/spanien/barcelona/forum/12651.aspx/spanien/barcelona/forum/12651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka
2011-03-17 20:01
Vad har nasri gjort som får honom avstängd? Har han kritiserat domaren i efterhand eller?
Barcelona Antonio Puerta
2011-03-17 19:57
Har någon något nytt om Abidal ?
Barcelona Frodo
2011-03-17 19:49
Abbe.

Bara en match?! Löjligt att van Persie kom undan.
Barcelona Abbe.
2011-03-17 19:42
UEFA has suspended Arsenal coach Wenger and player Nasri for one game for improper conduct in the game against Barcelona [uefa.com]

Jag trodde aldrig UEFA skulle ta det så långt.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-17 19:33
Ursäkta att jag skjuter nu massa med inlägg. men jag måste lämna snart ifrån mig datorn. det är en kö här...

Men såg ni Carragher tackling på Nani. Jag hittade inte en bättre länk.
En sån tackling i Spanien är direkt rött kort, plus extra straff efteråt av förbundet.
Medan Carragher fick gult kort, BARA.
Real Madrid FBÖzil
2011-03-17 19:25
Ganska roligt ;)

Det är Fenerbahce fansen som säger det.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-17 19:23
Hehe, vilken sammanträff. Mr Fergie förklarar kort varför han roterar så ofta.
Han är tvungen. En stor förklaring är att i PL tillåts det fulla och hårda tacklingar och det har sin nackdel.
En förklaring till varför Barca har så få skador är just på grund av spelstilen. Barcas spelstil är energisparande. Man springer inte ihjäl sig, utan låter bollen rulla och flytta på sig istället för benen. Ja, lite enkelt förklarat.
Sen är det inte lika fullt spel i Spanien och det har sina fördelar....
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-17 19:14
Barcadinho

Jag vet, lite petigt, men Fontás har faktiskt spelat tre A-lagsmatcher den här säsongen. Du glömmer matchen mot Ceuta. Men det spelar väl ingen större roll.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-17 19:04
Va spännande att Deulofeu tränar med A-laget nu. Han flyttas kanske ner snart igen, men det är bevis på att han är en talang att räkna med väldigt snart. Direkt från Juvenil A till A-laget.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-17 18:56
Kul och bra idé att ta upp Fontas nu. Synd bara att Pep inte har matchat honom en aning bättre under säsongen. Han har spelat bara två matcher med a-laget, mot Almeria och Rubin Kazan.
Han kunde få ett par matcher till och gå förre Milito i rotationen som fanns i några matcher tidigare.
Men visst, även om man har en tunn trupp så är det ibland svårt att hålla alla igång. Men samtidigt är vissa tränare bättre än andra på det. Ferguson t ex spelar nästan aldrig samma elva två matcher i rad. Han har gjort det bara en enda gång den här säsongen.

Jag letar på att Fontas kommer att sköta sig bra. Han är trots allt 21 år och inte lika ung som de övriga ungtupparna från b-laget (de som har framtiden framför sig i Barca).

AndreD - Anims Abidal!
2011-03-17 18:40
Steven

Nej, Hercules spelade inte ut Barcelona.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-17 18:37
Fontás är en av våra mest lovande talanger enligt mig, tror han kommer fixa detta galant. En vänsterfotad Pique brukar han kallas, åtminstonde om man jämför rörelsemönster och passningspel.
Barcelona tikitaka
2011-03-17 18:36
Hola! några nyheter angående abidal? operationen borde väll vara klar nu..

@Barcastuff: many people asking about abidal. there's no news and as the player has asked to respect his privacy, there might not be any news soon
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-17 18:33
"Jo jag tror på det och jag ser att du är född 92, det var väl ungefär då jag började hålla på united. Kan du komma med ett bra argument till varför du tror ni skulle vinna? :) Jag har sagt mina, vi har bättre defensiv och är minst lika bra offensivt."

Ändå ska du komma in här och skratta om vi åker ut mot United? Ja, det var ju moget beteende för en sån pass rutinerad supporter som du. - TROLL.

"Namn: Breahl
Sänt: 2011-03-17 18:06 Ändra
Bra att ni underskattar oss, ska komma in hit och skratta senare då vi slår ut er. ;) "
Real Madrid Steven
2011-03-17 18:29
AndreD - Anims Abidal!

Det där är så fel, man kan säga samma sak om Barca.

Herkules spelade ut barcalona, Vad tror du united kommer göra?

Återigen fel.
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-17 18:14
Breahl

Valencia spelade ut United. Vad tror du då Barca kommer göra?

Tack o hej.
Barcelonistas
2011-03-17 18:11
Breahl

Ni hade inte ens varit top 2 i la liga...
Hercules Breahl
2011-03-17 18:10
Jag underskattade er från första början då jag sa att jag skulle kunna sätta min högra arm på att vi vinner över två matcher, men jaja, vi får väl se vad som händer. :) förlorar vi mot er ska jag komma in hit med dumstruten.
PedroRodriguez
2011-03-17 18:09
Det komiska måste ju vara att Berbatov bänkas till förmån för Hernandez trots att han gjort mest mål för klubben.
Barcelona Abbe.
2011-03-17 18:08
Breahl

Haha, ja, vem underskattar vilka egentligen?

Pajas.
PedroRodriguez
2011-03-17 18:08
Breahl

Lika bra offensivt som Barcelona?...your'e kidding....finns inget lag som mäter sig med Messi och Co på den fronten.
Hercules Breahl
2011-03-17 18:07
Barcaholic - Anims Abidal! //

Hahahaha du är rolig, har ni tänkt på vilken liga ni spelar i? Vårat reservlag skulle vinna La-liga.
Barcelonistas
2011-03-17 18:07
Breahl

Vårat mittfällt är klasser bättre än erat, och anfallet är vi helt klart bättre. Detta är Guardiolas Barcelona, detta lag är ett helt annat lag än de ni slog ut för 3 årsen.
Hercules Breahl
2011-03-17 18:06
Bra att ni underskattar oss, ska komma in hit och skratta senare då vi slår ut er. ;)
Barcelona Barcaholic - Anims Abidal!
2011-03-17 18:06
Breahl

Är du ett skämt eller? På vilket sätt har ni bättre defensiv än oss? Ni har släppt in fler än dubbelt mer mål än oss i ligan. Att eran offensiv skulle vara ens nära vårt är ett skämt, Berbatov har gjort flest mål av era anfallare det säger väl allt?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-17 18:04
Breahl

Så Ferguson kan se brister över 2 matcher men inte över 1 match? Eller hur resonerar du? Du jämför Rijkaards förlorade Barca med Peps Barca, det borde du tänka på innan du skriver. Har svårt o se hur Carrick, scholes, Ando och resten av era mittfältare ska orka med Iniesta, Xavi, Busi och Messi. Iaf, orkar inte diskutera med någon som är helt övertygad. hahaha
Barcelona Abbe.
Breahl

Det spelar ingen roll hur ni spelar mot Wigan eller Bolton, mot Barça kommer ni spela som ni gjorde säsongen 07/08. Ultradefensivt och destruktivt. Rooney var vänsterback den matchen om jag minns rätt, åtminstone verkade det som så.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Breahl

Hur ska ni kunna kontra när ni aldrig kommer få låna bollen?

Hercules Breahl
Barcelonistas//

Jo jag tror på det och jag ser att du är född 92, det var väl ungefär då jag började hålla på united. Kan du komma med ett bra argument till varför du tror ni skulle vinna? :) Jag har sagt mina, vi har bättre defensiv och är minst lika bra offensivt.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-17 18:02
Barcelonito

Håller med. Att slå United antingen i semin eller finalen gör att man kan känna sig "värdig" som vinnare eller finalspelare då de är (enligt min mening) det mest förhandstippade laget. Ferguson är världens bästa tränare, och laget United har en sån sammanhållning att även när deras B-lag spelar så är dom svåra. Det sitter i väggarna i den klubben.

En repris från CL-finalen 08/09 hade varit otroligt kul att se.
Annons: