/spanien/barcelona/forum/1266.aspx/spanien/barcelona/forum/1266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-01-30 19:40
The fact that ATM pressed high rather than playing deep-very indicative how how the opposition is consolidating around a way to play vs FCB.

Over & over we've seen opponents adopt a very similar game model vs FCB based on high pressure & tactical fouling. Lucho needs to adjust now.

Last yr-Barca so good in transition attack. This yr-teams have turned largely to tactical fouling to stop transition before it happens.

Det tog sin tid men motståndaren har hittat en lösning på hur man sårar Luchos Barca. Lucho måste hitta en lösning på detta asap!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-30 19:34
@100% AntiMadridista:

Självklart men Atlético spelar tufft(och fult). Måste vara en av de jobbigaste lagen att möta i världen.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-30 19:32
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-30 19:26
Santiago Cazorla I spanska ligan spelar vissa lag fult och inte tufft. Det är en stor skillnad, men Arsenal kommer få smaka på Messi och Neymar om en månad.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-01-30 19:19
@Fuerza:

Det där är nog världens vackraste .gif
Flavia
2016-01-30 19:14
@Nemesis 10:
Om man ska vara riktigt ärlig, så satsade vi hellre på att behålla bollen inom laget och spela av matchen istället för att pumpa för fullt offensivt.
Barcelona Kröjff
2016-01-30 19:10
[QUOTE=Nemesis 10]En sak jag verkligen gillar med Luchos Barca är att vi kan punktera vilken buss som helst. Under Peps och Titos tid hade vi stora problem att bryta oss igenom lag som satsade defensivt./QUOTE] Ovanstående citat är tämligen typiskt. Och då menar jag inte för Nemisis 10 personliga del, utan i en mycket mer generell mening. Så fort Luchos Barca underpresterar med poängtapp som följd, så är många inte sena att genast kasta skit på enskilda spelare. Men får vi ändå med oss alla poäng trots dåligt spel, så är det Lucho som pekas på som räddaren i nöden av samma personer, snarare än närvaron av Neymar och Suárez istället för exempelvis Pedro och David Villa.
Barcelona Fuerza
2016-01-30 18:57
@Santiago Cazorla:
Premier League hade sett ut som James Milner om firma Messi/Neymar hade huserat där.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-30 18:48
Folk som inte tror Neymar och Messi hade klarat av de fysiska lagen i PL får kolla matcherna mot Atlético förövrigt. :P
Barcelona Kröjff
2016-01-30 18:48
Visst går det att resonera som så att vi leder med ett mål, har två man mer och flera viktiga matcher framför oss, så vi håller bollen inom laget och spelar av matchen. Åtminstone i teorin. Men sen måste ju den mänskliga faktorn i form av exempelvis Mascherano, räknas in i ekvationen också. Dessutom borde man väl i den mån man eftersträvar riskminimering, åtminstone förmå öka bollinnehavet ytterligare i och med att motståndarna får spelare utvisade. Men så blev inte fallet. Och vill man låta spelare vila vare sig dom befinner sig på eller vid sidan på plan, så är det ju inte av ondo att först försöka döda matchen med ett mål till, istället för att dom in i sista ska tvingas spela under den stress och press en uddamålsledning på hemmaplan under rådande omständigheter, rimligtvis borde ha inneburit i sin förlängning.
Barcelona Nemesis 10
2016-01-30 18:43
En sak jag verkligen gillar med Luchos Barca är att vi kan punktera vilken buss som helst. Under Peps och Titos tid hade vi stora problem att bryta oss igenom lag som satsade defensivt. Jag är glad över att vi vinner matcher trots att vi är i en liten formsvacka. Finns inget lag i Europa som har haft ett lika tufft schema som vi har haft dom senaste veckorna och trots det så kommer vi ut som segrare. Vi har fortsatt tuff schema därför gäller det att våra spelare inte tar ut för mycket energi i varje match utan det gäller att "ta det lugnt" i rätt matcher så att man är pigg nästa match. Just nu tycker jag att det viktigaste är att vi plockar våra poäng vilket vi har gjort. Hellre vinner man en match där man inte har spelat så bra än att tappa poäng i en match som man har dominerat. Vi har fortfarande lite tid på oss hitta våran form och jag tror att det kommer snart. Man ska inte glömma att Atletico är ett världsklass lag som gjorde det väldigt bra på Camp Nou trots omständigheterna. Det positiva jag tar från denna match är att spelarna inte behövde kriga ihjäl sig och att när vi spelar vår bästa fotboll så finns det inget lag i världen som kan stoppa oss. Det negativa är att fokusen i början av matcher måste bli lite bättre, men det är inget nytt direkt. Vi har nu ligan i våra händer vilket är det viktigaste av allt. Cred till AM som krigar trots 1 och 2 man kort, spelar dom så som dom gjorde idag mot Real så åker nog Zidanes mannar på stor stryk. Nu laddar vi inför Valencia, VAMOS!!
Barcelona Himne del Barcelona
2016-01-30 18:39
[QUOTE=enkos]Det är tjänstefel att gå på halvfart när man bara leder med ett mål.. Valencia straffade oss, La Coruna likaså och Mascherano var också nära att straffa oss.. [/QUOTE] Precis. Kändes som de var en ny onödig 2-2-match på gång.
Barcelona enkos
2016-01-30 18:38
En sak jag tänker på är hörnor. Varför tar inte Alba och Alves varsin stolpe utan vaktar straffområdets linjen? Samma sak vi inlägg är det oftast så att Alves är hand i hand med Pique och tror att han är på fest. . Alba brister o också på sin kant och trots att han lämnar hjärta på plan så duger inte han hela tiden som vänster back..
Flavia
2016-01-30 18:34
Löjligt när Atlético-fansen på deras forum kallar våra spelare för filmare....
Barcelona enkos
2016-01-30 18:30
@Barcelonistas:

Det är tjänstefel att gå på halvfart när man bara leder med ett mål.. Valencia straffade oss, La Coruna likaså och Mascherano var också nära att straffa oss..
Barcelona enkos
2016-01-30 18:25
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

Jag kan aldrig vara lugn när vi bara leder med ett mål och har Mascherano på plan..
Barcelona Barcelonistas
2016-01-30 18:25
Iskall var jag inte mer besviken förväntade mig mer av laget. Men som Rambla säger vi har många matcher kvar att spela så lika bra att man gick på halvfart.
Barcelona Rambla~
2016-01-30 18:11
Jag kräver inte någon propagandafotboll, speciellt inte när man leder och dessutom spelar 11 mot 9. Tvärtom, det hade bara varit korkat i och med det tuffa spelschemat. Det är inte om det saken gäller för min del, jag vill bara se ett stabilare försvarsspel och inte bjudningar på egen planhalva som den Mascherano orsakade på slutet. Han måste uppträda mer intelligent i de situationerna, speciellt med tanke på hur rutinerad och erfaren han antas vara. Visst, spela av matchen med så lite kraftansträngning ni vi vill men utmana inte ödet tack. :)
Barcelona erkano
Ni missförstår mig. Men de lugnt. Ber om ursäkt för tidigare inlägg att kalla er Idiots. Men min åsikt kvarstår att spelarna är inga robotar. Man bör inte ha enorma krav på dom som dagens match. Det är 3 poängen som vi ville ha och fick det. Därav borde man vara helt nöjd och inte kritisera spelare i onödan okej.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
Bara jag som var iskall och hur lugn som helst haha?
Barcelona Himne del Barcelona
2016-01-30 18:08
Barcelona spelade verkligen rysk roulette med den här matchen vilket fick mig att svettas mer än på länge. Andra halvlek var en lång plåga som framkallade ångestbilder på när Atletico kvitterar i 88:e. Var helt hundra på att matchen skulle sluta 2-2 och då hade utan tvekan Barcelona fått skylla sig själva. Förvånande att inte Barcelona gick mer för 3-1 även om jag kan förstå att spelarna inte ville ta ut sig mer än nödvändigt med tanke på det tajta matchandet. Det kunde ha straffat sig. Inte bara idag. Det kunde ha straffat sig för säsongen som helhet. Istället för glädje är det någon slags ångestladdad lättnad man känner just nu. Imorgon kommer det nog kännas bättre då man utan tvekan hade tagit det här resultatet på förhand.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-30 18:06
Det viktigaste var att vinna matchen och plocka tre poäng vilket vi också gjorde. Nu är vi 3 poäng före Atletico + att vi har 1 match mindre spelad också. Vinner vi den ligger vi då 6 poäng före Atletico samtidigt som vi har vunnit båda matcherna mot Atletico. Skulle vi då mot säsongens slut hamna på samma poäng så kmr vi vinna ligan.

Nu till matchen. Om vi ska vara helt ärliga så gör vi ingen jättebra match egentligen. Förutom sista 30 minuterna i första halvlek där vi dominerade mot Atletico så gör vi en rätt svag match. Framför allt med tanke på att vi inför halvlek nummer två spelade med en man mer, och sen tom med med två man mer under en lång period i andra. Jag tycker inte laget gav allt idag man kunde tydligt se på spelarna framför allt Messi som hade flera bra lägen i omställningarna att sätta bollen på kanterna men valde istället passa centralt.

Detta var inget styrkebesked om man ser på hur vi i halvlek nummer två spelade med två man mer under en lång period. Men om man vänder på myntet och ser hur vi faktiskt gick lite på halvfart idag, där vi trots det lyckades vinna matchen mot ett lag som slåss med oss om ligaguldet ja då är det ett styrkebesked. Tänk er då är vi ger allt under 90 minuter där alla spelarna ger 100%.
Barcelona DM1982
2016-01-30 18:06
[QUOTE=Rambla~]DM1982 Vi vet alla att Barca hade kunnat steppa upp flera klasser om det hade behövts, så där är jag inte orolig. Problemet är bara att när det inte behövs någon större kvalitetshöjning blir det lojt till absurdum och kan ibland straffa sig vilket det också har gjort tidigare. [/QUOTE] Lojheten är enorm ibland men samtidigt så är det väl så ett lag orkar kämpa om alla titlar under en hel säsong. Problemet kommer nog komma till CL, där finns inget utrymme för lojhet.
Barcelona Erik Satie
2016-01-30 18:05
3 POÄNG. Fyfan vad skönt. Laget är ur form. Det märker man tydligt. Något måste läggas om inför nästa match. Man kan inte tro att man vinner allt om man fortsätter i dessa banor. I slutet av februari bör de börja toppa formen. Men lojt spel är aldrig godkänt.
Barcelona ArdaTuran
2016-01-30 18:04
@erkano:

Erkano;
Någon timma sedan var det du som skrev att språket skulle vårdas här inne på forumet. Nu kallar du folk här inne för idioter. Moget beteende..
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-30 18:02
erkano

Du är bara patetiskt nu. Om du försöker så klarar du nog av att skriva din åsikt här utan att kalla 100 pers idiots trots att de har belägg för sina åsikter.

Om du fiskar efter like så får du en av mig.
Människor ibland.
Barcelona enkos
2016-01-30 17:59
Iniesta och Neymar har inte varit så dåliga på evigheter.. De fanns helt enkelt inte på plan..
Barcelona Barca4life98
2016-01-30 17:58
enkos Nej jag var inte glad med spelet idag MEN det viktigaste idag var segern. Jag vet att man blir frustrerad medans man kollar på matcher. Vi har fått vår lilla dip nu och jag tror att vi kommer att varva upp nu igen :)
Barcelona Rambla~
Freeyourmind Jag blir bara så frustrerad när man kommer i en spännande omställning med flera spelare som går i djupet, då väljer man fel alternativ och tappar bollen och chansen rinner ut i sanden.
Barcelona erkano
Gud vad det finns sjuka supportrar här som sätter skyhöga krav på spelarna osv. Det blev 3 poäng. Poängen räknas för att vinna titlar. Är ni så dumma som inte fattar det!? Lägg av med era irriterande krav. Dessa spelare är inte robotar med programmerad högsta nivå prestation. Idiots!
Annons: