/spanien/barcelona/forum/12603.aspx/spanien/barcelona/forum/12603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barcarobin
6/2/2011 12:27
Keita och Afellay ska vara kvar!
Barcelona Rambla~
6/2/2011 12:27
Hetfield

Thiago är inte alls så säker att stanna som du tror. Allt hänger på Pep och hur gärna han vill ha Cesc. Vi vet att han nästan är desperat att få Cesc. Förra sommaren var det den enda värvning han "krävde". Han blev rätt så besviken och irriterad när det till slut inte blev något.

Om det kommer till ett skede där han får välja, Wenger går endast med på att släppa Cesc om han får Thiago och pengar. Tror du då inte att Pep skulle gå med på det? Jag tror att han skulle göra det.
Barcelonistas
6/2/2011 12:25
Shanghai

Afellay är precis en sådan spelare vi behöver i laget. Att slänga in en afellay med sin speed mot trötta försvarare i slutskedet av matcherna. ( Minns mot madrid där han snurra upp Marcelo och låg bakom målet på bernabeu.
Barcelona Hetfield
6/2/2011 12:24
Tror ni inte att Afellay skulle föredra att vara en startspelare och viktig del av Arsenal än att vara nr.2 bakom alla? Om dessutom en anfallare och en mittfältare köps så är hans chans att slå igenom ännu mer avlägset.

Jag tror att ett byte mellan Cesc och Afellay skulle gynna alla i slutändan.
Barcelona Capitan Puyi
6/2/2011 12:22
Jag tror inte någon har ett problem med Affelay men det är bara att inse sanningen. Cesc är en mycket bättre spelare sett till kvalité och han passar bättre med laget och truppen. Får man ner priset på han med ett byte av Affelay så gynnar det alla parter. Däremot så har jag hellre Affelay kvar och satsar på honom än och skaffa hit Pastore som jag tycker är något överhypad.

Fast allt det här är bara rykten. Wenger skulle inte acceptera det i vilket fall som helst samt att Affelay signade för Barcelona. Finns inget som pekar på att han går med på att byta ner sig till Arsenal.
Barcelona Shanghai
6/2/2011 12:18
Vad är detta jag läser ? ingen vill ha Afellay, herregud ! han är ju en sån spelare som man ska ha i laget. Hur länge hade vi Yaya Toure som gnällde hela tiden medans Afellay som inte säger nåt om den speltiden som han har fått. Tycker så synd att ni vill få bort honom. Kommer aldrig glömma vad han gjorde mot Marcelo.
Barcelona Capitan Puyi
6/2/2011 12:17
Ingår Affelay i ett bytte om Cesc samtidigt som vi säljer Keita (thats not gonna happen) så finns det gott om speltid för Thiago och för Cesc/Pastore.
Barcelona Hetfield
6/2/2011 12:16
Rambla

Thiago är en av de som alltid ler och firar med kompisarna trots att han sitter på bänken, så jag tror inte att han har attitydsproblem. Hans pappa (Mazinho) verkar vara lite av en egofylld douchebag, men jag hoppas att det inte smittar av sig.

MD vill antagligen sälja tidningar, det är därför de ska koppla ihop Thiago med dittan och dattan. Thiago ska ingenstans, det kan jag nästan garantera.
Fernando Gago - King Of Barcelona
6/2/2011 12:15
Tror seriöst Thiago har mer i sin potential som kan gynna Barcelona än Fabregas. Thiago besitter en speed och ett driv som varken Xavi eller Fabregas har. Han ser mer intressant ut även om han är mycket mer valpig och oprövad just nu. Han har blivit en av mina favoriter väldigt fort.
Barcelonistas
6/2/2011 12:11
Tycker vi borde satsa på Thiago, vill inte se någon cesc elr pastore. Kolla Guardiolas första år i laget, inte många visste vem pedro var. Och kolla 2 år senare han är en utav världens bästa.

Samma sak kommer hända Thiago!
Barcelona Rambla~
6/2/2011 12:11
Hetfield

Ja, du tror att det ligger till så. Pressen i Barcelona, speciellt MD, försöker hela tiden antyda att Thiago inte riktigt har Peps fulla förtroende. Att han skulle ha attitydsproblem, att han farsa är en gnällspik osv. Varför envisas de med att följa upp detta hela tiden?

Jag måste ju tillägga att jag stör mig något enormt på pressen i Barcelona. Efter en säsong med titlar och allting är på topp i klubben, är de så snabba med att leta upp dirt, skriva negativa artiklar om spelare, tränare och fan och hans moster. De är bara ute efter drama.
Barcelona 1.70-ligan
6/2/2011 12:09
Rambla

Var lite det jag menade. Logiken i det ryktet var ju pinsamt låg :P

--------------------

Förresten, har inte Rossi varit bättre än Aguero i La Liga i år? Om sanningen ska fram
Barcelona Hetfield
6/2/2011 12:05
Rambla

Thiago kommer aldrig att gå till Arsenal (eller något annat lag) om det är upptill Barcelona, det är skitsnack. Thiago är en spelare som klubben satsar på, men JDS är däremot en spelare som lär försvinna och då är det lika bra att byta honom mot Cesc.

Wenger letar ju efter offensiva spelare, det är ju därför de jagar efter Hazard. Afellay är som klippt och skuren för Arsenal enligt mig.
Barcelona Rambla~
6/2/2011 12:05
Precis, detta är inte FM.

Jag begriper verkligen inte var Pastore ska spelas för att inte tala om när? Det är ju ett hot mot Thiago om något och hans utveckling. Varför värva in en svindyr Pastore, som inte ens lär platsa i förstaelvan, när man har en egen talang som Thiago med ungefär samma egenskaper och på samma position. Hur tänker ni egentligen?
Barcelonistas
6/2/2011 12:02
Haha ser ut som Puertan här där ni vill värva alla. Seriöst detta är inte FM, Både aguero och cesc finns inte en chans att vi värvar båda.
Barcelona Rambla~
6/2/2011 12:01
1.70

Tro inte på de där spekulationerna. Jag är övertygad om att Wenger inte hade tagit det budet om så både Afellay och Masche ingick plus de 30 miljonerna. Han hade nobbat det.
Barcelonistas
6/2/2011 12:00
Jag tycker inte vi ska köpa Aguero, för dyr + och alldeles för ojämn. Ser hellre att vi köper Cesc och Pastore.

Men jag tycker ochså att en värvning av Cesc vore onödig. Ok om en utav Xavi elr Iniesta blir skadade (gud förbjude) så kan vi slänga in Cesc. Men seriöst hur ofta är Xavi och Iniesta skadade? Inte mycket alsl därför ser jag att man köper in 2-3 Bra spelare istället för massa miljone på cesc och Ago.
Barcelona Rambla~
6/2/2011 12:00
Hetfield

Ännu än gång är det dyngspridaren MD som kommer med detta. De verkar även nästan övertygade att Pep inte har något stort förtroende för Thiago när de nu tom kopplar ihop honom med Rossi som delbetalning. Ok, jag hade inte varit så där jättebesviken om Rossi värvas till en vettig summa, men går det så långt att Thiago ingår i ett sådant köp är det skandal!
Barcelona 1.70-ligan
6/2/2011 11:59
Lite komiskt att Wenger vill ha Mascherano/Afellay + 30 milj för Cesc, alternativt 40 miljoner i bara pengar.... Skulle en spelare som Mascherano värderas till 10milj euro då eller? LOL
Fernando Gago - King Of Barcelona
6/2/2011 11:56
Underbar länk där Rambla.
Barcelona Hetfield
6/2/2011 11:55
el Maestro

Jag tror inte att mittbacksproblemen är så stort, vi har ju Fontas och Abidal bakom Puyol och Pique. Nu när Puyol är skadad så kommer Abidal att spela som mittback, men då måste man nog köpa en vänsterback ifall Maxwell lämnar och det är just därför Jose Angel kommer att köpas.

Rambla

Hehe, helt underbar start på morgonen :D
Barcelonas reject byts ut mot Barcelonas framtid.
Barcelona el Maestro!
6/2/2011 11:52
"Jag tror att de flesta hade valt Kun före Afellay. Hur mycket tror klubben på Afellay om det är tänkt att en anfallare och en mittfältare ska köpas?"

Skulle Aguero komma då är vi i ett annat läge.
Självklart är Aguero före men det är ändå kanske tveksamt att Aguero köps med tanke på att en mittback borde också vara prioriterad.
Barcelona Rambla~
6/2/2011 11:51
Hetfield

Här är något som borde göra dig glad.

"Arsenal could be willing to accept players like B midfielder Dos Santos and Sporting centre-back Botia (buy back 2M) in a deal on Cesc. [md]"

Cesc in samtidigt en spelare ut som du minst gillar i Barcelona. :P
Barcelona 1.70-ligan
6/2/2011 11:51
Jag ser gärna att Afellay stannar, samtidigt som Cesc/Pastore/eller en forward köps in. Återigen, vi ska inte bara spetsa truppen utan även bredda den.
Jag har inget emot om Maxwell eller Milito går som delbetalning för att få hit en klasspelare men Afellay är definitivt bra nog att få stanna kvar även näsa år.

Figeta

Läs ovan. Dessutom är Afellay mer än bara en ytter.
Barcelona Rambla~
6/2/2011 11:48
En video nog alla cués vill ha. Champions 5¸ summerar hela säsongen i ligan. Underbara klipp som återupplevs med ett leende på läpparna.

Enjoy!
Barcelona Ton
6/2/2011 11:46
Barça får väl göra en framstöt på Nasri (som ligger i kontraktsförhandlingar med Arsenal) för att skrämma upp Wenger. Det kanske kan få honom att släppa Fabregas :)
Barcelona Hetfield
6/2/2011 11:45
Det är inte så mycket att jag vill få bort Afellay, det är mer att jag ser att t.ex: Cesc, Pastore, Sanchez eller Kun skulle göra mer nytta än Afellay. Därför skulle det vara bra om Afellay ingick i ett byte med någon av herrarna, t.ex: Cesc eller Kun.

Jag tror att de flesta hade valt Kun före Afellay. Hur mycket tror klubben på Afellay om det är tänkt att en anfallare och en mittfältare ska köpas?
Barcelona Figeta
6/2/2011 11:44
Men om Barca och folk här tror på Afellay hur det då sig till att ni vill värva yttrar som Willian,Sanchez? LOL
Barcelona 1.70-ligan
6/2/2011 11:40
Finns absolut ingen anledning att ge bort Afellay för att få hit Cesc för 30 miljoner euro.
barcarobin
6/2/2011 11:39
Afellay ska förfan vara kvar. Att folk på detta forum inte vill ha kvar honom är en stor gåta.
Annons: