/spanien/barcelona/forum/12674.aspx/spanien/barcelona/forum/12674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2011-03-27 16:37
Neymar är väldigt bra men jag hoppas verkligen att han inte kommer till Barcelona. Det känns dom att han har helt fel karaktär för Barcelona, lite som Robinho.
Barcelona Hetfield
2011-03-27 16:35
2-0 av Neymar igen. Han fixade straffen.

Wow..
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-27 16:33
Pastore, Messi och Lavezzi är allt som behövs. De två sistnämnda visade upp ett riktigt bra samarbete igår. Lavezzi är en favorit sedan länge, får man drömma om anfallare hade jag gärna sett han i Barca. Tyvärr är han väl för bra för att sitta på bänken.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-27 16:15
Neymar är riktigt bra! Han har ju ryktats till Barca den senaste tiden. Jag hade gärna sett honom i Barca.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-27 16:10
el Maestro!
Han sa det under presskonferansen idag som man kunde se live på Fotbollskanalen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article12792350.ab
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-03-27 16:06
Det här är helt löjligt.. Daniel Alves, Bastos, Juan, Thiago Silva, Marcelo, David Luiz, Lucio, Maicon, Bastos, Santos, Adriano, Maxwell, Rafael, Fabio, Alex.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-27 16:01
Med tanke på att alla i startelvan har förlängt sina kontrakter, förutom Abidal, ser jag inget behov att värva in annat en rotationspelare, såna som kan acceptera bänkplats. Därmed skulle Pastore strykas från min lista med tanke på att hans prislapp lär vara för högt. Sen bör man även avvakta och se vilka spelare som lämnar under sommaren för att veta vilka positioner som bör förstärkas. Men jag står fast att vi inte behöver värva någon crack. Finns ingen spelare ute i marknaden som kan ta en plats i vår startelva.
Yalle
2011-03-27 15:48
Kolla Brasilien på tv 10 Neymar och Alves show. Fan vi har för bra lag känns som man inte kan värva nått. Han är riktigt duktigt Neymar undrar bara hur han personlighet är för spela i Barca klarar han av.
Barcelona barca!!231
2011-03-27 15:46
Neymar målar för Brasilien!
Barcelona Barcelona1899<3
2011-03-27 15:15
Han tippade oss under landslagskonferensen. De visade den live på fotbollskanalen för en stund sen.
Barcelona el Maestro!
2011-03-27 15:11
"Kul att Zlatan tippar oss som vinnare i CL.
Sen så visar de vår match mot Shaktar på kanal 10 nästa vecka!"

Var hittar du att Zlatan tippar Barca som vinnare?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-27 15:03
Kul att Zlatan tippar oss som vinnare i CL.
Sen så visar de vår match mot Shaktar på kanal 10 nästa vecka!
Atlético addeh
2011-03-27 14:41
Figeta

Neymar & Rossi kan båda spela på kanterna, vilket inte Milito klarar av. Ser du skillnaden? Dessutom har argentinaren ingen fast plats i Inters startelva längre. Tänker inte ägna mer tid åt att diskutera en sådan medioker anfallare.

Jag förstår ditt tänk med att värva en äldre anfallare, precis som vi gjorde med Villa, men det går inte sätta allt framtidshopp till en spelare (läs Bojan), det måste finnas flera alternativ då inte alla lyckas.

1.70

Vi får aldrig Pastore och Coentrão för €50 miljoner, och av dem föredrar jag portugisen alla dagar i veckan. Pastore behövs egentligen inte, det är mest hans samspel med Messi som gör att folk får kåtrysningar av honom och direkt vill ha honom till Barcelona. Än en gång, jag ser inget negativt med Pastore, tycker bara han vore till överflöd. Nu när klubbens ekonomiska situation ser ut som den gör är det bättre att lägga pengarna på det som behövs.

Frodo

Jag undrar också varför inte Tino Costa blivit uttagen ännu. Han och Musacchio i Villarreal är två spelare lag gärna ser i Argentinas Copa América-trupp. Tino har ju varit Valencia bästa mittfältare, kanske bästa spelare, den här säsongen och ändå är det bara Banega som får chansen i landslaget. Skumt värre kan man tycka.
Barcelona UT Clásico
2011-03-27 14:24
bra signaler för ungdomarna
Barcelona Frodo
2011-03-27 14:12
På tal om Argentina skulle jag vilja se Tino Costa i truppen och kanske även i startelvan. Trots att Argentina spelade oavgjort finns det mycket positivt att ta med sig. Problemet är backlinjen. Om man kollar på backarna i Brasiliens så kommer en av Luiz, Thiago Silva eller Lucio att sitta på bänken. Det är skilda världar och de lär nog ta hem Copa America.

Förövrigt håller jag med om addehs forwardstrio med Messi flankerad av Lavezzi och Kun som det mest optimala.
Barcelona comprende
2011-03-27 14:11
Herregud nu vill folk få in Pastore före Cesc, jag vill inte ha någon av dom. Folk glömmer att det är Affelays anpassnings år. Thiago kommer spelas in i laget på allvar nästa säsong.

Vi är inte i behov av någon mittfältare, vi behöver en mittback, ytterback sen en uppe i anfallet. Ingen centralanfallare utan någon som kan rotera med Pedro och Villa. Finns två spelare som jag skulle kunna se göra det, det är Rossi och Sanchez. Taiwo kan vi få grattis eller gå efter Contreao (stavningen).
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-27 13:21
addeh, 1.70-ligan

Fabregas kommer en dag återvända och det vet alla. Jag tänker lite mer långsiktigt när jag säger att Pastore skulle vara onödig då Cesc en dag kommer återvända och då har Thiago ingen framtid här hos oss.

Addeh, du säger att Diego Milito inte skulle passa in hos oss. Varför då? Jag menar givetvis att han skulle få agera som inhoppare och varför jag hellre väljer honom än Neymar,Pato,Rossi som många skriker efter är för jag tror på Bojan,Deuloufe och vill inte se deras framtid i någon annan klubb. Då passar det bättre med en äldre anfallare som har 1-2 år i toppen och Kanoute,Milito.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-27 13:15
Figeta

Vad händer med Afellay och Thiago om Cesc kommer då? För jag menade givetvis att man köper Pastore ISTÄLLET för Fabregas. OM man kan få argentinaren till ett billigare pris.

Pastore skulle dessutom kunna användas på fler positioner i Barcas sätt att spela än vad Cesc kan. Han skulle även fungera i anfallet tror jag. Som sagt, pratar bara "om utifall att" man kan få Pastore till ett billigare pris än Cesc. Isåfall tycker jag det vore något att satsa på - annars inte

addeh

Ja, en vänsterback bör vara prioritet nr 1. Frågan är bara hur bra Coentrao håller defensivt?
Alltså får man inte ned priset på Pastore tillräckligt vill jag inte ha honom. Bättre då att satsa på någon annan. En försvarare och en offensiv spelare vore det optimala att köpa tills nästa säsong enligt mig. Tänk om man kunde få Pastore och Coentrao för under 50 mille, haha.
Atlético addeh
2011-03-27 13:14
Figeta

Tror du Cesc kommer om vi värvas Pastore i sommar? Tänk igenom det där en gång till.

Sedan skulle varken Diego Milito eller Kanouté passa in särskilt bra i vårat system. Jag köper det argumentet att maliern vore bra att slänga in i trånga matcher då han kan hota i luftrummet, men Milito? Att ens nämna argentinarens namn och FC Barcelona i samma mening borde innebära böter.
Atlético addeh
2011-03-27 13:11
1.70

En annan sak, förutom att Pastore är en fantastisk fotbollsspelare, som gör att man vill se honom i den blåröda tröjan är bara för att jävlas med Borell. :P

Skämt åsido. Skulle inte gråta om Pastore värvades, absolut inte, men jag anser att vi redan har tillräckligt med mittfältare till nästa säsong. Hellre att en duktig ytterforward värvas.

Det jag hoppas på mest i sommar är att klubben lägger allt krut på att värva Fabio Coentrão, samt säljer alla utlånade spelare. Då blir jag nöjd.
2011-03-27 13:07
1.70-ligan

Det dummaste vi kan göra är att värva Pastore. Han kommer kosta minst 300 miljoner och vad kommer då hända med Thiago,Afellay? Som många säger så kommer Cesc nån dag komma tillbaks till oss och vad händer då med Thiago som kommer vara ännu längre ner i listan då. Nej till Pastore!!!

Satsa antingen på Cesc som är dyr (max 450 miljoner) eller satsa på en anfallare som är äldre som jag skrev i mitt förra inlägg (D.Milito eller Kanoute)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-27 12:48
el Flaco

Kul att höra Rosells syn på sommarens Silly Season, med pengastituationen, Fabregas bl.a. Inte för att det var några stora nyheter egentligen, men det var ändå skönt att än en gång få det bekräftat. Är ganska övertygad om att klubben kommer spendera värvningspengarna väl. 50 miljoner euro räcker mer än väl för att göra truppen ännu bättre nästa år. Vi behöver spetsa konkurrensen bland reserverna och rensa ut lite gammalt (Milito, Maxwell) och sådant man inte längre tror på (Jeffren + alla utlånade). Vid försäljning av dessa spelare, plus Zlatanpengarna behöver man knappt ens röra de där 50 miljonerna för att köpa spelare ju.
Men samtidigt öppnar det faktiskt möjligheterna för att kunna köpa de spelare klubben verkligen vill ha. Jag hoppas man investerar i en försvarare och en offensiv spelare av hög klass, som spetsar truppen mer än vad Maxwell och Jeffren för i dagsläget.

Jag skulle inte längre bli alltför förvånad om Pastore köps. Vet inte varför, men det är en känsla som vuxit fram bara. Han passar så bra med Messi, gillar Barca och passar dessutom bra in i systemet. Plus alla skriverier om att klubben redan lagt ett bud på honom och att Cesc inte kommer att köpas till vilket pris som helst... det är väl en blandning av alla dessa faktorer som gjort att man tror det faktiskt kan hända att Pastore dyker upp på Camp Nou. Men som sagt, det är bara en känsla. Vi får se :)

Det ska faktiskt bli spännande att se vad om händer i sommar. Jag tror Rosells värvningspolicy passar mig bättre i smaken än vad Laportas gjorde. Hoppas han uppfyller förväntningarna.
PedroRodriguez
2011-03-27 12:15
Di María är medioker och bör helt enkelt inte få starta. Jag är övertygad om att det finns bättre alternativ som jag garanterat tror funkar bättre i Kun och Tevez. El Pocho imponerar och på plan syns det att Leo trivs med honom. Jag ser gärna Tevez på andra kanten som grovjobbare och målfarlig.
2011-03-27 12:05
Ni som tycker att Messi är för långt ner i banan när han spelar i landslaget. Varför han spelar så långt ner är för att det inte finns någon Xavi,Iniesta som är där nere och då måste han ner för att passa sig själv kan man säga.

Pastore MÅSTE därför starta för att Messi ska kunna spela som bäst. Messi får agera som en falsk nia och sen ska två yttrar starta.

4-2-3-1

-------Mascherano--Cambiasso-------
??????----------Pastore---------??????
------------------Messi---------------------

Higuain tycker jag inte passar in i detta system. Han ska vara den som är längst fram och detta gynnar inte Messi och då gynnar det inte landslaget ifall de inte får ut världens bästa spelares potential. Ser hellre Di Maria på en kant då han är en riktig ytter som passar in i detta system. Tevez känns given på andra kanten då han är ett djur och springer hur mycket som helst.
Atlético addeh
2011-03-27 11:56
"Hombre"

Läs vad Frodo skrev, bryt ihop och gå vidare. Batista har uttalat sig flera gånger om att han vill spela som Barcelona och ge Messi exakt den fria roll han har i klubblaget. Alltså kan man inte spela med rena nior som Higuain & Milito (varför nämns ens en så medioker lirare som Milito?).

Med tanke på Lavezzis insatser mot slutet och hans fina samarbete med Messi vore det tjänstefel att plocka bort honom från startelvan. Det jag eftersöker på andra kanten är en målfarligare och helt enkelt bättre spelare än Di María som inte tillför särskilt mycket. Som ytterforward är Kun bättre än Tevez, Higuain, Milito, Gaitán och alla andra anfallare som Batista använt sig av.

Eftersom Lavezzi inte är den målfarligaste anfallaren behövs det en målskytt på andra kanten och i den aspekten är Kun det bästa alternativet.

Angående Argentinas mittfält så anser inte jag att det är Banega som är överflödig, snarare Cambiasso. Vill Batista ha ett spelskickligare tre-manna mittfält borde Pastore ta Cambiassos plats.

Jag har länge undrat varför inte Meteo Musacchio tas ut i landslaget då han verkligen imponerat i Villarreal den här säsongen. Att bara ha gubbar som Burdisso, Samuel & Milito i mittförsvaret håller aldrig.
Atlético addeh
2011-03-27 11:53
Dubbelpost.
2011-03-27 11:52
el Flaco

Gillar det Rosell säger "Även om syftet med FC Barcelona inte är att gå i vinst är det inte heller meningen att förlora pengar och ha skulder"

Silly Season 11/12 enligt mig ska vara så här.

1. Värva in en äldre anfallare som vet hur man gör mål och accepterar bänken. Diego Milito eller Kanoute skulle vi nog kunna få för en billig slant (100-150 miljoner).

Den nya anfallaren ersätter Bojan som går ut på lån och istället för att värva in en ny central mittfältare så ger vi Afellay,Thiago en ärlig chans. Vi behåller även Keita så vi får lite extra bredd. Jeffren som knappt får spela pga skador kanske också kan lämna men skulle inte ha något emot att han stannar om han accepterar att han är en reserv.

Milito,Maxwell hoppas jag lämnar och Fontas verkar flyttas upp. Värva in Coentrao för 200-250 miljoner och satsa på Abidal som mittback.
Barcelona Trippeln
2011-03-27 11:50
Los mejores

Higuain är bra men folk kanske stör sig på honom för att han är lika stor flopp som Zlatan i stora matcher.
Real Madrid Los mejores
2011-03-27 11:43
Att du har sådana problem med att erkänna att en Madrid spelare gjort en bra match får mig att tycka synd om dig. Vad är problemet, vad är det han gör som får dig att kritisera han så frekvent?

För övrigt var han även en utav de bättre igår, den farligaste spelaren i Argentinas offensiv.
Barcelona Hetfield
2011-03-27 11:26
Vi kan väl alla enas om en sak, Di Maria ska inte få spela i Argentina då han är så pass medioker att jag får ont i magen. Jag är så tacksam att Real Madrid köpte honom.

el Flaco

Det är ju ingen vidare nyhet på det sättet, Rosell sa ju redan under valet att han inte tänker lägga en alldeles för stor summa på Fabregas.

Jag vill ha Fabregas i Barcelona men inte till vilket pris som helst.
Annons: