/spanien/barcelona/forum/12680.aspx/spanien/barcelona/forum/12680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:47
Los mejores

"Varför? jo för du respekterar en människa som diskriminerar en annan, speciellt när den som diskriminerar kommer från Barca"

Men ge dig nu. Vem diskriminerar vem? Är du 100% säker på att Busquets har kallat Marcelo för apa? Är du det? I sådana fall kan det väl inte vara så svårt för dig att presentera bevis så att vi alla får se det eller hur? Förresten, varför tog inte Uefa kontakt med dig då du tydligen har klara bevis?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-16 15:47
Los mejores

Du säger att Barcelonaspelarna missar dopningskontroll, har du bevis? Eller snackar du bara skit? Svara bara, 1. Jag har bevis, eller 2. jag snackar skit.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-16 15:46
Los mejores

Du är ett typiskt exempel på en bitter och avundsjuk hater....

Och du by the way Real är inte längre någon respekterad klubb, klubben är numera lika vidrig som Mourinho...
Och det är inte bara vi Barcafans som säger det.
Barcelona Trippeln
Ni spelade som rädda hundar som endast spelade fult, vårt motmedel var att filma. Logiskt? JA!
Real Madrid Los mejores
Hetfield

Så pass, jaha ok. Men ja har definitivt inte sagt att ni har dopat er. Det där anser jag vara kvalificerat BS. Dock är det fakta att ni valde att ha inställda träningar när UEFA skulle komma på kontroll, det borde ju iaf resultera i böter, avstängningar och dylikt, eller?

Som sagt, hade Barca likt alla andra inte försökt vara så fina för alla världens ögon hade jag verkligen inte dömt ut er, trots att jag är madridista. Det handlar om att handla som utför sig att vara. Visst ni filmar o.s.v, men det gör ändå alla klubbars spelare, men ni försöker få er själva att framstå som helhylle. Det är just detta som får mig att reagera.

Skall poängteras att jag inte har något som helst problem med att erkänna att Barcelona är världens bäst lag just nu och på väldigt länge. Låt er fotboll tala, och då är det inte omöjligt att detta gäng kommer att ses som det allra bästa någonsin under en period.

Got my point?
Barcelona Trippeln
2011-05-16 15:45
KungligaMadrid

Pajas ,Messi behöver inte dominera Premier leuge när han dominerar CHAMPIONS LEAUGE, ÅR UT ÅR IN.

Han har vunnit skytteligan i Champions leauge 3 år irad, så håll tyst och stick.
Real Madrid Gotha
2011-05-16 15:45
Rambla

Det här var varför jag ville ha en mer "exklusiv" disussion. För att slippa tråkiga kommentarer och folk som inte kan diskutera på en vettig nivå. Man skulle starta en grupp någonstans där enbart vettigt folk fick vara med, så man slapp alla som inte kan kontrollera sina känslor.
Barcelona HugoBoss
2011-05-16 15:44
Kan alla äckliga maränger dra härifrån? Alla är lika äckliga.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:44
Los mejores

Jag bollar över frågan till dig. Har du ens kommit med ett argument någon gång? Personangrepp? På vilket sätt då? För att jag ber dig presentera bevis på dina horribla anklagelser. Se så, fram med bevisen för dina påståenden nu? Försök inte slinga dig med att jag saknar argumet eller personliga påhopp. Göm dig inte bakom det.
Real Madrid MetallicA - ¿Por qué?
2011-05-16 15:43
Någonting ni måste förstå är att hatet inte ENBART finns för att laget är framgångsrikt. Visst, det finns en liten avundsjuka i alla människor men om alla av Barcas spelare skulle vara helgon (vilket många supportrar även påstått att de är), tror ni hatet skulle vara lika stort då? Om Busquets, Pedro, Di Maria och alla andra inte hade filmat för några veckor sedan, tror ni inte att både Real och Barca hade fått lite mer respekt av exempelvis engelska supportrar? Filmningar, fult spel osv, allt bidrar till att en klubb blir hatad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-16 15:42
Vad är diskussionen ens om? Det är väl självklart att Barcelona är hatade p.g.a framgången de senaste åren. Klubbar blir hatade av olika saker, Barcelona för att det just nu går så bra och Real Madrid för deras sätt att se sig som bäst trots att de inte vunnit något stort på tre år.
Real Madrid Los mejores
2011-05-16 15:42
Rambla

Har du seriöst kommit med något bra argument någonsin? antingen går du på personangrepp för att du känner dig träffad eller så försöker du vända på steken. Varför leva i förnekelse liksom?

Du äcklas av mig, jag väljer att inte ens döma sådana som dig. Varför? jo för du respekterar en människa som diskriminerar en annan, speciellt när den som diskriminerar kommer från Barca. Jag är iaf en sådana att jag dömer efter hur folk distanserar sig själva. Visst ska man högre förväntningar på Barca, är det inte så?

Jag har inte bara skrivit skit, dessutom har jag också försök föra en givande diskussion då jag är konstruktiv. Du däremot, du har inte ens ett argument.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 15:41
"Fantastiskt hur mycket det skiljer mellan svenska madridistas och riktiga madridistas i Madrid..."

Där kom bomben.
2011-05-16 15:40
Varför har ni den attityden då? Jo, för att ni vinner titlar och har varit en framgångsrik klubb. Vakna nån gång, det börjar bli pinsamt.
Barcelona Cataloniaboy
2011-05-16 15:40
Shit vilka nötter det finns... Alla madridistas ska vara glada varenda gång gräsliggaren Di María har kommit undan från varningar och avstängningar pga sitt ständiga filmande.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:39
KungligaMadrid

Hehe, det kan man få tycka om man vill. Jag har inga problem med det. Men faktum är att de avskyr Livperpool och dess fans. Ja, de avskyr ju så klart Barca precis lika mycket.
2011-05-16 15:38
Du är inte så jävla konsekvent iaf.

Madridistas leder av stor mindervärdeskomplex just nu. De ser sig själva som martyrer istället för att ifrågasätta sitt lag, spelarnas och tränarens beteende som inte passar klubbens image.

Fantastiskt hur mycket det skiljer mellan svenska madridistas och riktiga madridistas i Madrid...
Real Madrid KungligaMadrid
2011-05-16 15:38
Jo, det är väl ett skapligt facit, fast det beror också på vilken klubb man frågar. Hade du frågat Arsenal så hade det varit ett enastående facit. Det är likväl en massa år utan titlar. Folk hatade till och med oss när vi inte vann några titlar. Varför? Jo, för vår attityd. Folk passade på att håna oss lite extra när vi inte vann. Sen om vi hade vunnit hade vi också blivit hånade. Hoppas ni förstår min poäng. Folk hatar inte ett lag bara för man är framgångsrik.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:37
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Jantelagen, komiskt att du nämnde det. :P Det skulle man kunna tatuera in i pannan på personer som Los mejores. Han är en ypperlig representant för det uttrycket.
The Special Five
Los Mejores

Stick tillbaka till inavelshålan i puertan, där du hör hemma. Du är otroligt patetisk
Real Madrid Gotha
Mojito

Menar du Klubbarna Real och Barca bättre och sämre vinnare/förlorare etc?

Barcelona Hetfield
Los Mejores

Jag tänker inte börja tjafsa med dig då du är en idiot. Om du tog ut tummen ur röven så skulle du inse att dopningsförsöken drogs tillbaka då radion inte ens hade några bevis.

Vadå för rasistanklagelser? Inte ens Marcelo tog upp det, varför ska du sitta i Sverige och tjafsa om det? Har du ens förmågan att tänka själv utan att tro på alla konspirationsteorier som Mourinho och hans hundvalp Karanka kläcker fram varje dag?

Seriöst, blir så less på IQ befriade människor som köper Mourinhos propaganda. Var vänliga och återvänd till puertan, vi hade en fin diskussion innan du kom in i bilden.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 15:36
Los mejores

You made me shit myself of laughter.
Real Madrid KungligaMadrid
2011-05-16 15:34
Inte för att vara nedlåtande mot Chelsea, men vilka är de? Var kom de ifrån? Chelsea har ingen talan.
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:33
Los mejores

Alltså, kan du hålla igen lite nu? Tills du kom in så hade vi en givande diskussion med maränger här.

Vadå missar dopingskontroller flertalet gånger? Har du ens bevis för det du påstår?

Presentera klara bevis på att Busquets är en rasist tack. Var så vänlig och gör det omedelebart. Annars kan du på ren svenska ta och hålla käften, tack.

Vet du vad, jag äcklas av människor som du. Pinsamma och äckliga små fördomar du tycks svänga dig med.
2011-05-16 15:32
2 CL-titlar de senaste 10 åren för Madrid, 4 ligatitlar... Ser jag som ganska hyfsade framgångar på 10 år. Men du har säkert rätt....
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-05-16 15:32
Jo men visst är det så att framgångar, särskilt här där jantelagen råder, gör att folk minsann ska granska och studera vinnarna under lupp för att plocka fram saker som man minsann kan visa på att "ni är inte så jävla bra och perfekta".

Grejen är bara att, i det här fallet, Barca aldrig haft som syfte att framställa sig som mer, bättre, finare eller större än någon annan. Det har alltid varit främst på plan som man försökt bevisa sig. När någon försöker ta bort den möjligheten, t ex genom fult spel eller mediakampanjer, tar det fram den mänskliga sidan hos både spelare och fans. Man reagerar. Ibland för hårt.

Visst ska man bli utsatt för kritik och kunna ta saklig sådan, men att bli överöst med skit och konspirationer väcker även de mörkaste känslor hos culés.
Flera av oss har varit med om de tunga åren, då var stämningen tvärtom med rykten hit och dit om mutor från Madrid etc. Skillnaden var då att det handlade om skriverier mellan fans, nu är det fan uppe på klubbnivå.

Framgångar och motgångar skapar känslor, men Barca är fan bättre vinnare än Real är förlorare.
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 15:31
KungligaMadrid

Värst vad avundsjuk man kan vara på dagens Liverpool liksom ;P
Barcelona Rambla~
2011-05-16 15:30
KungligaMadrid

Liverpool är hatade av fler än du tror. Fråga Chelsea-fans tex. Varför? Jo, för att många fans uppträder så som om de är förmer än andra (ungefär det ni beskyller oss culés för). Har en "vackrare" historia och lite annat.
Barcelona basaric - “Mucho morro”
2011-05-16 15:30
Ronaldo ligger på 51 mål. En mindre än Messi. Ronaldo ligger på 13 asists, 15 mindre än Messi. Messi har vunnit ligan, det har inte Ronaldo. Messi spelar final i champions leauge, det gör inte Ronaldo.
Annons: