/spanien/barcelona/forum/12635.aspx/spanien/barcelona/forum/12635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-19 18:36
Barcelonistas

Sluta upp med skitsnacket, du är den största "Madridhataren" här av alla.

De du skriver om Real Madrid och C.Ronaldo har inga gränser, sluta spela oskyldig, mår fan illa!
Barcelonistas
2011-03-19 18:36
Andreas

?

Vore bra för fotbollen om Arsenal vann Pl, med tanke på den fotboll dom presterat dom senaste åren, så tycker jag dom förtjänar åtminstone att vinna en pl titel.

Men det som är skönast med att dom tappar poäng är att se vad tjockisen i eurotalk har att säga :)
2011-03-19 18:34
Namn: Barcelonistas
Sänt: 2011-03-19 18:08 Ändra
ihefsu

Håller med, låt oss alla hålla fotbollen ren från hat.

Hahahahahahaha, j*vla troll!!! Du kan inte vara på riktigt..

För att svara på frågan, hatar inte Arsenal utan deras äckliga fans (större delen).. och jag hoppas av hela mitt hjärta att United vinner PL.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-19 18:27
Du har rätt att hata är ett starkt ord men när folk säger det så menar de inte illa. Om man säger att man hatar Real så menar man mer att man inte vill att de ska vinna. Man ser ju ett exempel på att hat egentligen inte förekommer i fotboll då t.ex alla madridfans, sevillafans, anglofiler etc kommer in och säger hur ledsna de är för Abidal, något som naturligtvis är självklart.

Aja, lite onödig diskussion. Jag kan i alla fall säga att jag ogillar Real, inte hatar:)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-19 18:24
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Jag må låta ologisk men jag upprepar tror faktiskt vi kan vinna alla matcher mot dem! ;) Tar vi bara en match i taget och verkligen fokuserar så tror jag helt klart att det är möjligt.

Vore så kul att se vad som händer med Mourinho då! :)
Barcelonistas
2011-03-19 18:22
En eventuell semi mot Madrid så gäller det att få ett så bra resultat som det går. Vi ska inte heller glömma att Madrid är ny i dom här sammanhangen.
Barcelona ihefsu
2011-03-19 18:20
Barca4eva: Intressant poäng du försöker framföra, om jag förstått det hela rätt. Menar du att det är exakt samma grej att hata något som man väl egentligen aldrig haft något med att göra (direkt, i första hand) som att komma in här och ställa sig frågan hur man finner energi att göra ovan? Jag måste vara ärlig och säga att jag inte håller med dig, varken på ett rent filosofiskt plan eller ur ett logiskt perspektiv.

Jag förstår att världen inte kan vara fri från hat. Hat, liksom kärlek, behövs väl på sitt sätt. Människor stöter sig med varandra dagligen. Det jag inte förstår, å andra sidan, är hur man kan hata en fotbollsklubb som väl aldrig direkt gjort den enskilda (hatande) individen förnär. Jag är nämligen tveksam på ifall det verkligen ens är möjligt i alla tänkbara, rimliga scenarion. Jag kan förstå om någon utsatt för pest och pina varenda dag kan hata den som utsätter honom för det; jag kan förstå att den hjärtekrossade kan hata sin hjärtekrossare; jag kan förstå att en fru hatar sin makes mördare och att man i dessa fall faktiskt kan finna överskottsenergi att göra så. Men jag kan inte begripa varför ett en fotbollsfanatiker tycker att man ska och faktiskt uttrycker sitt hat för en helt annan fotbollsklubb - kan du förklara det för mig vore jag tacksam.
2011-03-19 18:16
Blaugrana91

Inget snack om att vi är ett bättre lag än Real, men vi kommer nog inte vinna alla fyra matcher om vi nu går till semifinal. Det är ett för bra lag vi möter för att det ska kunna hända. Som jag tidigare har skrivit så är jag nöjd om vinner cupfinalen och en av semifinalerna, samt spelar oavgjort båda matcherna på Bernabéu. Ett grymt bra resultat det skulle vara samtidigt som dert skulle vara logiskt.
2011-03-19 18:12
En vanlig dag på jobbet för spanjoren.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-19 18:11
Gällande diskussionen om att vi ev. kan möta Real 4 gånger till denna säsong, så tror jag helt klart att vi har stor chans att vinna samtliga av dem matcherna, Real har stora problem med passningsskickliga lag, vilket syntes tydligt i förra matchen, det har man dessutom sett då Real mött bland annat Villarreal och Valencia. Dessutom kan inte Real (likt Inter) spela ultradefensivt, dem har inte spelarmaterialet för det.

Lite synd egentligen att just vi lottades mot Arsenal i åttondelen, hade Real fått dem istället är jag ganska säker på att Real hade varit ute ur CL i åttondelen för 7e året i rad. :P
Barcelonistas
2011-03-19 18:09
Ser även att Almunia har gjort bort sig igen, haha då var allt som det ska vara :)
Barcelonistas
2011-03-19 18:08
ihefsu

Håller med, låt oss alla hålla fotbollen ren från hat.

Förövrigt så har vi en riktigt intressant match att se framemot. Tror det blir tufft men vi tar dom till slut 2-0!
Barcelona Barca4eva
2011-03-19 18:05
På samma sätt som du orkar komma hit och skriva antar jag.
Barcelona barca!!231
2011-03-19 18:05
Barca B matchen har startat
Barcelona ihefsu
2011-03-19 18:01
Hur orkar man lägga energi på att hata?
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-19 17:51
Valdés, Busquets, Mascherano, Xavi & Messi är alla ett gult kort ifrån avstängning. Hoppas samtliga, i alla fall fyra av dem, inte drar på sig ett gult ikväll då nästa ligamatch är mot Villarreal.
2011-03-19 17:47
Hahahaha, jaaaaaaaaaa United gör mål med 10 man!!!

Hata Arsenal :D
Barcelona Visca Barca-Messi#10
2011-03-19 17:41
Alex.K

Ja eller hur vilken avslutning. Jag tar nog också Champions League eftersom jag inte vill att ni ska vinna er tionde titel och att jag vill att Barca ska öka sina Cl-pokaler :D

Lycka till (Egentligen inte hehe) !
2011-03-19 17:40
Arsenal fansen är ju pinsamma så in i helvete.
Visst, det är Almunia men att trycka ner och skriva sånna saker om sina egna spelare? Fifan så äckligt.. man känner avsmak.
PedroRodriguez
2011-03-19 17:34
L.A.M Nr 10

Absolut. Spöa Mourinho 5 gånger på en säsong......ghhrrr:P. Icke bra för hjärtat dock dessa möten, man sitter ju koncentrerad varenda sekund. I CL tror jag det blir svårt, där Mourinho faktiskt är ett taktiskt geni.
2011-03-19 17:31
.Sami.

Ja, han gjorde bort sig totalt XD
Barcelona .Sami.
2011-03-19 17:30
Andreas - V.V [Barney S]
Vad gjorde Almunia för något? Har en känsla att han gjorde en tabbe:P
2011-03-19 17:28
PedroRodriguez

Gör vi det är ju typ säsongen räddad. Vi avgör ligan, vinner cupen och går till final i CL. Det bästa är väl dock att det förstör för hela Reals säsong och att de för tredje året i rad går titellösa, fyfan vad jag skulle älska att se dem misslyckas med alla deras miljardköp. Då blir det antagligen lite mer köp i sommar och en Mourinho som säger hejdå.

Som du skriver kommer det nog inte att inträffa, men alltid kul att drömma lite:)
Real Madrid Alex.K
2011-03-19 17:26
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!

Helt sjukt vilken avslutning på säsongen det skulle bli om båda lagen gick vidare. Vi säger att båda går vidare i CL och att det bara skiljer 2 poäng innan matchen i ligan. Vilket El Clasico skulle ni helst vilja vinna?
Enligt mig så är matchen i CL den absolut viktigaste för oss då vi inte har vunnit på flera år.
PedroRodriguez
2011-03-19 17:21
Tänk & vinna alla 4 Classicos om nu båda lagen avancerar i CL. Det skulle vara förödande för laget som förlorar allihopa. Hade varit sjukt ifall vi segra i alla möten mot Madrid. Nu tror jag inte att vi lyckas vinna allihop men det skulle varit legendariskt.
2011-03-19 17:20
Almunia, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Jag lider fan med han, herregud så kasst.
West Bromwich, säkraste spiken på tipset idag :D

AndreD - Anims Abidal!
2011-03-19 16:49
elbraco

Hur vet du att båda går till semifinal? ;)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-19 16:45
April 16th: Madrid – Barça (Liga)
April 20th: Barça -Madrid (Final Copa del Rey)
April 26th or 27th: Madrid – Barça (Semifinal Champions)
May 3rd or 4th: Barça – Madrid (Semifinal Champions)

Det är löjligt alltså :P
Barcelona .Sami.
2011-03-19 16:26
Android
Ligger Arsenal under? Du måste skoja med mig. Dom möter väl ett skitlag nu va?
Alltid kul när Arsenal ligger under:)
Barcelona Android
2011-03-19 16:20
Skönt att Arsenal ligger under. Blir ännu ett år utan titlar för mr Wenger :-)
Annons: