/spanien/barcelona/forum/12684.aspx/spanien/barcelona/forum/12684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2011-05-16 16:10
Barca4eva

Sant ,håller med dig
Barcelona Trippeln
2011-05-16 16:09
Det känns underbart att kunna vakna på morgonen och kunna hävda att man fullständigt matar Real varje säsong i nutiden samt att vi vinner ligan och att vi ska spela final.

CDR? I dont give a fuck.
Real Madrid Alex.K
Trippeln

Real Madrid har inte haft tillräckligt mycket kontinuitet dem senaste åren. För många spelare och tränare har kommit och lämnat. Klubben har inte haft en utpräglad filosofi på flera år. Då är det väldigt svårt att spela som man gjorde för några år sedan mot ett Barcelona som har arbetat med en spelfilosofi i några decennier.

Och sluta med dina översittar fasoner.
Barcelona Barca4eva
Trippeln

Okej att vissa gör en förbannad men det där hjälper knappast, speciellt inte mot "Troll".
Real Madrid Gotha
2011-05-16 16:07
Hetfield

Jo, att den kommer från totalfotbollen och cruyff och allt det vet jag. Men just meningen "om vi har bollen, kan inte dem göra mål" är vad jag har hört många gånger. "citerat" från cruyff och andra, sen om det är förvrängt vet jag ej, det jag undrar över.
Barcelona Hetfield
Los mejores

Det är nog bara du som vill se det du vill se. När inte ens Marcelo reagerar varför sitter du i Sverige och lägger ner energi? Skärp dig och sluta köp allt Mourinho säger.

Titta på hans mun, om han hade sagt Mono så hade inte hans mun stängts 2 gånger.
Barcelona Frodo
Los mejores

Ok, jag försöker förklara det så enkelt som möjligt för en Ronaldo-fanboy som dig.

* Det finns inga bevis för att Busquets har sagt något rasistiskt till Marcelo.
* Bevisbördan ligger på den som har anklagat.
* Har du hört uttrycket "innocent until proven guilty"? Det är det som gäller rent juridiskt.
* Ingen ljudfil existerar som styrker Real Madrids påstående.

Punkterna jag angivit ovan är ren fakta.
Barcelona Trippeln
2011-05-16 16:06
Eftersom det verkar som han uttryckte bokstaven M 2 gånger i samma ord omöjliggör det ordet Mono.
Barcelona Trippeln
2011-05-16 16:05
Barca4eva

När man handskas med såna individer då måste man tyvärr använda sig av eld mot eld metoden ...
Barcelona Hetfield
2011-05-16 16:05
Gotha

Cruyff hämtade det från Ajax där de spelade totalfotboll, vilket innebär i ett nötskal att anfall är bästa försvar.

Barcelonas fotbollsfilosofi är som Muhammad Ali en gång i tiden, trötta ut motståndaren genom passningsfotboll för att sedan köra in dolken i motståndarens hjärta när de är trötta. Tack vare denna filosofi så är det praktiskt taget omöjligt för oss att spela defensivt.

Alex.K

Om Real Madrid kör samma defensiva spel nästa år, vad har du/ni för ursäkt då? Då har väl Mourinho haft tid och spelarna till att spela fint eller?
Real Madrid MetallicA - ¿Por qué?
2011-05-16 16:04
Trippeln//

Take a chill pill, man. Jag har varken provocerat dig eller någon annan här inne. Gå ut på en promenad och lugna dig. Det är sånt beteende som du visar upp som inte är välkommet.
Real Madrid Los mejores
2011-05-16 16:03
Det räcker utan tvivel som bevis för en människa som förespråkar för lite objektivitet. Alla borde väl förstå att han säger "mono", det ser ju en blind man som precis blivit skjuten.

Man kan ju dessutom undra varför Busquets lägger handen för mun? jag köper inte riktigt argumentet om dålig andedräkt, jag tror dock inte på den så realistiska teorin. Eller kanske har någon något bättre?

Marcelo har dessutom bekräftat detta för klubben. Mer bevis borde väl egentligen inte behövas.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 16:02
Trippeln

"Dra åt helvete ditt troll"

Och det där gör saken mycket bättre?
Barcelona Trippeln
Alex.K

Alltså erkänner laget Real Madrid samt er sopa till tränare att ni inte har det som krävs för att spela på lika villkor mot stora mäktiga Fc Barcelona. Har jag förstått det hela korrekt?
Barcelona Trippeln
Real Madrid Gotha
2011-05-16 16:01
Ramla eller hetfield

En fråga. Ert bollinnehav, passningsspel, trianglar etc. Vad är grunden bakom filosofin? Stämmer "Om vi har bollen, kan motståndaren inte göra mål"? Det är det enda jag hört, läst, sett som frasen som legat bakom grunden. Stämmer den?
Barcelona Trippeln
MetallicA - ¿Por qué?

Dra åt helvete ditt troll
Barcelona Trippeln
Los mejores

Alla UNICEF kampanjer, alla "say no to racism" kampanjer. Alla så kallad klausuler om att kontraktet ska brytas via diskriminering. Det är ju officiellt att det var en ren marknadsföring nu, då klubben inte valt att ingripa i Busquets fallet.

När du tar fram Bevis, antingen från Marcelo,Uefa, eller Busquets ett påstående eller något konkret då kan jag boka ett flygplan där jag betalar för dig och mig och vi besöker Busquets och slår sönder honom!

Men när du inte kan backa upp ditt patetiska påstående då råder jag dig att hålla käften i alla oändlighet.
Real Madrid MetallicA - ¿Por qué?
Trippeln//

Vissa har försökt att bidra med något, tyvärr finns det idioter som ska förstöra. Om vi inte är välkomna, lås forumet då? Eller spärra trollen.
Real Madrid Alex.K
Hetfield

Mourinho gjorde det han var tvungen till. Laget är inte tillräckligt moget än för att spela jätte offensivt mot Barca. Det såg man i 5-0 matchen.

Sen så spelar vi offensivt i 95% av säsongens matcher. Det är ju inte så att vi spelar som vi gjorde mot er i semifinalen i varje match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-16 16:00
Los mejores

Du verkar ju inte fatta att det inte finns några bevis för att Busquets sagt något rasistiskt till Marcelo. Busquets sa ett ord på M i en video och madridistas vill få det till rasism. Som Frodo sa så hoppas jag Busquets stämmer Karanka, Real Madrid för att det börjat med det här, då det bara är lögn.
Barcelona Rambla~
Alex.K

Nej, utan bara för att Mourinho har publiken med sig behöver det knappast innebära något som är bra eller positivt. Snarare ska man väl beklaga det.
Barcelona Barca4eva
Los mejores

My last message.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:59
elbraco

Ja just det videon. Den som Madrid själva medvetet kraftigt hade saktat ner hastigheten på för att det skulle verka mer tydligt att han sa "mono". Snacka om manipulera media för eget syfte.
Barcelona Trippeln
2011-05-16 15:58
Alla ni patetiska madristas, vi alla vet att ni brinner inombords att se rivalen vinna ligan och med allasannolikhet Cl, ni brinner. Ni brinner för att ni vill få oss att tro att CDR betyder mer än 1 öre, Barcelona är bäst. Det är så, vi är bättre än er och er fosterställningsspel i varje match har bevisat det, om ni spelar offensivt alltså vanligt fotboll då tar Barcelona er oskuld(ännu en gång, vi tog den förut när vi vann med 5-0)

Kom inte hit, ni är inte välkomna.
Real Madrid Alex.K
2011-05-16 15:58
Rambla~

Vad är din poäng? Att det är dem som skanderar Mourinhos namn eller?
Barcelona Hetfield
2011-05-16 15:57
Alex.K

Jag har vänner runt om i världen som jag tar tempen på då och då när det gäller fotboll, dessutom så läser jag internationella forum. Majoriteten är emot Mourinhos fotboll, de vill se underhållande fotboll. Det Mourinho gjorde mot Barcelona är inte värdigt ett lag som Real Madrid (syftar på tråkfotbollen).

Jag tror inte ens att du innerst inne gillar Mourinho. Mourinho utlovar titlar, men till vilket pris? Hellre att man förlorar snyggt än att man vinner med 1-0 och 9 spelare som parkerar runt målvakten eller hur? Är inte det därför ni kickade Capello en gång i tiden.

Los mejores

Det är fan inte Barcelonas jobb att göra det, UEFA tog hand om fallet. De sa att det inte stämde, kan du släppa det nu?

Lägg fram bevis att Busquets har sagt mono eller knip igen.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Lite bevis att Busquets ska ha sagt apa vore inte helt fel, och den som länkar till videon kommer att ignoreras i all evighet.
Sen ska man inte döma någon direkt heller. Jag har säkert kallat någon bög men jag är inte homofob för det..det är enkelt att sitta bakom en dator utan bevis och kalla någon för rasist.

Återigen, Puertan är samlingsplatsen för Sveriges IQ-reserv.
Barcelona Rambla~
Los mejores

Du slingrar dig fortfarande. Om du anklagar någon för något ska du väl för i helvete kunna backa upp det med någon slags bevis. Tycker du inte det själv?
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:55
Hetfield

Kul att höra, är det henne du hade valt att ligga bredvid alltså om du fick välja fritt?(känns som en vettigare diskussion än den som pågår här inne just nu)
Annons: