/spanien/barcelona/forum/12585.aspx/spanien/barcelona/forum/12585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-24 16:56
Hetfield

Tack för länken!
Barcelona Salcini
2011-03-24 16:51
Hetfield:

Rijkaard gjorde visserligen mycket och skall ha sin plats i historien han också. Men det var inte direkt så att han hade samma gamla spelare som Radomir Antic fick avsluta med säsongen med. På två år drog man in ett helt nytt lag där flera nya spelare tillkom i startelvan. Sen kan man visst klaga på honom när det gäller festandet. Det var hans filosofi att låta spelarna ha större frihet och inte styra dom för mycket("Frihet under ansvar"). Tyvärr tappade han kontrollen över det och spelarna tog för mycket frihet och för lite ansvar.

Frisparken du nämner är från hans näst sista år, det ser man på tröjorna:)
Barcelona älskabarcelona
2011-03-24 16:46
Abidal ligger nu hemma och vilar . Och som jaförstår så kommer han att kunna tränna igen efter 4 veckors tid vila .
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:44
1.70-ligan

Där har du det. Jag saknar också Eto'o, det var aldrig en favorit men jag respekterade honom som spelare och person.
2011-03-24 16:41
Hetfield

Jo det är klart, känslomässiga aspekter tas alltid med! Gillade både Etoo och Ronnie skarpt, så det är inte bara pga deras prestationer jag valde dem :) Får nästan tårar när jag ser den filmen när Etoo själv sitter och ser lite höjdpunkter från hans tid i Barca... hittar den inte nu, men om någon annan har den som favorit så länka gärna
Barcelona Barca4eva
2011-03-24 16:40
Jag var en som fick damp när Eto'o missade perfekta lägen då och då, men jag måste säga att jag saknar han rejält mycket...både som person och fotbollsspelare.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-24 16:39
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
Finns det någon chans att han kan bli spelklar om en månad?
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:39
Där har ni målet.

Visca Ronaldinho, du kommer alltid vara min favoritspelare. Nostalgi på hög nivå här.
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:37
Ärligt talat, jag glömde nämna ännu en person. Jag saknar Rijkaard så mycket att det gör ont ibland, det han gjorde för klubben är något som man ska uppskatta i många, många år. Han tog ett lag som inte funkade, varken på planen eller utanför och gjorde det till världens bästa klubb (vi vann ju CL).

Jag tycker att det är synd att han fick lämna klubben sådär, det var inte hans fel att Ronaldinho och Deco (två nyckelspelare) valde att göra annat än att träna, sen en Eto'o som var småskadad hela säsongen.
Vem vet hur det hade varit om Ronnie och Deco hade fokuserat istället.

Sen tycker jag att det är fel att dissa Ronnie, hans sista halvår var inte bra, men hans första halvår under hans sista år så räddade han hur många poäng som helst. Har ni glömt bort t.ex: frisparken mot Zaragoza i slutet av matchen som gav oss 3 poäng?
Det var samma period då Eto'o var borta så Ronnie fick bära allt på axlarna.

Visca Rijkaard, hoppas att det går bra för honom.
Barcelona Trippeln
2011-03-24 16:35
Jajaja fortsätt att gråta Van Pesie.

Arsenal ute ur Cl.
Barca vidare i Cl.
Hunting Bears
2011-03-24 16:33
addeh

Nej, just det jag syftade på. Jag förstår inte tanken att lista "ååh jag vill ha tillbaka Ronaldinho när han var som bäst". Vad är det för idioti? Jag vill ha tillbaka Maradona när han var som bäst. Och Romario.

Och alla andra som varit bäst i världen men som sedan blev sämre.
Atlético addeh
2011-03-24 16:32
Hunting Bears

Ronaldinho var ju förvisso inget vidare i sin sista säsong i Barça.

el Flaco

Underbara nyheter, det behövde jag. Anims Abidalthasar!
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:30
1.70-ligan

Nej, du kan ju välja någon du gillade av känslomässiga skäl, inte bara pga. hur bra spelaren var. Jag valde ju Gio VB som 3:e favorit bara föratt jag gillade hans spelstil och personlighet. Hans tårar i finalen i Paris sa mer än 1000 ord, han brann för laget.

Jag valde Deco som tvåa pga. att han har influerat mig som fotbollsspelare ,jag rör, passar, skjuter och tänker ungefär som han gjorde. Fast jag är givetvis inte lika bra som honom, inte ens en bråkdel.

Ronaldinho är väl rätt så givet, han stod för allt som är vackert med fotboll. Det pirrade till i magen så fort han fick bollen, jag tänkte hela tiden "men passa Ronaldinho då!" :P
Ah, good times.
Atlético addeh
2011-03-24 16:30
Hetfield

Den var inte ens svår; Samuel Eto'o. Klubbens kanske mest idiotiska försäljning genom alla tider, detta på grund av en "feeling".

Figeta

Jag tillhör den minoritet här inne som fortfarande tror på Bojan, men en anfallare till skulle ändå inte skada. Pedro, Villa & Messi har spelat galet mycket den här säsongen och det märks att samtliga börjar bli slitna nu.

Afellay ser jag mest som en panikvärvning men han får gärna motbevisa mig och börjar prestera riktigt bra kan jag hålla med om att en anfallare vore onödigt i sommar. Dock så är han ingen ytter i grund och botten så jag har svårt att se honom bli någon sorts supersub i framtiden på den positionen.

På grund av Bojan & att det finns flera intressanta spelare i canteran tycker jag det vore onödigt att lägga en stor bunt pengar på en världsanfallare. En mindre känd spelare som varken skulle kosta för mycket eller skulle kräva för mycket speltid är något jag föredrar. Alla pengar skall i sommar läggas på Fabio Coentrão.
Hunting Bears
2011-03-24 16:29
Saknar mest Ronaldinho som han var i slutet, och även Deco. Var riktigt nice att ha dom två klåparna i laget i startelvan varje match faktiskt. Då visste man att, nu blir det kanon.

2011-03-24 16:19
Hetfield

Beror på hur långt perpektiv man ser på det hela. Rivaldo stack precis när jag började följa Barca allt mer. Han hade jag gärna velat se mer av. På senare tid (sedan jag följt Barca regelbundet) är det Etóo jag saknar mest.

Edit: Ser man till den formen spelaren hade under sin bästa tid i Barca, och dagsformen inte spelar någon roll, saknar jag utan tvekan Ronaldinho 2004-2006 mest
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-24 16:19
Hetfield

Enkel fråga. Det är Ronaldinho självklart :D

el Flaco

Riktigt skönt och höra :)
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-24 16:17
Abdal har fått el alta media från sjukhuset och har fått återvända till sitt hem. Där ska han fortsätta med sin rehabilitering och enligt klubbläkarna kommer Abi kunna börja träna igen om fyra veckor.

Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-24 16:13
Decinho/

Det om Bojan hade jag inte hört, däremot är det känt att Frank Rijkaard är presidentkandidaten José Dias Ferreiras val som huvudtränare om han vinner valet. Har du en länk till den presskonferensen?
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:11
Vilken/vilka spelare saknar ni mest av de som har lämnat Barcelona?

Mina är:

1. Ronaldinho
2. Deco
3. GVB
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-24 16:05
elbraco, addeh

Jag säger nej både till Rossi och andra anfallare. Den dagen jag vill värva in en ny anfallare är den dagen det är officiellt att vi inte satsar på Bojan. Vad ska vi ha en ny anfallare till och samtidigt ha kvar Bojan. Då kommer han ju bara få ännu mindre speltid och som resulterar till att han inte utvecklas.

Jag tror Bojan fortfarande kan bli riktigt bra. Han har fotbollen i sig och nu handlar det bara om den psykiska biten. Just nu har han gjort 2 mål på de 2 senaste matcherna så jag hoppas han startar mot Villarreal och petar Villa/Pedro som underpresterat de senaste matcherna men ändå inte fått någon kritik.
2011-03-24 15:46
Denna intervjun med Afellay gjorde mig glad. Han verkar trivas utmärkt i Barcelona, både med och utanför fotbollen. Härligt att höra, med tanke på de lösa rykten om att han ska ingå i en bytes affär med Arsenal. Vill gärna se Ibi i världens vackraste tröja ett par säsonger till.
Tror fortfarande stenhårt på att klubben gjorde ett riktigt jävla kap som snodde honom för 3 miljoner. Det är en bra fotbollspelare med potential att bli RIKTIGT bra! Dessutom en ödmjuk person.

I've been with Barcelona for only three months and I'm positive about the future. I'm only 24 years old now and there's still plenty of room for improvement. Patience is crucial both in the footballing world and in real life."
- Ibrahim Afellay
Barcelona Decinho
2011-03-24 15:23
Jag vet inte om detta har tagits upp innan, men jag läste något väldigt intressant alldeles nyss.

Sporting Lissabon ska ha presidentval snart och en av kandidaterna, Dias Ferreira, hade tidigare idag presskonferens. På presskonferensen offentliggjorde han ett antal spelare som han sa sig ha ett avtal med. Nu kommer det intressanta, för ett av namnen råkar nämligen vara våran egen Bojan Krkic! Enligt uppgiften ska alltså Ferreira gjort upp med Bojan om att flytta till Sporting (antingen på köp eller lån) om Ferreira vinner presidentvalet.

Jag vet inte, men jag tycker inte det låter alls likt Bojan att lova bort sig till en annan klubb sådär. Är det bara lögnaktiga lovord från Ferreira innan presidentvalet? Jag hoppas i alla fall på det.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-24 15:15
Bra att man strejkar så att ligan blir jämnare !!
Atlético addeh
2011-03-24 15:04
elbraco

Jag säger nej tack till Rossi. Inte för att han är dålig, utanför att jag hellre ser att han stannar i Villarreal och om någon anfallare ska värvas hoppas jag det är någon annan. Agüero, Alexis Sánchez, Neymar är några intressanta alternativ, dyra allihopa dock.

En billigare anfallare, typ Piatti, och all in på Coentrão vore optimalt.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-24 14:52
"Enligt Rossis alltid så pratglada agent Andrea Pastorello är Barcelona på jakt efter anfallarens signatur.

"Ingen spelare skulle tacka nej till att gå till Bacelona. I dagsläget är det bara rykten, inget konkret. Rossi är fokuserad på att göra bra ifrån sig i Villarreal fram till slutet av säsongen, sedan får vi se.", säger Pastorello"

Taget från Villarreals senaste artikel. Vad säger ni om Rossi?
Får man honom för ett bra pris och om han accepterar att bli bänkad en del tycker jag definitivt det är en värd transfer. Båda Villarreals anfallare har ju talang och potential att bli bättre. Dessutom vore det skönt att kunna rotera anfallarna lite, Mitt namn säger ju att jag gillar Bojan men blir Pedro/Villa/Messi skadad i två månader känns det tveksamt att bara ha valpige Bojan eller en CAM i form av Afellay bakom. Då lär vårat problem att inte komma till avslut bli ännu värre.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-03-24 14:50
Fabregas ingen världsspelare??

Kom igen fan, löjligaste jag hört.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-24 14:47
En mittfältare som assisterade målet i en VM-final och som förra året gjorde mest mål av alla (även assist?) i Arsenals tröja - inte en världsspelare?
Hur bra måste man vara för att rankas som en världsspelare då?
Barcelona Hetfield
2011-03-24 14:08
DM1982

Kom igen nu, det där argumentet håller inte. Enligt dig så är inte Alves en världsback bara föratt Maicon petar honom i landslaget? Både du och jag vet att Cesc hade platsat i vilket landslag som helst, nu råkar han ha världens bästa mittfältare i Xavi framför sig.

Om du inte tycker att en spelare som har varit startspelare sen han var 17-18 i Arsenal och är lagkapten så har du antingen missat att kolla på matcher där Cesc spelar eller så har du skyhöga krav.
Barcelona DM1982
2011-03-24 14:01
En viktig passning visst men resten av spelet var allt annat än bra. Att fixa 30 poäng i Arsenal är inte något som imponerar. Tänk om 25 av dessa poäng är mot bottenlag? Han har säkert bättre stats än iniesta, är han då en bättre spelare än iniesta? Tveksamt.

Nej, enligt mig är Fabregas inte en världsspelare men han är väldigt bra. Är det då värt att ge 400 miljoner plus en eller två talanger som wenger verkar kräva? Inte en chans. Vi har spelare i b-laget som kan utvecklas till något riktigt bra. Satsa på dem.
Annons: