/spanien/barcelona/forum/12702.aspx/spanien/barcelona/forum/12702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shqipi
2011-03-12 16:19
Men Eric Abidal hade lite wits kvar i reserven och på frågan direkt efteråt i spanska TV5 om vilka han vill möta i kvartsfinal svarade fransmannen:
– Lyon. För det innebär att de har slagit ut Real Madrid.

Hehe Abidal efter matchen mot Arsenal. Klockrent svar.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-12 16:15
Barca4eva

Sport hade en stor intervju med Dani Alves. Men Patrik Sjögren har tolkat och vridit sanningen nåt så fruktansvärt.
2011-03-12 16:14
Varför måste Sladjan ordbajsa hela tiden? Messi är inte lika bra som förra året och han gnäller på hans passningsspel och att han bara kör ner huvudet och kör. Messi leder assistligan och hans passningsspel är ett par snäpp högre än andra anfallare i världen. Jämför med Ronaldo så märker du hur mycket intelligentare Messi är på plan. Ronaldo har i hela sin karriär kanske slagit 1 genomskärare som är värd att titta på en gång extra.

Och den där Patrik Sjögren på Aftonbladet är helt otrolig. Ultimatum av Alves? Han sa i intervju med Sport igår att han vill stanna och att de är mycket närmare att komma överens än att Barca ska leta efter andra spelare. Fy fan att han alltid i sina felstavade artiklar ska vrida sanningen. Han är nog Sveriges sämsta journalist som endast sitter och skriver av andra tidningar och vrider det de har skrivit.
Barcelona Barca4eva
2011-03-12 16:05
Diar Iniesta Shekha

Speciellt när varken Sport eller EMD har skrivit om det.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-12 15:58
Diar Iniesta

Det är Patrik Sjögren som har spytt upp artikel, dvs. nonsens.

Hyder

Kom igen nu, Thiago är knappast en som sliter defensivt för laget. Han må vara under offensivt, men hans defensiva jobb är långt ifrån t.ex: Iniesta.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-12 15:55
Vad fan?
Hunting Bears
2011-03-12 15:55
TV11 PL Studio.
Barcelona Barca4eva
2011-03-12 15:53
Hunting Bears

Sladjan, nu? Vad är det du kollar på?
Hunting Bears
2011-03-12 15:48
Wtf.

Sladjan sa precis "Messi har inte varit alls lika bra den här säsongen som förra". Är han seriös?
Barcelona Hyder
2011-03-12 15:47
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Enligt mig så har Thiago visat upp en ganska bra defensiv sida av sig själv när han har spelat med de stora grabbarna. Han har varit aggresiv och löpt med hem för att vinna tillbaka bollar. Nonchalant är han annars i sitt passningsspel, det hoppas vi att Pep slipar bort.

Jämför man med Pastore är Thiago hästlängder bättre i defensiven. Thiago har alltid spelat mittfältare i de olika lagen i ungdomssystemet, Pastore inte i närheten av samma försvarsmässiga grund att stå på. Han är ingen mittfältare för Barcelona. Anfallare, skulle funka men det finns ingen startplats för honom hur mycket man än letar.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-12 15:14
Thiago är också rätt så nonchalant och passiv när det gäller att jobba hemåt, så jag tror att Pastore skulle funka bra i laget. Hans samspel med Messi är out of this world.

LOTG - Cruijff #9
2011-03-12 15:12
Varför skulle vi satsa alla kort på en ny anfallare? Finns ingen i världen som kan peta Pedro eller Villa. Dessutom har vi Krkic och Affe på bänken. Var ligger logiken i en ny anfallare? Köp en ny vänsterback om något, en ordentlig. Dessutom håller vi på att förlora vår strategiskt viktigaste pjäs, Alves, styrelsen kan lägga lite mer fokus på att försöka behålla honom eller hitta en rejäl ersättare. Att släppa Eto´o vet alla var ett stort misstag, tror dock att förlora Alves vore betydligt värre.
2011-03-12 15:10
Två spelare som jag vill/tror lämnar är Milito och Maxwell. Och det är endast det som kan ersättas i Barcelona. Fontàs och en vänsterback så är jag nöjd med truppen. Som anfallare tycker jag det är onödigt med Alexis Sanchez eftersom han är högerfotad kantspelare. Där har vi Alves och Adriano ifall vi skulle behöva linjespelare. Hans spelstil måste ju kunna matcha med resten av anfallarna och det känns som det finns bättre alternativ än just Sanchez. Och då är jag också tveksam till Pastore.

Pastores oförmåga att jobba defensivt, skiljer honom från Barcelonas spelare. Han visar absolut inga tecken på att vilja ta ett steg hemåt och slita för laget. Därför kan inte jag se honom som mittfältare i Barcelona. Som vänsteranfallare krävs det också stor arbetskapacitet som Villa gör kanon just nu. Det är väl främst den platsen Pastore skulle konkurrera om, om han nu värvades då hans utgångsposition i Palermo oftast är högt upp på vänsterkanten.

Cavani däremot anser jag vara bättre värvning är Sanchez, Pastore, Pato. Eller varför inte Lavezzi som kan spela på alla 3 positionerna i anfallet, är teknisk och bra framspelare och även kan acceptera bänken mer än de förstnämnda.
Atlético addeh
2011-03-12 15:04
1.70

Instämmer. Deulofeu är bland de vackrare namn jag hört. Jag menar, vem väljer att ha Gerard hellre på tröjan? Det är faktiskt ännu mer korkat än att ha Sergio istället för Busquets, som också är ett läckert förnamn.

Vi kan ju alltid hoppas att Deulofeu, för jag kommer inte kalla han Gerard i första hand, kommer på andra tankar inför nästa säsong.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-12 15:00
addeh

Sant. Hade varit så mycket läckrare med Deulofeu! Hade jag haft en sådant efternamn skulle jag lätt marknadsföra mig med det om jag nu var en stor fotbollstalang vill säga
Barcelona Port Olímpic.
2011-03-12 14:50
En spelare som jag tror skulle passa väldigt bra i Barca är annars Alexis Sanchez, Udinese. Killen är född 1988 - alltså relativt ung. Dessutom har han ett mycket bra skott, är snabb och har bra teknik. Men det är säkerligen en spelare som tagits upp tidigare.
Atlético addeh
2011-03-12 14:47
1.70

Det enda som är negativt med Deulofeu är att han har Gerard på ryggen... ;-(
Barcelona Port Olímpic.
2011-03-12 14:46
Jag trodde på Adriano innan han kom från Sevilla och gör det fortfarande. Han är ruskigt snabb, har en bra teknik och samspelar bra med övriga spelare. Jag tror även han är en sådan spelare som blommar sent då han redan nu är 26 år gammal. Trots åldern så har han ju minst fem år kvar innan det blir dags att trappa ner.
Barcelona Barca_4_lajjf
2011-03-12 14:45
Haha, är han verkligen så illa? jag har vart imponerad av hans spel senaste tiden men rätta mig om jag har fel :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-12 14:44
Jag läste bara Abate, sen ville jag bara börja gråta..
Peshmerge
2011-03-12 14:41
Barca_4_lajjf

Är du seriös eller? Abate av alla spelare i världen. han har ingenting som passar i Barca.
Barcelona Figeta
2011-03-12 14:40
Barca_4_lajjf

Hahha verkligen inte Abate. Det ända han kan göra är att springa. Okej han har gjort en mycket bättre säsong än den första men han har verkligen inte de egenskaper för att klara av att spela hos oss.

Vi har Montoya som debuterade mot Mallorca. Min favorit på den positionen som jag tror kan bli något är Dalmau som är ruggigt bra offensivt. Bartra kan även spela där. Alves kommer ju hålla många år till men att tänka på vem som ska ersätta honom redan nu behövs inte (räknar med att han skriver på).
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-12 14:37
När man ändå tar upp Gerard Deufofeu... här är en bild av honom när han gjorde hemmadebut för Barca B förre helgen. Killen ser så gott som fullvuxen ut ju! Nu bidrar väl förvisso motståndaren till att man får den bilden eftersom han är extremt liten och tunn, men ändå ;) Deulofeu är bara 16 år, fyller 17 år nu på onsdag för övrigt. Vi pratar om en jättetalang utöver det vanliga! Att han flyttas upp till Barca B redan i sommar tror jag redan är klart och jag har svårt att han inte blir en framtida forward i A-laget ínom ett par år... vad jag vill få fram är att jag tror också Rosell går för en crack i sommar och jag ställer mig ganska positivt till det då Barca skulle bli ännu bättre om man fick mer kvalitét/konkurrens bland reserverna... MEN man måste ha med i beräkningarna att spelare som Gerard och även Rafinha knackar på dörren om ett par år och då ska det finnas plats för dessa herrar att slå sig in i truppen... men jag litar på att Rosell och co har full koll.

Den stora frågan är väl dock vad som händer med Bojan den dagen Deulofeu eventuellt flyttas upp. Är han ens kvar då tro? Mycket kan fortfarande hända men om man ser till de båda spelarnas utvecklling och formkurva lär Bojan inte direkt få det lättare att lyckas i Barca på sikt. Då tänker jag både på vilka spelare som kommer komma underifrån och dem som ev. kommer utifrån... Hur mycket jag än gillar Bojan måste man se till Barcas bästa. Och jag tror vi skulle bli ännu bättre om både han och Jeffren byttes ut på sikt om inget oväntat inträffar
Barcelona Lionel Messi n10
2011-03-12 14:30
Barca 4 lajif. Jag vet inte om det är bara du men ser absolut inte Abate som ersättare för till Dani. Van der Wiel däremot kan jag tänka mig håller någon med?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-12 14:30
Pato och Barcelona i samma mening? Nej nej nej ....

Jag får exakt samma känsla som Zlatan och Barca trots att Pato skiljer sig enormt från Zlatan..
Brukar aldrig ha fel när det gäller magkänslan för värvningar och jag tror Pato skulle bli en flopp.

CESC eller Alexis Sanchez annars får det gärna vara..
Barcelona Barca_4_lajjf
2011-03-12 14:28
Bara jag som ser Abate som en perfekt ersättare till D.Alves?
Atlético addeh
2011-03-12 14:17
Figeta

Eftersom vi pratar om nästa säsong känns det lite konstigt att nämna Rafinha och Deulofeu i samma mening som Piatti då båda är väldigt unga och nyligen debuterat i B-laget. Deulofeu är väl den enda av dem du nämnde som är jämförelsebar med Piatti i spelstil men det dröjer nog åtminstone ett par år innan man kan diskutera Gerard och A-laget.

Tror för övrigt som du att Sandro kommer gå in för att värva en crack den här sommaren. Blir det inte Cesc blir det antagligen någon anfallare eller möjligtvis en annan mittfältare exempelvis Pastore. Många glömmer av att Villa var Laportas värvning så Rosell är nog ganska sugen på att värva en riktig crack.
Barcelona Figeta
2011-03-12 14:14
Laget som åker med och ska möta Sevilla imorgon.

Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Milito, Adriano, Maxwell, Abidal, Sergio, Mascherano, Sergio, Keita, Iniesta, Xavi, Pedro, Jeffren, Bojan, Messi och Villa.

Puyol är inte med pga sin skada och Thiago spelar med Barca B
AndreD
2011-03-12 14:11
Ibrahim Afellay#20

Nej, det går inte. Man kan bara flytta upp spelare, såvida det inte är registreringsfönster. Då kan man flytta ner.
Atlético addeh
2011-03-12 14:08
På tal om värvningar skriver Sport idag att om Cesc, som är huvudmålet, inte ros i hamn, kommer klubben satsa alla kort på en ny anfallare. Nilmar och Pato är två alternativ men man nämner även att det finns intresse för en högerforward i Premier League utan att namnge vem.

Vet att många här inne gillar Pato men jag ställer mig ändå frågan om han skulle passa in i Barcelona. Han är ju ingen typisk kantspelare, och någon central anfallsposition finns ju inte i dagens Barça.

Hoppas hur som helst Zubi lämnar Nilmar i fred. Vore tråkigt för både Villarreal och ligan om brassen lämnar.
Annons: