/spanien/barcelona/forum/12715.aspx/spanien/barcelona/forum/12715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-03-13 18:48
el Flaco

Det ultimata vore ju om Fontás gjorde dundersuccé nästa säsong så Abidal kunde fortsätta spela vänsterback ett par säsonger tills Muniesa, eller möjligen Planas, är redo att ta över.

Fortsätter Adriano prestera ser jag det inte som nödvändigt att en ny vänsterback värvas i sommar.
Barcelona Piqué
2011-03-13 18:47
Blaugrana91

Du har rätt, d var för nära in på tiden hehe...

Tycker ändå att det finns mycket bättre vänsterbackar än honom. När jag säger att han inte är bra så menar jag att han inte är tillräckligt bra för att spela i Barca...

Hoppas dock att han bevisar mig fel, men ser inte inte potentialen i honom heller... När Adriano slår inlägg så chansar han bara, han är inte kylig osv. Kolla när han slår inlägg så kommer du få se att han bara slår in den på chans och tittar inte ens upp när han slår den...
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-13 18:47
el Flaco

Tillräckligt med teknik föratt bli en eventuell startspelare för Barcelona en vacker dag? Nja....
Det beror ju även på vad man värderar i Barcelonas framtida vänsterback. Abidal är ingen Roberto Carlos när det gäller teknik, men han är fortfarande klockren. Jag skulle vilja se en vänsterback som har det bästa av båda världarna, ungefär som Alves.

Jag tycker att ytterbackar ska köpas in (jag är kanske den enda som tycker så), men sen kan ju Montoya och Muniesa bli backup ytterbackar i framtiden.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-13 18:43
Hetfield/

Håller inte med dig angående Muniesas teknik, tycker den är mer än duglig. Han har visat förr att han har en fin passningsfot och har även avlossat bössan ett par gånger med bra resultat. Hans insatser som vänsterback i B-laget har i överlag varit positiva. Det som oroar mig mest är att han kan vara aningen oslipat emellanåt, vilket är delvis förstårligt med tanke på hans unga ålder, men hans teknik är det ingen större fel på.
Barcelona el Maestro!
2011-03-13 18:41
Mycket intressant match ikväll att se framemot.

Tror ni att Bojan får speltid ikväll? Det blir svårt tror jag.
Bojan gjorde väl mål senast när Barca spelade på bortaplan mot Sevilla i förra säsongen. Eller minns jag fel? Zlatan var skadad eller så var han bänkad!

Jag hoppas verkligen att Bojan lånas ut i nästa säsong. Jag tror att Sevilla är ett lag som är klippt och skuren för honom då brassen nu har lämnat. Han skulle kunna ta den platsen. Sevilla är ett lag som skulle passa honom även vad gäller spelfilosofi. Men då måste Barca också skaffa sig en annan anfallare som kan ersätta honom.

Visca Barça
2011-03-13 18:40
el Flaco

Muniesas teknik är rätt så medioker, även om han är väldig ettrig och spelar med hjärtat så nej tack. Man kan ju dra paralleller till Puyol som började som ytterback, men hans plats är som mittback. Om man gör sig av med Maxwell så har man bara en renodlad vänsterback och det är Abidal. Abidal kommer att bli mer av en mittback med åldern.

Med andra ord:
Mittbackar: Puyol, Pique, Abidal, Fontas
2011-03-13 18:39
addeh har rätt angående det med Shakira och Espanyol. Såg den här bilden för några år sedan i Don Balón där hon poserade med en Espanyoltröja tillsammans med Tamudo.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
2011-03-13 18:38
Kul att se på videon att nästan verkligen alla tittar på klockan och vill att matchen ska ta slut fort. När man till och med kan se Milito ge taktiska råd så vet man ju att det här var något speciellt(som att någon behöver det från honom...). Glädjevrålet på slutet från spelarna var också mäktigt.

Zlatan såg i och för sig ut att inte bry sig så mycket, vilket han troligen inte gjorde heller. Spelar man inte så spelar det väl ingen roll om laget vinner, eller?
2011-03-13 18:37
Med Adriano och Maxwell som vänsterbacksbesättning ser jag inget behov att värva in något nytt namn inför nästa säsong. Visst, ingen av dessa två herrar tillhör eliten, men de accpeterar en bänkplas och kan spela på många olika positioner. Dessutom vill jag helt se vad vi kan vaska fram ur canteran och om Muniesa får agera vänsterback när/om han flyttas upp.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-13 18:37
Piqué

"Adriano har inte ens någon assist i ligan tror jag... "

Jag vill minnas att det var just Adriano som assisterade till Messis mål i matchen mot Valencia.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-13 18:36
addeh //

For real? Läste i någon blaska att hon hejade på Madrid x)
2011-03-13 18:34
Adriano slår inte endast inspel och inlägg. Han dribblade vid några tillfällen också mot Arsenal och hade också bland annat ett skott i stolpen. I offensiven är han strålande, antagligen för att han i början av karriären var mestadels yttermittfältare.
Atlético addeh
2011-03-13 18:30
Andreas - V.V [Barney S]

Shakira är Espanyol-anhängare. :P
2011-03-13 18:28
Shakira är väl Madridsta? och således Mourinhos sista utväg :D
2011-03-13 18:27
addeh

Du har nog rätt, det är kanske inte världens bästa tillfälle att markera för Pique när man möter Sevilla (bortaplan).

Men jag tror att en bänkning kommer att tända till Pique, jag tror sällan på rykten om att det är Shakiras fel att Pique är så loj, men fan ta Shakira :P
Barcelonistas
2011-03-13 18:25
Pique

Adriano är en utav dom bästa på sin position offensivt. Han ska enligt mig starta varenda match framöver. Adriano var ruggigt bra mot Arsenal där han dominerade sin kant.
Atlético addeh
2011-03-13 18:24
Cataloniaboy

Det hör inte till vanligheten att två svenska anfallare gör mål i La Liga under samma omgång. Har den nånsin hänt förut? Kul för Rosenberg att han gjorde mål, ser dock ut som Racing förlorar mot hemmastarka Osasuna.

0-2 till Málaga. Salomon Rondón målskytt, för tionde gången i ligan.
Barcelona Piqué
2011-03-13 18:22
Alltså tycker verkligen att ni överdriver när ni säger att adriano har varit så bra. Det han har gjort är att slå dåliga inlägg/inspel och skjutit från dumma lägen så bollarna hamnat åt helvete.

Adriano är i mina ögon hittills max en bänkspelare, tycker inte maxwell är bättre utan det behövs någon ny där...

Adriano har inte ens någon assist i ligan tror jag...
Atlético addeh
2011-03-13 18:22
Skulle Adriano återigen få chansen som vänsterback, vilket jag gärna skulle se, känns det som Maxwell är inne på sin sista vers i klubben.

För övrigt hoppas jag skitlaget Levante torskar mot Mallorca ikväll, Málaga tar en trepoängare i bottenträsket & Villarreal bjuder på en fin förrätt inför matchen på Ramón Sánchez Pizjuan ikväll. Spelar vi som mot Arsenal eller varför inte som när vi vann senast mot Sevilla med 5-0 ska inte tre poäng vara en omöjlighet.
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-13 18:18
Man kan knappt tro att det är sant. Vi har fått se två svenskmål den här helgen! Två efterlängtade sådana. Dessutom gjorde ju även Kennedy ett mål förra helgen.
2011-03-13 18:15
Som uppladdning inför kvällens match kan jag länka det här klippet från förra säsongens möte. Vem kan glömma bort det dramatiska avslutningen på matchen, det som Pep kallade förr "de värsta minuterna" i hans tränarkarriär.
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-13 18:12
el Flaco
Why not? Keita och Adriano lär vara mest taggade av alla.

Fick Pedro en smäll i tisdags? Har isåfall missat det.
2011-03-13 18:09
Ja, det var faktiskt det jag anmärkte mest mot Arsenal.
Hur vi utnyttjade kanterna.

Alves och Adriano, det var helt awesome!
2011-03-13 18:01
Läste i SPORT att Keite kanske kan få spela från start för att bidra med mer muskler på mittfältet med tanke på att Sevilla alltid brukar vara en fysisk svår motståndare. Maliern tar då Pedros plats då denne fick en smäll i mötet mot Arsenal i veckan. Återstår att se om detta stämmer.

PedroRodriguez
2011-03-13 17:59
Piqué har väl inte sett wow ut och har visat en gnutta nonchalans på sistone men oavsett vad behövs han i dessa viktiga matcher där han är avgörande i backlinjen. En mer stabil mittback finns icke.

Adriano har imponerat de senaste matcherna och frågar man mig skall han utan tvekan starta före Maxwell.
2011-03-13 17:55
Måste hålla med" Barcelonito/Lucho Enrique 21" lite. Antar att folk förväntar sig oerhört mycket från den unge spanjoren då han gjorde en strånade säsong i fjol, i år har han bara varit "ok", men han har trots allt fortfarande ett fint passningsspel, fina uppspel och han gör inte direkt bort sig i defensiven. Men lite loj har han sett ut, och snabba anfallare har kommit förbi några gånger för mycket ibland.
2011-03-13 17:52
Antonio Puerta

Enligt mig är Adriano bättre i både defensiven och offensiven än sin brasilianske vänsterbackskollega. Maxwell hade en riktig formtopp i höstas då han spelade många matcher och gjorde det riktigt bra. Annars tycker jag inte han är något speciellt, typ hyfsad i allting. Han har ju inte gjort någon glad när han spelar på månader, medan Adriano gjort två jättematcher.

Sedan beror det på hur friska trion Piqué, Puyol och Abidal kommer vara i vår. I en CL-final/el clasico där alla är friska så spelar man såklart med Alves-P-P-Abidal, men det kommer vara mycket rotation och några skador/avstängningar, då hoppas jag Adriano startar så mycket som möjligt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-13 17:52
Pique är kanske inte lika bra som förra säsongen individuellt sett men nu känner jag att han får oförtjänt mycket skit. Han spelar fortfarande i ligans och en av Europas bästa backlinjer och gör inte bort sig. Han är en klippa i backlinjen och ska starta när han är tillgänglig.

Fråga Cristiano om han vill möta Pique varje vecka.
2011-03-13 17:46
En av anledningarna till att vi spelade ut Arsenal så mycket som vi gjorde var att vi hade två riktigt bra offensiva kanter, inget ont om Abirey men han brukar inte kunna dominara kanten offensivt såsom det båda brassarna gör/gjorde. Båda två breddade oerhört bra, drog isär Arsenalbacklinjen och gjorde så att våra anfallare kunde ha lite fria roller. Sen är det ju sjukt hur tekniska både Dani Alves och Adriano är. De dribblar av sin gubbe lika lätt som en snabb youtube-ytter, och behandlar bollen så lätt så man blir gråtfärdig.

Haha, sitter typ och börjar onanera... Nej skämt o sido, jag tycker Adriano borde bli den nya startspelaren på vänsterbacken.
Barcelona Antonio Puerta
2011-03-13 17:42
Tycker faktiskt att Maxwell ska starta tror Adriano startade för han var starkare offensivt då Abidal o Busquets var mittbackar, sedan underpresterar i stort sett varje spelare när man möter sitt gamla lag så som David villa finns fler exempel men kommer just inte på några

BTW Adebayor mot Arsenal :D
Annons: