jag inte han är något speciellt, typ hyfsad i allting. Han har ju inte gjort någon glad när han spelar på månader, medan Adriano gjort två jättematcher.

Sedan beror det på hur friska trion Piqué, Puyol och Abidal kommer vara i vår. I en CL-final/el clasico där alla är friska så spelar man såklart med Alves-P-P-Abidal, men det kommer vara mycket rotation och några skador/avstängningar, då hoppas jag Adriano startar så mycket som möjligt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-13 17:52
Pique är kanske inte lika bra som förra säsongen individuellt sett men nu känner jag att han får oförtjänt mycket skit. Han spelar fortfarande i ligans och en av Europas bästa backlinjer och gör inte bort sig. Han är en klippa i backlinjen och ska starta när han är tillgänglig.

Fråga Cristiano om han vill möta Pique varje vecka.
2011-03-13 17:46
En av anledningarna till att vi spelade ut Arsenal så mycket som vi gjorde var att vi hade två riktigt bra offensiva kanter, inget ont om Abirey men han brukar inte kunna dominara kanten offensivt såsom det båda brassarna gör/gjorde. Båda två breddade oerhört bra, drog isär Arsenalbacklinjen och gjorde så att våra anfallare kunde ha lite fria roller. Sen är det ju sjukt hur tekniska både Dani Alves och Adriano är. De dribblar av sin gubbe lika lätt som en snabb youtube-ytter, och behandlar bollen så lätt så man blir gråtfärdig.

Haha, sitter typ och börjar onanera... Nej skämt o sido, jag tycker Adriano borde bli den nya startspelaren på vänsterbacken.
Barcelona Antonio Puerta
2011-03-13 17:42
Tycker faktiskt att Maxwell ska starta tror Adriano startade för han var starkare offensivt då Abidal o Busquets var mittbackar, sedan underpresterar i stort sett varje spelare när man möter sitt gamla lag så som David villa finns fler exempel men kommer just inte på några

BTW Adebayor mot Arsenal :D
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-13 17:40
L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
Jag håller med dig angående Adriano och jag tycker med att han borde starta resten av säsongen. Inget illa om Maxwell, han har varit bra iår men inte lika bra som förra året. Sen håller man mot Arsenal och Valencia tycker att man borde spela och Adriano var ju en jätte i bägge matcherna.
2011-03-13 17:32
Om vi spelar med bästa elvan och laget är fokuserat så kan jag inte se att vi ska förlora poäng den här matchen.

En annan grej. Adriano har mot Valencia och Arsenal spelat underbar fotboll. Som vänsterback är han fantastisk, speciellt offensivt där han nästan är i samma klass som Dani Alves, men bara nästan. Resten av säsongen borde Pep starta med honom i mestadels av matcherna medan Abidal får rotera med Piqué och Puyol, vilket kan vara bra då Piqué visat en liten formdipp och Puyol har varit lite skadebenägen. Men jag vill inte se att man spelar Adriano någon match, sedan Abirey och sedan Maxwell.
Atlético addeh
2011-03-13 17:30
Antonio Puerta

Se länktips. :-)
Barcelona Antonio Puerta
2011-03-13 17:25
Grabbar har någon länk till Barcelona B senaste match där dem van med 4-0 ! :)

Tacksam för svar
2011-03-13 17:24
Visst kanske Pedro och Piqué har en liten formdipp just nu, men i en sådan här svår bortamatch som det ändå är på Ramon Sanchez Pizjuan så ska vi spela med bästa laget. Även om Sevilla inte riktigt varit sitt riktiga jag i år.

Om man t.ex skulle bänka Pedro, vem skulle ersätta honom? Bojan? Inget ont om 20-åringen, men han ska inte spela från start när det är svåra matcher med tanke på hans form hela säsongen. Och i backlinjen, bänkar man Piqué måste Busquets gå ner som mittback, och det ska bara hända vid nödfall.

Det jag vill komma fram till är att vi har en för tunn trupp med för dåliga bänkspelare för att vila någon stjärna. Det ska man ju i och för sig inte göra i en toppmatch i alla fall, så fattar inte varför ni vill att det ska hända. Vila någon i en lite enklare hemmamatch istället.
Atlético addeh
2011-03-13 17:20
Hetfield

Vem ska man spela istället, Busquets? Jag håller med att Piqué måste skärpa till sig och då kan en petning vara bra, men så länge inte Puyol finns tillgänglig finns inga bättre alternativ.
2011-03-13 17:09
Bottenstriden är verkligen stenhård. Just nu tar bottenlagen poäng varje omgång, vilket gör att jumbon Málaga nästan måste ta en trepoängare idag för att glappet inte ska bli större.
2011-03-13 17:09
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

+1
PedroRodriguez
2011-03-13 17:01
Självklart avgör Pupone. Roma är verkligen numret större varje gång de möts.

Zlatan , Eto'o och Cavani släng er i väggen. Di Natale är konungen i Italien.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-13 16:59
Om dagens match så hoppas jag att vi spelar som vi gjorde mot Arsenal, och frågan är om det inte är värt att bänka Pique? Jag gillar honom, men han får inte känna sig given och alldeles för bekväm, med tanke på hur han har spelat så är det kanske bäst med en väckarklocka.
Barcelona Barca4eva
2011-03-13 16:58
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

True story.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-13 16:57
Hunting Bears

Just ignore him, som resten av forumet.

Hunting Bears
2011-03-13 16:56
Hur fuska dom? Dom var bättre hela matchen.
Barcelonistas
2011-03-13 16:55
Roma fuskar till sig segern som vanligt
Hunting Bears
2011-03-13 16:50
Det är något speciellt med Romderbyn. Dom känns alltid så extremt laddade fysiskt.
2011-03-13 16:49
Bra straff, 2-0 Roma..

Såg ni den gröna lasern på målvakten :O ?
Annons: