/spanien/barcelona/forum/12595.aspx/spanien/barcelona/forum/12595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-22 21:13
Trippeln

Är det klart att det blir så?
Snart kommer Keite och säger att han ska ha lika mycket som Messi, givetvis kan inte Sandro neka han för alla vet ju att Keite är Peps allt-i-allo som ska bytas in oavsett match och situation.

Fast Keite har väl å andra sidan förnyat nyligen ;)
Barcelonistas
2011-03-22 21:09
Jaaaaaa fyfan va gött, äntligen har Dani förlängt sitt kontrakt! tråkigt dock att ledningen är så jävla sega med precis allt. Detta borde ha varit klart för längesen...

Andreas

Snälla du gnäller på exakt allt..
Barcelona Trippeln
2011-03-22 21:07
Besviken att Alves får lika mycket som Xavi och Iniesta, det handlar så mycket mer än pengar.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-22 21:07
Tycker inte det är så konstigt om man tycker att Alves borde ha samma lön som Iniesta. Iniesta är oersättlig för Barca, men jag kan inte tänka mig en annan ytterback som spelar klarar sitt defensiva jobb lika galant som Alves samtidigt som brassen är en fjärde anfallare för Barcelona. Vem skulle kunna ersätta honom?

Som Figeta skriver - en högerback som ligger tvåa i assistligan? Helt sjukt!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-22 20:58
Gott att Alves har förlängt! Även om jag också irriterat mig lite på hans girighet måste vi inse fakta: Vi kan inte hitta en bättre högerback för Barca.

Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-22 20:36
Addeh

Du misstolkar mig nu, om man endast ska gå efter spelarens personlighet borde väl Don Andres ligga på en högre lön? annars borde Iker tjäna mer än Cristiano. Jag tycker att spelare ska värderas efter det dom presterar på planen, och inget annat. Personligheten må vara en viktigt aspekt, men å anda sidan har ju Alves inte på något sätt kritiserat klubben för dess sätt att förhandla. Han vill bara få sitt erkännande, Alves prestationer talar för sig självt.

Alves är vital för vår offensiv,lägg därtill att han ligger tvåa i assist ligan som ett plus i kanten..

Grande Dani!
Barcelona Casern
2011-03-22 20:16
har dom lagt salt på atleticos gräsmatta ellerr?!?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-22 20:14
Har aldrig förstått mig på supportrar som leker klubbens ekonomchef. Ni ville ha världens bästa ytterback kvar i laget och ni fick det, även om han får lika mycket betalt som Messi så ska man väl ändå skita i det då laget är så mycket bättre med Dani än utan.

Hade ni tyckt att Maicon eller Lahm varit bättre alternativ? Sälja Alves för 200 miljoner med 1 år kvar av kontraktet och köpa en spelare som kostar mer och kräver ändå väldigt hög lön. För min del är det endast dessa 2 spelare som kan jämföra sig någorlunda med Alves.

Jag är överlycklig över nyheten och skiter fullständigt i hur mycket betalt han får. Det är inte så att resten av pengarna hade gått rakt i min ficka. Tycker Rosell att han är värd någon summa så är han det. Själv litar jag på Rosell endast när det gäller ekonomin och inget annat.
Barcelona Hetfield
2011-03-22 20:13
Äh, det är skönt att det blev klart nu. Nu kan vi fokusera på de kommande tuffa matcherna.
Atlético addeh
2011-03-22 20:11
LOTG - Cruijff #9

Om det vore enda sättet att få Alves att stanna skulle jag gett honom samma lön som Xavi och Iniesta, inte annars.
2011-03-22 20:11
addeh

Nej, jag tänkte bara på "Figetas" text här nere.
Aja, alla har vi olika åsikter men jag anser inte att Alves ska ligga på samma lön som Xavi och Iniesta.
LOTG - Cruijff #9
2011-03-22 20:09
Skulle ni betala Dani Alves samma lön som Xavi och Iniesta om det innebar ytterliggare en trippel? För jag tror det är så Sandro & co resonerar.

Personligen tror jag inte Alves vill ha mer betalt för att han är ett ego, utan för att han spelar två positioner och jobbar dubbelt så mycket som andra ytterbackar runt om i världen. Då är det förtjänt.
Atlético addeh
2011-03-22 20:07
Andreas - V.V

Vart hittar du det? Har letat men hittar inga uppgifter om hur stor löneförhöjning Alves kommer få men det lär väl komma fram med tiden. Tycker inte han borde ligga i samma lönefack som Xavi och Iniesta men om det är dealen gråter jag inte blod för det.
2011-03-22 19:59
Alves, ska han ha samma lön som Xavi och Iniesta?
Haha, årets skämt.
Atlético addeh
2011-03-22 19:55
Figeta

Man talar inte så om Iniesta, tror du han sitter på den lönen enbart för att han är egen produkt? Don Andrés är ta mig fan en av de mest fantastiska och unika spelarna som någonsin rört sig på en fotbollsplan.

Dani Alves må vara som en tolfte spelare för oss, men jag tycker inte han skall ligga i samma lönefack som Xavi och Iniesta. Strax under är okej. Klubben har en lönepolicy som är till för att följas, om man skulle bryta denna, vad tror du det skulle sända för signaler till övriga spelare?
PedroRodriguez
2011-03-22 19:48
Äntligen! Hästlungorna förlänger äntligen!

Grande Alves.
Atlético addeh
2011-03-22 19:41
elbraco

Jag skulle inte tacka nej till Neymar. Även om han är ung och behöver speltid för att utvecklas besitter han en enorm potential och får han bara ut en del av den skulle han få hyfsat mycket speltid nästa säsong. Saknar en brasse i anfallet, så enkelt är det.

Härliga nyheter angående Alves. Var nog de bästa som kunde hända these days. :-)
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-22 19:31
Många säger att Alves är pengarkåt. Det tycker inte jag för han förtjänar ju att ha lika hög lön som Iniesta. Bara för att Iniesta är egenrprodukt så ska han inte ha mer. Busquets får 6 milj euro har jag för mig. Är han då pengakåt? Skulle alla löner i klubben vara lägre så skulle Alves nog inte kräva så mycket. Men om han märker att spelare som bidrar minst lika mycket som honom ska få mer så varför ska han då inte klaga.
Barcelona Barca4eva
2011-03-22 19:16
Lovely news! Visca Alves!
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-03-22 19:15
Jaa veckans skönaste fotbollsnyhet :)
Barcelona Gabriel
2011-03-22 19:12
Fan vilka underbara nyheter. Visca Dani Alves!

Världens bästa högerback!
Barcelona Trippeln
2011-03-22 19:01

Vadå troll? Han skrev fel, han menade ytterback!
2011-03-22 18:58
FC BARCELONA

troll?

Fan vad skönt med Alves!

"Barcelona have positive scouting reports on Santos attacker Neymar (19). Guardiola now has to decide if the club should try to sign him [md]"
Nja.......
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-03-22 18:55
Härligt att världens bästa mittback har förlängt 4 år till för oss!! :))
Barcelona Abbe.
2011-03-22 18:50
Då är det officiellt. Skönt att det är klart nu. Jag hade en känsla över att det skulle lösa sig förr eller senare, men det är klart man blev lite orolig när det hela tiden drog ut på tiden.

Det har varit känt från bägge parter att man verkligen ville nå en överenskommelse och nu har man alltså gjort det. Ack så härligt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-03-22 18:48
Ah, underbart!

Bra jobbat Rosell, bra val Alves!
Barcelona Alvés
2011-03-22 18:47
fantastiska nyheter
Real Madrid I ♥ Real Madrid
Grattis på förlängningen av er suveräna ytterback.
Alves har förlängt ;)

Officiella hemsidan är källan..

Edit: Oj, väldigt sen på den bollen.

Nogo och Hetfield //

Tack, så var det :)
Barcelona Trippeln
Skönt med Alves!
Annons: