/spanien/barcelona/forum/12668.aspx/spanien/barcelona/forum/12668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-07 23:13
Intressant analys om Shaktarmatchen.
Real Madrid Alex.K
2011-04-07 23:12
Hetfield

Finns det några specifika spelare du tänker på som ska ersätta Ibrahimovic?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-07 23:05
Hetfield

Toivonen då? I landslaget är han ju i princip lika bra som Ibra, beror väl iofs på att Ibra inte är speciellt dominant där men ändå. Både Rosenberg och Berg är ju kassa jämfört med Ola. Eller du kanske inte tar med han då hans farsa är finsk?
Barcelona Hetfield
2011-04-07 23:04
Caceres lär köpas av Sevilla, Henrique lär också gå att sälja rätt så snabbt med tanke på hans gedigna erfarenhet nu, Keirrison är fortfarande ung och har fortfarande ett bra rykte som en målgörare. K9 lär man kunna sälja rätt så snabbt.

Hleb får ruttna i Grönland eller spela i isländska ligan, skiter i honom.

Jeffren kommer att gå snabbt, Nolito går gratis, Maxwell lär gå till Milan (de har en förkärlek till att köpa avdankade spelare från oss) och Milito har gott om intresserade lag överallt (tippar på Arsenal föratt få ner priset på Cesc).

Sodan

Seriously dude, du behöver inte upprepa en fråga hela tiden. Om någon här inne vet svaret så hade du fått svaret. Google is your friend.

elbraco

Hehe, jag räknar varken Toivonen som en invandrare eller som "bra" :P
Barcelona Sodan
2011-04-07 23:03
Någon som vet om det finns ett exakt datum för Barcelona - Real Madrid semifinal 2? Semifinalerna spelas 3-4 maj men är det någon som vet om den semi som barca kommer att spela spelas på tisdag eller onsdag ? Håller på att boka flyga så måste veta exakt om något datum finns spikat :)

Har för mig att jag läst att semi retur nummer 2 den som barca kan spela, spelas den 4de maj men är inte helt säker, någon som vet ?
Hunting Bears
2011-04-07 23:01
Hetfield

Men Caceres, Henrique, Keirrison, Hleb och dom här då?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-07 22:59
Celtic uppges betala dryga 9 miljoner euro för Jeffren. Hade nog varit en bra affär. Killen har ju ingen framtid i Barca, det är ganska uppenbart
Barcelona Hetfield
2011-04-07 22:59
Hunting Bears

Rosell är inte Laporta, he gets the s*it done ;)

Jeffren, Milito, Nolito och Maxwell lär försvinna.
Atlético addeh
2011-04-07 22:57
Tar av mig hatten och tackar Villarreal för denna fotbollsunderhållning. Är upplagt för en tidig final mot Porto i semifinalen nu. Hoppas dem går hela vägen.
Hunting Bears
2011-04-07 22:56
"lär alla spelare" som är på lån säljas? är inte det ett lite häftigt antagande? Vi har ju inte lyckats få sålt dom tidigare år. Jag vågar inte hoppas att samtliga av dom skithögarna blir sålda tyvärr.

Barcelona Hetfield
2011-04-07 22:56
Lite off topic, men Sverige behöver verkligen fler invandrare i svenska landslaget. Man blir ju fan mörkrädd när man vet att det är Rosenberg och Berg som ska vara Sveriges framtid i anfallsväg.
Bort med Svenssons och in med lite Husseins/Ahmeds osv :P

Det är inte så konstigt att Sveriges två bästa anfallare de senaste åren har varit två personer med utländskt ursprung.
Barcelona Hetfield
2011-04-07 22:54
Ekonomin är ju hyfsat stabil i och med sponsorn, dessutom så lär alla spelare som är på lån säljas under sommaren, lägg till en del spelare som finns i laget.

Ett köp av en vänsterback kommer inte att irritera ekonomin, det är trots allt en ung spelare.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-07 22:44
1.70-ligan

Håller med dig. Vi såg de senast mot Shaktar då man såg att försvaret saknade lugnet vi hade tidigare med Abirey. Puyol är självklart också en av orsakerna.

Nyckeln till en trippel är att MVP börjar göra mål igen och att Puyol,Abidal kommer tillbaks så snabbt som möjligt.
2011-04-07 22:42
I höstas sa någon här inne att Abidal var den minst viktiga spelaren i Barcas startelva. Efter det har fransmannen gjort en fantastisk säsong och nu när han inte längre är tillgänglig måste jag bara säga att Abi faktiskt är en av de viktigaste spelarna i Barca. Om man se till denna säsongen. Inte den mest spektakulära, han bidrar med otroligt mycket, främst defensivt. Om man inte såg det i vintras har det blivit än mer påtagligt nu när han plötsligt inte längre är finns på plan.. backlinjen lider utan Abi. Hans snabbhet, brytsäkerhet och lugn var en trygghet för hela backlinjen. Och den kommer dessvärre inte bli sig riktigt lik förrän han är tillbaka i augusti.

Även offensivt blir vi lidande utan honom. Med honom, Puyol och Pique i defensiven kan våra anfallsglada lirare slappna av lite mer eftersom de vet att det är stabilt bakåt - vilket gör offensiven ännu starkare. Abidal var viktig, som sagt

---------------------------

5-0 Villarreal!
Barcelona Rambla~
2011-04-07 22:40
Hunting Bears

Har de gjort färdigt alla dialyser med Abidal. Är man säker på att det ej var någon elakartade tumör? Jag är inte helt uppdaterad på det måste jag erkänna.

Din poäng när det gäller ekonomin är annars mer än väl grundad. Vilket nog onödigör en sådan stor investering på vänsterbacksplatsen denna sommar.
Barcelona Rambla~
2011-04-07 22:38
Heh, Bergs ersättare behövde 30s för att näta. Det säger väl allt. :P
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-07 22:35
Vill bara varna er att Alex.K är den falskaste av alla. I skolan (han går i min klass) snackar han massa skit om oss och här leker han rövslickare. LOL

Självklart finns de inga bevis på att han går i min klass och det är upp till er om ni ska tro på mig. Men ville bara säga detta då han snackar så mycket skit om Rambla,el Flaco,Hetfield,Addeh,Andreas S och speciellt Barcelonistas. Snälla Alex.K du är en bluff
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-07 22:32
Menade Hussfelt, men skit samma. Den mannen är full av skit.
Hunting Bears
2011-04-07 22:30
Förstår ej varför Abidals läkning inte skulle gå smärtfritt, operationen var ju lyckad och det var ju inte direkt några fysiska fel med honom innan operationen då han spelade match endast ett par dagar innan.

Tycker Adriano varit riktigt bra de flesta matcherna han spelat. Jag vet inte hur det är ställt med ekonomin men om man nu vill sanera ekonomin en smula tycker jag investering på vänsterbacksplatsen är relativt onödig förtillfället.

För om vi varje år ska värva för en halv miljard ekonomin aldrig någonsin saneras ordentligt, jag hade kunnat tänka mig ett mellanår i sommar och endast flytta upp Thiago och Fontas och möjligen starta anfallet med ett komplement.

Barcelona Rambla~
2011-04-07 22:27
Hunting Bears

Abidal blir inte yngre och lär mer och mer användas som mittback de få säsonger han har kvar i klubben. Sen så vet man ju faktiskt inte hur hans läkning fortskrider framöver.

Adriano är en bra komplementspelare som kan täcka flera positioner men jag är tveksam till att han är en 90min-spelare. Coentrao verkar ju fan grym.
Atlético addeh
2011-04-07 22:26
Siempre Barça

Vinnaren mellan Porto - Spartak Moskva, vilket just nu ser ut att bli portugiserna.
Atlético addeh
2011-04-07 22:25
Rambla

Det klart, Coentrão är inte lika bra defensivt som Abidal, men han är samtidigt inte dålig. Han spelade väldigt stabilt i VM och jag har följt honom mer och mer i Benfica och han gör aldrig bort sig i försvarsspelet. Dessutom spelar vi ju ofta med en trebackslinje när vi anfaller så jag tror inte det skulle bli problem med en så pass offensiv ytterback. Adriano är ju även han ruskigt offensiv och det går ju bra.

Villarreal! Det är en fröjd att skåda det här laget. Har sagt det förr och säger det igen - ubåtarna är helt klart Spaniens näst mest sevärdaste lag. Hoppas dem lyckas behålla framför allt sina offensiva krafter i form av Valero, Cazorla, Rossi & Nilmar samt sina ungtuppar från den egna akademin. Då kommer dem bli att räkna med både i ligaspelet och Champions League nästa säsong.
Real Madrid Alex.K
2011-04-07 22:24
Siempre Barça

Villarreal kommer att möta antingen Porto eller Spartak. Med allra största sannolikhet kommer det att bli dem förstnämnda. Lite tråkigt då jag tycker att det är dem två bästa lagen som är kvar i Europa League. Men en final mellan Villarreal och Benfica skulle inte vara helt fel.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-07 22:21
Schevchenko fick rött kort!

På exakt samma vis som R.V.P
Han sköt efter avblåsning, seså nu kan Arsenal fansen sluta whina ,)
Barcelona Siempre Barça
2011-04-07 22:19
vilken lag kommer möta villarreal i semi ???????????+
2011-04-07 22:17
Jäklar vad bra Villarreal spelar! Riktigt kul att se
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-07 22:16
4-0 Villarreal, stabilt avancemang mot semifinalen!
Hombre - Gonzalo Higuain The Special Player!
2011-04-07 22:08
Barcelonistas

"Man får fan huvudvärk av den där Bosse Pe, även om han berömer oss så behöver han inte överdriva. Han hade fan samlag under sändinngen LOL"

HAHA, trodde att du skulle tycka som att det lät som en ljuv musik att höra honom ösa med superlativ. Nej skämt åsido. Men Bosse är en pajas, oavsett vilket lag han hyllar så vill man bara stänga av ljudet på tvn. Hans brun utan sol måste vara det fulaste jag sett på den där rynkade ansiktet.

Det roliga var att han öste beröm över Messi i allt han gjorde när Iniesta förtjänade det. Iniesta gjorde en mycket bättre match än Messi.
Hunting Bears
2011-04-07 22:05
Vad han inte har gjort är iallafall mål.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-07 22:02
Rambla

Vad har han nu gjort?
Annons: