/spanien/barcelona/forum/12599.aspx/spanien/barcelona/forum/12599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-03-23 19:18
Hetfield

Vi vet både du och jag att Napoli inte kommer vinna ligatiteln, även om jag hellre ser att dem eller Udinese gör det istället för någon av Milano-klubbarna. Att Napoli ligger där dem gör har enbart med ligans dåliga kvalité att göra. Om man räknar poängen mellan ligorna så skiljer det bara fem mellan Napoli och Villarreal, och då har spanjorerna en match mindre spelad.

För övrigt snackade jag inte om ligatitlar, där tror jag varken Villarreal eller Napoli kommer räcka till, men att vinna Europa League för en liten klubb som Villarreal vore helt galet stort. Ganska korkat att kalla det Coca-Cola cup då det ligger en del pengar i vinstpotten vilket helt klart skulle gynna den lilla klubben från Valencia-trakten.

Även om det beror helt på vilka spelare som lämnar och stannar tror jag Villarreal har större chans att ta titlar i framtiden än Napoli, vilket vad det jag försökte poängtera från början.
Barcelona Mr.hamodi96
2011-03-23 19:16
hejar inte på barca villareal:D
Barcelona Larsson1333
2011-03-23 19:12
Addeh

Jag förstår heller inte riktigt "paniken" att värva en mittfältare. Det som stör mig mest är folk som är nöjda med mittfältsuppsättningen och så fort vi får klara oss utan Xavi, som mot Villareal nu t.ex. skriker alla efter en ny mittfältare

Jag säger som tidigare, skulle vi haft liknande scenario nästa år, xavi/iniesta borta i en viktigt match så anser jag att det är perfekt för Thiago att få sin chans och visa att han håller

Atlético addeh
2011-03-23 19:10
Figeta

"Varför värvar vi inte Rooney som är bättre än Villa osv... funkar inte så."

Knasigt exempel då Rooney knappt skulle räcka till för att knyta Villas skor. :P
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2011-03-23 19:10
Figeta - Anims Abidal

"Skriker efter sina landsmän".

Jag förklarade varför jag vill se Modric i Barca. Det är inte att "skrika efter sina landsmän". Du skriker mer om Afellay än vad jag skriker om Modric, är du holländare? På den nivån ligger du.

Alla har sina åsikter och önskemål... och jag skulle vilja se Modric i Barca lika mycket som du vill se Cesc i Barca skulle jag kunna tro.

Sen att du säger att Modirc är en av Spurs bästa spelare vilket skulle göra att om han skulle gå till Barca skulle ha kosta väldigt mycket. Cesc ÄR Arsenals bästa spelare och han skulle också kosta en hel del.
Men jag håller med dig om Cesc.. Cesc är drömmen och har varit det i tre år nu, det ska bli verklighet också vilket det hittills inte blivit.
Barcelona Hetfield
2011-03-23 19:09
addeh

No offense, men den dagen Villarreal vinner ligatiteln är den dagen jag springer runt med en smällare mellan mina skinkor och sjunger nationalsången. Napoli ligger 3:a i ligan, endast ett par poäng efter ligaledaren. Om Inter-Milan kryssar så kommer Napoli vara ligatvåa.
Lägg till att Inter har CL och Milan spelar utan Zlatan + trött lag, så Napoli har en rejäl chans.

Nu tycker jag att det är korkat av honom att dra till Napoli, men Napoli har en chans att vinna ligatiteln. EL = Coca Cola cup.
När Atletico de Madrid och Fulham kan ta sig till finalen så säger det om nivån där.
Atlético addeh
2011-03-23 19:05
Förstår inte varför folk envisas med att vilja ha en mittfältare till nästa säsong. Xavi och Iniesta är så självskrivna i startelvan som det går, Keita är Peps skoputsare, sedan finns Thiago som jag hoppas kommer få mer speltid än maliern nästa säsong. Det finns varken plats eller behov av ytterligare en mittfältare.

På tal om mittfältare läste jag att Borja Valero ryktas vara intresserad av en flytt till Serie A och Napoli. What a joke! Inte att Napoli vore intresserade av att värva spanjoren, utan att Valero själv skulle finna något intresse i det då jag anser att Villarreal är bra mycket bättre och dessutom har allt större chans på att ta titlar. Nåja, hans beslut, och även om rykten likt dessa skall tas med en stor skopa salt hoppas jag för ligans skull att Borja stannar i Villarreal.
Barcelona Larsson1333
2011-03-23 19:03
Hur vi ska värva till sommarn på backfronten beror ju helt på hur Pep och klubben tänkt

Är Abidal tänkt som vänsterback med Adriano som backup, då behövs en bra mittback som kan konkurrera med Pique, Puyol, Fontas, Caceres(?), Plus de yngre som kommer att komma eftersom, Bartra, Muniesa, Sergi Gomez osv

Är han istället tänkt som mittback kommande säsong behövs ju en riktigt bra vänsterback, Coentrao som ex

Allt hänger helt på hur Pep resonerar ihop med klubbledningen, jag hade gärna sett den här backuppsättningen nästa år:

Alves, Caceres, Pique, Puyol, Abidal, Fontas, Coentrao, Adriano, lägg där till spelare som Montoya, Bartra, Muniesa som kanske får känna på det lite tycker jag vi har en har klockren uppsättning

Jag räknar kallt med att Milito och Maxwell säljs och att Caceres kommer tillbaka, Henrique i Santander kan skeppas någon stans med

Någon längre ner undrade vad jag har för Barca tatuering, jag har texten " Mes que un club" på höger underarm
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-23 18:54
Luktar lite kroat hos dig. Jag vet att många från balkan oftast skriker efter sina landsmän till sina favorit klubbar.

Spurs har ett spännande lag som spelar kvartsfinal mot Real och har goda chansen att ta sig vidare. Ska dem sälja en av deras bästa spelare så kommer han kosta minst 350-400 miljoner för han har en så fruktansvärt stor betydelse för laget.

Så nej värva han inte! Vi har Afellay och Thiago och ska vi värva någon är det Cesc i sommar. Drömmen är som sagt Afellay + pengar för Cesc.
2011-03-23 18:38
Figeta - Anims Abidal

Skämtar du? Har jag sagt att Barca ska värmva Modric enbart för att han är bättre än Affellay? Nej.

Jag tror han är en av få spelare som skulle kunna tillföra något extra i barca då det inte finns mycket att tillföra eftersom barcelona redan har världens bästa mittfältare i Xavi & Iniesta. Det tror jag inte att Afellay kan. Med den säger jag inte att Afellay är dålig men tror inte han kommer komma i närheten av det som redan är. Thiago kommer komma före honom, sen kommer det troligen någon annan som också kommer komma före honom senare. För jag tycker verkligen inte Afellay har visat speciellt mycket än så länge (jag är medveten om att han inte fått spela så mycket). Men iallafall.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-23 18:30
Gabriel & Basaric

Jo men jag syftade på i Barcelona tröjan. Det är inte så ofta vi ser honom dra till en kanon när han bär på FCB-tröjan. Sedan håller jag med om att Xavi och Messi delar på äran att få ta frisparkarna, vilket missgynnar Alves som har en skarp högerfot.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-23 18:30
Modric är bättre än Afellay men det betyder inte att vi ska värva honom för de och inte satsa på Afellay. Varför värvar vi inte Rooney som är bättre än Villa osv... funkar inte så.
2011-03-23 18:27

haeger

Okej, men Afellay är fortfarande inte i närheten av Modric.
Barcelona haeger
2011-03-23 18:23
Andres Iniesta Lujan

Afellay är visst en mittfältare, tror du hans naturliga position var ute på kanten i PSV? Då har du fel.
Barcelona Decinho
2011-03-23 18:22
Hellre Borja Valero än Cesc! Mycket billigare och i princip lika bra, dessutom så skulle Borja troligen acceptera bänken. Men framförallt så har ju Borja spelat på Xavis position i flertalet år nu, och skulle säkert anpassa sig snabbt, vilket in Cesc gjort då han snarast lirat på Messis position i lite mer än 2 år nu.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-23 18:21
Alves förtjänade mer pengar och det har han fått nu vilket är bra! Och om han tjänar lika mycket som Iniesta/xavi eller mindre än de spelar ingen roll för mig , även om vi inte vet något om det. Förra året tjänade Zlatan mer än Iniesta/Xavi och han var knappast värd de pengarna, då var det inte många som klagade på det. . Nu är det bara Abidal kvar.
2011-03-23 18:19

basaric - Anims Abidal!

Menar du att du tar Affelay framför Modric? Då Affelay inte ens är en (inner)mittfältare. Sen håller jag med dig om Thiago, han är grym... men fortfarande väldigt ung. Man kan ju inte begära att han ska komma och ersätta Xavi bara sådär då Xavi lägger av, då är det inte många kvar på bänken.

http://www.youtube.com/watch?v=Ku0JZjpWI6M&feature=related

Länktips.. kolla vad Modric gör med Inter. påminner väldigt mycket om en Barca spelare denna match.
Barcelona Hetfield
2011-03-23 18:14
Hellre Borja Valero än Modric, om vi nu ska värva en mittfältare.

Just my 2 cents.
Barcelona Decinho
2011-03-23 18:13
Betalade inte Real 30 miljoner euro för Pepe? Isåfall borde väl han också finnas med där uppe i diskussionen?
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-03-23 18:11
Andres Iniesta Lujan

Jag håller absolut inte med. Vem ska Pep bänka om han värvar Modric? Vi har redan Thiago och Affelay på bänken och jag föredrar båda före Modric.
2011-03-23 18:07
Riiio!

"The fee included a basic element in the high £20 millions, and some conditional elements, which allowed Leeds to tell their fans that they were selling him for over £30 million. Leeds United later took a single payment in place of all the contingent elements when they were desperate for cash during their financial crisis. The final book value of Ferdinand's contract in Manchester United's accounts was £33 million.[15] This included agents' fees, with Leeds receiving just under £30 million"

Min tolkning är att United betalade 20 miljoner för SJÄLVA spelaren..

Så här står det om Alves

"The official price of the transfer stands at £23 million up front, with about £7 million more to pay depending on a number of performance related factors over the next few seasons of Alves' Barcelona career, making him the world's most expensive defender"
2011-03-23 18:03
Kul att man inte behöver oroa sig över att Alves ska lämna mer :)

Tycker också att Barca ska köpa Modric. Riktigt grym lirare som jag tror skulle passa väldigt bra i Barca. Sen är han också väldigt ödmjuk vilket är ett plus i kanten.

Någon som håller med eller är jag ute och cyklar?
Barcelona Riiio!!
2011-03-23 17:57
Alves kostade ca 30 mille euro och beroende på hur det går (gick) säsongerna efter blev det till slut 35 mille euro. Har för mig att han är världens dyraste Ytterback men inte världens dyraste back för det är Rio när han kom från Leeds till Man Utd.

Är inte säker dock...

Hur som helst, världens just nu absolut bästa högerback/mittfältare/anfallare =)
Real Madrid Alex.K
2011-03-23 17:56
Världens dyraste försvarare är Rio Ferdinand enligt länken. Artikeln är från 2009.
2011-03-23 17:53
Nu kan man hitta Villa & Iniesta på Madrids vax-museum.
Barcelona Libaax
2011-03-23 17:47
Självklart har Alves mer boll och mer chans till 10+ assist i Barca än annan lag.

Men att han inte skulle vara världens bästa back och i Barca klass i annan lag är bara löjligt. Jag såg han dribbla sönder folk,leka samma playmaker i Sevilla. Det var svåra att springa upp lika mycket eftersom det fanns ingen Xavi,Ineist krossbollar tills hans anfalls löpningar.

Folk överdriver också med att säga att han ikan nte försvara bra bara för barca har mest boll. Han är en av de som vinner boll högst oftast. Han möter Ronaldo,Ribery och co utan att de kommer förbi enkelt.

Att han är inte defensiv som Maicon byder inte att han inte är klass försvare också.
2011-03-23 17:46
Daniel Alves blev världens dyraste back genom tiderna då han flyttade ifrån Sevilla till Barcelona. Barcelona betalade 23 miljoner euro.

Lilian Thuram kostade 22 miljoner och Rio 20 miljoner.
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-23 17:39
Andreas

Rio Ferdinand "tappade" den titeln till Lilian Thuram år 2001.
2011-03-23 17:30
H.Alavi

Han har gjort en del i Barcelona tröjan också. Dock så tycker jag att den här med Brasilien är den snyggaste han gjort, och då tillhörde han Barcelona.
Barcelona Gabriel
2011-03-23 17:24
H.Alavi - Magico!

Han fick ta en hel del frisparkar den första säsongen och gjorde faktiskt 2 frisparksmål den första säsongen, även ett förra säsongen mot Atletico Madrid på Camp Nou. Tror mest att den största anledningen till att frisparksmålen från hans sida har uteblivit har att göra med att Xavi envisas med att ta 9/10 frisparkar samt att Messi den här säsongen börjat bli bättre på det.
Annons: