/spanien/barcelona/forum/12598.aspx/spanien/barcelona/forum/12598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-21 23:07
Mr Andres-Iniesta

Finns många bra och prisvärda hotell där nere, men om jag ska rekommendera ett så får det bli "Aparthotel Atenea Calabira"
Ett trestjärnigt hotell med enligt mig ett bra läge, nånstans mittemellan Ramblan och Camp Nou. Enkelt att ta sig till båda ställena därifrån. Till ramblan tar det endast 15-20 minuter att promenera!

Hotellet är inte det flottaste, men man får verkligen valuta för pengarna! Gratis internet i lobbyn. Stora, fräscha och rymliga rum. Det finns TV, Air Condition osv. T.o.m en liten balkong hade vi! En bra frukost ingår i priset (3-4 sorters bröd, yogurt, musli, färs frukt, ost, skinka, äggröra, juice, kaffe osv...) Jag bodde där senaste gången och var väldigt nöjd. 2 nätter stannade vi och det gick på 450kr/person. Fantastiskt pris, med tanke på allt vi fick.

Ska lägga mig nu, men undrar du mer så släng iväg ett PM!
Godnatt
Barcelona Denyo
2011-03-21 23:03
Mr andres-iniesta

hotel ramblas ligger centralt beläget och det tar ca 10 min med taxi eller 20 min med tåg till camp nou.
ger hotellet 7 av 10 :)
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2011-03-21 22:55
Hej mina kära Cules vänner.. Jag undrar i fall någon skulle kunna rekommendera mig några billiga och bra hotell i Barcelona? Jag hade nämligen tänkt att åka den 5 April och kolla på Barca vs Shakhtar : )
Barcelona Hetfield
2011-03-21 22:36
Haha alltså..försöker Patrik Sjögren slå personligt rekord i hur många skitartiklar han kan skita ut under en dag? "Messi åt middag med Milan Boss, diskuterade en övergång."

Jisses..jisses. Om det här är journalistik för Sveriges största tidning så är vi f*cked. Nej, jag kan väl inte klaga på Patrik, det är snarare aftonblaskan som vill att folk ska klicka på deras artiklar.
Suck, Expressen är lite seriösare, även om de har rötägg som Birro.
Barcelona Trippeln
2011-03-21 22:26
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Jag njuter så fort Messi får bollen ;)
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-21 22:13
Det Messi gör nu kommer vi varken begripa eller uppskatta förrän han har lagt skorna på hyllan. Det är sannerligen brutala siffror han visar upp varje säsong sett till målskörd, men även när det gäller att spela fram mål. Han komemr utan tvekan bli klubbens meste målskytt genom tiderna innan han lägger av om han fortsätter så här.
Barcelona Alvés
2011-03-21 22:02
Messi 17 assist just nu, Leo Messi has beaten Xavi Hernadez’s record of 16 assists set in the 2008/09 campaign (La liga only)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-21 21:51
Barcelona hotade ju att stämma alla dessa engelska skvallertidningar om dem fortsatte att hitta på massa skit, kan inte Barca hota med att stämma Aftonbladet också, kanske får tyst på dem. ;)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-21 21:45
el Maestro!

Tror inte någon har sagt att han hittar på saker heller men han vinklar artiklar på sättet så att alla casualsvenskar ska läsa och tänka "fan, den där schyssta killen Zlatan tvingades alltså bort från Barca för att lilla divan Messi ville spela på hans position". Även om han tar det från andra medier och vinklardet så vet nog Patrik Sjögren själv om att det inte är så men väljer ändå att skriva det så så att alla Zlatanrunkare ska ge hans artikel några extra klick.
Det här med korrekt och neutral journalistik är inget han sysslar med direkt. Tror att mer än hälften av alla här inne skulle kunna göra ett bättre jobb än den pajasen som råkar ha ett visitkort där det står journalist på.

Angående Alves så var ju problemet att han ville ha högre lön. Därför har klubben hjälp Alves hitta en bra sponsor som ska ge han mer pengar. Vad sponsorn heter kommer jag inte ihåg nu men det var något brasilianskt företag.
Eftersom han nu får mer pengar borde det nog lösa sig rätt snart.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-21 21:44
Addeh

Tycker också Milito såg hyfsat stabil ut senast. Mycket bättre än han var i januari. Men visst, saknaden av Puyol och inte minst Abidal är enorm. Vi kan aldrig uppnå en lika bra backlinje som med dessa herrar på plan, tillsammans med Pique och Alves. Den är episk... Fast vi ska vara väldigt glada att Milito stannade kvar, när allt blev som det blev.. :) Vi får se hur långt det bär och hoppas på att Puyol är tillbaka snart igen.

Men enligt mig är det tyngsta avbräcket Abidal. Det är så tragiskt hela historien. Killen var i sitt livs form - en av världens absolut bästa försvarare, sett till dagsform, under 2011. Han skulle strax skriva nytt kontrakt. Allt var perfekt, livet måste ha lekt för honom. Och så slog bomben ned...
Men återigen, hur mycket vi saknar honom på planen så äre värt varenda minut utan honom, bara han en dag är fullt frisk och lycklig igen.
Barcelona Frodo
2011-03-21 21:42
el Maestro!, A ganar por Abidal

Eh, det är precis vad Patrik Sjögren gör. Han hämtar inte bara artiklar från spansk media utan han förvrider sanningen 9 av 10 gånger. Och nej, man får inte skriva vad man vill bara för att det är fritt land. Man får inte ljuga, hitta på och felvinkla citat hur som helst. På samma sätt som de brittiska medierna inte får skriva ihop citat som Barcaspelarna inte har sagt.

Att medier ljuger om Barcelona är självklart något att bry sig om och egentligen ska man vara kritisk mot media överhuvudtaget. Medier påverkar människors tankar och åsikter så det är självklart att man ska vara källkritisk till det som skrivs.

Nu spelar det ingen större roll att Barcelona förlorar några korkade fans i Sverige på grund av medias agenda men det är helt klart ett farligt vapen. Tänk om media i Japan, där Barcelona har väldigt många fans, helt plötsligt skulle börja med en smutskastningskampanj mot Barcelona? Det skulle slå ganska hårt mot klubben och därför bör man uppmärksamma skithögar som Patrik Sjögren som bara kommer i vågor efter vågor med sitt nonsens om Barcelona.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-21 21:37
Diar Iniesta Shekha

Läste i Sport tidigare idag att Barca och Alves är nära en lösning och att båda vill försöka lösa det hela så fort som möjligt så att man slipper tänka på det nu när så många viktiga matcher väntar.
Stod att Barca och Alves agent ska diskutera nu under landslagsuppehållet och då försöka hitta en lösning.

Hittar dock inte artikeln så kan inte länka...
Barcelona haeger
2011-03-21 21:34
addeh

Jo jag vet, jag påpekade det också. Det skulle ändå förvåna mig lite om han inte är tillbaks innan Augusti.

Tur i oturen för Abidal om man kan kalla det så, är att levern växer ut igen. Även fast det tar tid.
Barcelona el Maestro!, A ganar por Abidal
2011-03-21 21:20
Patrik Sjögren får väl skriva vad han vill. Det är fritt land vi lever i. Inte mycket att bry sig om.
De uppgifter som han skriver om hämtar han från Marca. Det är Marca som har satt ihop en teori som inte stämmer överens med verkligheten. Messi vs Zlatan teorin. Så typiskt.

Patrik Sjögren hänvisar väl spanska medier, antar jag, jag har inte läst hans artikel. Han lever på sin journalistik. Han hittar inte på saker själv.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-21 21:20
Är det någon som vet något nytt om Alves angående hans "förlängning"?
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-21 21:09
haeger

Det är lite skillnad på ett vanligt jobb och att vara professionell fotbollsspelare. :P
Atlético addeh - iAnims Abidal!
2011-03-21 21:08
Hetfield

Nu fick inte Milito så värst mycket att göra mot Getafe senast men jag tycker ändå han gav ett ganska stabilt intryck. Hade hellre sett att argentinaren lämnade i vintras och att vi satsade på Fontás direkt men nu är Pep en snäll kille, i det här fallet lite för snäll.

Var länge sedan man väntade på en spelare att komma tillbaka från skada så här mycket. Puyol, vi behöver dig. Vi tar inte tre titlar med Milito.
Barcelona haeger
2011-03-21 21:05
Folk som har opererat bort en tumör kan vara tillbaks på jobbet två veckor senare.
Det är från person till person, plus att spela fotboll är lite jobbigare än att jobba på t.ex. Scania.

Man kan även känna sig sämre flera veckor efter operationen även fast man mådde bra den andra veckan.
Det är verkligen olika för alla.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-21 21:01
Tror inte man kan säga än hur länge Abirey är borta. Jag har läst allt från 4 veckor till mitten av augusti.
Barcelona älskabarcelona
2011-03-21 21:00
Hetfield .
Jag trodde att Abidal skulle vara tillbaka inom 4-6 veckor .
Barcelona Hetfield
2011-03-21 20:57
Seriöst, jag vill inte vara negativ men ser man till backlinjen så ligger vi..ja, jag vill inte säga ordet.

Abidal är borta för resten av säsongen (det kan vi nog räkna med), Pique har varit i en formsvacka men är på väg tillbaks, Puyol har varit skadad i flera månader men börjar komma igång och Milito..well, han borde ha lämnat oss redan under vinterfönstret.
Sen har man en yngling i Fontas och en defensiv mittfältare som kan spela som mittback, men det känns osäkert.

Fan Pep, du behöver inte hålla på med dina boyscout metoder, det är bra att Milito är en trevlig kille utanför planen men man kan inte fan ha en spelare där bara föratt han är trevlig. Jag fattar inte varför man inte gjorde sig av med Milito och köpte in en säker mittback under vinterfönstret som Chelsea gjorde med David Luiz.

Blääh. Oh, by the way så kan Patrik Sjögren gå och f*ck himself, den värsta formen av "journalism" som finns i sverige. Kopiera från andra källor och ändra om texter så att medelsvennson ska kunna onanera till Zlatan.
Barcelona Frodo
2011-03-21 20:51
Läste precis Aftonbladets artiklar som försöker smutskasta Barcelona. Patrik Sjögren gör allt i sin makt för att producera så mycket skit som möjligt. Det räcker tydligen inte med att man ska smutskasta Pep vid varje tillfälle som ges utan de ska komma med lögner om spelarna också. Nu är det alltså Messi som skickade iväg Ztatyn från klubben? Messi på väg till Milan? Förstår inte Sjögren hur jävla korkad han låter när han skriver en massa BS hela tiden. Det värsta är att idioterna nappar på sånt och vi vet alla att det finns gott om idioter i det här landet som tror på allt Aftonbladet skriver.
Barcelona Abbe.
2011-03-21 20:04
Xavi är avstängd.
PedroRodriguez
2011-03-21 20:04
REAL MADRID!

Abidal är struken. Puyol kommer förmodligen inte starta och Xavi är avstängd mot Villarreal. Annars ska samtliga andra vara tillgängliga.
Real Madrid REAL MADRID!
2011-03-21 19:56
PedroRodriguez
ah tack så mkt! har ni några fler skadade/avstängda mot ubåtarna?
PedroRodriguez
2011-03-21 19:55
REAL MADRID!

Kaptenens vänsterknä spökar fortfarande. Jo, han har varit borta en del, men ska snart vara tillbaka.
Barcelona Visca_Barca
2011-03-21 19:55
Vad har hänt med Puyol nu ? när ska han komma tillbaka ?
nån som vet hur länge han har vart borta?

Real Madrid REAL MADRID!
2011-03-21 19:52
vad är det för skada puyol har egentligen? han har väll varit borta rätt länge nu?
Barcelona påfågeln
2011-03-21 19:37
Busquets som mittback mot Villarreal blir det nog, men Puyol skulle behöva vara tillbaka mot Real för i de matcherna är Puyol alltid helt outstanding iallafall de senaste åren.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-21 19:34
Milito mot Villarreal? det finns inte med i kartan. Han kommer ju aldrig klara Rossi och Nilmar. Fontas är för oerfaren och kan inte starta i en sån viktig match.

Det är som jag skrev i mitt förra inlägg att Sergio och Mascherano kommer få starta. Pep vet om att Milito inte håller längre.
Annons: