/spanien/barcelona/forum/12592.aspx/spanien/barcelona/forum/12592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-05-16 23:55
Messidinho_10

Messi är mer än bara en striker. Han värderas inte högt bara för sina mål. Han är ett unikum som knappast blir slagen av någon.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-16 23:53
Ärligt talat vi behöver inte värva någon annan förutom Fabregas. Tröja #4 väntar på honom till nästa säsong.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-16 23:46
Japp Messi laddar på inför CL-Finalen, tror det kan bli målfyrverkeri från hans sida!

Frodo

Messi skulle aldirg acceptera att bli slagen av någon, och speciellt inte av Cristina.
Barcelona Frodo
2011-05-16 23:45
Messidinho_10

Varför är det så viktigt för dig att Messi ska göra fler mål? Bara vi vinner CL-finalen så tror jag att Messi blir nöjd och det borde vi fans också vara.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-16 23:44
Diar Iniesta

Forlan är en av världens bästa forwards. I VM var han kung, ja tom bättre än Villa. Jag är övertygad om att han håller samma klass idag, det är bara det att han hamnat fel med Sanchez Florez...kommer han hit är jag fullständigt övertygad om att han skulle leverera. Om vi vill ha en ny "Henke" finns det ingen bättre spelare än Forlan att tillgå på marknaden. Det är en världsspelare.

"Sen är frågan om vi inte behöver en mittfältare, jag menar ingen stjärna nu utan en som kan rotera med andra och en som är tillräckligt bra för att sitta på bänken i Barca"

Vidal från Leverkusen?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-16 23:43
Cristiano har en match kvar att spela, Messi har 2.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-16 23:41
Messi måste öka nu på med några struttar, om han ska lyckas hålla cristina bakom sig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-16 23:39
Barclasico

Messi 52 mål
Cristiano 51 mål
Barcelona Rambla~
2011-05-16 23:36
Lucho har förnekat all kontakt med Atlético. Jag tror inte det liggre så mycket sanning i ryktena att han skulle vara klar.
Barcelona Barclasico
2011-05-16 23:35
hur många mål har Messi och ronaldo gjort denna säsong?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-16 23:34
Forlan är den som vi har mest nytta av de offensiva spelarna som ryktas vara på väg hit. Forlan lär inte kosta så mycket nu, han är 30 och skulle kunna vara en bra reserv. Han är inte så mycket sämre än Villa och han duger ju fortfarande.

Sen är frågan om vi inte behöver en mittfältare, jag menar ingen stjärna nu utan en som kan rotera med andra och en som är tillräckligt bra för att sitta på bänken i Barca. En som Gudjohnsen typ.
Atlético addeh
2011-05-16 23:31
Frodo

Och trots att Atlético var det lag som satte stopp för mitt kära Barcelona när jag första gången såg dem live och vann med 3-1 på Camp Nou gillar jag klubben, i alla fall ibland. Den stora anledningen stavas Diego Forlán då han alltid varit en av mina favoritspelare, och på senare har Kun vuxit och blivit en annan favorit i det laget. Dessutom spelar man i sina bästa stunder en fröjdig och anfallsglad fotboll vilket jag föredrar.

Med Lucho och några skarpa värvningar tror jag helt klart Atlético skulle bli farligare än på mycket länge. Man ger ju som du säger knappast bort sex pinnar till Real heller.

Tänk att se Luis Enrique på Atléticos tränarbänk och de rödvitrandiga segrar på första gången på, ja vad är det, 11-12 år? Hur episkt vore inte det?

Hellre Luis Enrique i Atléti än Sevilla. Det har väl förresten inte ens ryktats om Lucho och andalusklubben?? Valencia däremot har jag läst en del om. Om inte Atlético känns Valencia som en intressant utmaning för honom, då får han hoppa in i hetluften direkt med CL.
2011-05-16 23:30
Diar Iniesta Shekha

haha, skulle precis länka till samma artikel. Grymt!

Två smarta sommarvärvningar vore enligt mig: Forlan och Botia. Tilsammans skulle de kosta lite drygt 10milj euro.
Vips har man förstärkt de två viktigaste lagdelarna och har fortfarande massa pengar över till ytterliga nyförvärv - om man anser att det skulle behövas. Cesc och Pastore skulle fortfarande vara möjliga, om Rosell/Pep nu vill gå för någon av dem...
2011-05-16 23:23
1.70-ligan - Anims Abidal!
Än så länge är han inte förlorad. Rosell kan fortfarande värva honom om Pep skulle vilja det.
Barcelona Frodo
2011-05-16 23:23
addeh

Atléticos problem sitter högre upp. Deras ledning är ju katastrofal så jag hoppas att Lucho inte hoppar på det tåget. Sevilla som det också ryktats om är enligt mig ett bättre val för hans karriär. Det enda positiva med Lucho i Atlético (som är en klubb jag ogillar) är att de knappast kommer att ge 6 poäng gratis till Real vilket de gör varje säsong.
2011-05-16 23:19
Figeta

Sanchez eller Pastore - någon av dessa herrar hoppas jag mest på i sommar :) Till ett rimligt pris

Håller dock med om att det är jäkligt synd att Forlan ser ut att vara förlorad. Det hade varit en jäkligt smart värvning eftersom han håller ett par år till och sedan när han lämnar är Bojan/Deulofeu m.fl förhoppningsvis redo att ta över. Snacka om att det hade varit skönt att ha en sådan klasspelare att slänga in. Och vilken rutin sen.. En ny Henke!
Dessutom hade Forlan öppnat upp för att kunna förstärka på fler positioner, med tanke på hans hans låga prislapp.

Nåja! Vi får se vad som händer
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-16 23:15
Om Lucho nu blir klar för Atletico så blir det en mycket underhållande match mellan Pep och Lucho.

Underbar match på förhand.
2011-05-16 23:11
Om vi nu värvar Neymar så undrar jag vad som kommer hända med Bojan då.. Han lämnar säkert då för att det finns ingen chans att både bojan och Neymar stannar. Neymar är 19 och bojan är 20. Båda är för framtiden och vi kan ju bara ha en i nummer 9 rollen. Man kan inte peta Pedro och Messi , aldrig. Det här Neymars dilemma.

Sanchez- Om Udinise vill ha mer än 25 milj euro för honom så tycker jag att vi ska skita i honom. Sen är ju frågan hur anfallet skulle se ut om han kom.. Skulle han gå in i startelvan eller skulle han sitta på bänken? Vem skulle han kunna peta då? Han kan nog glömma Pedro och Messi. Villa är det enda alternativet men då måste Messi spela centralt. Det verkar som det kommer bli överflödig med Sanchez.

Rossi- Han ska verkligen inte komma hit. Jag har inget emot honom men jag tycker inte att han är tillräckligt bra för att spela i Barca. Han kostar för mycket och vi har INGEN nytta av honom .
Barcelona Hetfield
2011-05-16 23:01
Men skit i Qatar, hämta hit Kanoute! Perfekt supersub.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-05-16 22:59
Figeta

Kanouté verkar lämna för någon klubb i Qatar.
Atlético addeh
2011-05-16 22:58
Lite beroende på vilka som lämnar Atlético och hur mycket pengar man cashar in, men lyckas man knyta åt sig både Osvaldo & Piatti kommer Luis Enrique, om det nu blir han som tar över efter Quique Sánchez Flores, ha drömmaterial att jobba med - i alla fall offensivt sett.

Barcelona Figeta
2011-05-16 22:57
1.70-ligan - Anims Abidal!

Nej, jag som hoppades på honom.

Får man fråga vem du hoppas på som mest? Själv hoppas jag fortfarande på en äldre anfallare som inte har många år kvar i toppen. Forlan var den perfekta men varför inte Kanoute?
2011-05-16 22:53
Forlan verkar vara klar för Besiktas. Lite synd! Men samtidigt öppnar det ju för att barca knyter till sig någon av de jag hoppas allra mest på :)
Barcelona Barca4eva
2011-05-16 22:23
Blaugrana91

Det är nästan en synd att läsa om fotboll i Aftonbladet, varför ens läsa kommentarerna då? ;p
Barcelona Blaugrana91
2011-05-16 22:10
Haha läste en artikel om Barca på Aftonbladet och då hittade jag en så otroligt pinsam kommentar...Haha den är så patetisk så man skrattar åt den.
Läs!

"Det skall bli väldigt intressant att se hur Platini ställer upp laget i finalen. Dock är Sir Alex en bättre taktiker än Platini så det borde inte vara något problem på det planet. Det mest primära kommer att bli att stoppa Barcelonas bästa anfallsvapen - mannen med visselpipan. Får vi bukt med honom så vinner vi matchen."

Haha, vissa människor är helt idiotiska.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-16 22:05
Puyol börjar få den där Nesta kroppen som klarar av att spela i en halv säsong och sen viker ner sig. Jag hoppas att han vilar varenda jävla muskel på sin kropp under sommaren och kommer tillbaka i gott skick till försäsongen. Han behöver vila. Även fast han är skadad och inte deltar i matcherna så sliter han i gymmet och under träningarna, sann capitano.

Håller med, den dagen Xavi och Puyol lägger skorna på hyllan kommer vara en mörk dag i Barcelonas historia. Kommer nog inte kunna sova den kvällen, dagen efteråt osv.
Barcelona B-Guden
2011-05-16 21:59
addeh

Klart han ska, man behöver lite saker att ha roligt på inte många som bjuder på sig själv
Barcelona comprende
2011-05-16 21:55
: Pep - El Míster

Guldskon går till den spelare som har gjort flest ligamål, utav alla Europasligor därav Ronaldo vinner den !
Barcelona Pep - El Míster
2011-05-16 21:51
Enligt Johanna Frändén i kvällens fotbollskväll så kommer Ronaldo vinna guldskon. Hur skall det gå till? Guldskon är väl för den bäste målskytten i Europa och det är ju Messi. Hon kanske syftar på pichichin i spanien?
Atlético addeh
2011-05-16 21:32
el Flaco

Ja precis. Även om det är kul att spekulera i framtiden känns det än mer sorgligt att behöva bemöta den dagen då Puyol & Xavi lägger skorna på hyllan. Det känns som att Xavi håller för att spela fram till VM 2014, Puyis kropp börjar däremot redan nu börja ge vika och frågan är hur länge till han orkar.
Annons: