/spanien/barcelona/forum/12650.aspx/spanien/barcelona/forum/12650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-18 22:42
Lite fredagskul i länktips :)

Hetfield

Pep ryker utan tvekan.
Barcelona Hetfield
2011-03-18 22:31
En hypotetisk fråga: Tänk er att Messi och Guardiola bråkar med varandra och de ställer ultimatum till klubben : "Om han är kvar så försvinner jag."

Vem tror ni att klubben skulle behålla respektive ta bort? Två genier i kamp.
Barcelona el Maestro!
2011-03-18 22:30
"Obekräftade uppgifter har dock hintat om en frånvaro på någonstans mellan 6-8 veckor."
Jag ifrågasätter inte de obekräftade uppgifterna men jag är säker på att Abidal inte kan bli klar för spel förrän i nästa säsong.
Även om tumören är borttagen kommer Abidal att behöva en långtids rehabilitering, om han slipper komplikationer. Han kommer att observeras en lång period för att bli det klara med att han inte får återfall. Det är en cancersjukdom vi pratar om. Det kommer att ta sin tid.

Det ska bli mycket intressant förresten att få se Chygrynskiy spela på Camp Nou igen. Var nere i Barcelona och såg honom bland annat mot Bilbao när Barca vann med 4-1. Han spelade hela den matchen och han var briljant då .

Jag kommer antagligen att få se matchen live. Jag kommer att ha en plakat där det står: "Welcome back home Dmytro Chygrynskiy, we love you".
Tycker han var en så sympatisk spelare.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-18 22:21
Hur cool är inte den här bilden?
Barcelona GerardPique3
2011-03-18 21:23
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Tack så mycket. Känns som han har varit borta fett länge nu. Hoppas han hinner o bli spel klar till kvartsfinalerna. För vi behöver honom verkligen nu när abidal är borta.

Btw så kommer Real torska mot Tottenham. Den långe Engelsmannen kommer trycka in något mål på dom. Han är minst ett huvud längre än alla i Real. Hoppas dom utnyttjar det.

Anmis Abidal y visca Barca!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-18 21:18
GerardPique3

Ingen vet exakt hur länge kaptenen blir borta, från början var det bara en miniskada men datumet när han ska bli spelklar har hela tiden flyttats fram i tiden. Har dock för mig att läkarna sagt att de ska sikta på att få Puyol spelklar till CL-kvartarna.
2011-03-18 21:16
addeh

Ja, ubåtarna känns ju onekligen som favoriter nu när Man City är borta. Det tråkiga är ju dock att de inte verkar kunna satsa på två turneringar samtidigt, man startade La Liga väldigt bra och låg på en säker plats men allt eftersom matcherna har blivit tuffare och man har gått längre i EL så har man tappat mark i ligan, och nu är det inte ens säkert om man grejar en CL-plats till nästa säsong vilket skulle vara oerhört tråkigt.
Barcelona GerardPique3
2011-03-18 21:15
När var det senast Puyol spelade en match? hur länge är det kvar tills han är spel klar igen? gärna någon länk på det
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-18 21:14
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Nja, inte riktigt än =P
2011-03-18 21:12
Andreas - V.V [Barney S]

Du har sett alla lag live på Camp Nou...
:)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-18 21:12
Frodo

Jaha, men då har jag inte hängt med. Hade för mig att jag läste här inne för några dagar sedan att Puyol hade börjat träna med laget igen, men det kanske var en dröm jag vet inte.

Håller med, han har varit borta alldeles för länge för en skada som alla påstod var "en mini skada" som skulle hålla honom borta i 10-15 dagar.
2011-03-18 21:10
Ja, det var det :)
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-18 21:10
LAM Nr 10

Jag har följt Europa League, främst på grund av Villarreal, eller egentligen bara, och det ser riktigt lovande ut för ubåtarna. Att slå ut Napoli och Bayer Leverkusen, två favoritippade lag, och dessutom vinna borta mot tyskarna är riktigt imponerande.

Liverpool har väl inget lag som skrämmer någon direkt, men i och med Citys uttåg försvann ett svår motståndare. Laget som slog ut köpelaget, Dynamo Kiev, tror jag tar en av finalplatserna. Den andra hoppas jag Villarreal tar, men både Porto och Spartak Moskva är två bra lag som något väntar i en eventuell semifinal. Man bör ju slå ut Twente.

När vi ändå är inne på Villarreal. Det mest imponerande är att de inte bara slog Leverkusen borta - utan att man gjorde det utan lirare som Nilmar, Cazorla & Cani från start. Tror inget lag rår på spanjorerna.
Barcelonistas
2011-03-18 21:09
Andreas

Var det förlust matchen 2-3!?
Barcelona Frodo
2011-03-18 21:08
H.Alavi - Magico!

Vart har du läst att det ser ljusare ut för Puyol? Han har ju inte ens börjat träna med laget än. Puyols skadesituation är helt bisarr. Han har varit borta i 2 månader och det har inte kommit några klara besked om när han är redo. Datumet har flyttats fram hela tiden.
L.A.M Nr 10

Har för mig att det är både ligaspel i Ukraina och spel ute i Europa. Ni får rätta mig om jag har fel, men jag tror att detta stämmer.

---

Barcelonistas

På pappret ska de inte ens få vara på samma gräsmatta som FCB, men med tanke på deras farliga kontringsspelare i brassarna så finns det vissa problem som jag är säker på att backlinjen kommer stöta på. Men klarar vi att hålla bollen inom laget, inte gör onödiga misstag långt ner i banan så borde vi klara av uppgiften utan problem på Camp Nou.
Jag har sett Shahktar live på Camp Nou!

Inför hela 22 000 åskådare på CN, hahahaha
Samma år vann dom EL om jag inte minns fel.
Srna, Fernandinho, Chyg är några av spelarna jag minns :)

http://www.youtube.com/watch?v=Vbkb_aO8z8g
hehe

25. Jorquera
2. Cáceres
3. Piqué
11. Krkic
15. Keita
16. Sylvinho
21. Hleb
27. Rodríguez
28. Busquets
29. Sánchez
30. Vázquez

Busquets ÄGDE den matchen minns jag :)
Barcelonistas
2011-03-18 21:07
Snälla sluta hög Schaktar till skyarna nu bara för dom har gjort det bra hittils. Visst kan dom skaka oss hemma i Ukraina men på Camp Nou ska dom inte ha någon som helst. jag förväntar mig en massaker, ( jag sa det inann el clasico att det skulle bli en massaker, jag sa det innan cl åttondelen mot arse på camp nou, och jag säger det nu!

Ska vi nöja oss med 4-0?
2011-03-18 21:06
Ryo Miyaichi

Vem bryr sig om de har ett bra lagbygge, det ör era rivaler och ni ska fan inte heja på dem vilket lag de än spelar mot:)

H.Alavi - Magico

Har de inte förlorat på hemmaplan alla turneringar inräknade sen gruppspelet 08 eller är det bara CL vi räknar? Är det det förstnämnda är det verkligen riktigt imponerande och det rimmar verkligen illa för oss då vi inte vunnit i CL på bortaplan sen december 09 samt att vi med Pep aldrig vunnit på bortaplan i CL i utslagninsrundan. Får hoppas att två sviter bryts samtidgt då. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen, vi måste ha med oss ett bra resultat från CN in till returen i Ukraina, helst en tvåmålsledning så vi kan slappna av och spela kryss i alla fall.
2011-03-18 20:59
Anmärkningsvärt inför returen (vi har inte ens spelat den första matchen men ändå) är att sist Schaktar förlorade på hemmaplan var mot just Barcelona i gruppspelet för två år sedan. Ber om ursäkt om detta har tagits upp tidigare, men det är värt att notera iaf.

-------

Ryo

Det blir nog ingen mer fotboll för Abidal denna säsong, och känner han inte sig redo ska han banne mig inte befinna sig på en fotbollsplan tills han gör det. Just nu behöver han vara med sina nära och kära. Däremot så ser det ljusare ut för Puyol som lär vara tillbaka nästa vecka, om inte nu mot Getafe.
Barcelona Siempre Barça
2011-03-18 20:53
ni som har ps3 och fifa 11, adda mig Hoshmend99 och så kör vi några matcher nu :)
Ryo Miyaichi
2011-03-18 20:51
Alltid massa jämförelser :-) jadu - kramkalas ? Har du varit i London under ett derby ? Jag själv pallar inte hata - istället ogilla isånnafall. Men jag ogillar nog pengadopning mer än ett bra lagbygge.

Hoppas abi/puy kommer tillbaks för er snart. Milito ser inte vass ut. (om ni inte kör busi då)

Cheers
2011-03-18 20:50
Någon som har lite koll på EL? Det är väl kvartsfinal nu och med tanke på att både Man C och Liverpool, båda från "världens bästa liga", blivit utslagna så ser jag stora möjligheter för Villarreal att ta hem allting. Men har inte så stor koll på vilka andra lag som är kvar, men Twente är ju i alla fall en överkomlig lottning som man bör passera utan problem.
2011-03-18 20:45
Tänk om Villarreal tar hem EL..

Och man snackar om ligans status?
Ponera att Barca/Real vinner CL och Villarreal tar EL.
Förra året vann At.Madrid EL tex..

Detta ska jag trycka upp i ansiktet på ligahatarna.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-18 20:41
Frodo

Samtidigt ska man komma ihåg att rivaliteten mellan Spurs och Arsenal är som ett mysigt kramkalas jämfört med Barca och Real.
PedroRodriguez
2011-03-18 20:33
Inte så pjåkig lottning för Villarreal ändå. De har imponerat i EL iår och jag hoppas att de tar hem hela skiten. Giuseppe Rossi har verkligen lett sitt lag och leder skytteligan med 8 mål.

Härligt att de engelska lagen City och Pool åkte ut från EL igår.
Barcelona Frodo
2011-03-18 20:29
Ryo Miyaichi

Märkligt att man som Arsenalsupporter håller på Spurs bara för att det är ett engelskt lag. Håller de inne på ert forum på Arsenal eller PL?

Vad jag vet så var det inte många här inne som höll på Real när de mötte Lyon och det var inte många på Puertan som höll på Barcelona mot er. Precis som det ska vara med andra ord.
Ryo Miyaichi
2011-03-18 20:28
Pedro:

Och du tror inte jag vill se spurs ställas mot Barca ? :-) det hade varit så grymt att se. Lennon/bale på kontringar mot erat bollinnehav.,fartfyllt som fasen.

(och kanske en liten känga till dom som sa olika saker om oss utan att ha upplevt det själva:-))

Tror dock att det blir Barca-United i final - även fast det hade varit kul för ett London-lag att spela finalen på hemma mark :-)
PedroRodriguez
2011-03-18 20:24
Ryo Miyaichi

Jo men, det där var för att vi ska ha möjlighet att smälla till de senare som vi ville att Madrid skulle avancera.
Ryo Miyaichi
2011-03-18 20:19
Klart alla lag har sina rötägg till supportrar. Och jag är en av dem som hoppas det ska gå bra för spurs precis som många skrev här inne när det var Madrid-Lyon.

Dom har ett häftigt lag på G, och eftersom dom missar cl-platsen iår så ju längre dom går är väl bara kul - alltid nice med underdogs ala Grekland!

Cheers
Annons: