/spanien/barcelona/forum/12694.aspx/spanien/barcelona/forum/12694.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-06-24 13:48
Nu har vår guldklimp vår super - talang, världens bästa spelare MESSIAS blivit 24år!
Vill passa på och gratulera honom med den här fantastiska videon!!

Visca Messi y Visca Barca
Atlético addeh
2011-06-24 13:46
Tottenhams Sandro, som för övrigt är uttagen i Manezes Copa América-trupp, ryktas vara på gång till Villarreal. Vid varje tillfälle brassen har spelat under våren har han gjort det riktigt bra, det vore en oerhört bra värvning för ubåtarna.

Tänk om ryktet blir till verklighet, Athletic får Bielsa som tränare och värvar Aduriz, och att Valencia lyckas förstärka ytterligare på försvarssidan. Då kommer det bli en ofattbart spännande säsong. Sedan vet vi inte vad Málaga går för ännu.
Barcelona Trippeln
2011-06-24 13:43
Gago förtjänar nobelpriset!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-24 13:39
Sano97

God save the Gagoismo.
PedroRodriguez
2011-06-24 13:35
Sano47

Inte alls, han kan allt. Gago kommer snart att motbevisa relativitetsteorin.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-24 13:18
Innan två miljoner vansinniga Arsenal-supportarar entrar forumet bör de läsa detta:

note: guardiola's quote "The priority is Cesc because he is part of our new project" in the daily star (danny fullbrook david woods) is fake.

FAKE alltså, comperende?

Barcelona Afellay_20
2011-06-24 13:10
jag som trodde att romario gjorde flest mål av alla forboll spelare 1000mål
barcarobin
2011-06-24 13:04
Messi är lika gammal som mig, vad fan gör jag? super varje helg + lite till och jobbar som plåtslagare. Man skulle blitt fotbolls spelare
Barcelona MVP - 2011
2011-06-24 12:55
Men fan 300 miljoner är för lite för Fabregas och detta kan jag säga som Barca-supporter. Jag vill inte att man ska köpa honom alls men 300 är alldeles för lite.

Det är som om att Arsenal hade kommit o lagt bud på Messi för 500 miljoner kr.
Barcelona Sano97
2011-06-24 12:55
Va fan varför gillar alla Gago han är väll inte så bra och jag vet inte om ni skojar eller inte. 50-50.
Atlético addeh
2011-06-24 12:52
PSG ägs av en shejk så att dem helt plötsligt lyckas värva spelare är ingen överraskning. Gameiro som var i det närmaste klar för Valencia valde ju pengarna i PSG istället.
Barcelona Sano97
2011-06-24 12:47
Det verkar vara kört med Cesc affären. Arsenal ger sig aldrig!!!!!!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-24 12:14
Varför är det en sån chock?
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-24 12:13
Leonardo går till PSG. Vad är det som händer :P?
Barcelona teddycule
2011-06-24 12:07
el Flaco

Det är helt enkelt roligare att skriva Cescs namn i tidningen. Så fort dom skriver hans namn i en rubrik så vet dom att dom kommer få läsare. Tragiskt men sant!!
Barcelona el Flaco
2011-06-24 11:52
Äcklas av hur medierna i Katalonien verkar vara så angelägna att få bort Thiago från klubben bara för att hämta hit Cesc och de andra spelarna som det ryktas om. Under säsongen hyllar de Barça för deras satsning på canteran och berömmer Thiago när han får speltid. Nu när det är dags för silly season anser man att samme Thiago inte är värt ett skit och vill hellre se Fabregas i Barelona. Förstår mig inte på hur pass inkonsekventa journalisterna i Katalonien kan vara.
2011-06-24 11:46
Barcelona hope to get 40-45M from the sales of Thiago (15-20), Bojan (10), Jeffren (7), Maxwell (5), Soriano (3), and Milito (2). [md]

MD måste vara de mest envisa och korkade människorna i världen, hur många gånger ska de behöva dra upp Thiagos namn när både klubben och spelaren har sagt att Thiago ska stanna kvar.
Barcelona el Flaco
2011-06-24 11:44
Hetfield: "Det vore nästan lite kul om dealen med Sanchez och Cesc går sönder, så att man lägger typ allt på en spelare som Kun".

Vore en fail i såna fall. Men det lär inte hända. Med största sannolikhet hamnar han i Madrid. Barcelona lär i alla fall inte vara hans destination.
2011-06-24 11:38
Det vore nästan lite kul om dealen med Sanchez och Cesc går sönder, så att man lägger typ allt på en spelare som Kun :P

Det vore typiskt Barcelona.
Barcelona fcs
2011-06-24 11:36
El Maestro

Håller med dig, Laporta är oersättligt.
Robert16
2011-06-24 11:25
test
2011-06-24 11:17
Rambla

Det jag menar är att vi är Barcelona, spelare borde fan springa till oss om vi visar intresse, men vartenda gång så verkar spelarna vara helt likgiltiga, med samma "Vi får se vad som händer" attityd. Titta på Real Madrid, de springer som galna hundar så fort Perez visar intresse, trots deras uteblivna titlar.

Problemet har alltid varit att vi fokuserar på 2-3 spelare, och om det inte funkar med någon av de så köper vi alltid en randomspelare för en astronomisk summa. En bra sportchef hade radat upp runt 6 alternativ, så hade man bollat runt med de.
Varför?

Delvis pga. om klubbarna vet att det finns gott om alternativ för Barcelona så kan de inte begära så höga summor. Delvis också på att man slipper göra sista sekundens värvningar.
Barcelona NoGo™
2011-06-24 11:15
Barcelona have set the start of the Copa America next week as deadline for a possible transfer of Udinese attacker Alexis Sanchez (22). [as]

Då får vi se om det händer nått nu då!
Barcelona Rambla~
2011-06-24 11:12
Hetfield

Problemet är väl knappast att attrahera spelare? Snarare tvärtom. Problemet är ju att klubbpresidenter eller ägare har fått hybris och vill ha fantasisummor för sina spelare som vill lämna.
2011-06-24 11:11
Arsenal club source: "There was a 35M offer from Barcelona for Cesc and it has been turned down flat." [daily star]

Arsenal turned down a first 35M bid for Cesc Fabregas. The English club is asking 67M but would be willing to settle for 45-51M [daily star]

Jag säger bara: F*ck that. Nu är förvisso dailystar som aftonbladet, men om det ens ligger något i det så ska man bort från London, illa kvickt.
Det finns gott om mittfältare, gå för en annan.
2011-06-24 11:09
Jag fattar inte varför vi ska vara så dåliga när det gäller att förhandla. Vi har just vunnit dubbeln, vi är världens bästa lag men vi kan fortfarande inte attrahera spelare.

Seriöst, det enda laget som kan få Cesc är Barcelona, och trots det så är det så förbannat svårt att få hit honom.
Barcelona el Maestro!
2011-06-24 10:20
Måste säga att jag saknar Laportas handlingskraft och tydliga strategi. Han må ha varit en som har irriterat andra klubbar men att sätta press på dem och få loss spelare kunde han.
Jag har fortfarande inte begripit mig på Rosells strategi. Han vill visa att han kan sköta klubbens ekonomi på ett bra sätt. Visst, men när både Sanchez och Cesc går till andra klubbar, när han inte kan få loss Rossi. Då tror jag att hans förtroende kommer att dala ner väldig snabbt. Jag hoppas fortfarande på att Rosell och Company ska motbevisa mig.
Barcelona Rambla~
2011-06-24 09:34
Hehe, milanfans kan yra om Cesc bäst fan de vill. Barca har sen flera månader jobbat med den här värvningen och haft diskreta förhandlingar med Arsenal. Skulle det gå så långt att Milan försöker matcha Barcas bud är det ju upp till spelaren att själv välja. Vad talar för att han väljer bort Barca för Milan? För att fetknoppen och pizzabagaren Raiola har jobbat på detta under några månader? Eh jaha, vad spelar det för roll? Är han kanske Cescs hemliga agent? Skulle inte tro det. Finns inte en chans att Barca släpper detta om det skulle visa sig att Arsenal går med på att sälja.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-24 08:37
Grattis Messi :)
Barcelona Barca-nist
2011-06-24 08:11
Det är Messi som fyller år men Gago som får alla presenter!

Grattis Messi*
Annons: