/spanien/barcelona/forum/12610.aspx/spanien/barcelona/forum/12610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-20 19:10
Skulle ju vara kul om Malaga stannade kvar men en sak jag tycker är tråkig är att det verkar som om Hercules är på väg ur. Under första halvan av säsongen. bland annat när de besegrade Barcelona på Camp Nou, så fastnade jag verkligen för laget och de har en del intressanta namn. Tråkigt om de blir degraderade men det verkar ju som om de inte riktigt håller på högsta nivån under en hel säsong ännu, var väl om jag inte minns fel deras första säsong i La Primiera också.
2011-03-20 19:07
Racing har ändå ett rätt intressant lag, gamle bekantingen Giovani är en grym spelare när allt stämmer, vilket vi inte minst såg i VM där han enligt mig var fantastisk. Synd att han hade ett ego som bara kan jämföras med Ibras, direkt när han hade spelat en säsong i A-laget skulle det gapas om en grymt hög lön som han verkligen inte förtjänade. Det hade nog kunnat bli något av killen på Camp Nou om han hade tänkt lite.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-20 19:04
addeh - iAnims Abidal!

De bibehåller sin makalösa form vilket är grymt starkt borta på Riazor. Samtidigt kan man hålla med om att det är sjukt hur Levante kan ta poäng efter poäng från matcher som de egentligen ska torska. Men laget kämpar och tar sina poäng vilket är starkt. Ingen klubb som direkt bjuder på fin fotboll eller en klubb som utstrålar spansk liga fotboll men what to do. Verkar som att de spelar i La Liga nästa säsong, kul för de!

------

Kennedy presterar match efter match för sitt Racing, även Rosenberg är med och hugger. Giovani matchvinnare på El Sardinero.

----

Malaga ångar på i La Liga! Hoppas att de spelar bra nu på slutet och tar tag i en stabil plats i tabellen. Vill se hur detta kan utvecklas för Malaga, verkar som att projektet har kommit igång nu på allvar. Klockren värvning i Rondon från Las Palmas!
2011-03-20 19:03
addeh

Det kanske låter lite tråkigt, man vinner så här många matcher som de ändå har gjort så förtjänar de väl at hänga kvar, om de nu gör det? Jag menar, att de vinner beror ju på att antingen har de bra spelare eller så har det ett grymt lagsspel. Visst kan vissa matcher vara lite tur som idag, men stannar de kvar så gör de det och då tycker jag inte vi ska snacka om att de inte förtjänar det.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-20 18:58
Haha, detta måste vara ett skämt. Levante tar ledningen på tilläggstid borta mot Deportivo och går mot ännu en seger. Herregud, hur svårt kan det va att dänga till skitlaget? Det tragiska är ju att Levante kommer hänga kvar, de rycker ju från bottenstriden nu. Suck...
Barcelona DM1982
2011-03-20 18:52
Väldigt avslaget toppmöte i England, snudd på tråkig.

Landslagsuppehållet kommer lägligt, en del spelare som är skadade hinner komma tillbaka och andra hinner vila. Visst kommer en del spelare spela för landslaget men det är trots allt bara två matcher (eller är det en kvalmatch plus träningsmatch?).
LOTG - Cruijff #9
2011-03-20 18:45
Chelsea har verkligen fyndat när dom köpte David Luiz, killen är helt otrolig. En mittback som nätat mot både Man Utd och City, och hans försvarspel är... ja perfekt.
PedroRodriguez
2011-03-20 18:43
David Luiz fortsätter att imponera för sitt Chelsea. Nu tar han ledningen, 1 - 0. Mål mot båda Manchesterlagen nu. Torres har fortfarande inte nätat.

Vilket galet bra köp hittils.
PedroRodriguez
2011-03-20 18:35
La Masía bekantingen Giovani dos Santos tar ledningen för sitt Racing. 2 - 1 nu efter mål av Kennedy och dos Santos.
PedroRodriguez
2011-03-20 18:23
IITriplete

Så allvarlig skada är det inte på Ronaldo. Jag kan garantera att han är med mot Tottenham.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-20 18:19
Trippeln

Förmodligen bara att man för fördelen att använda sin hemmadräkt.

---

Málaga har 2-0 på tabellfemman och nu börjar man verkligen få nytta av shejken stålar. Salomon Rondón levererar gång på gång och är i och med sina två mål mot Espanyol i afton uppe på 12 fullträffar i ligaspelet. Fortsätter kustlaget lira sån här fotboll borde inte nedflyttning vara någon risk.

Kennedy har för övrigt nätat för Racing.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-20 18:16
PedroRodriguez

Håller med otroligt tråkig match.
Barcelona IlTriplete
2011-03-20 18:06
Önskar all lycka till Ronaldo, hoppas han kommer tillbaka så tidigt som möjligt och att skadan inte har så stor påverkan på honom. Alltid tråkigt när såna skador sker, och det menar jag med hela mitt hjärta.

EDIT: Började fundera, med tanke på att det är uppehåll i två veckor nu kan jag tänka mig att man överdriver med skadan för att hålla Ronaldo borta från spel med landslaget.
PedroRodriguez
2011-03-20 17:53
Chelsea - Man City är ingen nagelbitare direkt. Chelsea dominerar men skapar inte sådär jättemycket, lite emellanåt. Vi får se ifall Torres äntligen spräcker nollan i den blå tröjan.
Barcelona Trippeln
2011-03-20 17:15
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Hahaha ok ! :D
2011-03-20 17:14
Trippeln

Schhhhh! Om du inte vill få en spärr, så håll tyst om det!:)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-20 17:07
Stream till Chelsea-Man City för den som vill se.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-20 16:57
Trippeln

Man får ha sina hemmadräkter antar jag.

Ankan#7

Det är 100% säkert at vi spelar hemma i den andra semifinalen, ja. (om vi nu tar oss dit)
Barcelona Barcaholic - Anims Abidal!
Ankan#7

Ja det är helt säkert om man ska tro på Wikipedia, vilket jag faktiskt gör i detta fall. På den andra sidan är det vinnaren av Inter-Schalke som börjar först i en eventuell semifinal mot United/Chelsea.

Tippning iförhand är att Chelsea-Barcelona möts i final och vi slår dem på ett sätt där de inte har något och klaga på och erkänner en gång för alla att vi är de bästa laget ;)..
Barcelona Trippeln
Barca börjar borta mot Madrid i en eventuell semifinal, ja.
Barcelona Trippeln
2011-03-20 16:56
Vaa? Jag förtjänar knappt att va här, min spärr borde vara mycket längre med tanke på de glåpord jag använde mig av igår mot Atletico Madrids spel.

Aja då får vi göra det bästa utav saken.

Någon som vet vad det innebär att vara hemmaplag i en Champions Leuge final?
Barcelona Trippeln
2011-03-20 16:54
test
Barcelona Ankan#7
2011-03-20 16:52
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Hyder - Anims Abidal

Okej så det är spikat att ni avslutar hemma i en eventuell semifinal?..

Okej men isåfall tack så mycket för hjälpen!

Ha det bäst!
2011-03-20 16:41
Ankan#7

Tror faktiskt det är bestämt att vi börjar på bortaplan och avslutar på hemmagräs. En klar fördel för oss i så fall.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-20 16:41
Ankan#7

Barcelona börjar borta i en eventuell semifinal. En fördel med andra ord. Det är redan spikat och klart.
Barcelona Ankan#7
2011-03-20 16:33
Barcaholic - Anims Abidal!

''3 maj FC Barcelona - Real Madrid (Eventuell Semifinal)''

Är du 100% säker på att ni får den avgörande hemma matchen mot Real om ni möts i semifinal?

Finns det nån i det hära forumet som vet om Barca börja borta eller hemma i en eventuell semifinal?

Tack på förhand,
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-20 16:28
Hombre

Ja, det är redan bestämt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-20 16:04
Glöm inte att Villarreal har slagit ut Napoli och Bayer Leverkusen ut ur Europa League. Villarreal är absolut inte överskattade med Rossi i spetsen.
PedroRodriguez
2011-03-20 15:55
Överskattade kan man väl ändå inte påstå att Villarreal är. De ligger hela tiden på 3-4 plats i ligan där de skall ligga och de har nått kvartsfinal i EL. Ett lag som spelar fin fotboll och har ett riktigt vasst anfallspar i Rossi och Nilmar.
Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"
2011-03-20 15:32
Barcaholic

Är du säker på att Real Madrid står som hemmalag i finalen?
-

Kan säga såhär om spelschemat, tänk även på att bottenlagen kommer att slåss med näbbar och klor då dem absolut inte vill åka ur.
Annons: