/spanien/barcelona/forum/12586.aspx/spanien/barcelona/forum/12586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ladinho
2011-03-24 20:04
-
Andreas-
2011-03-24 20:00
Ronaldinho var en fantastisk spelare men jag håller Messi som vassare, alla dar i veckan.

Edit: När vi ändå är inne på fantastiska spelare i Barcelona senaste åren. Rivaldo måste nämnas. Jag vet inte hur många av er som följde Barcelona när Rivaldo spelade i klubben, men han var liksom Dinho helt magisk. Vem minns inte matchen på Santiago som slutar 2-2 men borde slutat 3-2 till Barca (Rivaldo gjorde båda men fick sitt hatrick felaktigt bortdömt för offside)?

Matchen mot Valencia är också helt sanslös. Synd att vi inte fick vinna CL med Rivaldo, men försvarsspelet var under all kritik då..
Barcelona barca!!231
2011-03-24 19:53
Javi Espinoza har redan debuterat den här säsongen med Barca b, där han också lyckades göra mål.
Andreas-
2011-03-24 19:50
Javi Espinoza kommer bli något extra :)

Edit: Håller med dig Ladinho, nej tack till Cecc. Herregud, den typen av fotollsspelare som Cesc är finns det överflöd av i La Masia, som dessutom inte kostar några 400-500 miljoner..
Barcelona Ladinho
2011-03-24 19:49
Jag såg Espinosas klipp och idag pratade ni om att vi ska värva Cesc för 500mil.kr. Vi har Thiago, Sergi Roberto, Rafa, den här Espinosa och många andra som kan bli hur bra som helst... En av de kan säkert bli bättre än Cesc. Det måste ni hålla med om. Xavi, Iniesta och Messi är bra exempel på det. Så jag säger nej tack till Cesc trotts att han är en världsspelare.

Vi ska sända rätt signaler till La Masia killar!
Barcelona Barcamannen
2011-03-24 19:39
18 eller 19 år, spelar i Juvenil A
Framtida världsstjärna!
PedroRodriguez
2011-03-24 19:38
Créma Catalana

Han är 92:a. Duktig mittfältare som för två veckor sedan tillsammans med Sergi Gomez från Juvenil A kallades till Spaniens U-20 och tränade.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-03-24 19:32
Fyfan hur gammal är han? Verkar vara riktigt grym
Barcelona Barcamannen
2011-03-24 18:58
Javi Espinoza WOW
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-24 18:35
Ronaldinho är väl rätt så givet, han stod för allt som är vackert med fotboll. Det pirrade till i magen så fort han fick bollen, jag tänkte hela tiden "men passa Ronaldinho då!" :P
Ah, good times.

Agree..

Jag har aldrig sett en så bra fotbollsspelare som Ronaldinho!
Messi i all ära men Ronaldinho på sin topp kommer ingen i närheten av, magisk var han!
Atlético addeh
2011-03-24 18:19
Diar Iniesta Shekha

Om Abidal först kunde komma igång och träna om fyra veckor finns det nog ingen chans att han blir spelklar tills dess. Han måste ju återfå sin fysiska form först.
Barcelona Decinho
2011-03-24 18:04
el Flaco,

Har ingen video på presskonferensen, det enda jag kan referera till är den här artikeln...

"I Bojans fall så handlar det om ett lån. Två av kandidaterna har erhållit ett samarbete med Barcelona. Dias Ferreira har tillsammans med Frank Rijkaard sett till att Barcelona gått med på att hjälpa Sporting och Rijkaard genom att låna ut spelare som man inte kommer satsa på nästa säsong, samt sådana som man vill att dom får speltid.

Även Pedro Baltazar har kommit överens om ett annat samarbetesavtal med Barcelona, som även går ut på att byta ideér runt ungdomsverksamheten."
PedroRodriguez
2011-03-24 17:01
Genidrag. Endast Ronaldinho som klarar detta. Ytterskruven mot Chelsea tar ju priset. Helt stillastående, slår han bollen som svävar i evigheter innan den landar in i bortre hörnet. Genius!

Tro fan att man saknar Ronnie.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-24 16:56
Hetfield

Tack för länken!
Barcelona Salcini
2011-03-24 16:51
Hetfield:

Rijkaard gjorde visserligen mycket och skall ha sin plats i historien han också. Men det var inte direkt så att han hade samma gamla spelare som Radomir Antic fick avsluta med säsongen med. På två år drog man in ett helt nytt lag där flera nya spelare tillkom i startelvan. Sen kan man visst klaga på honom när det gäller festandet. Det var hans filosofi att låta spelarna ha större frihet och inte styra dom för mycket("Frihet under ansvar"). Tyvärr tappade han kontrollen över det och spelarna tog för mycket frihet och för lite ansvar.

Frisparken du nämner är från hans näst sista år, det ser man på tröjorna:)
Barcelona älskabarcelona
2011-03-24 16:46
Abidal ligger nu hemma och vilar . Och som jaförstår så kommer han att kunna tränna igen efter 4 veckors tid vila .
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:44
1.70-ligan

Där har du det. Jag saknar också Eto'o, det var aldrig en favorit men jag respekterade honom som spelare och person.
2011-03-24 16:41
Hetfield

Jo det är klart, känslomässiga aspekter tas alltid med! Gillade både Etoo och Ronnie skarpt, så det är inte bara pga deras prestationer jag valde dem :) Får nästan tårar när jag ser den filmen när Etoo själv sitter och ser lite höjdpunkter från hans tid i Barca... hittar den inte nu, men om någon annan har den som favorit så länka gärna
Barcelona Barca4eva
2011-03-24 16:40
Jag var en som fick damp när Eto'o missade perfekta lägen då och då, men jag måste säga att jag saknar han rejält mycket...både som person och fotbollsspelare.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-24 16:39
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
Finns det någon chans att han kan bli spelklar om en månad?
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:39
Där har ni målet.

Visca Ronaldinho, du kommer alltid vara min favoritspelare. Nostalgi på hög nivå här.
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:37
Ärligt talat, jag glömde nämna ännu en person. Jag saknar Rijkaard så mycket att det gör ont ibland, det han gjorde för klubben är något som man ska uppskatta i många, många år. Han tog ett lag som inte funkade, varken på planen eller utanför och gjorde det till världens bästa klubb (vi vann ju CL).

Jag tycker att det är synd att han fick lämna klubben sådär, det var inte hans fel att Ronaldinho och Deco (två nyckelspelare) valde att göra annat än att träna, sen en Eto'o som var småskadad hela säsongen.
Vem vet hur det hade varit om Ronnie och Deco hade fokuserat istället.

Sen tycker jag att det är fel att dissa Ronnie, hans sista halvår var inte bra, men hans första halvår under hans sista år så räddade han hur många poäng som helst. Har ni glömt bort t.ex: frisparken mot Zaragoza i slutet av matchen som gav oss 3 poäng?
Det var samma period då Eto'o var borta så Ronnie fick bära allt på axlarna.

Visca Rijkaard, hoppas att det går bra för honom.
Barcelona Trippeln
2011-03-24 16:35
Jajaja fortsätt att gråta Van Pesie.

Arsenal ute ur Cl.
Barca vidare i Cl.
Hunting Bears
2011-03-24 16:33
addeh

Nej, just det jag syftade på. Jag förstår inte tanken att lista "ååh jag vill ha tillbaka Ronaldinho när han var som bäst". Vad är det för idioti? Jag vill ha tillbaka Maradona när han var som bäst. Och Romario.

Och alla andra som varit bäst i världen men som sedan blev sämre.
Atlético addeh
2011-03-24 16:32
Hunting Bears

Ronaldinho var ju förvisso inget vidare i sin sista säsong i Barça.

el Flaco

Underbara nyheter, det behövde jag. Anims Abidalthasar!
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:30
1.70-ligan

Nej, du kan ju välja någon du gillade av känslomässiga skäl, inte bara pga. hur bra spelaren var. Jag valde ju Gio VB som 3:e favorit bara föratt jag gillade hans spelstil och personlighet. Hans tårar i finalen i Paris sa mer än 1000 ord, han brann för laget.

Jag valde Deco som tvåa pga. att han har influerat mig som fotbollsspelare ,jag rör, passar, skjuter och tänker ungefär som han gjorde. Fast jag är givetvis inte lika bra som honom, inte ens en bråkdel.

Ronaldinho är väl rätt så givet, han stod för allt som är vackert med fotboll. Det pirrade till i magen så fort han fick bollen, jag tänkte hela tiden "men passa Ronaldinho då!" :P
Ah, good times.
Atlético addeh
2011-03-24 16:30
Hetfield

Den var inte ens svår; Samuel Eto'o. Klubbens kanske mest idiotiska försäljning genom alla tider, detta på grund av en "feeling".

Figeta

Jag tillhör den minoritet här inne som fortfarande tror på Bojan, men en anfallare till skulle ändå inte skada. Pedro, Villa & Messi har spelat galet mycket den här säsongen och det märks att samtliga börjar bli slitna nu.

Afellay ser jag mest som en panikvärvning men han får gärna motbevisa mig och börjar prestera riktigt bra kan jag hålla med om att en anfallare vore onödigt i sommar. Dock så är han ingen ytter i grund och botten så jag har svårt att se honom bli någon sorts supersub i framtiden på den positionen.

På grund av Bojan & att det finns flera intressanta spelare i canteran tycker jag det vore onödigt att lägga en stor bunt pengar på en världsanfallare. En mindre känd spelare som varken skulle kosta för mycket eller skulle kräva för mycket speltid är något jag föredrar. Alla pengar skall i sommar läggas på Fabio Coentrão.
Hunting Bears
2011-03-24 16:29
Saknar mest Ronaldinho som han var i slutet, och även Deco. Var riktigt nice att ha dom två klåparna i laget i startelvan varje match faktiskt. Då visste man att, nu blir det kanon.

2011-03-24 16:19
Hetfield

Beror på hur långt perpektiv man ser på det hela. Rivaldo stack precis när jag började följa Barca allt mer. Han hade jag gärna velat se mer av. På senare tid (sedan jag följt Barca regelbundet) är det Etóo jag saknar mest.

Edit: Ser man till den formen spelaren hade under sin bästa tid i Barca, och dagsformen inte spelar någon roll, saknar jag utan tvekan Ronaldinho 2004-2006 mest
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-24 16:19
Hetfield

Enkel fråga. Det är Ronaldinho självklart :D

el Flaco

Riktigt skönt och höra :)
Annons: