/spanien/barcelona/forum/12663.aspx/spanien/barcelona/forum/12663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-03-17 17:57
Breahl

Det som oroar mig när det gäller två matcher är att lag som Man Utd kommer spela ultradefensivt och parkera spelarbussen samt privata fordon framför mål i de båda mötena och samtidigt vänta på det enstaka laget på 180 minuter som kan resultera till ett mål. I en final kan ni inte spela så då ni måste framåt, för inget lag är väl så kyligt att man parkerar bussen och litar på att man ska vinna på straffar.
Barcelonistas
2011-03-17 17:55
Barcaholic

Har du ens läst mitt inlägg!?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-17 17:55
CL-finalen i Rom säger en del. Kanske han borde titta på det en gång till innan han uttalar sig. Hur som helst, jag låter ingen skitunge påverka mina åsikter om Man. Utd. En stor klubb, underbar historia, världens bästa tränare och bra värderingar i klubben.

Men jag vill gärna möta United i CL den här säsongen. Att vinna CL utan att ha slagit Manchester känns inte riktigt rätt för mig.
Hercules Breahl
2011-03-17 17:52
Det jag menar är att över två matcher blir det en helt annan grej än senast då vi möttes i finalen, då handlar det mest om vilket lag som har bäst dagsform men det gör det inte över två matcher. Jag skulle kunna sätta min högra arm på att vi skulle slå ut er över två matcher. :)
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-17 17:52
Barcelonistas

Äh, ta det lugnt. Han kom väl knappast in här för att provocera.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-17 17:51
Barcaholic

Jag tror inte Real är den svåraste lottningen vi kan få. Både Chelsea och Man U skulle vara en hårdare nöt att knäcka. Det spelar grymt defensivt och har fysiska spelare samt ett riktigt lagsspel, Real tror jag kommer falla som en sten om de får möta något lite svårare lag, det är bara att titta på de senaste möterna mot oss och man ser hur det går för dem i stormatcher.
Barcelonistas
2011-03-17 17:49
Breahl

Det Barcelona laget ni slog ut 08 var i kris. 3 plats i ligan och 18 poäng efter Madrid säger det mesta hur usla vi var den säsongen. Att stoppa de Barcelona som ni gjorde 08 är en grej, men att stoppa detta Barca är en helt annan grej!
Barcelona Barcaholic - Anims Abidal!
2011-03-17 17:48
Barcelonistas

Di Maria? Killen springer ju konstant så att nämna honom är rätt så korkat. Benzema sprang mest av alla Real Madrid spelare igår så han kan du också ta bort från den listan. Däremot springer Ronaldo lite, men kan vara farlig på kontringar mot oss. Real Madrid är faktiskt de svåraste laget vi kan få möta och eftersom vi redan möter de i Ligan & Cupen typ då så är det värsta lottningen vi kan få. Då kommer förmodligen El Classico inte kännas lika stort längre efter 5 st på 1 månad.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-03-17 17:45
Breahl

Wow att du fortfarande nöjer dig med segern från 08, då vi var som sämst kan jag lugnt konstatera!
Barcelonistas
2011-03-17 17:45
Ser att många här inne inte vill att de blir Real Madrid i kvarten. Och då är min fråga varför vill ni inte det?

1: För att något lag ska kunna störa oss krävs det en otroligt bra defensiv, och sen krävs det att man har dom rätta spelarna. Och det menar jag med fysiska spelare + att anfall och mittfällt som jobbar hem.

Om du kollar på Inter föra säsongen i semin så jobbade deras anfall hem otroligt mycket, framför allt Eto. Även United 08 när vi mötte dom där anfallet jobbade hem. Real med spelar som Ronaldo,Benzema,Di Maria.... Njaaa otroligt tveksamt om dom kan göra det jobbet.

Håller ni med!?

PedroRodriguez
2011-03-17 17:44
Villarreal har ett utmärkt resultat med sig på hemmaplan ikväll. De är svårslagna på El Madrigal och bör avancera i och med deras 3 bortamål på BayArena för en vecka sedan. Intressant match att kika på.

Breahl

Right back at ya.
Hercules Breahl
2011-03-17 17:41
Ge mig er nu i lottningen i morgon så får vi en repris på semifinalen då vi slog ut er för ett par år sedan. ;) Även fast vi har ca 5 ordinarie backar borta så tror jag ni blir en enkel match för United över två matcher. :)
Barcelona .Sami.
2011-03-17 17:38
addeh - iAnims Abidal!
Vi får hoppas på bra nyheter.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-17 17:35
Om allt gått som planerat ska Abidals operation vara slutförd nu. Hoppas verkligen allt har gått bra och att vi får uppgifter om det snarast möjligt. Att vänta på besked är fruktansvärt.
Barcelona Pep the King
2011-03-17 17:29
el Flaco
Tycker du överdriver angående Caceres.
Gunner - Kanouté
2011-03-17 17:29
Har inte suttit vid datorn på ett tag så jag läste precis om det som har hänt Abidal. Så jävla synd.. Hoppas operationen blir lyckad och att han kommer tillbaka starkare!
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-17 17:19
el Flaco

Ja ha kunde ha skött de på ett bättre sätt än att prata i pressen. Varför jag försvarar honom är att jag också hamnat i sånt läge. Oftast kommer spelare med kontakter längre speciellt i min ålder :S
Barcelona Barca4eva
2011-03-17 17:14
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Inte försvara jag hans betéende...skrev bara att han aldrig skulle våga skapa problem i omklädningsrummen/träningarna i Barca.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-17 17:13
Om 20 minuter är operationen slutförd. Operationen skulle ta cirka 1.30 minuter.

Efter det kommer vi att få veta hur läget är. Hoppas verkligen att han kan vara spelklar så fort som möjligt.
2011-03-17 17:12
Abbe.

Där håller jag med dig till 100%. Det var där Ibra gjorde fel. Han kunde skött de mer professionellt om det stämmer om vad han sagt. Hatar också när man går ut i pressen och det var en av nackdelarna med Rosell.

Kanske inte vore så bra att ta tillbaks Caceres om han är den typen som snackar i pressen. Men vi har iallafall Fontas som jag hoppas tar vara på sin chans. Gör han de har vi vårt ersättare till Milito där.

Skulle vi klara oss med Alves,Puyol,Pique,Abidal,Adriano,Fontas (antar att Milito,Maxwell lämnar) ?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-17 17:04
Barca4eva & Figeta/

Jag förstår inte hur ni kan försvara Cáceres beteende. Att gå ut och bölla till medierna över brist på speltid gör man bara inte och man kritiserar absolut inte sin tränare på det där sättet. Bara för att han menar att Manzano låter sina "vänner" bland spelarna få speltid behöver det inte vara sant. Nej, jag vill inte se Cáceres återvända till Barcelona. Han får gärna fortsätta bete sig som en barnrumpa i någon annan klubb.
Barcelona Hyder - Animns Abidal
2011-03-17 17:00
Cacéres är en riktigt bra spelare. Som mittback kommer han ALDRIG att fungera i vårt system. Han har inte fotarbetet och kylan som krävs. Som höger back hade han utan tvekan varit en bra back up men det är inget ultimat alternativ. Då kan vi lika bra satsa på Marc Bartra på samma position. Martín ska spela regelbundet och det får han göra i Sevilla. Hos oss skulle han för det första inte rangordnas före varken Abidal, Piqué, Puyol eller Fontás. Alves är i stort sett aldrig skadad och Adriano/Maxwell/Abdail har vänsterbacken.

Sälj honom och sälj Hleb och Keirrison när man ändå är igång.
Barcelona Abbe.
2011-03-17 16:59
Figeta - Anims Abidal

Jo, fast sådant tar man väl internt? Det värsta jag vet är kritik som kommer via pressen från spelare eller deras agenter. Är man missnöjd så löser man det internt och blandar inte in massmedia.
Barcelona H.C Xavier
2011-03-17 16:57
Tjena Culés.

Har frågat tidigare men ej fått nåt svar så jag tänkte fråga igen om någon känner till bra och billigt boende. Tack på förhand.
2011-03-17 16:56
el Flaco

Men jag förstår ju honom om det stämmer. Varför ska dem spela för att dem känner Manzano bättre? det är som att Milito spelar mot Getafe även om någon annan är bättre än honom.

Sen tror jag som Barca4eva att han inte skulle våga säga ett piss i denna klubb. Det var ju inte så att han klaga när han satt på bänken hos oss.
Barcelona Abbe.
2011-03-17 16:55
Fin bild. Fotot är taget på huset mitt emot sjukhuset där Abidal opereras.
Barcelona Barca4eva
2011-03-17 16:49
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Förstöra harmonin? Haha, nu överdrev du nog lite. Snubben skulle nog inte säga ett skit i Barca.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-17 16:38
Figeta/

Jag vill verkligen inte se Cáceres återvända till Barcelona. Anledningen är att Cáceres gick ut för någon månad sen och öppet kritiserade Manzano för att ha bänkat honom i ett par av Sevillas matcher och insinuerade att de som fick spela från start gjorde det eftersom de var "vänner" med Manzano. Dessutom sade Cáceres att han inte gillar att spela som ytterback.

Nej tack, jag vill inte se denna drama queen komma till Barça och förstöra den goda harmonin vi har för närvarande i omklädningsrummet. Om Cáceres inte kan uppföra sig väl i Sevilla tror jag inte han kommer kunna göra det i en större klubb som Barça, där han knappast lär få mer speltid.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-17 16:31
Abidal sa på skämt till Pep när han träffade honom på träningen under gårdagen att han kommer vara tillgänglig mot Getafe på lördag.
2011-03-17 16:30
.Sami.

Om det stämmer så skulle jag gå med på de direkt. Maxwell och Milito håller inte barca klass helt enkelt. Adriano har visat att han är en mycket bättre vänsterback och att han kan spela högerback gör de bara bättre. Han har två väldigt känsliga fötter.

Caceres som jag hyllat gång efter gång kan jag inte sluta hylla. Jag har följt hans utveckling de senaste månaderna och kan inte sluta hoppas på att han ansluter vår A-trupp nästa säsong. Han skulle vara en perfekt backup till Alves som även kan spela mittback om det behövs.
Annons: