/spanien/barcelona/forum/12714.aspx/spanien/barcelona/forum/12714.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés
2011-03-10 18:19
Detta förtjänar han verkligen! I särklass våran bästa back denna säsong, sjukt bra
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-10 18:19
mitt bästa Messi-minne är fortfarande när han som 19:åring gjorde hattrick i sista minuten mot Madrid på hemmaplan och kysste klubbmärket. Tror inte att något annat kommer slå det heller. Känner min fortfarande svag i knäna när jag tänker på den stunden.
Atlético addeh
2011-03-10 18:16
AndreD

Även om man inte hade haft betydelsen av målen i åtanke skulle jag inte placera det mot Tenerife i topp tio. Står fast vid det jag sade, det var ett av hans enklare mål förra säsongen även om det är galet att han väljer att knorra upp den i krysset.
2011-03-10 18:06
Här kan ni ladda ner matchen. Skysports, bra kvalité.

Jag delar med mig i 100 Mb hastighet ett par timmar.
AndreD
2011-03-10 18:05
addeh

Jag kanske överdrev med topp tre men topp tio går det lätt in på. Det är riktigt svårt att på en touch, utan att hinna tänka särskilt mycket, placera in bollen i bortre krysset på det sättet, trust me I know ;)

Jag baserade inte på "viktighet" bara snygghet. Hade detta varit i en stormatch hade det lätt rankats som ett av de snyggaste målen han gjort.
2011-03-10 18:02
Barcelona hade 47 bollberöringar i Arsenals straffområde. Arsenal hade 2 bollberöringar i Barcas straffområde. Bendtners "mottagning" var INTE en av dom. Haha, hittar underbar statistik.
Barcelona .Sami.
2011-03-10 17:57
Vilken diss!
Barcelona Ladinho
2011-03-10 17:51
Gonzalez_Barca

Tack.. Snällt
Atlético addeh
2011-03-10 17:51
AndreD

Det är snyggt, absolut, men topp tre? Jag skulle nog knappt säga att det är topp tjugo. Målvakten är långt ute så det är inte den svåraste prestation att göra mål i det läget, dessutom var det inte så särskilt viktigt.
Barcelonistas
2011-03-10 17:49
Mitt favorit mål som Barcelona har gjort ;)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-10 17:47
Någon som vet något nytt om Puyol?..

Haha fan vad skön Ferdinand är.
"Manchester Uniteds Rio Ferdinand satt med dreglande mun och följde Barcelonas match mot Arsenal.

32-åringen var speciellt imponerad över Leo Messis 1-0-mål.

– Jag försökte precis snärta den över målvakten och slå in den på volley i mål på Fifa. Det är inte möjligt, skriver Ferdinand på sin twitter. "

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article8693780.ab
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-10 17:47
Ladinho

Första halvlek: http://www.fileserve.com/file/KAGxcFs
Andra halvlek: http://ul.to/4pn5fw

Jag länkar till två olika sidor så att det inte ska stå typ "you've reached maximum download capacity" eller ngt sånt om man laddar från samma source.

Kanal: Sky Sports 2 | Språk: English | Storlek: 513Mb | Bildkvalité (se länktips)
AndreD
2011-03-10 17:44
Målet mot Tenerife är lätt topp tre.
Barcelona Ladinho
2011-03-10 17:42
Jag vill ladda ner tisdagens match.. Kan någon skicka länk? Vore jätte snällt. Det spelar ingen roll vilket språk de kommenterar på.
Barcelonistas
2011-03-10 17:39
Asfaf¨

Va i helvete snackar du om? Du kanske har missat att vi föra säsongen blev bortdömda av mous kompanjoner bleekere och benquerenca? Ta kolla länktips ( Vi blev helt fucking bortdömda)

Och snacka inte om Chelsea matchen mannen, vi fick en utvisning på abidal pågrund av att anelka fuskat. Vi fick spela 10 man i 25-30 min. Och i första mötet på camp nou borde vi haft straff när melonhövet bosingwa drar ner henry i straffområdet. Hade vi fått den straffen 1-0 där och vi hade haft ett perfekt utgångsläge inför returen.

Ett tips till dig ignorera den engelska median som verkar ha gjort er galna.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-10 17:29
Jag älskar Messis mål mot Zaragoza. Där visar han prov på ren styrka.

Men mitt favoritmål är hans mål mot United. Under hela dagen hade engelska journalister och Sky Sports diskuterats vem som var mellan de båda. I slutändan var Ronaldo mycket bättre än Messi på huvudet. Messi var för kort och hade dålig spänts.

Tidigare under samma säsong hade Guardiola sagt: "En dag kommer Messi att göra ett viktigt nickmål"

Sen att det var hans första mål mot ett engelskt motstånd gör det hela ännu bättre... och att Ronaldo var på planen och gick mållös. :-)
Meraviglioso
2011-03-10 17:27
Har en Barcelona tröja äkta i storlek M är Champions league versionen. Tröjan är äkta, helt ny och med inget tryck på ryggen. Även ett par shorts i samma storlek även de helt nya och med prislapp kvar. Någon som är intresserad utav köpa? Hör av er för frågor eller ifall ni vill se bilder :)
Lias08
2011-03-10 17:24
Valdes (11) completed yesterday more passes than Nasri (8), Van Persie (7) and Arshavin (5) [uefa.com].

Och Wenger trodde att de "hade chans" att vinna matchen men röda kortet förstörde för de! haha
elbraco
2011-03-10 17:20
Någon har säkert skrivit det tidigare men Wenger och Nasri kommer att utredas av Uefa för deras kommentarer mot domaren efter matchen...vet inte riktigt vad Nasri sa men det kan väl knappast vara mycket värre än vad RvP sade?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-10 17:17
Nu kommer målet snart :)
PedroRodriguez
2011-03-10 17:16
Gonzalez_Barca

Lika cool varje gång man ser den. Riktiga trästockar till ben Messi, du behöver en kalashnikov för att få ner honom.

Lite kul när man kollar vid 0:15. Sevillaspelaren är möjligtvis inte kär i Messi litegrann?
elbraco
2011-03-10 17:15
PedroRodriguez

älskar vad kommentatorn säger! "I'm just loss for words. He is just brilliant! Georgie Best, Diego Maradona, Johan Cruyff, they're all getting outshined by this...incredible little man".

""Jag är inte helt emot tanken med dagsmatcher. Kan vara skönt om man har planer på kvällen. Däremot ska varenda match med kvalité spelas på kvällen.""

Hålled med, fast jag tycker de bästa matcherna ska spelas på dagen. Personligen är jag ofta mer busy på kvällen än på dagen, och har man något man ska göra mellan låt oss säga 1-3 så kan man ofta göra det antingen innan eller efter. Ska man ut på kvällen så försvinner alltid kvällsmatcherna, speciellt 22-24. Inte ofta man hinner 20-22 heller...
Barcelona Barcadinho.
Snacket om rött kort och fördel från domarna fortsätter alltså.

Barca fick ju rött kort förra säsongen i London mot Arsenal (Puyol) som resulterade båda straff och utvisning.

Är Arsenal fans helt säkra på att det var straff?

Jag misstänker att domaren Massimo Busacca blev mutad av båda Uefa och engelsmän. Det gick inte så bra med att muta den första domaren i London.
Då tog man ett nytt försök mot Inter istället och lyckades den här gången.

Det är min teori,.hehe.
Det är ju fan solklar straff på Messi där! ni som kollar på matchen at viasat sport.

Han råkapar ju Messi,
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-10 17:10
Ryo Miyaichi

"fan va jag gillar att han inte lägger sig ner så lätt som har blivit så vanlig i dagens fotboll. "

Då lär du älska den här videon :P
PedroRodriguez
2011-03-10 17:05
Andreas V.V

Jag blev också förjävla lack på några i deras lag som hela tiden skulle ha sexuellt umgänge med bollen. Allt för att tiden skall rinna iväg.
Ryo Miyaichi
2011-03-10 17:05
Fasen vilka mål av messi, det mot stuttgart kommer jag ihåg, men det mot zaragoza har jag inte sett innan... Han är så liten & kvick, fan va jag gillar att han inte lägger sig ner så lätt som har blivit så vanlig i dagens fotboll.
2011-03-10 17:02
Var jag den enda som var förbannad över Arsenals maskande? Hela tiden, fick till och med gult kort efter 25-30 minuter då dom kastade gris med bollen, lol
PedroRodriguez
2011-03-10 16:59
addeh

Kolla in detta mål. Det är helt olagligt snyggt, han är så explosiv. Hans magiska soloraid mot Zaragoza.

http://www.youtube.com/watch?v=-HqjbTTFr3Y
PedroRodriguez
2011-03-10 16:59
Dubbel
Annons: