/spanien/barcelona/forum/12617.aspx/spanien/barcelona/forum/12617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-03-22 18:55
Härligt att världens bästa mittback har förlängt 4 år till för oss!! :))
Barcelona Abbe.
2011-03-22 18:50
Då är det officiellt. Skönt att det är klart nu. Jag hade en känsla över att det skulle lösa sig förr eller senare, men det är klart man blev lite orolig när det hela tiden drog ut på tiden.

Det har varit känt från bägge parter att man verkligen ville nå en överenskommelse och nu har man alltså gjort det. Ack så härligt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-03-22 18:48
Ah, underbart!

Bra jobbat Rosell, bra val Alves!
Barcelona Alvés
2011-03-22 18:47
fantastiska nyheter
Real Madrid I ♥ Real Madrid
Grattis på förlängningen av er suveräna ytterback.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
Alves har förlängt ;)

Officiella hemsidan är källan..

Edit: Oj, väldigt sen på den bollen.

Nogo och Hetfield //

Tack, så var det :)
Barcelona Trippeln
Skönt med Alves!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-22 18:44
Härliga nyheter!! Jag var lite osäker på om det stämmde först, man vet ju aldrig med Sport men nu är det ju officiellt!! :D
Barcelona Mrfaariis
2011-03-22 18:42
Det står på Barcelonas hemsida att man har förlängt med Dani alves ! :D
Barcelona NoGo™
2011-03-22 18:41
Blaugrana91

Det har du rätt i, underbara nyheter!!

Edit: Står på El Mundo också!!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-22 18:39
Om man går in på Sport nu och kollar högst upp på sidan står det:

Last Minute: Alves renewed until 2015
Barcelona NoGo™
2011-03-22 18:38
Andreas - V.V [Barney S]

Joseba Etxeberria hette han :)
Barcelona Hetfield
2011-03-22 18:38
Etxeberria. Kungen i Baskien.
2011-03-22 18:36
Vad hette han i Bilbao som spelade utan lön eller nja, han skänkte lönen till välgörenhet? (står still i huvudet just nu) ..

Mera sånt, true legend.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-22 18:20
Essienesque

Jag vet inte hur Alves tänker men jag tror de flesta i Barcelonas trupp, mycket på grund av att många är katalaner och har ett blårött hjärta, väljer lojaliteten för Barca mer än oljepengar från Manchester City. Messi hade väl antagligen kunnat gå vart han vill och tjänat hur mycket han vill och jag tror till och med Man C gav honom ett etbjudande någon gång att han själv fick bestämma lönen, men han älskar Barca så mycket att han inte skulle tänka sig gå någon annanstans.

Fotbollsvärlden har blvit riktigt pengakåt men det finns fortfarande många spelare som tänker med hjärtat istället för plånboken, vi får se hur Alves gör.
Barcelona Hetfield
2011-03-22 18:12
Rosell försöker bara förhindra dominoeffekten i laget, om man gör allt Alves säger så är det bara en tidsfråga innan nästa person kommer med krav.

Ja visst, Alves är otroligt viktig för oss, men ibland måste man stå för vissa principer. Jag håller fast vid att om han ska störa laget genom att tjura och kräva saker så är det bara att skicka iväg honom, svårare än så är det faktiskt inte. Vi får väl se hur det blir, jag tror nog att han stannar kvar.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-22 18:10
Sedan måste vi komma ihåg att lönen för spelarna är tacksamheten från klubbens sida. När Zlatan kom höjdes Messis kontrakt med flera miljoner. De vill försäkra sig om att Messi var nöjd och att han skulle känna sig som nummer ett. Hur tror ni det hade sett ut om Messi hade tjänat mindre än Zlatan?

Jag förstår Alves och han försöker inte göra sig omöjlig. Men han måste vara kvar. Ge honom det han kräver.
Barcelona Essienesque
2011-03-22 18:07
Haha, ni är roliga. Ja, lojalitet skulle jag göra mycket för men inte fan hade jag gett upp 4.5 miljoner euro per år för..... Ja, varför? Lojalitet fungerar inte om det inte är ömsesidigt, förväntar man sig att Alves ska ta mindre pengar, får man väl se till att det inte är hälften av vad någon annan bjuder.

I detta sammanhang är det Barcelona som är rika, oberoende av hur rik Alves är. Och vill man behålla världens bästa högerback får man se till att betala honom efter hans marknadsvärde. Roligt hur ni tror att resten av Barcas trupp hade spelat i Barca om de inte fått igenom sina lönekrav..(Valdés soppan, någon??)
2011-03-22 18:06
Nu är det omöjligt att värva honom, men när vi hade chansen borde vi ha slagit till. Den perfekta ersättaren till Carles Puyol. Han har håret och allt!

Sen att han är teknisk och vågar gå framåt hade passat in perfekt hos oss.

Om Alves så bör vi ge honom det han vill ha. Tycker personligen att han är den bästa värvningen efter Ronaldinho de senaste decenniet. Vem kan göra det Alves gör i fotbollsvärlden? Spela alla matcher per säsong och springa upp och ner för kanterna i 90 minuter, passa in i kortpassningsspelet och längre crossbollar (även fall 1 av 10 går in)? Det finns ingen.

När han missade finalen 09 kändes det som att vi saknade ett organ, men Puyol vikarierade mer än väl. Han kan inte göra det mer.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-22 18:01
Essienesque

Tycker det säger mer om hur rika City är än hur snåla Barca är när shejklaget erbjuder nästan det dubbla. Skulle vilja höra något nytt om det här med att Barca hjälpte Alves att leta sponsorer. Där måste han kunna tjäna lite stålar...

Alves är 27 år och det är väl snittåldern för en spelares peak. Antingen ger man världens bästa ytterback pengarna han vill ha, eller så säljer man honom men då ska det fanimej dras in kosing alltså :P Eftersom det är City som vill ha honom skulle man väl kunna dra in 30 milj. +. Kommer inte ihåg exakt när hans kontrakt går ut men även om det bara är ett år kvar eller så ska man ändå kunna klämma ut rätt mycket för honom. Nu vet jag inte varför City vill ha Alves då de redan har Zabaleta som är rätt bra, men det är väl inte vårat problem.

edit: Luiz alltså...dräggel..världens bästa mittback om några år.
Barcelona Hetfield
2011-03-22 17:59
L.A.M

Du måste komma ihåg att han har en stor familj som han ska försörja för resten av livet och med tanke på hur kortvarig en fotbollsspelares karriär är så vill han nog tjäna så mycket pengar det går. Jag försvarar inte honom, jag har redan sagt att om han ska gapa för mycket så kan han sticka. I don't give a shit.

Heywood

Det där är nog water under the bridge, Luiz har gjort så pass stor succé att hans prislapp är nog astronomisk nu.
2011-03-22 17:57
Jag vet inte om man ska tro på det som står i medierna. Alves säger att han vill stanna, Zubi säger att de är nära en lösning. Samtidigt sa Alves att ett kontrakt inte är livsviktigt att skriva på nu och att diskussionerna kan fortsätta i sommar.

Vi får helt enkelt avvakta.

Borde vi inte värvat David Luiz?
2011-03-22 17:56
Hetfield

Vad ska han tjäna pengar för? Han har ju redan pengar så det räcker för hans familj tills jorden går under, vafan spelar det för roll om han får €5 miljoner istället för 9?

PS: Vet att du inte försvarar honom. Mitt inlägg var mer för att hålla med dig om saken, bara så att du inte tror att det var riktat mot dig:)

Andreas - V.V [Barney S]

Co-sign.
2011-03-22 17:51
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Jag tycker att det är så jävla löjligt.
Alves har redan tillräckligt med pengar för att försörja en sjukjäkla massa generationer, pengah*ror i mina ögon.

Varför kan inte alla spela för typ 10-20 miljoner kronor om året? Är inte DET mycket pengar för att sparka på en boll? Sjuk värld egentligen..

Det dör 30.000 barn i Afrika VARJE dag och Alves gnäller om 15 miljoner kronor mindre per år, stackarn..
Barcelona Hetfield
2011-03-22 17:51
Man kan ju inte sitta här och förvänta sig att Alves ska ha lojalitet för klubben, han petade Sevilla för att kunna vinna de stora titlarna och det har han gjort nu. Hans prioritet ligger väl i att tjäna så mycket pengar det bara går så att hans framtid är säkrad.

Jag gillar Alves som spelare, men som person har han aldrig varit en favorit. Om han ska börja gapa för mycket så get the f*ck out, han får väl ruttna i kalla England. Det finns gott om bra ytterbackar, sälj honom och casha in pengarna medan det går om han ska dryga.
2011-03-22 17:49
Essienesque

Ska jag vara helt ärlig så skulle jag nog valt Barcelona även om de bjudit hälften så lite som City. Nu är ju jag pro-Barca, men det skulle ändå inte vara något snack då Barcelona är det överlägset bästa laget i världen som varje år är med och kämpar i alla turneringar. City är ju inte ens säkra på att nå CL...

Sen så är ju fem miljoner inte direkt lite heller. Man får tänka på att det är euro vi snackar om vilket gör att han tjänar 50 miljoner kr per år vilket är vad de flesta skulle drömma om. Då spelar det nog inte så stor roll om han får mer då han redan kan köpa allt. Lucky guy...
2011-03-22 17:45
Hehe, lite mer pengar som City erbjuder. Men har väl för mig att Barca erbjuder honom att få samma lön som Piqué, Puyol, Valdés och några till medan brassen kräver att få lika mycket som våra två spelgenier, Xavi och Iniesta. Om det nu stämmer så sjunker han fan i mina ögon, varför ska han ha lika mycket som tvåan och trean i världen som dessutom är grymt viktiga för vårt spel samt är egna produkter och ikoner.

Det konstiga är ju dock att ledningen & Alves alltid i intervjuer har varit positiva till situationen samt säkra på att det blir en förlängning. Alves får väl troligen göra ett val, vill han ha ännu mer sportsliga framgångar så gör han bäst i att stanna i Katalonien medan om han vill tjäna pengar innan han lägger av så går han ju till City. I ovh för sig tjänar han ju inte lite här heller så jag fattar inte vad han ska klaga på.

I slutändan förlorar både han själv och Barcelona på en separering. Vi förlorar världens bästa högerback som är omöjlig att ersätta medan han får gå till en klubb där han nog inte vinner lika mycket. Hoppas verkligen man kommer till en lösning, men kräver Alves för mycket pengar så kan han dra åt hel**te
Barcelona Essienesque
2011-03-22 17:41

Han, som i att Alves är snål? Om uppgifterna stämmer är det snarare Barcelona som är snåla. Skulle inte ta emot 5 miljoner euro per år om City bjöd dubbla, hade du?
2011-03-22 17:34

Blir så less, ge han pengarna han vill ha! Han behövs trots att 90 av 100 inlägg blir helt åt helvete ;)
2011-03-22 17:34
.
Annons: