/spanien/barcelona/forum/12654.aspx/spanien/barcelona/forum/12654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-04-09 03:06
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Alla behöver inte va 16 år när dom kommer upp till A-laget, Kolla Pedro och Bojan.
Pedro fick mogna i B-laget Bojan kom upp lite för tidigt enligt mig.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-09 01:43
Figeta
Nej, det kommer ALDRIG hända. Han är född 86 och är rätt "gammal", så det är inte aktuellt. Dessutom är Soriano en central forward, och det är ytterforwards vi behöver.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-09 01:08
Vad skulle ni säga om vi tog upp Soriano till A-truppen nästa säsong. Han dominerar i Segunda och skulle aldrig klaga som bänkspelare. Han har sjuuka avslut och skulle är en riktig underdog. Dessutom är han från Espanyol om jag inte har fel och tänk om han gör mål mot dem :D tanken slog mig lite snabbt bara ;)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-09 00:42
Två sköna nyheter:

The Spanish clubs and the players' association are against the participation of Spain in the Copa America this summer. [sport]

Despite the player having rejected earlier approaches, Real Madrid keeps on calling the agent of Barcelona B player Sergi Roberto. [sport]

Fan sysslar Real med egentligen?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-09 00:20
Rambla

Det är just därför det är extremt viktigt att Peps ersättare blir någon från La Masia alternativt har spelat i Barcelona tidigare. Vill verkligen att nästa coach fortsätter med allting exakt som Guardiola har gjort. Spelsättet, att vara ödmjuk, ge talanger chansen före att köpa spelare till höger och vänster etc.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-09 00:17
Jag fastnade i alla fall lite för Oriol Romeu i höstas. Riktigt duktig defensiv mittfältare med bra passningsspel, påminner lite om Busquets faktiskt. Såg också honom i U-19 någon gång i somras eller när det var och han dominerade verkligen hela turneringen. Riktigt synd att han blev långtidsskadad då det tråkigt nog kanske stannar upp hans utveckling en aning, han är också i lite fel ålder då jag inte tror någon kommer rubba på Sergio från pivoteplatsen, och det skiljer bara 3 år mellan de båda.
Atlético addeh
2011-04-08 23:49
Om Jonathan dos Santos försvinner nästa säsong, antingen säljs han eller på lån, samtidigt som Thiago flyttas upp, kommer Sergi Roberto få dra ett tungt lass i B-laget. Förhoppningsvis är han redo att ta klivet upp till A-laget säsongen 2012/13 då Keita förmodligen lämnat och Xavi blivit ännu äldre.

Rambla

Jag tror Sergi Roberto kommer få åtminstone några chanser nästa säsong, i alla fall i Copa del Rey. Sedan hur långt det räcker vet man ju aldrig men klarar han av att fylla tomrummen på mittfältet i Barça B nästa säsong så ser jag det absolut inte som omöjligt att han är en del av A-laget säsongen 2012/13.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-08 23:37
Frodo
Min personliga favoritspelare i Barca B är Nolito. Jag vet att många här inte gillar honom av flera olika anledningar, men jag tycker att han är väldigt sevärd.

Nu har jag inte sett så många av Barca B:s matcher den senaste tiden, men man har ju hört mycket. Det är flera som är tveksamma till Muniesa och hans framtid i FC Barcelona. Han har ju spelat både på vänsterkanten och i mitten, på vilken av dessa två positioner är han egentligen bäst?
Barcelona Rambla~
2011-04-08 23:01
Frodo

Jag ser nästa säsong som sista chansen för Sergi ska få samma upplägg som Thiago denna säsong. Det kan bli Peps sista säsong. En ny tränare kanske inte kör Peps upplägg är jag rädd för.
Canaletes
2011-04-08 23:00
haha sjukt skön video från canal+ el dia después.

Preciado vs. Mourinho
Barcelona Frodo
2011-04-08 22:51
Hetfield

"Jag gillar också Muniesa, men det är mest för att han ser så ledsen ut hela tiden."

Haha, det är en av anledningarna till att Muniesa är min favorit. Sen han blev utvisad i sin debut och såg så ledsen ut så blev han en personlig favorit. Det är något med både hans och Bojans ledsna uttryck som gör att jag gillar de. Jag vet att det låter bisarrt.:P

Rambla~

Jo, jag gillar också Roberto. Han och Muniesa verkar vara bästa polare och båda ger intrycket av att vara ödmjuka utanför plan. Jag hoppas mycket på att Muniesa blir Puyols arvtagare i framtiden.

Roberto kanske kan få gå igenom samma process som Thiago nästa säsong och få en plats i a-truppen om två säsonger? Det vore något.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:49
Soriano pichichi nu i Liga Adelante. Vilken klubb värvar honom då?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-08 22:44
Rambla,

Jajamen, ett vackert sådant dessutom! Vasquez chippade in bollen mot ytan bakom backlinjen där Roberto kom löpandes och nickade bollen över målvakten. Liknade Alves mål mot Panathinaikos hemma, om du kommer ihåg? Assisterad av Messi.

Stream i länktips
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:43
Härligt program för ett par år sedan där i varje episod så fick en/ett par spelare i Barcelona träna med ett par ynglingar från La Masia.

Det här avsnittet är med Ronnie där han lär ut lite teknik, om ni spolar fram till 3:01 så kommer ni att börja flina, märk vem som får träna med Ronnie :P
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:43
Hur bra är egentligen det här laget? Trots det så saknas ju Thiago, Fontas och Oriol Romeu, 3 tunga namn i truppen.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:38
Mål av Sergi? Härligt. :D

Någon stream?

Hetfield:

Skojar du, jag började fan nästan själv lipa när jag såg det reportaget. Sådana unga talanger som Montoya vill man ju bara att det ska gå bra för.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:37
Jag måste även tillägga Montoya som jag fastnade för efter reportaget i hans hem där han börjar prata om sin mamma som dog, och han börjar gråta. Sen intervjuar de hans pappa som berättar att de är en arbetarklassfamilj som inte tar något för givet. Jag länkar till videon jag pratar om, det värmde hjärtat när man såg det.

Montoya berättar även att hans debut i A-laget (han fick ett par minuter i slutminuterna) var ett av hans största ögonblick i karriären.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-08 22:37
Vilket mål av Sergi Roberto!!

Och Luis Enrique är en riktigt duktig tränare. Är mäkta imponerat över hur bra han fått igång maskineriet igen efter en tung vinter. Att han gjort det med ett lag fyllt av skador gör det ju bara till en ännu större bedrift. Synd att han lämnar klubben.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:34
Frodo

Jag vet inte riktigt. Jag har helt enkelt fastnat för honom. Han är en hårt jobbande mittfältare som sliter i 90 min. Han verkar ha outtömlig energi, jobbar konstakt upp och ner. Trots det så besitter han egenskaper som god teknik och även nästa för mål. Jag fastnade nog för honom redan när han lirade U17-VM för något år sen. Jag får även intrycket av att han är ganska så tystlåten och ödmjuk.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:34
Frodo

Personligen så är Sergi Roberto en personlig favorit, jag är väldigt svag för "krigare" och dessutom så är han i mina ögon den som petar Keita en vacker, vacker, vacker, vacker dag :P

Jag gillar också Muniesa, men det är mest för att han ser så ledsen ut hela tiden.
Canaletes
2011-04-08 22:32
GS16TMF

Är det din blogg?
Barcelona Frodo
2011-04-08 22:31
Rambla~

Klubben vill väl förlänga Robertos kontrakt till 2015? Det tyder ju i alla fall på att man har honom i åtanke vad gäller framtiden.

Förresten, varför är han din favorit i Barca B? Vore intressant att höra vem som är ens favorit i Barca B här på forumet. Jag vet att JDS är el Flacos favorit.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:30
Rambla

Hmm, stanna kvar i Real Madrids akademi där 1. Man aldrig får spela i A-laget 2. Förr eller senare hamnar man i Getafe eller få spela i världens bästa akademi där klubben prioriterar egna produkter.
Tufft val :P

Nej, jag tror inte att Perez gör en sådan sak. Det var helt andra tider då med en idiot till president.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:26
Hetfield

Perez lurade Figo att skriva på. Portugisen, den dumme fan, trodde han kunde utnyttja Perez för att få till ett bättre kontrakt med Barcelona.

Jag tror Perez skiter i vilka talanger som försvinner från Castilla om han kan visa för omvärlden att han snott åt sig spelare från Barcelona. Dessutom så är det inte bara att hämta talanger från Madrid. De är inte alltid så sugna på att flytta på sig. De ska också passa in på La Masia osv. Det ska vara rätt spelartyper tex.
Real Madrid GS16TMF
2011-04-08 22:25
Någon som vet när första El Clásicot spelas? Det är väl nästa helg eller?
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:22
Skillnaden är dock att när Real tog Figo så var det Real Madrid som var herren på täppen, så Barcelona kunde inte göra så mycket åt saken. Om Real Madrid skulle göra något sånt så finns det konsekvenser, och det vet de.
Ett exempel är just att vi kan börja ta deras talanger och utveckla de, det är något de inte vill.
Jag är glad att de tog Figo, när en person går till rivalerna så förtjänar han inte att spela för oss.
Barcelona Barcamannen
2011-04-08 22:21
Pena madristia
Tippar du med hjärtat eller med hjärnan även när real spelar?
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:21
Heh, rädd för att tappa gemensam respekt? Tror du han brydde sig om det när han lyckades lura till sig Barcelonas kapten en gång en gång i tiden? Han skiter i vilket, det är jag övertygad om. Får han chansen så hugger han när man minst anar det.

Oh jävlar, Barcelona B är nu uppte på 3:e plats, de har gått förbi Celta med 1p. Visserligen med en match mer spelad men trots allt förbi. Det är bara 3p upp till Betis, även de en match tillgodo då. Fy fan vilken säsong Lucho gör med detta unga lag. Då har de ändå haft en rätt så lång svacka efter nyår som höll i sig länge.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:17
Rambla

Perez må vara som Paris Hilton i en klädbutik, men han är inte dum nog att rubba på en sådan tradition och ömsesidig respekt. Om Perez skulle värva Sergi Roberto så kan Barcelona börja ta deras bästa ynglingar, de lär hellre vilja spela i La Masia som är världens bästa akademi. Så han gör bäst i att värva cracks istället.

See, han förlorar oavsett.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:16
Sergis kontrakt går ut efter nästa säsong. Jag tvivlar på att han förlänger om han snart inte får ta steget upp i A-laget. Kanske kan man få ur honom att förlänga 1 säsong till, men jag är skeptisk.
Annons: