/spanien/barcelona/forum/12652.aspx/spanien/barcelona/forum/12652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-03-18 18:25
Pedros skada kom ganska lägligt, om man nu kan säga så. Han har sett sliten ut ett tag och nu står han över Spaniens kommande landskamper. Det blir viktig vila för Pedrito.
Andreas-
2011-03-18 18:25
tikitaka

Tottenham o Shahktar är nog 50/50. Tror Tottenham har bättre lag, men Shahktar är lite lurigare på något sätt.

Annars blir man ganska less på dem culés som skriker ut "dålig lottning". Herregud, Schalke, Shahktar o Tottenham var alla en fördelaktig lottning på förhand.

Shahktar är ett lag vi bara ska slå.
Andreas-
2011-03-18 18:17
Ligger biljetterna bara på 2k? Hörde något om 8 förut???
Barcelona tikitaka
2011-03-18 18:12
Vilket lag anser ni vara lättast motstånd Shaktar eller Tottenham? :) Själv tycker jag tottenham!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-18 18:11
Messidinho_10

Ja, till 19.00 tror jag.
Ansök bara om du är säker på att åka då dom kommer dra pengar från kortet direkt om du blir vald.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-18 18:04
Grymt intrassant lottning! Man U vs Chelsea kommer bli en jättematch och frågan är om inte kvartsfinal är lite tidgt för den drabbningen. Tottenham tror jag inte kan bli så enkelt som man kan tro för Real, har hela tiden sagt at tLlondonlaget är extremt underskattat och kan ställa till med problem för vilket lag som helst.

Vår lottning vet jag inte om den var bra eller dålig. Å ena sidan slipper vi möta de allra bästa lagen, läs United, Chelsea och Real, men å andra sidan ställs vi mot ett lag som är ruskigt bra på hemmaplan samtidgt som Peps facit på bortaplan i CL inte imponerar. Den här matchen hade varit perfekt att börja på bortaplan, då hade vi kunnat få med ett kryss där för att sedan lugnt och fint kunna avgöra enkelt på CN. Nu är det ett måste att få med sig en vinst från första matchen, helst med två mål. Vill inte att det ska stå och väga när allt ska avgöras uppe i Ukraina.
Barcelona Messidinho_10
2011-03-18 18:03
Andreas - V.V [Barney S]

Går det att ansöka ännu??
Barcelona haeger
2011-03-18 18:00
Det verkar bara vara jag som tror på att Milito spelar från start imorgon.
Han var ju faktiskt inte så dålig mot Zaragoza, han överraskade mig lite.
2011-03-18 18:00
Andreas-

Precis, blir det mer ansökningar än biljetter så är det lottning som gäller.
Vi får se den 6e april, då får man veta om man fått biljetter eller inte..

(Man har nog aldrig längtat att någon ska dra nästan 2 papp från kontot förutom nu) lol
Andreas-
2011-03-18 17:58
Andreas - V.V

Lottar även UEFA ut biljetterna slumpvalt om det kommer in fler ansökningar än det finns biljetter?
Barcelona Decinho
2011-03-18 17:57
PedroRodriguez,

Inter, Schalke, Tottenham och Chelsea betraktar jag alla som "lättare" lottning än Shakhtar. Men jag vet inte, jag kanske överskattar dem lite. Dock säger min magkänsla att Shakhtar kommer bli otroligt tufft, speciellt med tanke på att vi börjar på hemmaplan.
2011-03-18 17:54
Andreas-

Förra gången vi var i CL final ansökte jag via hemsidan och hade ingen tur då, nu tar ja alla chanser jag får.

Sen gillar jag ju fotboll överlag och jag vill gärna se finalen oavsett lag som spelar :)
PedroRodriguez
2011-03-18 17:54
Andreas V.V

Schalke är nog snäppet lättare än Shakhtar. Hade varit mer nöjd ifall vi fick tyskarna helt klart.
Andreas-
2011-03-18 17:50
Andreas - V.V

Går Barcelona till final får klubben säkert 25-30k biljetter, är du medlem är det nog bättre att ansöka på det sättet.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-18 17:37
Efter allt som har hänt känns just nu en trippel ganska långt borta. Vi är med i samtliga turneringar, har ett försprång i ligan, men trots det är min magkänsla inget vidare. Skulle inte va fel om Fontás gjorde braksuccé nu. Optimalt läge.
2011-03-18 17:28
Hunting Bears

Eh va? Jag hade faktiskt tänkt åka på kvartsfinalen (det andra mötet) men Shahktar var i princip det enda stället jag INTE ville åka till, ja faktiskt det enda..

Nej, det får bli att åka på semifinalen istället om vi nu går det.

PS:
Ni som VILL ansöka om biljetter till CL finalen på Wembley, idag är SISTA dagen på UEFA.COM!!

Frodo //

Det fick vi ju, eller ja nästan.
Han anser väl så, men han är ju lite tappad.
[har ni inte sett aftonbladets uttagsprov?]
Barcelona Frodo
2011-03-18 17:20
Patrik Sjögren på Aftonbladet är kanske den största skithögen genom alla tider. Han skriver att Barcelona fick den lättaste lottningen på papperet av alla möjliga lag. Killen verkar inte ha någon som helst koll på europeisk fotboll.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-18 17:18
Jag är inne på Frodos linje.. är inte nöjd med lottningen! Trodde först att vi skulle få möta Inter/Shalke i semin. DET hade varit en bra lottning. Dock ska vi kunna slå alla lag. Men det blir tufft utan Abirey i backlinjen. Fast det viktigaste är hans hälsa. Säsongen kommer i andra hand, bara Abi blir bra vilket han verkar bli, tids nog:)

Det troliga är väl att det blir Barca vs Madrid i semin. Skittråkigt om du frågar mig. 4 el Clasico i april är varken kul eller bra för nerverna
PedroRodriguez
2011-03-18 17:18
Shakhtar må penetrera Roma, men Barcelona är inte Roma och nu stöter de på tre gånger så bättre spelare. Deras defensiv klarar garanterat inte Messi, Pedro och Co. Lätta matcher blir det nog inte, men allt annat än avancemang är katastrofalt.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-18 17:13
Håller vi bara alla spelare friska ska vi gå vidare. Jag kan säga 10 lag som är bättre än Shaktar så allt annat än vinst är skämmigt.

Jag underskattar inte bara ni som överskattar! United och Chelsea har en sjuuk defensiv och kan spela mot oss med en 10 backslinje. Shaktar har en grym offensiv men dem kommer knappt få röra bollen så vad gör de?
Barcelona Frodo
2011-03-18 17:03
Vi fick en tuff lottning mot ett lag som inte har en hemmaförlust på väldigt länge. Utöver det har vi svårt för östeuropeiska lag och dessutom börjar vi på hemmaplan. Jag är rätt missnöjd med lottningen med tanke på att vi även har Real på samma sida trädet också. 4 clasicon blir för mycket och inte blir det bättre av att vi inte kommer att ha vår starkaste försvarare tillgänglig.
Barcelona Bernie
2011-03-18 16:51
Sjukt att vi kan möta Real först på Bernabeu i ligan, sen matchen efter i cupfinalen på Mestalla, sen veckan efter kan vi mötas i en ev.semifinal, första matchen på Bernabeu. Herregud vad kul detta kan bli..: )
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-18 16:34
Hunting Bears
Jag sa inte att långt hår är feminint. Vissa passar i det, vissa gör det inte, och jag tycker att Ibrahimovic och Chygrynskij ser lite feminina ut i det, särskilt Chyg.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-18 16:30
Abbe.

Är rätt så säker på att Chyg kommer dra till England förr eller senare. I och med att Barcelona köpte en "okänding" från Ukraina och dess starkaste lag så tror jag att en rad klubbar har ögonen på Chyg. Jag vet inte vad Guardiola/Txiki såg i Chygrinskiy. Trots att han har spelat i FCB så har jag inte direkt sett något storhet i killen, spelar han i landslaget? All lycka till honom i framtiden.

-----

Cataloniaboy

Jag gör inte heller det, men just vid presentationen av spelarna så liknar de varandra lite grann. Speciellt när Chyg kysser klubbmärket, i den sekvensen tycker jag att han liknar Ibrahimovic lite grann. :P
Hunting Bears
2011-03-18 16:29
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Är långt hår feminint?
Barcelona Decinho
2011-03-18 16:27
Underbart att Abirey kommer tillbaka till fotbollen överhuvudtaget. (Enligt Zubi i alla fall.) Jag trodde faktiskt hans karriär var över, men givetvis hoppas jag få se världens bästa back säsongen 10/11 i Blaugrana igen. Anims Abidal! Visca!
Barcelona Abbe.
2011-03-18 16:26
Jag kommer åtminstone applådera Chygrynskiys återkomst på Camp Nou. Dels för att jag dyrkar hans ambitiösa sida han visade upp utanför plan när han tillhörde Barça och dels för att jag än idag tycker synd om honom som bara fick en säsong på sig.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-18 16:25
H.Alavi - Magico!
Hehehe. Jag ser inte alls några likheter mellan Ibrahimovic och Chygrynskij, förutom det femenina håret, som de har gemensamt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-18 16:22
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Ser faktiskt ut som att det är just Zlatan. Hade du inte sagt något så hade jag trott att det var Ibrahimovic.

-----

Att Abidal blir frisk just nu är det viktigaste, fotbollen ska han inte ens ha i tankarna. Jag vill hellre ha tillbaka en 100% Abidal i höst än en halv trasig Abidal senare i vår.
Hunting Bears
2011-03-18 16:16
Andreas - V.V [Barney S]

Det är ju knappast du som åker dit så du slipper.
Annons: