/spanien/barcelona/forum/12593.aspx/spanien/barcelona/forum/12593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-03-22 20:07
Andreas - V.V

Vart hittar du det? Har letat men hittar inga uppgifter om hur stor löneförhöjning Alves kommer få men det lär väl komma fram med tiden. Tycker inte han borde ligga i samma lönefack som Xavi och Iniesta men om det är dealen gråter jag inte blod för det.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-22 19:59
Alves, ska han ha samma lön som Xavi och Iniesta?
Haha, årets skämt.
Atlético addeh
2011-03-22 19:55
Figeta

Man talar inte så om Iniesta, tror du han sitter på den lönen enbart för att han är egen produkt? Don Andrés är ta mig fan en av de mest fantastiska och unika spelarna som någonsin rört sig på en fotbollsplan.

Dani Alves må vara som en tolfte spelare för oss, men jag tycker inte han skall ligga i samma lönefack som Xavi och Iniesta. Strax under är okej. Klubben har en lönepolicy som är till för att följas, om man skulle bryta denna, vad tror du det skulle sända för signaler till övriga spelare?
PedroRodriguez
2011-03-22 19:48
Äntligen! Hästlungorna förlänger äntligen!

Grande Alves.
Atlético addeh
2011-03-22 19:41
elbraco

Jag skulle inte tacka nej till Neymar. Även om han är ung och behöver speltid för att utvecklas besitter han en enorm potential och får han bara ut en del av den skulle han få hyfsat mycket speltid nästa säsong. Saknar en brasse i anfallet, så enkelt är det.

Härliga nyheter angående Alves. Var nog de bästa som kunde hända these days. :-)
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-22 19:31
Många säger att Alves är pengarkåt. Det tycker inte jag för han förtjänar ju att ha lika hög lön som Iniesta. Bara för att Iniesta är egenrprodukt så ska han inte ha mer. Busquets får 6 milj euro har jag för mig. Är han då pengakåt? Skulle alla löner i klubben vara lägre så skulle Alves nog inte kräva så mycket. Men om han märker att spelare som bidrar minst lika mycket som honom ska få mer så varför ska han då inte klaga.
Barcelona Barca4eva
2011-03-22 19:16
Lovely news! Visca Alves!
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-03-22 19:15
Jaa veckans skönaste fotbollsnyhet :)
Barcelona Gabriel
2011-03-22 19:12
Fan vilka underbara nyheter. Visca Dani Alves!

Världens bästa högerback!
Barcelona Trippeln
2011-03-22 19:01
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!

Vadå troll? Han skrev fel, han menade ytterback!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-22 18:58
FC BARCELONA

troll?

Fan vad skönt med Alves!

"Barcelona have positive scouting reports on Santos attacker Neymar (19). Guardiola now has to decide if the club should try to sign him [md]"
Nja.......
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-03-22 18:55
Härligt att världens bästa mittback har förlängt 4 år till för oss!! :))
Barcelona Abbe.
2011-03-22 18:50
Då är det officiellt. Skönt att det är klart nu. Jag hade en känsla över att det skulle lösa sig förr eller senare, men det är klart man blev lite orolig när det hela tiden drog ut på tiden.

Det har varit känt från bägge parter att man verkligen ville nå en överenskommelse och nu har man alltså gjort det. Ack så härligt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-03-22 18:48
Ah, underbart!

Bra jobbat Rosell, bra val Alves!
Barcelona Alvés
2011-03-22 18:47
fantastiska nyheter
Real Madrid I ♥ Real Madrid
Grattis på förlängningen av er suveräna ytterback.
Alves har förlängt ;)

Officiella hemsidan är källan..

Edit: Oj, väldigt sen på den bollen.

Nogo och Hetfield //

Tack, så var det :)
Barcelona Trippeln
Skönt med Alves!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-22 18:44
Härliga nyheter!! Jag var lite osäker på om det stämmde först, man vet ju aldrig med Sport men nu är det ju officiellt!! :D
Barcelona Mrfaariis
2011-03-22 18:42
Det står på Barcelonas hemsida att man har förlängt med Dani alves ! :D
Barcelona NoGo™
2011-03-22 18:41
Blaugrana91

Det har du rätt i, underbara nyheter!!

Edit: Står på El Mundo också!!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-22 18:39
Om man går in på Sport nu och kollar högst upp på sidan står det:

Last Minute: Alves renewed until 2015
Barcelona NoGo™
2011-03-22 18:38
Andreas - V.V [Barney S]

Joseba Etxeberria hette han :)
Barcelona Hetfield
2011-03-22 18:38
Etxeberria. Kungen i Baskien.
2011-03-22 18:36
Vad hette han i Bilbao som spelade utan lön eller nja, han skänkte lönen till välgörenhet? (står still i huvudet just nu) ..

Mera sånt, true legend.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-22 18:20
Essienesque

Jag vet inte hur Alves tänker men jag tror de flesta i Barcelonas trupp, mycket på grund av att många är katalaner och har ett blårött hjärta, väljer lojaliteten för Barca mer än oljepengar från Manchester City. Messi hade väl antagligen kunnat gå vart han vill och tjänat hur mycket han vill och jag tror till och med Man C gav honom ett etbjudande någon gång att han själv fick bestämma lönen, men han älskar Barca så mycket att han inte skulle tänka sig gå någon annanstans.

Fotbollsvärlden har blvit riktigt pengakåt men det finns fortfarande många spelare som tänker med hjärtat istället för plånboken, vi får se hur Alves gör.
Barcelona Hetfield
2011-03-22 18:12
Rosell försöker bara förhindra dominoeffekten i laget, om man gör allt Alves säger så är det bara en tidsfråga innan nästa person kommer med krav.

Ja visst, Alves är otroligt viktig för oss, men ibland måste man stå för vissa principer. Jag håller fast vid att om han ska störa laget genom att tjura och kräva saker så är det bara att skicka iväg honom, svårare än så är det faktiskt inte. Vi får väl se hur det blir, jag tror nog att han stannar kvar.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-22 18:10
Sedan måste vi komma ihåg att lönen för spelarna är tacksamheten från klubbens sida. När Zlatan kom höjdes Messis kontrakt med flera miljoner. De vill försäkra sig om att Messi var nöjd och att han skulle känna sig som nummer ett. Hur tror ni det hade sett ut om Messi hade tjänat mindre än Zlatan?

Jag förstår Alves och han försöker inte göra sig omöjlig. Men han måste vara kvar. Ge honom det han kräver.
Barcelona Essienesque
2011-03-22 18:07
Haha, ni är roliga. Ja, lojalitet skulle jag göra mycket för men inte fan hade jag gett upp 4.5 miljoner euro per år för..... Ja, varför? Lojalitet fungerar inte om det inte är ömsesidigt, förväntar man sig att Alves ska ta mindre pengar, får man väl se till att det inte är hälften av vad någon annan bjuder.

I detta sammanhang är det Barcelona som är rika, oberoende av hur rik Alves är. Och vill man behålla världens bästa högerback får man se till att betala honom efter hans marknadsvärde. Roligt hur ni tror att resten av Barcas trupp hade spelat i Barca om de inte fått igenom sina lönekrav..(Valdés soppan, någon??)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-22 18:06
Nu är det omöjligt att värva honom, men när vi hade chansen borde vi ha slagit till. Den perfekta ersättaren till Carles Puyol. Han har håret och allt!

Sen att han är teknisk och vågar gå framåt hade passat in perfekt hos oss.

Om Alves så bör vi ge honom det han vill ha. Tycker personligen att han är den bästa värvningen efter Ronaldinho de senaste decenniet. Vem kan göra det Alves gör i fotbollsvärlden? Spela alla matcher per säsong och springa upp och ner för kanterna i 90 minuter, passa in i kortpassningsspelet och längre crossbollar (även fall 1 av 10 går in)? Det finns ingen.

När han missade finalen 09 kändes det som att vi saknade ett organ, men Puyol vikarierade mer än väl. Han kan inte göra det mer.
Annons: