/spanien/barcelona/forum/1268.aspx/spanien/barcelona/forum/1268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 15:38
Kröjff - återigen du la in Luchos Barca i samma fack som Mourinhos alla tråkiga lag där du kom med massa Cruyff citat för att stärka det du skrev. Jag kan inte ta någon seriös som menar att Luchos Barca inte står för underhållning på samma sätt som Mou inte står för det. Det för mig är en stor jävla skandal! Om underhållande fotboll bara är Pep Guardiolas Barcelona ja då är det nog lika bra att du inte kollar mer på fotboll. Du måste lära dig att sådana lag som Pep Guardiolas Barcelona inte växer på träd, dom kanske dyker upp 1 gång varje 30-40 år om äns det. Senaste gången ett lag fick liknande beröm som Peps Barca var Saccis Milan på 90 talet det är alltså nästan 30 år sen. Problemet med dig är att du är fast i limbo och det ända du ser är Pep Guardiolas Barcelona. Du har svårt att acceptera Luchos Barca för du ser inte det du vill se där har du problemet. Om jag tänker att Messi och Neymar måste dra ett skott från egen planhalva i krysset varenda match ja då blir jag besviken oavsett för jag ser inte det jag vill se. Lägg undan din arroganta syn så ska du se att det kmr bli bättre.
Barcelona Kröjff
2016-01-31 15:01
@Blaugrana91:

neymar JR
Tro det eller ej, men jag var först med att ge tummen upp för inlägget av Blaugrana91. Och jag tror mig förstå precis hur denne resonerar. Exakt så som han återger det, gick snacket när jag med likasinnade vänner såg Barca under Peps tid som tränare. Även om jag själv inte var särskilt aktiv, när det kom till kritiken ifråga. När bussen parkerades var jag långt ifrån den förste att ropa på en Plan B.

Och då publiken på bortaplan vanemässigt buade ut Barca borta, brukade jag "skrika"; Kom med nåt bättre själva då, det är ju för fan ert jävla lag som har hemmaplan! (i och för sig spelade alla lag alltid borta mot Barca på den tiden).
Jag är för övrigt mycket smärtsamt medveten om, att världen kanske aldrig får se maken till fotboll igen. Men därmed inte sagt att vi ska sluta sträva mot den.

Jag höll som bekant (?) på Barca långt innan Pep kom in i bilden. Och det var totalfotbollens härförare Cruijff som i samklang med klubbens ideologiska hållning i frågor som inte rörde fotboll på ett direkt sätt, som fick mig att så sakteliga följa med i fotspåren upp på fotbollsvärldens absoluta topp.

Och utsikten därifrån, var så otroligt hänförande förutom vid då få tillfällen små grå moln skymde densamma, att den fick allting annat att blekna såväl före som efter. Det är ungefär som att en amfetaminist skulle tvingats missbruka i flera år, innan han fick känna den där euforin som "jungfrusilen" sägs ge dom flesta på direkten; för att sen aldrig infinna sig igen. (därefter fortsätter ett fåfängt sökande efter samma effekt förgäves och på bekostnad av vardagligt välbefinnande).

Se det så här: Dom barcafans som haft lyckan att få följa med Barca upp på fotbollsvärldens absoluta topp och befinna sig där uppe bland molnen ett fåtal år, måste få tid att sörja när stegen sakteliga tar en ny riktning än den som togs ut redan på Johan Cruijffs tid i klubben. Och sorgeprocessens längd kan skilja sig från person till person. Så också kravbilden på vad Barca fortfarande ändå borde kunna åstadkomma spelmässigt, med nuvarande trupp. Och mot Real Madrid borta gjorde dom just det. På sitt sätt strödde det bara salt i såren. Så, efter Pep, abstinens. Under Lucho, postabstinens.

Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 14:52
Den pajasen hade inget att komma med så han valde den enkla vägen istället.
Barcelona Z_Z
2016-01-31 14:49
Flavia: Han inledde med att bara radera alla kommentarer som på något sätt ifrågasatte det han skrivit eller argumenterade för att Ronaldo verkligen inte var den mest kompletta någonsin, medan han exempelvis lät San-Ikers kommentar vara kvar. Sedan när han ifrågasattes angående det med så stängde han kommentarsfältet.
Barcelona neymar JR
2016-01-31 14:37
Angående sané så är han absolut ingen renodlad yttermittfältare utan bemästrar mittfältet i helhet. Rätt så flexibel spelare med spetsegenskaper En spelare som varenda tränare hade velat då man kan forma honom
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-01-31 14:35
Sen satan vad mer intressant det har varit komma in i forumet under helgen. Bra mycket bättre nivå och vettiga diskussioner Cudos till samtliga förutom under matchen igår
Barcelona Barca4life98
2016-01-31 14:34
Mr.Culé Läste också det där. Om det stämmer kan man ju bara säga hejdå till Halilovic ...
Barcelona Liunil Masse
2016-01-31 14:32
@Ribohn Fan:

Exakt. Hur många gånger i andra halvlek kom inte Messi drivande med boll men stanna upp och gjorde calma tecknet till sina lagkamrater? Men visst folk tror att vi ska börja ge allt mot ett 9 man Atletico där vi då hade gjort 3-4 mål till men spelarna hade varit slutkörda och framtida skaderisker ökat enormt.

Jag förstå rinte hur vissa resonerar. Vi har match var tredje dag mot starka lag, spelarna måste hålla sig fräscha. Tre poäng förblir tre poäng, kvittar om man vinner med 2-1 eller 6-1.
Flavia
2016-01-31 14:16
Haha, vilken jävla fegis denne Filip Häggberg är. Han vägrade att motbevisa dessa punkter nedanför och valde då att stänga av kommentarsfältet till artikeln "Los Goleadores: 1– Cristiano Ronaldo". Den hyllningsartikel bör sågas itu längs fotknölarna så att vissa inte tror felaktigt att Cristiano faktiskt var "världens bäste fotbollsspelare genom alla tiderna".

1. Redan i ingressen skriver Filip att kritiken mot portugisens 16 ligamål på 21 matcher skulle vara ett slags bevis på portugisens storhet enligt honom. Och vid första anblicken så ser siffrorna onekligen väldigt imponerande ut. Men om man tittar lite närmare, kan man upptäcka att nästan samtliga av Cristianos mål är faktiskt inte betydelsefulla. Bara hans två mål mot Real Sociedad för ca en månad sedan, var avgörande för Real Madrids 3-1 seger.

Exempelvis gjorde portugisen 5 mål mot Espanyol på bortaplan och slutresultatet blev 0-6 till Real Madrid. Men faktumet är att den spanska huvudstadsklubben hade vunnit den matchen även utan hans mål. Portugisen gjorde 1 mål mot Levante på Santiago Bernabéu (3-0), Celta Vigo på bortaplan (1-3), Las Palmas på hemmaplan (3-1), Eibar på bortaplan (0-2) och Getafe på hemmaplan (4-1). Cristiano har gjort 2 mål mot Rayo på hemmaplan (10-2) och den redan nämnda hemmamatchen mot Real Sociedad (3-1). Hans två mål kom mot Sporting Gijón på hemmaplan (5-1) för två veckor sedan.

Anmärkningsvärt är att Cristiano har INTE gjort mål där Real Madrid tappat poäng eller när hans lag ligger under med 1 mål.

2. Cristiano Ronaldo har tagit 135 skott och endast 54 skott har hamnat på mål såhär långt. Jämfört med det andra målskyttarna i tabellen (titta på länktipset) så framstår denne som otroligt ineffektiv.

3. Artikelförfattaren vill få det till att Cristiano 17 mål i Champions League för två säsonger sedan var avgörande för deras La Decima, men endast 4 av hans 17 CL-mål var direkt avgörande och dessa skedde mot Juventus i gruppspelen samt Borussia Dortmund. Annars har hans 13 CL-mål gjorts när Real Madrid redan ledde matchen, det kanske bästa exemplet är när Cristiano slet av sin tröja och poserade framför en kamera efter att ha gjort 4-1 målet mot Atlético de Madrid i CL-finalen med bara några minuter kvar att spela i den andra halvan av förlängningen.

4. Enligt artikelförfattaren är Cristiano "världens mest kompletta spelare genom alla tider", ett påstående är ungefär lika sant som att jorden är platt. För om det verkligen skulle vara sant, hur kommer det sig då att han inte ens är kapabel till att spela som 9:a? En roll som portugisen fullkomligt sög pung trots hans imponerande kroppsbyggnad och är dessutom stark i luftrummet. Eller varför Cristiano ej har förmågan att spela som playmaker? Kan det möjligtvis bero på att Cristiano inte alls är taktisk flexibel utan är i själva verket en mycket begränsad fotbollsspelare? Han saknar nämligen bollbehandling, inget vidare passningsspel, dåligt beslutsfattande för att bara nämna några saker.

Om något, så kan jag erkänna att Cristiano är en duktig målskytt av rang. Han är typ Inzaghi 2.0 om man får säga på det viset.

5. Att Cristianos 241 ligamål på 204 matcher för Real Madrid skulle vara "obestridligt mer till fördel för klubben än vad det är till nackdel" har jag tyvärr väldigt svårt att hålla med om. Framförallt när portugisen har vunnit lika många ligatitlar under de senaste 8 åren som typ Lord Douglas. Cristianos mål har säkert lett till individuella priser, men vad hjälper det när Real Madrid har som sagt bara vunnit enda ligatitel? :)
Barcelona Mr Culé
2016-01-31 14:13
Vart ska han få plats någonstans? Är han inte bara en ren högerytter. Och vi vet ju alla vem som spelar där. Dessutom hur pålitliga är tyska bild?
Barcelona Barca4life98
2016-01-31 14:10
Dom topparna som vi nådde under Pep kommer ingen kunna upprepa. Missförstå mig inte, den där nivån var helt outstanding men att Luis Enrique skulle spela tråkigt håller inte. Dessutom så måste han anpassa sig till dagens fotboll, utvecklingen, spelarna han har. Vi har historiens bästa trio längst fram. För att få ut mest av dom måste vi spela ett mer rakare/böljande spel. Jag gillar både väldigt mycket, båda är grymma inget snack. Kolla på Spaniens landslag i VM 2014 som ett exempel. Del Bosque försökte spela på samma sätt som Barca/Spanien 2010. Det funkade inte för att spelarna hade blivit äldre, orkade inte, kunde inte eller vad man vill kalla det. Då blir det svårt, dessutom så måste presspelet vara 100% tror att många glömmer bort det när man tänker på våra "golden years". Det bästa JUST NU är att ha en mix mellan Barca (Pep) och Tysklands landslag tror jag. Något som jag tror att vi har kunnat se med Lucho. Bra presspel, ligger lite lägre, bollinnehav, kontringar. Idag tror jag att man måste göra så när man inte längre har en Xavi i toppform. Vår grundidé ska vi aldrig ge upp men man måste också anpassa sig ju längre tiden går. Grundidén är ju fortfarande att vi oftast ska bygga spelat från backlinjen och spela oss igenom, äga matchbilden.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-01-31 14:01
Blaugrana91

Håller helt med. Under Pep hade Barcelona betydligt större kontroll på matcherna men var samtidigt mer förutsägbara. Man visste redan innan hur matchen skulle se ut och som du nämner fanns det ingen plan B.

Nu under Enrique känns det som att det kan hända lite vad som helst då Barcelona spelar en mer oförutsägbar fotboll innehållande fler dimensioner och även om det innebär att man biter på naglarna mer på grund av den minskande kontrollen är det något jag ser som mer underhållande. Längtar verkligen till varje Barcelonamatch extra mycket numera då man vet att det kan bli stor underhållning - på samma sätt som jag gjorde när Ronaldinho bjöd på show under Rijkaard.
Barcelona LennyRomario
2016-01-31 13:56
@Blaugrana91:
Helt seriöst så är de enda jag minns som tyckte att vi spelade tråkigt under Pep folk som inte hejade på Barcelona/Spanien. Och de gnällde konstant. För det var en dominans man aldrig tidigare skådat, där det andra laget i stort sett knappt fick låna bollen. Där lag som Arsenal inte hade något annat väl än att backa hem och hoppas på det bästa. Men jag kan inte minnas mig att jag stötte på några Barcasupportrar som generellt inte gillade vårt spel. Och då menar jag generellt, filosofin. Men kanske finns flera sådana här? Däremot påpekade ju ofta Glenn Strömberg att Barcelona borde spela djupare, rakare, in bakom moståndarens backlinje. Men samtidigt tyckte han att Barcelona spelade världens vackraste fotboll, och som expert måste du ju alltid tycka något.
Barcelona Blaugrana91
2016-01-31 13:42
Jag förstår inte riktigt hur vissa resonerar? Under Peps tid spelade vi fantastiskt ja, men samtidigt vill jag minnas att det till och från klagades på att det fokuserades alldeles för mycket på bollinnehav och att vi spelade tråkigt. Vi hade heller ingen riktig plan B och hade fruktansvärt svårt att låsa upp dessa bussar som parkerade framför eget straffområde... Många efterfrågade ett mer direkt spel där vi gick snabbt mot mål och ibland överlät iniativet till motståndarlaget samtidigt som vi sedan kontrar sönder dem. Detta kan vi faktiskt se mer under LE, samtidigt tycker jag att vi spelar otroligt underhållande när vi verkligen växlar upp. På vissa låter det som om under Pep att vi spelade makalöst under varje match och så var det ju faktiskt inte även om det var ofta. Det som ibland kan oroa mig under LE är att vi kanske ger lite väl mycket iniativ till motståndarna, som igår t.ex. under perioder i matchen. Jag vill oftare se att vi tar tag i taktpinnen snabbt i matchen och försöker få en komfortabelt ledning, därefter kan vi dra ner på tempot och iniativet.
Barcelona Barcadinho.
2016-01-31 13:40
I vissa matcher under Pep körde vi fast. En del kallade vår fotbollen för en handboll stil. Matcherna kunde vara extrem tråkiga när vi körde fast med eviga kortpass från kant till kant.
Det var den vackraste som finns när det funkade men det gjorde inte alltid oco i kontrast fick vi djupa sömnpillar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona neymar JR
2016-01-31 13:40
Kröjff Nej tänker absolut inte vända för du har ju rätt, lucho misslyckades grovt i Roma. Men stundtals tycker jag att du tar bort det fina i Pep eran och ser det som en vardagsgrej i Barcelona. Det är verkligen där det klämmer när det känns som att du tar bort det speciella/unika och försöker få det att framstå att det är hur simpelt som helst Speciellt med tanke på inte ens Barcelona har varit i närheten av den fotbollen tidigare Jag kommer påstå något jag finner logiskt men något framförallt du inte kommer göra ifall man tar in dom tidigare påstående Inte ens Pep hade kunnat upprepa det han har gjort, inte ens i Barcelona Därför blir det en orättvis jämförelse oavsett vem som är tränare Visst önskar jag mig en mer frekvent propaganda fotboll och mer kontrollerad. Men det krävs en hel del för att det ska ske Med den här ledningen där lucho inte kan få en spelare han verkligen vill ha finner jag det oerhört svårt
Barcelona Ribohn Fan
2016-01-31 13:37
Pep hit och Pep dit! det är inte tränarna som avgör i Barca om dem spelar ut Real efter noter med 4-0 och i jämförelse med igår när dem spelade bra i 10 minuter. Det är spelarnas fysiska och psykiska form som avgör de.

Barca är inne i en väldigt tung period nu med mycket matcher mot bra lag och med resultat mässigt bra utfall. Det tränarna får jobba med nu är återhämtning fysiskt och träningen blir drabbad. Rotera spelarare så mycket det går och jobba med att motivera dem mentalt.

Därför var det skönt att matchen i går gick så lätt. Dem behövde bara gå förfullt i 10 minuter. Det var väldigt viktigt för kommande matcher.

Ta en spelare som Nyemar han är ung. han blir inte sliten på samma sätt som dem äldre spelarna. han blir sliten på grund av alla smällar han får.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 13:30
LeoMessi - detta var den rätta vägen att gå efter en sån lång period av Tiki Taka så behövdes det något nytt. Pep hade inte kunnat utveckla mer det fanns inte mer göra liksom. Hade Pep varit kvar hade han varit tvungen att köra en liknande fotboll som vi spelar idag.

Hans två uttåg i Cl semifinalerna är inte någon slump direkt. Föra säsongen ställdes Peps modell mot Luchos och det blev en rejäl knockout.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 13:25
LennyRomario - vrf tycker du inte det är positivt med Luchos fotboll? Inte nog med att det är otroligt framgångsrikt,( han har redan vunnit trippeln och kan vinna den igen om han spelar korten rätt) så är den också stundtals väldigt underhållande framför allt i dom största matcherna.

Från att gå från ett fantasilöst spel som varken ledde till titlar eller ett fint spel till ett spel som leder till titlar och en mycket mer fartfylld fotboll.
Barcelona LeoMessi
2016-01-31 13:25
Alla som använder Peps fotboll som referens för underhållande fotboll kommer aldrig mer kunna njuta av fotboll. Vad är då syftet att kolla på Barcelona om det inte är Pep som tränar laget? För ingen kommer att kunna kopiera det. Och gör någon tränare det så kommer det klagas på att han försöker härma Pep utan att lyckas. Jag önskar att Pep hade stannat och försökt utveckla fotbollen hos oss. Men nu är han inte kvar och det är ingen idé att älta det för då kommer man aldrig njuta av Barca igen.
Barcelona Barcadinho.
2016-01-31 13:22
Publiken skanderar Lucho namn väldig ofta. Det är faktiskt rätt ovanligt fenomen. Jag kan inte komma på nån annan tränare som får höra sitt namn från läktarna så ofta . Och igår med. Det är inte ett bevis på att LR är bästa, men ett bevis att folk uppskattar honom hans fotboll. Igår nästan 100 000. Det där extrema tikitaka är inte den enda modellen att spela fotboll. Lucho är bättre än Pep på att kunna anpassa modellen till spel materialet. Xavi finns inte längre hos oss mm.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LennyRomario
2016-01-31 13:19
@Barcelonistas:
Jag säger inte att du har fel, jag håller ju med om att Lucho spelar på hela pianot. Men jag förstår inte vad som skulle vara bra med det? Det är väl inget självändamål? Det är så jag menar med liknelsen med Ronaldo. Vem bryr sig om Ronaldo kan göra mål med både vänstern, högern. huvud, axlar, knä och tå, knä och tå? Det finns inget egenvärde i det. Jag håller mig dom att Barcelona spelar en mer mångsidig fotboll än på länge, men jag är inte alls med på att det per automatik är något positivt.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 13:13
LennyRomario - återigen kom med argument som säger att jag har fel? Du menar att fotbollen vi spelar inte är komplett kom med nått som bevisar att jag har fel. Nu gick du ifrån själva ämnet som diskuterades...

Leo Messi - jag gillar både Pep och Luchos fotboll, sen finns det andra som menar att Luchos fotboll är lika underhållande som Mourinhos fotboll.
Barcelona Kröjff
2016-01-31 13:10
@neymar JR:

Din första punkt handlade i huvudsak om att Lucho sammantaget inte alls har samma spelarmaterial att tillgå som Pep trots närvaron av Neymar och Luis Suárez. Samt att några av dom som finns kvar, inte längre håller samma höga jämna kvalitet längre. Jag har inget problem med det resonemanget eftersom det stämmer överens med min egen uppfattning.

Däremot har jag definitivt problem med att du påstår att jag "idiotförklarar" dig och andra, i det nu aktuella spörsmålet. Det är din tolkning och får helt stå för dig själv å din uppfattning.

Det är inte förenligt med vett och etikett att citera sig själv, men du ger mig med ovanstående inte mycket till val. Så, igår skrev jag bl a:

"Så fort Luchos Barca underpresterar med poängtapp som följd, så är många inte sena att genast kasta skit på enskilda spelare. Men får vi ändå med oss alla poäng trots dåligt spel, så är det Lucho som pekas på som räddaren i nöden av samma personer, snarare än närvaron av Neymar och Suárez istället för exempelvis Pedro och David Villa"

För såvitt jag vet är det det enda jag någonsin skrivit, som med ett visst mått av ansträngning, skulle kunna tolkas som att jag "idiotförklarar" dig/er. Men du vänder ju bara på det mynt som jag själv vände på innan dess i och med nyss nämnda. Eller? Och jag har då aldrig känt mig idiotförklarad när du eller någon annan hyllat Lucho efter vunnen match.

Däremot är det riktigt att jag igår kände ett visst behov av att skriva av mig om den dubbelmoral som du nu beskyller mig/oss att gå i bräschen för, genom att vända på myntet. Men så låt oss då fortsätta vrida och vända på det ett tag till. Hur kommer det sig att Lucho inte alls lyckade lika bra i Roma som i Barca?

Nu kommer du givetvis invända att det är en jävla skillnad på att ta över ett lag utan någon egentlig vinnarkultur, i en internt förhållandevis konkurrenskraftig liga som Serie A, mot att ta över trippelregerande mästarna Bayern Munchen inklusive nya "crackvärvningar" från konkurrerande lag i Bundesliga. Sant. Så vad bråkar vi då om? Egentligen.
Barcelona LeoMessi
2016-01-31 13:09
Ska det vara så jävla svårt att gilla både Peps och Luchos sätt att spela fotboll? Kan man inte hylla den ene utan att såga den andre? Peps fotboll var svårare och "vackrare" medan Luchos är mer oförutsägbar och rakare. Det är inte så att vi har gett upp bollinnehavet totalt. Hur många gånger har man inte klagat på att vi inte ger bort bollen och lockar upp motståndaren för att sedan utnyttja ytorna som dom lämnar efter sig? Det gör vi oftare med Lucho. Och innan Lucho kom så hade vi oerhört svårt mot Atletico medan under Lucho så har vi dom i ett jävla punggrepp. Det går att gilla både tränarna.
Barcelona LennyRomario
2016-01-31 13:07
@Barcelonistas:
Liknelserna haltar. Självklart kan en fiskmås se det, dels för att deras flygförmåga ger de en bra överblick. Men framförallt för att de flesta fåglar har bättre syn än oss människor. Men Lucho och spela på hela pianot håller jag helt med om. Han använder pianots alla strängar, precis som vilken medioker lärare som helt på kommunala musikskolan.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 12:58
LennyRomario - hur begränsade fotbollskunskaper får man ha? Barcelona under Lucho spelar på pianots alla strängar ( bollinnehav,långbollar,omställningar,kombinationer) tom en fiskmås kan se detta.

Dom i Puertan har mixat ihop " komplett spelare" med "komplett målskytt". Ronaldo är en komplett målskytt men inte en komplett spelare. Gäller och kunna förstå sig på vad barnen i de forumet menar.

Barca4life98 - fotbollen började tydligen 2008 och slutade 2012. Vart var samma människor under Frank Rijkaard? Det var knappast någon Pep Guardiola fotboll under Frank Rijkaard.

Barcelona Barca4life98
2016-01-31 12:49
Om Pep och hans överdrivna tiki-taka är så grym varför har han inte vunnit Champions League med Bayern? Spelar vi inte underhållande med Lucho? Ska vi börja med förra våren; • Man City • Atletico • PSG • Bayern (första mötet) Den här säsongen; • Atletico (på Calderon) • Roma • Real Madrid Kolla på dessa matcher/highlights eller vad som helst. Vi har spelar ut dessa lag totalt. Dom här lagen är inte lag på undre halvan, dom flesta är ligamästare. Men nej sorry, vi spelar inte "the Barca-way" med 80% bollinnehav. "The Barca way" är inte bara ifrån 2008-2012 så ni vet om det.
Barcelona S.Eto'o
2016-01-31 12:47
Haha Lucho väljer att vinna titlar med underhållande fotboll som förra säsongen samt den här säsongen. Vi har en trupp som inte kan jämföras med Bayern samt Real då de har många fler världsklass spelare och ersättare på alla positioner trots det har Lucho lyckats sänka bägga två lagen. Han har fått liv i Pique igen (som har varit urform i nästan 3 säsonger) genom att bänka honom. Han hitta en ny roll åt bosquets som börja riktgt trögt förra säsongen och anses nu vara världens bästa mittfältare. Alves som ansågs vara "död" under Tito och Tata har fått liv igen. Han gambla med Fabregas/rakitic såpan och det sluta med ett positivt transfer. Sen har vi MSN, som han lyckades hitta ett sätt att få alla tre spela som utomjordingar tillsammans. Han lyckades med att vinna borta mot Atletico, Real, City, PSG och dessutom vinna cl final med 3-1 mot Juventus. Kan någon berätta sist Barcelona mötte storklubb efter storklubb och lyckades vinna samt övertyga bortaplan? Minns att självaste Pep hade stora problem borta matcher i cl slutspel. Han har väl bara 2-3 borta vinster med Barcelona i slutspelet. Säger inte att Lucho är genom tidernas bästa tränare men Karl förtjänar verkligen att hyllas för att ha fått liv i Barcelona igen. 26 matcher utan förlust och ni har mage att såga spelet med denna trupp vi har.
Barcelona LennyRomario
2016-01-31 12:45
"Vi spelar komplett fotboll och kan göra mål på flera olika sätt?"

På fullt allvar är det samma mantra som de drar i Puertan när de ska förklara varför Ronaldo är bäst.
Annons: