/spanien/barcelona/forum/12659.aspx/spanien/barcelona/forum/12659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Prometheus
2011-03-18 06:10
Blaugrana91 // Varför Alonso och Busi?

Ja de räckte ju tydligen till VM-guld :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-18 02:59
Någon som vet hur det går för Olivier Moussima? Såg ett youtubeklipp för jättelänge sen och tyckte han var så jäkla lik Yaya Toure överlag.

Spelar han i Juvenil A?

Bat //

Vänd på frågan, hur skulle du känna om du hade en tumör på levern? Hade den varit elak (cancer) så hade det inte varit så trevligt?
Sen är väl operationer av denna sort alltid riskfyllda.
Valencia Bat
2011-03-18 02:55
Nu är jag inte så insatt i det här med tumöroperationer. Men varför denna uppståndelse ang. operationen, är hans karriär livshotande eller hans liv?

Läste att den blev lyckad nu förresten, skönt att höra =)
Barcelona .Sami.
2011-03-18 02:32
Vi får hoppas Xavi inte får nåt gult kort nu på Lördag. Då kommer han missa Villarreal.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-03-18 01:55
Han ligger på sitt fjärde kort gott folk.
Barcelona Pep the King
2011-03-18 01:40
Blaugrana91
Jag har för mig att han fick ett gullt kort mot Sevilla hans femte. Inte säker.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-18 01:38
Pep the King

Nej inte vad jag vet.
Barcelona Pep the King
2011-03-18 01:33
Är Xavi avstängd mot Getafe?
Canaletes
2011-03-18 01:23
Fontás och Deulofeu tränade med laget igår.

Deulofeu kom sent till träningen för att han fick veta att han skulle träna med A-laget när han var i skolan... haha fatta va nice!
Barcelona .Sami.
2011-03-18 01:02
Loggar in och läser att Abidals operation gick bra. Härliga nyheter!!
Real Madrid tompaaaa
2011-03-18 01:02
Skönt att höra att operationen gick bra, hoppas vi får se Abidal på planen så tidigt som möjligt. Ska vi vända ligan vill vi ju vända mot en 100%-ig trupp.

Animo Abidal y Hala Madrid!
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-18 00:57
Måste bara tillägga om Busquets:

Han är fan en potentiell förtekapten i laget. Det kommer att stå mellan honom och Piqué. Han spelar som om han var 30 bast, den taktiska kunskap han besitter hittar man inte hos många. Sedan gillar jag hans attityd (bortsett från allt filmande föregående säsong) när han exempelvis går fram mot FCK:s tärnare, Solbakke, och puttar bort honom för att skydda sin tränare. Sånt sätter i alla fall spår i mitt Culéhjärta.
2011-03-18 00:53
AndreD - Anims Abidal!

Even better :)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-18 00:43
Att ett lag som Chelsea varit intresserade av Busquets säger det mesta.

Chygrynskiy uttalar sig om Barca. Även om han var kass spelmässigt så finns det verkligen inga bad feelings mellan laget och spelaren. Chygos attityd är ett praktexempel för alla spelare.

Chygrinskiy: "I had a good relationship with everyone at Barça, especially with Pep. He gave me peace and believed in me."

Många spelare hade whinat över för lite speltid, men vad säger Chygo?

Chygrynskiy: "I'm not happy about my game at Barcelona, I missed the pres-season. But it was a good experience and I learnt a language..."

Killen lärde sig ett nytt språk iaf :) Viva Chimi-Churri!
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-18 00:37
Hyder

Han är född -88, annars mycket bra beskrivet.
2011-03-18 00:35
Barcelona Hyder - Animns Abidal
2011-03-18 00:33
Angående Busquets:

Han var länge en spelare som jag tyckte var "perfekt för vårt spel". Nu är han så mycket mer än det. Han är en spelare som jag tror hade varit ordinarie och presterart lika bra i många andra toppklubbar i Europa. Så bra har han alltså blivit. Läste en artikel om honom någonstans där man fick se olika bilder på hur han taktiskt placerar sig på planen. Att ta direktiv från tränaren och göra exakt det han är där för är liksom inga problem för Busi. Han är riktigt bra i passningsspelet, fin blick, elegant, kylig, bra när han tar offensiva löpningar och jobbar alltid för att ta tillbaka bollen. Han är född 1988.

EDIT: 1988 till och med
Hunting Bears
2011-03-18 00:31
Lyckad operation för Abidal.
Alltså den här veckan, min bror är i Japan, på väg hem imorgon, Abidal, Libyen. Känns som att jag ska svimma.

Och nu är NATO på väg att bomba Libyen. Snälla få bort Ghaddafi.
Real Madrid Iker Casillas #1 - I MED OCH MOTGÅNG!
2011-03-18 00:25
Skönt att Abidals operation gick vägen!

Hoppas ni får tillbaka honom snabbt. Vi vill inte möta ett avtrubbat Barca. :-)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-18 00:23
Hahaha, Killen som har Khedira i sitt lag pratar om att Busquets inte skulle platsa i andra storlagen.

United, Arsenal, Madrid, Liverpool, Juventus, Milan, Inter, Bayern hade alla använt Busi som ordinarie spelare.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-18 00:13
Realmadrid/Ronaldo

Busquets är otroligt viktig för Barcelonas spel, snacka om att du underskattar honom.
Med det sagt tycker jag inte att Mascherano är dålig på något sätt utan tvärtom tycker han är grymt bra, men som sagt Busqutes är bättre för Barcelonas spel.

Sen säger du att enbart Pep ser något i Busquets, men det måste ju även Spaniens förbundskapten Del Bosque se eftersom han låter Busquets spela.

På tal om det så förstår jag inte varför Del Bosque envisas med att spela med både Busquets och Xabi Alonso...

Tycker Spanien bör gå över till samma formation som Barcelona har och ställa upp mittfältet och anfallet så här:

Xavi-Busqutes-Iniesta
Villa-Torres-Pedro
Barcelona Abbe.
2011-03-17 23:44
Realmadrid/Ronaldo

Suck, du måste vara fullkomligt blind om du inte inser Busquets betydelse för Barças spel.
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2011-03-17 23:40
Cataloniaboy- Anims Abidal!

jag håller med den andra killen om att det är ett hån för macherano är en bättre spelare än busquetes. han skulle absolut inte få starta i de andra storlagen men tydligen så ser pep något i honom som han inte ser i macherano för i andras ögon är macherano är världsklass spelare på sin position och top tre där finns inte busquets i närheten.
Barcelona Riiio!!
2011-03-17 23:36
1.70-ligan - Anims Abidal!

Adriano och Alves skall vara säkra inför lördagen men Pedro och Maxwell missar med största sannolikhet. Messi har fortfarande inte fått grönt ljus och allt beror på hur morgondagen och lördag förmiddag blir för hans del. Troligen är han med på bänken i alla fall... Lite man läst på totalbarca,hemsidan osv osv.

Kan någon förklara för mig hur Arsenal kan köpa Lehman mitt under pågående säsong, är det för han va free agent eller något sånt???
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-17 23:33
Cataloniaboi

Mascherano skulle inte petas till förmån för Fontas. Han har aldrig varit aktuell som mittbakck. Den som petas är Milito. Mascherano skulle isåfall hamna på bänken pga att Busquets, som är förstavalet som pivote, kommer att starta på den position som de konkurrerar om.
Förstår vad du menar men tycker inte riktigt det stämmer.

Förresten, någon som vet vilka som är tilbaka på lördag? Alves och Adriano tränade ju med laget idag åtminstone
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-17 23:27
Cataloniaboy

Jag förstår vad du menar men det kan knappast räknas som en petning då Mascherano för det första inte ens är ordinarie eller en försvarsspelare. Sedan kan det hända att argentinaren får spela ändå, även om Fontás eller Milito spelar i försvaret, och därmed Busi förpassas till bänken. Tycker hur som helst inte argumentet att "han är i bra form" håller för att han ska få spela varje match. Det är Getafe vi möter, no offence, men det är en perfekt chans att låta en kille som Fontás spela. Mascherano springer sig nog trött på träningen ändå.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-17 23:22
addeh
Det jag menar är att ifall Fontás skulle få chansen, kommer ju Busi med största sannolikhet ta rollen som pivoté. Det betyder ju att Mascherano petas till förmån av Fontás, för ifall Fontás inte spelar, kommer ju Busi säkert spela mittback, vilket betyder att just Mascherano petas av Fontás. Det är ju knappast en nyhet för Milito, då han tidigare har blivit petad av Busi vid flertalet tillfällen.
Barcelona NoGo™
2011-03-17 23:22
Fan vad skönt att Abidals operation gick bra!
Barcelonistas
2011-03-17 23:21
Abidal ska ta det det lungt nu bara. Ingen ide att riskera något. ( enligt mig är det bäst att han inte spelar mer den här säsongen, ( ja vi blir rejält försvagade, men detta är viktigare än fotboll!)
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-17 23:18
Fin kväll. Abidals operation gick bra, Villarreal avancerade i Europa League och fortsätter imponera samtidigt som Manchester City, Liverpool & Ajax för att nämna några blev utslagna. Jag tror på Villarreal, de kommer gå hela vägen.
Annons: