/spanien/barcelona/forum/12666.aspx/spanien/barcelona/forum/12666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2011-03-14 16:17
Blaugrana91

Kan ju vara så att Real inte alls sagt detta också, men tycker att de borde dementera detta snabbt i så fall. Är antagligen ett försök att sätta negativ fokus på Barca och påverka dem inför mötet lagen emellan.
Barcelona Katalano
2011-03-14 16:14
Andreas - V.V [Barney S]

Mitt fokus är att nationaliteten är ointressant och inte har något med saken att göra över huvudtaget. Tänker inte utveckla detta mer då det skulle innebära en djupare diskussion och inte passar i det här forumet. :)
Barcelona Abbe.
2011-03-14 16:12
Veckans Euro Talk för dem intresserade.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-14 16:10
Om jag har fortsått denna artikel rätt så är det Real Madrid som ligger bakom anklagelserna mot Barcelona och Valencia, kan ha missuppfattat då jag översatt den med google translate...

Men om det är så att det är Real som hittat på detta så har den klubben gått för långt, den klubben om någon ska väl inte anklaga andra klubbar för dopning...
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-14 16:02
Katalano

Nej, jag skäms för att säga rakt ut "jag är svensk"
Det är knappast något bra i att vara "stolt svensk" nuförtiden..
Var och en får tycka vad dom vill, uttryckande frihet.
På tal om det, även nåt som är på väg att försvinna i detta "land" ..

Varför jag skäms för att stå rakt ut för att jag är Svensk? Beror mest på att jag ser hur svenskar beter sig utomlands, på flygplatser och övriga ställen.
Grisbeteende väldigt ofta och vi ligger flera hundra år bakom till exempel asiater när det kommer till vänlighet och att hjälpa andra tex..

Obs, inte alla under samma kam nu men kan bara tala för min egen erfarenhet och hur jag upplevt saken.
Barcelona Katalano
2011-03-14 15:59
"Skäms för att vara svensk"?- Pinsam kommentar!

Dels kan det vara folk härstammande från andra länder som skriver detta och dessutom så förekommer samma snack i alla andra länder också. Att ens lägga vikt vid nationalitet är löjligt.

Är ju vid det här läget otroligt van vid provocerande och dömande kommentarer till artiklarna på AB. Bara att ignorera.
Barcelona Barcaholic
2011-03-14 15:54
Grabbar ta det som en komplimang. Ingen kan slå oss på plan så de försöker skaka om oss utanför plan. Ajaj vad det svider för folket att vi är så pass överlägsna alla andra lag förtillfället, idioter som istället borde njuta av vår konst men deras avundsjuka förvandlar det till hat.
Barcelona Selahedînê
2011-03-14 15:52
Ta en tit så förstår ni varför 6-2 I bernabeu dom tar till alla medel tror nog madrid är rädda för att Barca ska röv kn--la igen hahahah
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
2011-03-14 15:52
Att Madrid alltid ska försöka påverka oss. Är det inte att skylla på domarna så är det att man förfalskar en bild för att få det att se ut som offside, är det inte det så ska vi vara dopade. Läste också på Puertan att den här tidningen(?) vill göra så att domarna får en bättre utbildning också då kvalitéen är för dplig just nu. Det kan man ju hålla med om men det kommer verkjligen från rätt lag...
Hunting Bears
2011-03-14 15:51
Läs inte AB är mitt tips. Svensk media generellt är ett skämt. Bara AB:s rapportering om Japan just nu är direkt pinsam, Ingen annan tidning i världen går ut med så kontroversiella och motsägesefulla och direkt ogrundande påståenden som Aftonbladet. Det är bara en tidning vars syfte är att sälja på bekostnad av sitt anseende, seriositet och att påstå att allt i världen är skit och elände.
2011-03-14 15:49
Rambla~

Tycker du inte det är sorgligt? Kommentarerna på Barcelona artiklarna @ sportbladet tex..?
Att barn och ungdomar blir så hjärntvättade? Inte undra på att det finns psykfall i samhället..

Hunting Bears
Numera skäms jag över att kalla mig Svensk så jag brukar säga att jag är från Finland.. lol (Inte för att det är så jävla mycket bättre)..
Hunting Bears
2011-03-14 15:49
Andreas - V.V [Barney S]

Jag är helsvensk men lägger inte längre någon tyngd vid att vara svensk. Nationalism är för mig ett begrepp jag inte har någon anledning att känna i något syfte alls. Politiken är fel, jag bryr mig inte om svenska idrottare för att dom är svenskar och hyser ingen direkt önskan att bli förknippad med att vara just svensk i speciellt många tillfällen. Jag har helt enkelt lagt stolt svensk åt sidan helt då jag inte finner någon punkt att vara stolt över att vara just svensk för.

Det vore möjligen Håkan Hellström då som t.om är från min stad. Go us!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-14 15:48
Till de som missade Abidals nick igår.. han är KUNG just nu!
Barcelona Rambla~
2011-03-14 15:46
Hunting Bears

Inget nytt under solen med andra ord, att få skit är vi nu så vana vid det här laget. Vad anglofiler och gemene svenne-banan anser kunde inte intressera mig mindre. Screw them!
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-14 15:45
Skön bild. Two douchebags and one decent guy in the middle :P
2011-03-14 15:45
Hunting Bears

Jag läser kommentarerna på aftonbladet/sportbladet och jag skäms nå enormt över att vara svensk.
Tur att man inte är helsvensk så man slipper skämmas i varenda jävla ådra kroppen har.

Blir så jävla mörkrädd att ni inte ens förstår, och folk klagar på att dom inte får jobb? Inte så jävla konstigt när dom har IQ-fiskmås.
Hunting Bears
2011-03-14 15:42
Rambla~

Är inte orolig för resultatet i sig. Men oavsett resultat är ju vi nu en dopingsklubb i gemene svenne-banans ögon som älskar Engelsk fotboll och tror att PL är den renaste och bästa ligan för vi äter samma mat som anglofilerna.

Där är vi redan screwed så nu kommer man få ännu mer skit från drägg som inte läser riktiga tidningar utan ser AB som en bra nyhetskälla.
Barcelona Rambla~
2011-03-14 15:40
Ni behöver inte vara oroliga. Spelarna i Barca har testats frekvent under de här årsen, speciellt i CL. Detta är inte ens påståenden, utan svaga antydningar om att man borde ta en titt på de läkare Valencia och Barcelona sammarbetar med. De har ingenting att komma med.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-14 15:38
och dopningsanklagelserna utgår jag från att det är rent bullshit
Barcelona 1.70-ligan.
2011-03-14 15:36
Kul med 5 skador ifrån gårdagens match...
Barcelona Blaugrana91
2011-03-14 15:34
Det här är så tråkigt alltså, så fort något lag är "överlägset" så ska såna här idiotiska rykten komma... Nu har ju Barcelona gått ut och dementerat detta och jag är helt säker på att det inte stämmer...
Men det är så taskigt att det här fantastiska laget ska bli anklagade för sån här skit...
Barcelona Rambla~
2011-03-14 15:34
Något måste ha gått snett när man dopade Bojan. Han är fortfarande en av ligans vekaste spelare. :P
Barcelona Katalano
2011-03-14 15:32
Om det ens stämmer att Real Madrid gjort dessa uttalanden så är det ännu ett försök att påverka Barcelona så att vi tappar fokus och därigenom även några poäng som gör att Real kan vinna ligan. Hela grejen känns dock väldigt tveksam så det är trist att den fått så stort utrymme i Media!
Hunting Bears
2011-03-14 15:32
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Men det loppet är nog redan kört för FC Barcelona i Svensk media så fort den här nyheten släpps. För AB och media i stort verkar hata Barcelona sedan Zlatan drog och nu bedriver dom hela sin sportdel som ett medel för att smutskasta Barcelona på så många sätt som möjligt. Och all pöbel går ju på det. Så nu är vi ju både ett dopat lag och ett mutarlag.

Barcelona Rambla~
2011-03-14 15:27
Det räcker att någon insinuerar att "tveksamma läkare" sammarbetar med Valencia och Barcelona för att allmänheten nästar går på hela skiten och verkligen tror att det stämmer. 2006 var det samma spekulationer från tidningen Le Monde, då var även Real Madrid utpekade. Nu är det en spansk radiostation som kommer med dessa antydningar utan att ha kött på benen. Samtidigt som Real Madrid ryktas ha varit i kontakt med förbundet och krävt hårdare dopingtester. Så nu är Real Madrid helt rena sen 2006?

Någon som ser ett samband? :P
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-14 15:22
Hunting Bears

Nej men det är irriterande att det är en jävla SD mentalitet bland tidningar och media, dvs. att bara föratt en minoritet gör en ful sak så betyder det per automatik att majoriteten är illa.

Om det skulle visa sig att någon har dopat sig (vilket inte kommer att hända) så kommer alla börja med rena häxjakten om att vi ska ge tillbaks de vunna titlarna, och att alla i Barcelona är dopade bla bla. Jag orkar inte med sånt, vi har redan gått igenom Zlatan härvan i Sverige.

Titta på Juventus idag, de får knappt med sig några frisparkar/straffar pga. att domarna är så rädda föratt hamna i "Han-har-blivit-mutad" diskussionen.
2011-03-14 15:22
En lista på alla lag vi kan möta :) ?

Marseille / Man United
Real Madrid / Lyon
Shahktar Donetsk
Tottenham
Chelsea (FCK vänder aldrig =P)
Bayern / Inter
Schalke

Detta är väl alla?
AndreD
2011-03-14 15:20
Jag har inget emot Keita, men just nu tillför han nästan ingenting. Han får aldrig chansen att använda huvudet då spelet för det mesta går längs marken. Passningsspelet är ingen höjdare och djuledslöpningarna existerar inte. Fysiken är väl det enda som är till hans fördel.

Sen fattar jag inte varför man slänger in Keita och inte Mascherano för att säkra defensiven. Mascherano är en av världens bästa defensiva mittfältare och har storspelat på sistone. Vilket jävla sparkapital vi har i honom.
Barcelona DM1982
2011-03-14 15:18
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9

Efter åttondelen så kan alla lag möta varandra, dvs Barcelona kan möta Real om de går vidare.

Jag har för mig att UEFA gjorde en dopingkontroll hos Barcelona förra veckan (som de gör hos alla lag) och självklart hittade de inget. Det är ett smutsigt spel som bedrivs mot Barcelona och det verkar som om alla medel är tillåtna. Är det inte en gnällande tränare från Real så är det gnälliga tidningar eller insinuanta radiostationer. Det är bara att låta det vara, hatet och avundsjukan är stor mot oss just nu.

För övrigt är jag nöjd med en poäng mot Sevilla, det är alltid bra med en pinne mot en sådan tuff motståndare. Visst hade det varit skönt med tre poäng men komigen, det är ett riktigt bra lag i en riktigt svår arena som vi talar om.

Nu är det nästa en hel veckas vila, laget tränar inte på måndag eller tisdag. Känns som om de kan behöva ta det lite lugnt och vila upp. Getafe nästa helg bör Barcelona fixa.
Hunting Bears
2011-03-14 15:16
Hetfield- Abidal > Chuck Norris

Om anklagelserna visar sig ha grund ser jag inget som helst problem med att dom kommer till ytan. Då önskar jag bara att sanningen kommer fram. Så i Juventus fall var det väl på något sätt rätt att det togs upp.

Däremot i fall där det visar sig att påståendena är helt falska så är det ju bara tragiskt att det får spaltmetrar och möjligheten att påverka folk

Nu kommer vi ju aldrig bli av med den här stämpeln heller i svensk media även om det inte stämmer. Så nu är vi både ett lag som köper domare och som mutar sig. Skönt det.
Annons: