/spanien/barcelona/forum/12616.aspx/spanien/barcelona/forum/12616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2011-04-12 22:52
Hunting Bears

Och vart skrev Hetfield att Thiago är dålig?

Jag tror inte att du förstår vad jag försöker säga, tyvärr.

Jag måste bara fråga dig en sak. Tycker du att Barcelona hanterade ynglingen Bojan på rätt sätt?
Hunting Bears
2011-04-12 22:50
Men låter ju strålande, vi tar ut ett antal spelare och sätter dom på bänken men vägrar använda dom trots att dom besitter bra kvaliteter.

Herregud, detta resonemang är ju helt jävla galet

"Thiago KANSKE får dåligt självförtroende". Är du/ni på allvar? Han är 20 år och en av de största talangarna just nu, och här sitter någon pajas på ett svenskt forum och ifrågasätter om han ska spela för att han har psyke nog att spela.

Det är fruktansvärt komiskt.

Ska vi utgå från "kanske" argument hela tiden så kanske Piqué brytet benet, Thiago KANSKE gör hattrick, sitter ni och lägger tarot-kort när ni tar fram dessa känslor om vad som ska ske eller?

Det är en jävla lyx ni verkar tro att vi kan leva i när vi kan spara underbarn när vi fortfarande har 3 titlar kvar att slåss om och vår trupp är skittunn.
Hunting Bears
2011-04-12 22:48
DM1982

Jag skriver inte endast till dig. Sluta tro att alla svar är riktade till dig. Hetfield skrev så här. Citat: "Jo men visst, släng in en yngling i el Clasico i ett stressat läge, det är ju ett perfekt koncept! Äh, skit samma om han tabbar så att ett till mål dunkar in i målet, det är ju bara fotboll! "

Coach pep -
2011-04-12 22:47
Hetfield

Kom igen, om Wilshere kan spela mot oss i CL-slutspel så kan nog Thiago( som är betydligt bättre) klara av några minuter mot Real Madrid. Säger inte att jag verkligen vill att han ska det men att påstå att det vore riskabelt är att grovt underskatta honom. Thiago har förvisso nästan bara hoppat in för oss än så länge men väl där har han ju visat upp ett helt magnifikt spel. Mot Villarreal startade han och det var ju helt stört hur han behandlade bollen - like a god!
Barcelona Hetfield
2011-04-12 22:47
Hunting Bears

Om du läser det jag skrev (dags att besöka synsam much?) så var jag redo att ge honom ett par minuter om läget är ok, men att slänga in en B-lagsspelare i ett avgörande skede/från start vore onödigt och korkat för hans psyke.
Ja, jag väljer hellre att slänga in Keita då även om jag inte gillar honom som spelare så har han erfarenhet i stormatcher.

Sluta bli så defensiv, ingen säger att han är dålig, det handlar bara om att ibland måste man se till en talangs psyke istället för att chansa som man gjorde med Bojan.

Om du inte håller med så kan du klippa dina tånaglar eller sticka ett par vantar, I don't care.

Coach Pep

Wilshere är startspelare i Arsenal, det är ju stor skillnad med en B-lagsspelare.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-12 22:46
Jag ser gärna Busquets, Keita och Xavi på mittfältet.. eller kanske Messi istället för Keita?
Barcelona DM1982
2011-04-12 22:46
Hunting Bears

Sluta tramsa. Det är inge som har sagt att han är dålig. Läs gärna det jag skriver istället för att gå upp i limningen.
Hunting Bears
2011-04-12 22:45
Hetfield

Du gick liksom till att starta med Thiago i el clasico direkt, för många öl eller bara problem att läsa klart innan du vill skriva dina roliga inlägg?

Jag påstod aldrig att Thiago ska starta matchen men någonstans får man se till algets bästa framför en enskild spelares psyke. Men att ta ut spelare och sätta dom på bänken och sedan ha förutbestämt att "nej Thiago och JDS ska bara sitta på bänken men ska inte komma in. Dom är för unga".

Det konceptet köper inte jag, jag är ledsen men truppen är tunn och vi har inte råd att spara vissa spelare för deras egna psykes skull. Vi ska möta Real 4 ggr på en månad nu och har typ 16 spelare att gå runt på.
Barcelona DM1982
2011-04-12 22:44
Sluta tjaffsa om att Thiago ska spela El Clasico. Ni vet ju vilka psykbryt Realspelare får när de ligger under, är det värt att en rookie ska skada sig för att han inte hinner undan med benen bara för att ni ska glädja er åt några få minuter med honom på planen?

Vi har väldigt tuffa matcher kvar och Thiago kommer inte spela någon match mot Real. Däremot kommer han nog få spela många av de avslutande ligamatcherna, relativt enkla matcher när ligan mer eller mindre kan vara avgjord.

Fattar inte riktigt varför ni vill ha honom på planen, vi har stora problem i backlinjen och behöver erfaret folk på planen. Vakna.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-12 22:43
Han har tappat bollen lätt i de 2 senaste matcherna, och motståndarna har fått bra kontringslägen
Barcelona Hetfield
2011-04-12 22:42
Jo, för att pressen som var på Bojan var ju jätte konstruktivt och hälsosamt! Bojan bombar ju in mål titt som tätt. Eller hur var det nu?

Ja, släng in Thiago så att han får spela i el Clasico men att starta honom eller att spela med honom i ett avgörande läge känns för riskabelt. Just my opinion.

Vafan, alla som sitter på bänken behöver ju inte hoppa in och dunka in 99 mål. Det är stort nog av en B-lagsspelare att sitta på bänken och få hoppa in i matchen.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Hetfield

Blev det några öl under matchens gång?
haha
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
Riktigt skönt med avancemang, nu är det fullt fokus på El Clasico i helgen även om den saknar lite prestige.

Förövrigt var detta Guardiolas första vinst på bortaplan i slutspel sen han byggde detta rike.
2011-04-12 22:41
Hunting Bears

Syftade på Messi som var 18 när han gjorde sitt hatrick, lite skillnad på positioner mellan de. Var för lat att skriva in Thiagos ålder
=)
Hunting Bears
2011-04-12 22:41
Om han är så jävla dålig som han är att ni förväntar er att han ska göra ett misstag bör vi nog lika gärna sälja Thiago nu. Vem fan är det som undervärdera Thiago om man inte ens kan tänka sig slänga in honom i ett el clasico?

Är han en framtida stjärna eller inte? Bojan fick spela alla viktiga matcher när han var 17 år, han gjorde det bra.

Han är 20 år, Thiago, sluta dalta med era jävla silkesvantar kring honom. Han är en supertalang och har antagligen ett psyke i samma klass. Hetfield, du menar alltså att vi ska ta ut Thiago i truppen men inte ens ha det som möjlighet att plocka in han på plan om han behövs? Vem spelar han för? Sig själv eller för Barcelona som lag? Om Pep vill att han ska in och laget behöver honom ska han in.

Atlético addeh
2011-04-12 22:39
Hunting Bears

Håller helt med, finns ingen logik i det. Att inte byta in Thiago för att han är ung och fortfarande tillhör B-laget är väl egentligen helt irrelevant. Jag anser också att han är tillräckligt mogen för att kunna spela el Clásico. Är det något grabben visat hittills så är det ett starkt psyke.
Coach pep -
2011-04-12 22:39
Snacka om att undervärdera Thiago om man tror att han inte kan spela några minuter mot Real. xD
Barcelona Hetfield
2011-04-12 22:38
Jo men visst, släng in en yngling i el Clasico i ett stressat läge, det är ju ett perfekt koncept! Äh, skit samma om han tabbar så att ett till mål dunkar in i målet, det är ju bara fotboll!
Nu ska jag ut i regnet och dansa med the care bears.

Coach Pep

Snacka om att överdriva med "Enligt mig är Thiago tillräckligt bra för att vara starter i vilket europeiskt topplag som helst".

Mjo, jag ska bara bädda sängen för att Beyonce är på väg upp nu!
Hunting Bears
2011-04-12 22:38
Thiago är 20, inte 18.
Yalle
2011-04-12 22:37
Jag är mycket nöjd med att vi klara oss från skador och kort på viktiga spelare plus att vi inte behövde anstränga oss allt för mycket. Lite orolig för Pedro bara nör han inte har riktiga touchen på bollen än men den killen kommer långt å hjälper laget med bara sitt hjärta å slit.

Visca Barca nu börjar det.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-12 22:37
Då var det klart, nu kan vi äntligen blicka fram mot tidernas märkligaste spelschema, vilket jävla hockeyslutspel det kommer bli, kan inte vara bra för hälsan.

Mot Madrid!
2011-04-12 22:36
Skillnad på att ha en 18 åring långt uppe hos anfallarna än på mittfältet. Har spelat alldeles för lite denna säsong för att spela en sån stor match, jag menar han är inte med och spelar mot Shaktar, inte fan ska han starta mot Madrid.

Har inget emot ett inhopp från ynglingen.
Hunting Bears
2011-04-12 22:35
Har inte sagt att vi ska starta med Thiago. Men att inte ens kunna byta in honom för att det kanske påverkar hans självförtroende. Vad är det för logik?

Om vi ligger under och behöver få in mer fart/teknik på mitten? Thiago? Neeej, han kanske blir ledsen om vi inte vinner så då kan vi inte ta in honom.

Om hans psyke är så bräckligt är han nog inte en potentiell stjärna i framtiden. Han gjorde det ju galant mot Villarreal och Almeria.

Och ja jag vet att el clasico är the real deal men seriöst. Då är det ju lika bra att vi inte ens tar ut honom i truppen mot Real. För om vi inte ska ta in honom så gör vi därmed bara en av 7 avbytare onödiga.
Canaletes
2011-04-12 22:35
Fan va många semifinaler vi har spelat senaste åren...
Coach pep -
2011-04-12 22:34
Hur kan folk säga att Thiago inte är mogen? Enligt mig är Thiago tillräckligt bra för att vara starter i vilket europeiskt topplag som helst, och det skulle han vara hos oss också, om det inte vore för Xavi och Iniesta som står framför. Har aldrig sett en lika bra 19-20 åring.

Folk verkar inte inse hur bra grabben är. Cesc spelade CL-final mot oss när han var under 20. Thiago kan han också.
Barcelona älskabarcelona
2011-04-12 22:34
Stort plus för att ingen förutom Milito drog på sig gul kort!!
Barcelona DM1982
2011-04-12 22:33
Hunting Bears

Stressa inte. Killen kommer spela många matcher mot Real men på lördag är hans närvaro inte nödvändig.
Atlético addeh
2011-04-12 22:33
Hetfield & DM1982

"Men visst, om läget är lugnt så kan han få ett par minuter."

Det var precis så jag menade. Jag vill inte heller stressa fram någonting, men om tillfälle ges till några minuters speltid i el Clásico så tycker jag han borde få det. Man behöver ju inte ta ut en mittfältare bara för att man byter in en.
Barcelona Hetfield
2011-04-12 22:32
Hunting Bears

Om en yngling som Thiago är det som räddar oss från förlust så har vi större problem att fokusera på än Thiago. Just saying.

Onödigt att starta med Thiago.
Hunting Bears
2011-04-12 22:31
Så vi ska ta en förlust om så kan bli fallet för att Thiago inte ska bli ledsen? Om han har så dåligt psyke kan jag garantera att han inte blir något ändå.
Annons: