/spanien/barcelona/forum/12589.aspx/spanien/barcelona/forum/12589.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2011-03-26 13:57
Barcamannen

Seedorf också...
Barcelona Barca4eva
2011-03-26 13:56
Barcamannen

Fantastisk video du länkade..man känner verkligen när man tittar på den.
Barcelona Barcamannen
2011-03-26 13:54
el Maestro!, A ganar por Abidal
Vem är det som har flest vunna CL titlar i världen?
an det vara Eto? Han har ju 3!
Barcelona Frodo
2011-03-26 13:47
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Japp. Snyggt av Villa och det var bara en tidsfråga innan han skulle slå rekordet. Han lär väl sluta runt 60 eller nåt sånt.

Roligast var ju att läsa att Xavi bara är en sidledsspelare. Kan man vinna så mycket genom att bara spela i sidled borde väl alla göra det? Eller Xavi kanske inte ens är bra utan det är fusktaktiken som gör att han ser bra ut.
Barcelona Barcamannen
2011-03-26 13:45
FC Barcelona - The Style We Believe!
Barcelona Trippeln
2011-03-26 13:44
Fan va skönt det kommer bli att slå Real ur 3 tävlingar om drygt 3 veckor och framåt!
2011-03-26 13:36
Frodo

Såg det med...många deppade ihop för att "Villa inte förtjänade att så Rauls rekord". Pinsamt skrivet, det bevisar bara att de hatar Barca mer än de gillar Real. Samtidigt är det rätt komiskt...förstärker bara mina fördomar om maränger.

edit: Såg Villas första mål nyss, det var rätt snyggt faktiskt. Lite Messi-vika-in-mot-mitten över det hela.
Barcelona Frodo
2011-03-26 13:15
Jag missade Spaniens match igår men de vände och vann efter att Alonso utgick? Det förvånar mig inte och skönt att Del Bosque återigen visar att Busquets är nr 1. Casillas fick ett skott på sig och släppte in ett mål.

Man får gratulera el guaje för att ha gjort flest mål i landslagets historia och Xavi för 100 landskamper.

Förövrigt är det roligt att läsa i puertan. En stor majoritet verkar hata Spanien trots att de har flera av sina egna spelare i truppen och startelvan. Komedi.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-26 11:54
Och på tal om strejken ska det bestämmas på onsdag nästa vecka ifall den blir av eller ej. På tisdag ska LFP och de sex klubbarna som inte vill delta i strejken framföra sina argument till en domstol i Madrid och dagen efter ska domaren fatta sitt beslut.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-26 11:50
Dåliga nyheter. SPORT skriver idag att trots Puyol gör framsteg i sin rehabilitering är det oerhört tveksamt ifall han kan vara speltillgänglig mot Villarreal, om nu strejken inte blir av. Anledningen är att de besvären Puyi har haft med knäet är ett väldigt känsligt skada och man vill därför inte riskera något. Prioriteringen nu är att träna med resten av laget den 30 mars när de övriga landslagsspelarna återvänder till Barcelona. Tiden för utvisa när kaptenen kan göra comeback, men som det ser ut just nu är mötet mot Almería det mest logiska alternativet.

Maxwell å andra sidan sägs kunna spela mot Villarreal, medan Pedro fortfarande är tveksam till spel.
Barcelona el Maestro!, A ganar por Abidal
2011-03-26 11:13
Tråkigt att det inte är Ligamatcher i denna helg.
Man sitter hemma och saknar idag den där känslan man brukar ha när man har matcher att se framemot. Abstinensen gör det svårare.
Tur att det är annat fotboll att se på ikväll.

Förresten, hur tror ni att det kommer att gå i Champions League i fortsättningen? Vilket lag vinner bucklan?

Själv tror jag på att Barça går vidare till seminfinal. Real Madrid gör likaså. Det lag som går vidare till final, Barça eller Real Madrid vinner bucklan. Det är min tipps. Jag hoppas bara att det är Barça som spelar finalen mot Inter.

Tänk vad det skulle betyda för Samuel Eto’o. I tredje säsongen i rad skulle han spela i final. I två av dessa vann han trippel. Han skulle ha chansen att ta sitt tredje i rad. Det vore mäktigt för kamarunien, så bortjagad från Barça som han blev. Kanske skulle det bli till och med en revansch för de som inte trodde på honom.

Njut av länken.

Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-03-26 11:12
Canaletes

Vackert slut då han skriver ner fem saker på handen han ritat ned och han prioriterar att få se Abidal snarast. Som sagt, vackert.
Canaletes
2011-03-26 10:48
Intervju direkt efter matchen med Xavi och VIlla. Vilken härligt feelling dem har! :D

Sen sa Villa på slutet att han ägnade målet till Reina. Dem är typ bästisar i landskaget verkar det som.

http://images.teamtalk.com/08/06/800x600/David-Villa-Jose-Reina-kiss-Euro-2008-trophy_990502.jpg
2011-03-26 10:44
tre av fyra gula kort och åtta av arton tacklingar gjordes på Afellay igår. Tur att han inte blev skadad...
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-26 09:53
Xavi har nu spelat 100 matcher för landslaget och Villa är spaniens bästa målskytt genom tiderna. Grande Xavi y Villa!!

Kul för Afellay att han nätade. Hoppas vi satsar på honom och istället för att värva in en central mittfältare så kan vi låna ut Bojan och värva in någon äldre anfallare som fortfarande kan göra mål. Kanoute?

Varför jag vill ha en äldre anfallare och inte någon Neymar,Rossi osv.. är att jag tror Bojan kan bli riktigt grym om han får speltid med en säsong utlånad kan han komma tillbaks och bli en startspelare beroende på hur de går. Deoulofeu är också ung som vi måste satsa på och värvar vi Neymar så kommer han stoppa Gerards utveckling.

Har tidigare sagt att jag vill ha Cesc men detta är bara OM Rosell bestämt sig för en stor värvning. Annars tycker jag vi gör som jag skrev där uppe och sen någon försvarsvärvning.
Canaletes
2011-03-26 06:49
Intervju. Sara Carbonero och Pique.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-26 01:01
Någon som vet något nytt om Pedros och Puyols "comeback"?
Valencia Bat
2011-03-26 00:53
David Villa världens bästa forward... fan vad man saknar honom i Valenciatröjan :(
Barcelona Barca4eva
2011-03-26 00:41
Missade matcher men härligt med spansk seger! Ännu bättre när Xavi och Villa får fira lite extra.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-26 00:15
Godnatt alla.

Kul ibland med stream, eftersom man är mer aktiv i forumet då.
Annat är det när man sitter i vardagsrummet framför plattan.
Det finns nästan alltid stream med HD-kvalité som rullar på perfekt.
Nästan så att man vill dra ifrån canal plus och spara de pengarna.
Men barnen säger blankt nej och det är de som bestämmer här. P
Barcelona Barcadinho.
2011-03-26 00:13
Det som händer med Torres är ett mysterium. Abramovich får säkert svettiga obegripliga drömmar. Hans skador har satt sina spår. Men ibland tänker jag på t ex Arjen Robben som också fick sina ben sönder i PL. Men han blixtrar till då och då. Torres lyckas inte med nånting. Och han är bara 27 år.
Jag hoppas nästan att kurvan vänder för honom, tycker synd om den här fenomenala strikern som har hamnat i botten av ett svart hål.
Spanien HG16
2011-03-26 00:12
Decinho
Jag säger att Wilshere KAN ha "iniestas känsliga fötter och spelsinne" 2012 :)
Barcelona Blaugrana91
2011-03-26 00:10
Lite statiskt från matchen:

Barcelona- Tjeckien
Skott: 20- 1
På mål: 11- 1
Utanför: 9- 0

Bollinnehav: 72% -28%
Barcelona Decinho
2011-03-26 00:10
HG16,

Jämför du Wilshere med Iniesta?
Då kan jag meddela att du är ganska fel ute grabben...
Spanien HG16
2011-03-26 00:06
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"//
Wilshere? 2012? :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-03-26 00:04
Barcadino
Tack!
Barcelona Blaugrana91
2011-03-26 00:01
Bra match, starkt som sagt av Spanien att vända matchen, dessutom hoppas jag denna match bevisade för Del Bosque att han INTE ska spela med Xabi Alonso och Busquets samtidigt...Dessutom var Torres under all kritik, vad tusan har hänt med killen egentligen? Som sagt det är tragiskt att se...

I fortsättningen tycker jag att Spanien ska spela så här:
Xavi-Busquets-Iniesta
Villa-Llorente-Pedro

Kul att Villa fick göra 2 mål, nu lär det säkert släppa lite i Barca också, dessutom tycker jag Villa var riktigt bra sett över hela matchen.Likaså både Iniesta och Xavi var lika magiska som vanligt!
Barcelona Barcadinho.
2011-03-25 23:57
Ride_The_Big_One(6)

Imorgon på kanal 10.
Barcelona Alvés
Den spelas imorgon kl 00.00 och sänds på TV10, USA-Argentina
Barcelona DM1982
Alvés

Ha ha...matchen är imorgon...godnatt. : )
Annons: