/spanien/barcelona/forum/12629.aspx/spanien/barcelona/forum/12629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
LOTG - Cruijff #9
2011-03-19 20:56
Förstår inte att Bojan inte hunnit träna upp sin fysik än? Vad är det med honom, faller och halkar vid minsta närkontakt.
Barcelona petersays
2011-03-19 20:56
Ska vi ha nån som bara löper kan vi lika gärna värva Moses Kiptanui.
Ge Jeffren eller Afellay speltid!
Barcelona Lionel Messi n10
2011-03-19 20:55
Hade gärna velat se Affelay istället för Bojan i andra halvlek.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
Efter Mourinhos alla utspel så tror jag domarna är väldigt rädda för att blåsa straff till Barcelonas fördel.

Det enda sättet vi kommer att få en straff den här säsongen är om någon blir skjuten inne i straffområdet.
Barcelona Blaugrana91
Gällande Villa så visst man kan klaga på att han inte gjort något mål ännu i denna match (sett till hans chanser) MEN som flera andra sagt bidirar han med grymma löpningar som öppnar upp för andra. Hellre det än en Ztaty som står och klagar på sina lagkammrater när han inte får bollen på foten...
PedroRodriguez
2011-03-19 20:54
Det är väl klart som fasen att Villa är hyperviktig men, man tycker ju att han skall smälla in bolljäveln när han får sådana gyllene lägen. Hoppas han stänker in ett i andra.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
DM1982

Klankar inte men forumet svämmar ju över med gnäll på domaren, tragiskt för fan.

Det är vi som är för INEFFEKTIVA!
Barcelona Frodo
Hur fan står det fortfarande bara 1-0 till oss? Vi har ju haft chanser nog för att göra 6-7 mål vid det här laget. Vi måste nog vara det ineffektivaste laget i världen. Det står 3 viktiga poäng på spel så vi får inte tappa det här. Ett enda misstag eller en fast situation och Getafe kan kvittera. Mer än så krävs det inte.

Vad gäller domarna så verkar det som att någon måste bli skjuten i straffområdet för att vi ska få en straff. Löjligt.

Inga ändringar till andra för chanser har vi. Gäller bara att förvalta de.
Barcelonistas

Sluta klaga på domaren!

Ska vi ha 2 solklara straffar den här matchen så skulle Chelsea haft 15 solklara straffar mot oss på Stamford.

Jag är trött på allt domargnäll..
Barcelona DM1982
2011-03-19 20:53
Andreas - V.V [Barney S]

Och du får gärna sluta klanka ner på alla som inte håller med dig.
Barcelona Barca4eva
Andreas

Precisely.

Hoppas på effektivitet nu

Barcelona Heywood Jablome - Xavi
Byta ut Villa? Allvarligt talat vissa borde tagga ner.

Alla anfallare går igenom en dry spell. Det är helt normalt. Samuel Eto'o var likadan när han spelade i Barcelona.

Han är inte effektiv framåt i dag - och har kanske inte varit det de senaste. Men det andra han gör. Hans defensiva jobb, löpningarna utan boll och hans passningsspel är något som vi behöver.

Jag väljer hellre en anfallare som skapar mål och missar, än en anfallare som inte gör någonting alls.
Barcelona messinah!
Så irriterande att läsa domaren hit och domaren dit... Som storlag har man fan inte rätt att öppna käften gällande domaren. Tror nog vi får bra många fler domslut med oss än getafe om man kollar en säsong igenom.
Vi ska vinna för vi gör mål, inte för att domaren ger oss eller inte ger oss straffar.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-19 20:52
Villa löper väldigt mycket som vissa här skriver, men vi har redan en löpare i laget - Pedro. Vi behöver en striker och där har Villa än sålänge misslyckats.
Barcelonistas
Andreas

Skojar du med mig? minst 2 solklara straffar borde vi haft.
Canaletes
Första var klart straff enligt mig.

Bojans VAR INTE!! Sen undrar jag vafan han gör på plan. Han är verkligen dålig, han har utvecklats lika mycket som mig förfan.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
Javier Mascherano vilken match han gör ikväll : ) Helt otroligt bra har han vart idag och har verkligen kommit rätt in i Barcelona Spel. Väldigt kul att se, då jag tror han kommer kunna vara en viktig kugge för Fc Barcelona.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
Tycker spelet ser bra ut. Lär komma ett mål av Messi i andra, förhoppningsvis av Villa/Bojan med.

Som Hägerfors (som är en katastrodålig kommentator) sa så borde alla sluta klaga på Villa. Visst, han missar några chanser men samtidigt skapar han så mycket!
petersays

Här har du en facepalm, du har aldrig tänkt på att Villas löpningar öppnar för andra? Oj oj..
Sevilla Xerox
2011-03-19 20:51
Liverapport till er match mot Getafe!

Väl mött!
Barcelona kompol
stream
Den första situationen ska "kanske" vara straff.

Dom andra två, aldrig?
Ta av er de blå/röda glasögonen .. :P
Lite objektiv måste man kunna vara.
Barcelona Alvés
2011-03-19 20:50
Villa kanske har haft svårt med målskyttet, men jag lovar er om ni tänker till lite, och kollar så löper han otroligt mycket och öppnar upp för andra, han har haft ett par bra halvbra lägen, målen kommer som ketchupeffekt sen,)
LOTG - Cruijff #9
Dani Alves är magisk! Vilket sinnesjukt mål! Målgesten var ju inte heller dålig. Messi å andra siden borde haft ett hattrick redan efter 20 min och slår bort ganska många passningar. Villa måste bli mer effektiv, vad har hänt med honom? Bäst på plan hittills är dock Iniesta, allt vampyren rör förvandlas till guld. Han fulltsändigt briljerar. Bojan är som vanligt osynlig... vill se ett byte tidigt i andra. Nu måste vi stänga denna match!
PedroRodriguez
Ut med Muniz och in med Peter Antoine som skulle gjort ett bra mycket bättre jobb.
Barcelona petersays
Alves: Ett avslut = mål
Villa: Fem avslut = två filmningar, ett gult, tru usla skott som inte gick på mål.

Halv miljard rätt ned i rännstenen! Byt honom mot Falcao eller Cavani rakt av.
Barcelona DM1982
Vi spelar helt ok men lite mer effektiva framför mål måste vi vara.

En självklar straff missar domaren, synd. Inte första den här säsongen man säger så.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2011-03-19 20:49
Alvés

Jag instämmer med dig Alvés. Till skillnad från Zlatan , så löper han ju hela tiden och skapar oreda. Till slut så kommer det nog lossna för han med : )
Barcelona Blaugrana91
Jag tycker vi har spelat bra men irriterande med denna ineffektivitet framför mål.... dessutom har vi blivit blåsta på typ 2 straffar...
Men skönt att vi leder allafall och hyllningen till Abidal var otroligt fin att se! :)
Zlatan? och?

Om ni inte förstår hur mycket viktigare VILLA är för laget än Zlatan så är ni bra blinda.
Annons: