/spanien/barcelona/forum/12615.aspx/spanien/barcelona/forum/12615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés
2011-05-15 23:13
Sluta snacka om Ronaldo, det får dom i puertan göra dom verkar ha vunnit CL... njut istället av liga titeln..

Tot el camp
és un clam
som la gent blaugrana
Tant se val d'on venim
si del sud o del nord
ara estem d'acord, ara estem d'acord,
una bandera ens agermana.
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom:
Barça, Barça, Baaarça!

Jugadors, seguidors,
tots units fem força.
Son molt anys plens d'afanys,
son molts gols que hem cridat
i s'ha demostrat, i s'ha demostrat,
que mai ningu no ens podrà torcer.
Blaugrana al vent
un crit valent
tenim un nom el sap tothom:
Barça, Barça, Baaarça!
Barcelona Rambla~
2011-05-15 23:13
Andreas-

Sluta nu, Pedro var faktiskt offside även om det för ett männsligt öga var väldigt svårt att upptäcka. På reprisen ser man att han med en väldigt liten marginal är offside.
Atlético addeh
2011-05-15 23:12
2-3 veckor utan spel är på tok för mycket och det är Pep väl medveten om. Tror därför vi kommer få se, i alla fall till stora delar, samma elva mot Málaga som i CL-finalen mot United. Puyol spelar förmodligen inte mot analusierna, och någon annan spelare kan tänkas vila, annars tror jag fullt manskap matchas.
Barcelona Fille s
Haha man såg för ett tag sen Bojan och Valdes hålla i bucklan framför kameran så springer Puyol förbi med händerna över huvudet. sekunden efter kommer Pique rusandes efter honom och kastar paprikor efter han :D
Culé - Messi
Sweet Angel Di Maria

''Det måste ju finnas lite avundsjuka i det ni skriver jag har sätt hur många inlägg som helst om Ronaldo såg en som önska att fick ett nackskott till och med.'

Lite avundsjuka? Vi har precis vunnit ligan. Er spelare blev skyttekung. Vad väger mest? Pichici är en individuell pris. De nog bara Ronaldo som är glad. Medans ligan får hela FC Barcelona bli stolta och glada.
Andreas-
2011-05-15 23:11
Alltså Ronaldo är inte bra. Det är så jävla mycket hybris på den sopan. Han har inte gjort en enda bra match när det gäller.

Enda anledningen till att han blev "hjälte" i cupen är för att domaren felaktigt dömmer bort Pedros mål för offside. Annars var han, som vanligt helt värdelös.
Barcelona Rambla~
2011-05-15 23:10
Svårt att göra de målen Ronaldo gjort de senaste matcherna när lagen de möter inte bryr sig om försvarspel. Lägg till att Madrid efter att de insett de var chanslösa till ligan enbart har spelat för att kunna spela fram Ronaldo till fler mål. Knappast någon merit som jag ser det.
Barcelona Mangi
2011-05-15 23:10
@ Smogen 2

Varfor ska man gora skillnad pa Fab bara for att en ggn i tiden tillhorde oss. Hade det funni

Hade han platsat i var A-trupp da hade han varit har idag. Tycker istallet vi ska vara glada att han ar den spelaren han ar idag och att vi har mojlighet att knyta honom till oss.

Ar han en spelartyp vi behover sa anser jag att man sla till givet anledningarna som jag tidagare angav! Sedan kan man endast beklaga att marknadspriserna ser ut som dom gor!
Iniesta Lujan#8
2011-05-15 23:08
Shet komedi inne i la puta, dom tror på alvar att cristina är bättre en Messi.

Messi har gjort 50 + mål och 20 + assist på en säsong, han har lett sitt lag till liga vinst och en cl final. Va fuck har ronaldo gjort? oj juste han vann ju Cdr HAHAHAHAHA

Nej men båda 2 är otroligt bra spelare, men jag håller messi som den bättre spelaren. Messi har en dimension i sitt spel som Ronaldo inte är närheten av, ingen spelare är det för den delen.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-15 23:08
Sweet Angel Di Maria - Real Madrids Future

Tror mest folk är förvånade till vilket LÅGVATTEN märke Real Madrid sjunkit.

Från att ha varit världens största klubb i princip till att fira som att man vunnit CL när en spelare i egna laget tar hem skytteligan..

Allvarligt? Det är skrattretande och pinsamt.
Barcelona Barcelona10Messi
2011-05-15 23:07
Fan va bortskämda vi har varit dem senaste tre säsongerna hehe,, vacker fyrvärkeriepjäs!
Barcelona Andresito
2011-05-15 23:06
Om paprikorna:
note about peppers: "amb dos pebrots" (with two peppers) is the catalan, civilized version of the spanish "con dos cojones" (with two balls)

note about peppers: and it means "without fear", "fearless", "with a lot of guts", "with courage"
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
ElTriplete

Tacka publiken och gör en exit, det där var höjdpunkten av alla inlägg.

Du gjorde som Coztanza ifrån serien Seinfeld, levererar ett dödligt inlägg får alla att hålla med och ett gott skratt fick man. Leave on a high note, its a wrap!

Länk
:)
Barcelona Koeman_4
You got peppers. typ.
Culé - Messi
2011-05-15 23:05
ElTriplete

Dagens bästa inlägg. Kunde inte sagt bättre själv.
Real Madrid Sweet Angel Di Maria - Real Madrids Future
Barcelona10Messi

Det måste ju finnas lite avundsjuka i det ni skriver jag har sätt hur många inlägg som helst om Ronaldo såg en som önska att fick ett nackskott till och med. Sen finns det ju vissa som inte är avundsjuka och inte ens fokuserar på Real vilket jag tycker är bra. Jag är klar har grattis till liga titeln.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
Paprikor har ett symbolisk värde i Katalonien. Istället för att säga cojones säger man att en person har enorma "paprikor". Det var därför spelarna och tränarstaben hade två paprikor, i blaugranafärger, på tröjorna under ligafirandet i fredags.
Barcelona Mangi
2011-05-15 23:04
@ Smogen, jag ber om ursakt for det ordvalet.
Barcelona Alvés
2011-05-15 23:03
Barcelona10Messi

Hahahaha komiskt
Fan va vackert!!! :D
Barcelona tikitaka
Ja jag undrar samma sak varför papprika??
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Har någon länk till festen ?
Barcelona quantore
2011-05-15 23:02
Haha Pique, så skön kille... helt väck :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Patetiska kommenatorer! Kolla vad dom pratar om under barcelonas firande.. Jävligt oprofissionellt.
Rolle_D
Att göra många mål i ett defensivt usel liga som La liga ska tydligen rättfärdiga ronaldo som ballon dor vinnare, folk verkar ha glömt att man måste leda sitt lag till stora titlar om man ska blir bäst i världen, men juste han har ju vunnit spanska cupen åt de :P
Coach pep-
2011-05-15 23:01
Hahah så jävla klockrent....
2011-05-15 23:01
Kvällens roligaste inlägg läste jag precis där en viss supporter för ett visst lag skrev att vi (barca-fans) är avundsjuka på att Ronaldo kommer vinna skytteligan..Och i skrivandets stund ser man sina spelare fira tredje raka ligaguldet. Avundsjuka? ;) haha
Barcelona jogabonita
2011-05-15 23:00
va fals...varför kastar spelarna paprikor på publiken??? lol
Barcelona Smogen
2011-05-15 22:59
Mangi

1. Jag gillar verkligen inte påståenden i en diskusion som går ut på att hade man bara tittat på Barca lika mycket som dig hade man också tyckt som dig.

2. Visst, hade Fabregas kommit gratis till oss hade jag gillat det, kommer välkomna honom även om Barca pungar ut hutlöst med pengar för jag är övertygad om att han skulle göra nytta. Hade man däremot följt Barca en del även utanför plan vet man också att thiago hotat att lämna om Fabregas kommer. Jag sänder hellre ut signalen att Barca hellre satsar på sina ungdomar som stannar än att vi köper dyra spelare som reda Tillhört oss.
Barçelonista!
2011-05-15 22:59
kastade pique paprika? varför?
Annons: