/spanien/barcelona/forum/12607.aspx/spanien/barcelona/forum/12607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-20 00:08
Det skönaste med dagens vinst var att Bojan fick näta för andra matchen irad. Kanske kan han få spela en större roll om skadesituationen blir värre. Han klarade ju av och levererade kontinueligt när han fick spela flera matcher på raken förra säsongen. Det är helt sjukt att vi ställde upp med 9 egna produkter under andra delen av vårhalvan förra säsongen. Piqué, Puyol, Valdés, Xavi, Iniesta (när han nu inte var skadad), Xavi, Messí, Pedro och Bojan kompletterade av två ytterbackar. Det gick ju ganska bra för att vara mild i uttrycket.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-03-20 00:05
geegiii

hahaha du jag tror inte Boixos Nois vill ha/eller har någon slags vänskap med något som har med madrid att göra
Barcelona tikitaka
2011-03-20 00:05
canal+ studion: Bojan leverar alltid när han får chansen och det är imponerande. hahaha vafan betalar jag 300+ i månaden för denna skitkanalen för, tillbaka till viasat tiden, det var tider de :D
Real Madrid geegiii
2011-03-20 00:02
addeh - iAnims Abidal! //

Den frågan var lika dum som ditt påstående. Att du sedan har mage att anklaga oss för att få överlägset(!) flest fördelar är ju bara skrattretande.

-

i övrigt, är någon medveten om något slags vänskapsband mellan Mierdas ultras och era Boixos Nois? Tyckte jag såg Boixos Nois pitbullflagga hängandes på kortsidan där Madrid-klacken stod.
Barcelonistas
2011-03-20 00:00
Är det bara jag som blir arg när jag tänker på Sevilla matchen? Den där jävla hor domaren perez lasa kan dra åt helvete. ( säsongens sämsta domarinsats i la liga, och det överlägset.
Real Madrid Marcus grande Perez
2011-03-19 23:59
Märker ju redan här att det inte är någon idé att en diskussion med dig om vilket lag som får flest fördelar(gäller främst mellan Barca & Real), kan lika väl sätta punkt för det här.
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-19 23:57
Marcus grande Perez

Vadå "får ni aldrig fördelar"? Vad menar du med det? Alla lag får fördelar så den frågan är ju ganska dum att ställa.

Real Madrid får överlägset (finns inte ett lag som är ens i närheten) flest fördelar, det spelar ingen roll om man spelar hemma/borta eller vilka man möter. Men vi börjar bli vana.
Barcelona Frodo
2011-03-19 23:54
Skippade Madrid-derbyt med flit. Var det samma gamla patetico? Varför spelar man ens matcherna? Man kan väl lika gärna ge Real 6 poäng varje säsong för vi vet alla hur det slutar.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-19 23:53
Vet inte vad jag mår sämst av - Real Madrids förmåga att vinna eller Atleticos oförmåga att nå hela vägen någon djävla gång?
Real Madrid Marcus grande Perez
2011-03-19 23:52
addeh - !Anims Abidal!

För ni får aldrig fördelar?

Sen tycker jag också att domarna i Spanien är dåliga överlag.
Aja, Atlético föll i alla fall med flaggan i topp den här gången. Oerhört oförtjänt förlust då de dominerat i stort sett allt men var tyvärr inte lika effektiva som Real. En Forlán i VM-slag hade Atléti gjort minst ett mål till ikväll. Agüero kan inte göra allt.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Too little, too late

Agüero förtjänar verkligen att spela i en bättre klubb
2011-03-19 23:50
Domaren i Madrid-derbyt dömer lika mycket fördelar till Real som Muñiz gav för Getafe. Dags att byta ut hela domarkåren efter säsongen?
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2011-03-19 23:49
Tjena grabbar!
Jag har inte sett matchen än och vill så gärna se den. Någon som har länk till hela matchen!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-19 23:47
Hoppsan har Atletico verkligen lyckats göra ett mål! Jag är chockad...;)
Tvivlar på att dem hinner ett till :P
Barcelonistas
2011-03-19 23:44
To late patetico, to late my friend.
2011-03-19 23:43
Kun reducerar till 1-2. Kom igen nu!
Barcelona Abbe.
2011-03-19 23:43
2-1!

Kom igen, ni hinner ett till.
Barcelona Julinho
2011-03-19 23:42
Efter kvällens match måste vi väl säga att David Villa officiellt har måltorka, Arsenal borta sist han näta? Är helt otroligt att vi ska vara världens bästa lag men bara har en målskytt bland anfallarna, Messi. Jag tycker varken det känns som att man kan lita på Villa, Pedro eller Bojan om Messi inte presterar.
Pedro gör visserligen mål men det känns inte som om det är vidare viktiga mål han gör, ofta 3-0 målet. Självklart är det okej att en anfallare som Villa svackar lite under en säsong, eller inte okej men det är förstårligt. Spelar man då med tre anfallare så måste det finnas en annan som kan ta målgöraruppdraget nu när Messi börjat spela längre ner i banan.
Barcelona Barca4eva
2011-03-19 23:39
Patetico var det väl?
2011-03-19 23:36
Lite torrt idag i forumet...
Barcelonistas
2011-03-19 23:25
LOTG - CRUIJFF 9

Klart det kommer lossna inget snack, men man blir orolig som sakt.
2011-03-19 23:23
Tjena grabbar!
Jag har inte sett matchen än och vill så gärna se den. Någon som har länk till hela matchen!
LOTG - Cruijff #9
2011-03-19 23:16
Barcelonistas

Dagens match var definitivt ett steg i rätt riktning. Vi skulle och borde ha gjort fler mål. Tror det lossnar rejält i tid för dom viktiga matcherna.
Barcelona Port Olímpic.
2011-03-19 23:14
Forlan på fel plats hela tiden.
Barcelonistas
2011-03-19 23:05
Valencia 0-1 Barcelona

Barcelona 1-0 Real Zaragoza

Sevilla 1-1 Barcelona

Barcelona 2-1 Getafe

Dom 4 senaste matcherna i ligan, det var ett tag sen vi vann med 2 måls marginal..
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-03-19 23:04
Sak samma egentligen, matcherna mellan Real-Fcb blir avgörande för ligan, de andra är inte bra nog att störa.

Men jag står fast vid att ATM spelar under sin förmåga, kanske inte medvetet men de gör det.

Barca 123
Han var godkänd, bättre än Villa som var iskall ikväll.
Barcelona barca!!231
2011-03-19 23:03
Spelade Bojan bra mot Getafe?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-03-19 23:03
Santiago Be

Bara för att vi olikt er har ett öppet forum behöver du inte svara på varje negativa kommentar gentemot Madrid.

ATM lägger sig inte men de viker ner sig varje gång ni möts, de spelar under sin förmåga, det har nog att göra med eran dominerande spelare som tar tag i taktpinnen.

Men du inte förneka att de spelar under sin normala standard, mot andra i ligan spelar de bättre än så här, mot Barca är de betydligt bättre.

Psykiskt spärr månne?
Barcelona Blaugrana91
2011-03-19 23:02
Herregud varför börja gapa för att Real leder mot Atletico? Hade någon väntat sig något annat? :P Det är inte i denna match som Real "ska" tappa poäng, utan mot Bilbao bland annat, som dem möter veckan in El Clasico (har jag för mig).

Gällande vår match så är jag nöjd trots allt, vi vinner och vi spelar riktigt bra, det enda som man kan vara missnöjd med är alla dem missade chanserna, men som flera andra nämnt så kommer det tids nog, jag menar det var likadant tidigare i höstas, vi vann och spelade bra men vi gjorde inte så många mål, sen plötsligt släppte det precis innan El Clasico och vi öste in mål därefter. Så jag är inte alls orolig inför dem kommande matcherna, det hade varit värre om vi inte ens skapade några lägen alls.
Annons: