/spanien/barcelona/forum/12664.aspx/spanien/barcelona/forum/12664.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2011-03-15 20:51
Redan 1-0 till Inter. Vem annars om inte Eto'o? Grande.
Barcelona IlTriplete
GOOOOOOOOOOOOOOOOOLLL

HERNANDEZ OCH ETO'OOOOOO
Barcelona Culliford
Eto'o gör 1-0 borta mot Bayern efter 3 minuter.
Barcelona Barcadinho.
Lejonet är igång.
Det blir en spännande match.
Barcelona .Sami.
2011-03-15 20:45
PedroRodriguez
Tackar! Underbar stream.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-15 20:44
Abbe/

Sergi tränar för nävarande Juvenil B, som i sin tur leder sin serie åtta poäng före Espanyol med nio matcher kvar att spela. I den senaste matchen besegrade med L'Hospitalet med 2-0 och talangen Sergi Samper från Cadete A fick debutera med Juvenil B.
PedroRodriguez
2011-03-15 20:41
För er som vill se Bayern - Inter.
2011-03-15 20:11
Inför matcherna ikväll hoppas jag på Bayern faktiskt, vore kul ifall Van Gaal återvände till Camp Nou. Själv var jag en av de som störde sig enormt på holländaren i "kriget" mot Rivaldo för över tio år sedan i Barcelona, men det går inte att blunda för att det var även Van Gaal som lät Xavi, Puyol, Valdés och Iniesta få debutera med A-laget. Dessutom svarade han för en märklig gest när han träffade Piqué för första gången när denne var en ung grabb.

Vore kul med lite morbo ifall vi ställs mot Van Gaal och Bayern i kvartsfinal, om nu tyskarna går vidare.
2011-03-15 20:05
Luis Enrique har själv sagt att en av anledningarna till att han lämnar efter denna säsongen är för att umgås mer med familjen. Han nämnde att han knappt har haft tid att vara med sitt yngsta barn, som bara är ett år gammal, så man ska nog inte utesluta att han kanske tar ett sabbatsår.

Tråkigt att han lämnar, men efter tre år förstår jag ifall han vill testa vingarna i ett lag i högsta divisionen. När det gäller tror jag det blir Óscar García. Precis som addeh är inne på tycker jag det vore ett klokt val med tanke på att han känner väl de spelarna från Juvenil A som tänkas flyttas upp nästa säsong.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-03-15 19:59
Lucho har sitt hjärta i Gijon, och jag är övertygad om att det är det som lockar.

Det som kan oroa något är att han möjligen lockar med sig en eller ett par talanger, samtidigt kan det också betyda ett bra samarbete i form av utlåningar etc.

Anser att Amor vore en bra ersättare för B-laget. Han knöts till klubben i somras har jag för mig och arbetar redan inom ungdomsverksamheten.
Han är utvecklad i la Masia och det var Cruyff som gav honom chansen i A-laget.
Barcelona Figeta
2011-03-15 19:55
Frodo

Jag tog upp de förut och med Bojan i en klubb som har en tränare med bra kontakt med oss skulle vara perfekt.

Lucho kan verkligen bli en klass tränare och om Pep lämnar någon dag så har vi vår ersättare där.
Barcelona Abbe.
2011-03-15 19:48
Sergi Barjuán kanske vore något för B-laget också. Han har gått igenom de flesta stegen upp till A-laget där han sedan spelade i drygt tio år.
Atlético addeh
2011-03-15 19:28
Cataloniaboy

Jag håller med, Lillo är en mycket intressant tränare som mycket väl skulle kunna efterträda Luis Enrique utan att göra bort sig, men jag tror däremot inte han kommer få jobbet. Oscar García som nu tränar Juvenil A är väl den första som har nämnts och eftersom både Pep och Lucho gått den vägen att börja med yngre lag och sedan ta större och större jobb vore det inte mer än logiskt om García tar över Barça B. Dessutom känner han redan flera spelare och lär även plocka med sig ett antal spelare från Juvenil. Sergí Gómez, Balliu, Espinosa, Rafinha, Deulofeu, Etock är samtliga riktigt heta kandidater att spela i B-laget permanent nästa säsong.

Faktum kvarstår dock att det är en intressant tanke med Lillo som efterträdare.

Angående Luis Enriques framtid så tror jag han tar över Sporting Gijón om klubben fixar nytt kontrakt. Mallorca & Valencia är två andra klubbar som ryktas vara ute efter den energiske spanjoren. Enligt mig vore Lucho en ultimat tränare för ett lag som Valencia, då skulle han få material att jobba på den stora scenen.
Barcelona Frodo
2011-03-15 19:28
Om Lucho får tränarjobb hos ett bättre mittenlag som kan spela fotboll kanske det vore bra att låna ut Bojan till det laget.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-15 19:26
Abelardo skulle kanske passa bra till det här jobbet. 178 matcher för Barcelona, 54 matcher för Spanien och har varit tränare för för Gijon B på sistone och även varit nära deras A-trupp.

Hade gärna sett Peps gamle polare och en av mina absoluta favoriter, Abelardo som tränare för B-laget.
Barcelona NoGo™
2011-03-15 19:23
Verkar som Lucho är en kandidat till tränarposten hos ett flertal klubbar. Kul för han.

Mallorca have contacted Barcelona B coach Luis Enrique to sound him out. Sporting, Valencia, Sevilla and Getafe are also interested [ona fm]
Barcelona Cataloniaboy- Remuntada
2011-03-15 19:11
Tråkigt att Lucho lämnar, men det var ganska väntat. Självklart vill han vidare i sin tränarkarriär, vilket man förstår. Apropå vem som blir hans ersättare har jag en liten "joker", jag tycker Peps förre tränare, Juanma Manuel Lillo, vore ett intressant namn. Efter att han sparkades i höstas av Almería efter storförlusten mot oss, är han utan jobb. Pep och Lillo är väldigt nära vänner, och det är just av Lillo som Pep har fått många "ideer". Jag tror Lillo och Pep skulle kunna göra oss ännu bättre genom sitt samarbete. Lillo har som uppgift att utveckla B-lagsspelarna så att de blir redo för A-laget.
Tycker detta vore intressant. Vad tycker ni?
PedroRodriguez
2011-03-15 18:35
Bara att ignorera dessa idiotfasoner. En oerhörd komplimang det här alltså. Så mycket körde vi alltså över Real Madrid och Arsenal.
Barcelona Hyder
2011-03-15 18:24
Angående dopninganklanklagerserna:

Egentligen jävligt dumt. Men vilken jävla indirekt komplimang det är för oss. Så bra har vi varit den här säsongen.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-15 18:17
barca!!231

Det räckte inte att skriva det klockan 15.14 som bara ligger några scrollmeter ner också?
Äsch, spela roll..

Har aldrig hört talas om killen, får väl se om han kanske blir nåt.
Barcelona barca!!231
2011-03-15 18:09
Nästa stora argentiska stjäna inom klubben, han är15 år och kommer från samma stad som Messi

Barcelona junior Maxi Rolon has revealed superstar Lionel Messi knows all about him.

Big things are expected from the Argentine teen, who like Messi hails from Rosario.

"I met him one day when we were waiting for the minibus at the Sports City to go play. He got out and approached to ask if I was the Argentinian guy from Rosario!" smiled Rolon.

"He told me one day when I want, he'll take me for a drive around the city. Later, he sent his signed jersey when I had surgery for appendicitis."

Rolon was snapped up by Barca after shining at their Argentina-based academy in Lujan
Barcelona B-Guden
2011-03-15 18:06
Nån som har koll på hur det är med skadorna ?
Viktigast är ju Messi Alves och Pedro...
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-15 18:06
Manuel Pellegrini och Malaga bänkade väl hela sju spelare och förlorade med 7-0. Han är löjlig.

Haha. Precis. Men jag hoppas Mourinho fortsätter att prata.
2011-03-15 18:01
Heywood

Även om Gijon "bänkade" sina bästa spelare och "gav bort" segern till Barca så hotade de mer än Madrids stjärnspäckade elva som gav oss 5 underbara mål att minnas för resten av livet. ;)

Älskar Mourinhos patetiska psykspel som har misslyckats så hårt på sistone.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-15 17:59
Vad har hänt med puyol ??
2011-03-15 17:57
En komplimang att media och många andra fans är övertygade om att hela vårt lag är dopade. Det är kvitto på att de spelar så jäkla bra och ser ut att ha 1000 gånger mer energi än andra världsstjärnor i andra lag.

Titta på Cesc, Torres, Drogba, Benzema, Kaka, Özil, Khedira, Alonso, Ronaldo och andra, hur framstår dom framför våra stjärnor? Man öser på med beröm till Özil och Alonso. Mot Barcas mittfält gjorde de piruetter vid mittplan och fick bara springa efter bollen som vilsna höns.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-15 17:55
Det är ingen slump att anklagelserna om dopning kommer ifrån klubben Real Madrid. Perez kanske inte har någon vetskap om anklagelserna. Men det har hela tiden varit ett försök från Real Madrid den senaste tiden att hacka på Barcelona. Främst från er tränare.

* Leo Messi skyddas mer än Ronaldo av domarna
* Sporting och liknande lag lägger sig mot Barcelona
* Spelschemat gynnar Barcelona
* Förbundet gynnar Barcelona

Vad har dessa anklagelserna gemensamt? De kommer ifrån samme man och de är lögner.

Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-03-15 17:51
"för varför skulle ens radiokanalen ljuga om det hela!?"

Undrade du precis om varför en viss del från median ljuger?
Barcelona Blaugrana91
2011-03-15 17:49
Jojjje

Jaså?...Och det vet du?
Hunting Bears
2011-03-15 17:48
Jojjje

Japp, och han är sjukt bra.
Annons: