/spanien/barcelona/forum/12611.aspx/spanien/barcelona/forum/12611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-20 16:28
Hombre

Ja, det är redan bestämt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-20 16:04
Glöm inte att Villarreal har slagit ut Napoli och Bayer Leverkusen ut ur Europa League. Villarreal är absolut inte överskattade med Rossi i spetsen.
PedroRodriguez
2011-03-20 15:55
Överskattade kan man väl ändå inte påstå att Villarreal är. De ligger hela tiden på 3-4 plats i ligan där de skall ligga och de har nått kvartsfinal i EL. Ett lag som spelar fin fotboll och har ett riktigt vasst anfallspar i Rossi och Nilmar.
Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"
2011-03-20 15:32
Barcaholic

Är du säker på att Real Madrid står som hemmalag i finalen?
-

Kan säga såhär om spelschemat, tänk även på att bottenlagen kommer att slåss med näbbar och klor då dem absolut inte vill åka ur.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-03-20 14:56
10 april FC Barcelona vs UD Almería - 9 april Athletic Bilbao - Real Madrid
24 april FC Barcelona vs Osasuna. - 23 april Valencia - Real Madrid

Där avgörs allt.
Medans vi kan "vila" vissa spelare mot Almeria för att ha dom fit mot Shakhtar så måste Madrid köra fullt ut varenda match innan el clasico för att inte tappa poäng, speciellt mot Athletic som älskar att skaka om huvudstadslaget. Tror inte deras 11 bästa spelare kommer orka spela 3 90 minutersmatcher.

Efter dubbelclasicon har vi Osasuna, möter vi Real igen dagarna efter så är det också ett bra tillfälle att vila spelare, medans Real kan chilla kvar i Valencia efter cupfinalen. Dock har dem det svårare med tanke på Valencias kämparglöd.
Barcelona Barcaholic - Anims Abidal!
2011-03-20 14:47
3 april Villarreal CF vs FC Barcelona - 2 april Real Madrid - Sporting Gijon
6 april FC Barcelona vs Shakhtar D. - 5 april Real Madrid - Tottenham
10 april FC Barcelona vs UD Almería - 9 april Athletic Bilbao - Real Madrid
12 april Shakhtar D.. vs FC Barcelona - 13 april Tottenham - Real Madrid
17 april Real Madrid vs FC Barcelona (Ligan)
20 april Real Madrid vs FC Barcelona (CDR)
24 april FC Barcelona vs Osasuna. - 23 april Valencia - Real Madrid
27 april Real Madrid - FC Barcelona (Eventuell Semifinal)
1 maj Real Sociedad - FC Barcelona - 30 april Real Madrid - Zaragoza
3 maj FC Barcelona - Real Madrid (Eventuell Semifinal)
8 maj FC Barcelona - Espanyol - 7 maj Sevilla - Real Madrid

Helt sjukt vilken spelschema båda lagen har den kommande månaden. Undrar om hjärtat ska klara av allt detta, förmodligen med bra resultat gör den men går det inte lika bra så blir det väl mentalt sjukhus ;p..
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-20 14:44
dokumentär om Kaka och hans tid i Milan på canal plus sport för er som är intresserade
Barcelona Alvés
2011-03-20 14:34
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Japp, hoppas Pep har tänkt på det och vi inte får samma scenario som med Xavi. Och jag tror nog att Pep dom är steget före oss hehe;).
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-20 14:31
Jävla pissdag igår.
Hela Tyskland och jag gråter, Knut har lämnat oss =(
Aja, nu får han komma till sin far i himlen.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-20 14:29
Alvés

Sjukt att både Messi och Valdés har fått fyra varningar hittils den här säsongen. Vad har de gjort för att åstakomma det? Messi är en snäll pojke som aldrig gör någonting medan Valdés är målvakt:)

Som du säger bör både Messi och Sergio ta ett gult kort mot Villarreal i slutet, vi borde klara oss utan båda mot Almeria. Mascherano tar bara Busquets plats medan Afellay/Bojan(som övrigt har gjort mål i två matcher i rad och verkar ha hittat formen) ersätter Leo. För övrigt är det lite sjukt att Masch endast dragit på sig fyra gula i ligan, brukade väl vara nästa det tredubbla när säsongen var över i PL?
2011-03-20 14:23
Ja, gjort är gjort men våran chans att vinna mot Villarreal har ju försvagats ganska mycket nu. Vi hade verkligen behövt honom i den svåra bortamatchen.
Barcelona Alvés
2011-03-20 14:23
Of the five players who were one yellow card away from suspension before the match, Xavi was the only one to pick up his 5th card. Valdes, Mascherano, Messi, and Busquets, who didn’t play, are still one card from suspension.

Lite annat, nästan så att man vill att Busquets och Messi ska ta gula kort mot villareal för att missa matchen mot Almeria, kan bli lite kaos om båda missar El Clasico
Barcelona Barca4eva
2011-03-20 14:22
Andreas - V.V [Barney S]

Håller med om att man överskattar Villarreal lite då de inte har varit så värst bra men man får inte glömma att Xavi är jävligt viktig för vårt spel.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-03-20 14:21
Jag måste nog hålla med Andreas här, inte om kortet. Jag håller med dig om att Villareal är överskattade, vi var i värre skede förra säsongen då vi vann med 1-3 om jag inte minns fel. Vi har spelat bra när det väl har kommit till kritan det var bara Sevilla matchen som va lite si och så. Vi ska kunna vinna dom utan Xavi, se de från ljusa sidan han får lite extra vila.
Barcelona Alvés
2011-03-20 14:21
Of Xavi’s five yellow cards in the league, three were for protesting (Levante, Sporting, and Sevilla, and all of them with the same referee),

Verkar som att denna domare har något emot Xavi;)
2011-03-20 14:17
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Ja, jag vet då inte. Spela roll?, gjort är gjort :)

På tal om annat har Totti gjort 2 mål för Roma... igen, hehe
2011-03-20 14:16
Andreas - V.V [Barney S]

Han hade ju inte behövt ta ett gult kort i går för att slippa bli avstängd i El Clasico. Han hade ju kunnat ta ett kort mot Villarreal istället så att han missar Almeria hemma, där har vi en match vi verkligen ska vinna med eller utan Xavi. Eller så hade man bara kunnat vila honom mot Almeria, behöver ju inte bli avstängd för att inte spela.
2011-03-20 14:13
Antonio Puerta

Om Puyol inte kan spela cilket han troligen inte kommer kunna göra såhär tidigt så skulle jag vilja att Busi går ner som mittback. Visst, Keita kommer då att få starta tillsamans med Masken på mitten vilket inte brukar gå bra men vad har vi för val? Milito är för dålig och Fontás är på grön för en sådan här tuff match.

Man skulle ju också kunna starta med Afellay som Xavis ersättare, men jag är ganska säker på att det blir Keite som spelar om Pep väljer att flytta ner Busquets till mittbackspositionen.
2011-03-20 14:10
Hellre att Xavi står över mot Villarreal än att han ev skulle missat El Clasicó.

Villarreal har inte direkt övertygat i ligan senaste tiden och många av er överskattar dom rejält.
Visst, dom är bra men vi ska slå dom utan Xavi ändå.
Barcelona Antonio Puerta
2011-03-20 14:03
Hur ska man ställa upp mot Villareal ?

-------------------Valdes..........................
Alves.......Pique--------Puyol/Milito/Fontas.....Adriano

------------Iniesta-------Masherano.......Busquets.....

Bojan/Pedro............Messi.....................Villa/Bojan.....
2011-03-20 14:00
Hyder

Haha. Man ser ju typ aldrig Xavi göra en ful tackling eller något, dock är det väldigt ofta han står och snackar med domaren. Den igår kan väl ha varit medveten, men om den var det tycker jag det är en grov underskattning från Peps sida mot Villarreal. Den matchen kommer vara oerhört tuff och vi hade nog behövs Mr.X.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-20 13:56
Helt sjukt att Xavi har 5 varningar totalt den här säsongen. 4 av dem för protester (en från bänkplats till och med) och en för maskning. Han måste vara hårt i språket. Inte en enda varning för fult spel, han ligger ju nästan aldrig bakom en frispark mot laget, rätt beundransvärt med tanke på alla bollar han vinner på mitten.
Barcelona el Maestro!, A ganar por Abidal
2011-03-20 13:47
CuléAK (F.d Robin.)

Det kan vara som du säger. Att matchen mot Almeria och El Clasico spelas på lördag. Då blir tre dagar mellan matcherna även där. Men det är ändå lite vilodagar mellan, kan man tycka. Vem ska nu herr Mourinho skylla på i april? Det är lika för alla!
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-20 13:41
Sydsvenskan(Skånebornas dagstidning) hade idag en intervju med Racing Santanders svenske forward, Markus Rosenberg. Några supportrar till "svensklaget" fick frågan om vad de tyckte om Rosenberg. Här är några citat: "Jag gillar honom, det är bra för klubben med lite influenser från andra länder. Han är väldigt teknisk, men har tyvärr haft lite otur med avsluten iår", "Han hade behövt göra lite mer mål, jag tycker att han har haft lite otur iår. Jag gillar hans intensitet, han vill väldigt mycket", "Njae, jag vet inte. Ibland gillar jag hans spelstil och ibland inte. Han hade behövt göra fler mål för att övertyga mig. Jag gillar spelare som gör mycket mål", "Han är en av de bästa i laget men han behöver göra fler mål. Han är teknisk och en kämpe, en nordisk typ".

Det intressanta är att supportrarna till Racing, likt oss andra La Liga-följare, talar om hans ineffektivitet i avsluten och att han gör för lite mål. Men han är ju väldigt viktig för Racing, och det skulle vara kul ifall Racing "köpte loss" honom från Bremen inför nästa säsong.

EDIT: Jag hittade inte artikeln på Sydsvenskans hemsida.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-03-20 13:39
el Maestro!

Ska dock tilläggas att vissa datum inte är spikade så det blir nog 3 dagars vila mellan de flesta matcherna.
Barcelona Barcaholic - Anims Abidal!
2011-03-20 13:37
el Maestro!, A ganar por Abidal

Glöm inte att OM vi går vidare mot Shaktar så kan det bli ännu två Classico 27 april & 3 maj, OM nu Madrid också går vidare. Det är 9 matcher på 1 månad varav 4 El Classico och borta matcher mot lag som Villarreal & Shaktar. Klarar vi av detta så kommer jag vara världens lyckligaste människa!
Barcelona el Maestro!, A ganar por Abidal
2011-03-20 13:26
Hörrni, det verkar vara i april allting ska avgöras, inte i maj.

Både Real Madrid och Barca har en tuff schema. Det är 3-dagars vila mellan matcherna och ibland är det 2 dagar mellan matcherna för bägge lagen.
Dessutom möts lagen i två gångar, en i Copa del Ray och ett möte i ligan.

Jag hoppas verkligen på att Puyol är tillbaka friskt 100 procent och att det inte blir fler skador än Abidal. Det kan vara avgörande.

Barças schema ser ut som följande:

3 april Villarreal CF vs FC Barcelona
6 april FC Barcelona vs Shakhtar D.
10 april FC Barcelona vs UD Almería
12 april Shakhtar D.. vs FC Barcelona
17 april Real Madrid vs FC Barcelona
20 april Real Madrid vs FC Barcelona
24 april FC Barcelona vs Osasuna.

Det är en mäktig spelschema.
2011-03-20 13:19
Bra hotell mycket nära Camp Nou = Rey Juan Carlos I
Om det är för dyrt, kolla in Hotel Gran Derby.

Dock spelar det ingen roll med hotell nära Camp Nou, tunnelbanesystemet är så jävla awesome att ni är där på 10 minuter även om ni bor vid Les Rambles tex..

Matchbiljetterna släpps 10.00 23 Mars till medlemmar som INTE har säsongskort.
1 April släpps de till övriga medlemmar och icke medlemmar, även då 10.00.
Barcelona barcino
2011-03-20 13:12
nån som vet när matchbiljetter till shaktar kommer börja säljas? och sen så undrar jag om man kan köpa biljetter på camp nou eller är de bara på hemsidan som gäller? nån som kan rekomendera någon bra hotell som ligger nära camp nou? vi är e gäng som tänkte åka o se kvartfinalen ...

2011-03-20 12:31
Lite roligt, det är väl inte första gången Ronaldo är missnöjd över att ...
Annons: