/spanien/barcelona/forum/12578.aspx/spanien/barcelona/forum/12578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-03-23 18:21
Alves förtjänade mer pengar och det har han fått nu vilket är bra! Och om han tjänar lika mycket som Iniesta/xavi eller mindre än de spelar ingen roll för mig , även om vi inte vet något om det. Förra året tjänade Zlatan mer än Iniesta/Xavi och han var knappast värd de pengarna, då var det inte många som klagade på det. . Nu är det bara Abidal kvar.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2011-03-23 18:19

basaric - Anims Abidal!

Menar du att du tar Affelay framför Modric? Då Affelay inte ens är en (inner)mittfältare. Sen håller jag med dig om Thiago, han är grym... men fortfarande väldigt ung. Man kan ju inte begära att han ska komma och ersätta Xavi bara sådär då Xavi lägger av, då är det inte många kvar på bänken.

http://www.youtube.com/watch?v=Ku0JZjpWI6M&feature=related

Länktips.. kolla vad Modric gör med Inter. påminner väldigt mycket om en Barca spelare denna match.
Barcelona Hetfield
2011-03-23 18:14
Hellre Borja Valero än Modric, om vi nu ska värva en mittfältare.

Just my 2 cents.
Barcelona Decinho
2011-03-23 18:13
Betalade inte Real 30 miljoner euro för Pepe? Isåfall borde väl han också finnas med där uppe i diskussionen?
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-03-23 18:11
Andres Iniesta Lujan

Jag håller absolut inte med. Vem ska Pep bänka om han värvar Modric? Vi har redan Thiago och Affelay på bänken och jag föredrar båda före Modric.
2011-03-23 18:07
Riiio!

"The fee included a basic element in the high £20 millions, and some conditional elements, which allowed Leeds to tell their fans that they were selling him for over £30 million. Leeds United later took a single payment in place of all the contingent elements when they were desperate for cash during their financial crisis. The final book value of Ferdinand's contract in Manchester United's accounts was £33 million.[15] This included agents' fees, with Leeds receiving just under £30 million"

Min tolkning är att United betalade 20 miljoner för SJÄLVA spelaren..

Så här står det om Alves

"The official price of the transfer stands at £23 million up front, with about £7 million more to pay depending on a number of performance related factors over the next few seasons of Alves' Barcelona career, making him the world's most expensive defender"
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2011-03-23 18:03
Kul att man inte behöver oroa sig över att Alves ska lämna mer :)

Tycker också att Barca ska köpa Modric. Riktigt grym lirare som jag tror skulle passa väldigt bra i Barca. Sen är han också väldigt ödmjuk vilket är ett plus i kanten.

Någon som håller med eller är jag ute och cyklar?
Barcelona Riiio!!
2011-03-23 17:57
Alves kostade ca 30 mille euro och beroende på hur det går (gick) säsongerna efter blev det till slut 35 mille euro. Har för mig att han är världens dyraste Ytterback men inte världens dyraste back för det är Rio när han kom från Leeds till Man Utd.

Är inte säker dock...

Hur som helst, världens just nu absolut bästa högerback/mittfältare/anfallare =)
Real Madrid Alex.K
2011-03-23 17:56
Världens dyraste försvarare är Rio Ferdinand enligt länken. Artikeln är från 2009.
2011-03-23 17:53
Nu kan man hitta Villa & Iniesta på Madrids vax-museum.
Barcelona Libaax
2011-03-23 17:47
Självklart har Alves mer boll och mer chans till 10+ assist i Barca än annan lag.

Men att han inte skulle vara världens bästa back och i Barca klass i annan lag är bara löjligt. Jag såg han dribbla sönder folk,leka samma playmaker i Sevilla. Det var svåra att springa upp lika mycket eftersom det fanns ingen Xavi,Ineist krossbollar tills hans anfalls löpningar.

Folk överdriver också med att säga att han ikan nte försvara bra bara för barca har mest boll. Han är en av de som vinner boll högst oftast. Han möter Ronaldo,Ribery och co utan att de kommer förbi enkelt.

Att han är inte defensiv som Maicon byder inte att han inte är klass försvare också.
2011-03-23 17:46
Daniel Alves blev världens dyraste back genom tiderna då han flyttade ifrån Sevilla till Barcelona. Barcelona betalade 23 miljoner euro.

Lilian Thuram kostade 22 miljoner och Rio 20 miljoner.
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-23 17:39
Andreas

Rio Ferdinand "tappade" den titeln till Lilian Thuram år 2001.
2011-03-23 17:30
H.Alavi

Han har gjort en del i Barcelona tröjan också. Dock så tycker jag att den här med Brasilien är den snyggaste han gjort, och då tillhörde han Barcelona.
Barcelona Gabriel
2011-03-23 17:24
H.Alavi - Magico!

Han fick ta en hel del frisparkar den första säsongen och gjorde faktiskt 2 frisparksmål den första säsongen, även ett förra säsongen mot Atletico Madrid på Camp Nou. Tror mest att den största anledningen till att frisparksmålen från hans sida har uteblivit har att göra med att Xavi envisas med att ta 9/10 frisparkar samt att Messi den här säsongen börjat bli bättre på det.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-23 17:13
Det enda skillnaden som jag ser i Alves efter övergången till Barcelona var att han förlorade sina "frisparks-egenskaper". Minns att han satte dit några läckra pärlor i Sevilla tröjan, i FCB har de målen uteblivit.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-23 17:03
B-Guden

I Sevilla låg han inte 2:a i assistligan. Det skulle han inte heller göra i någon annan klubb än Barca och det måste ni hålla med mig om. Han skulle absolut vara bra oavsett vilken klubb han spelar hos men aldrig i Barca klass. Han skulle förlora på att lämna och vi med som jag skrev tidigare.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-23 16:46
B-Guden

Världens dyraste back, icke..
Rio Ferdinand är väl fortfarande den dyraste?
Barcelona B-Guden
2011-03-23 16:31
Figeta - Anims Abidal

Alves sprang som tusan i Sevilla också, han var grym där också.
Därför blev han världens dyrast back (gonomtiderna? eller spanien?)

Barcelona Salcini
2011-03-23 16:21
Håller nog med Figeta.

I en annan klubb så hade återfunnit Alves som högermittfältare tror jag. Se bara på Marcelo, Rafael, Cicinho, Fabio m.fl. Jätte intressanta talanger som ytterbackar, men alla har fallit på en bristande defensiv, istället för att tjäna på sina offensiva kvalitéer som kantspringare.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-23 16:21
Hunting Bears

Sport är källan.
Bakom Xavi & Iniesta finns alltså bara Thiago och Afellay som offensiva mittfältare. Afellay har väl varit rätt så bra men inte fått så mycket speltid, och Thiago gör sin första säsong för A-laget. Dessutom lirar Afellay mycket på kanten. Eftersom Iniesta blir skadad lite då och då och Xavi börjar komma till åren känns det rätt tveksamt va? Hade gärna sett en duktig offensiv mittfältare, kanske inte Cesc men någon annan.

Vilka backar och anfallare man tittar på känns väldigt oförutsägtbart, kan bli riktigt spännande i sommarens silly season. Neymar ryktas det om och trots att han tydligen ska ha en dålig attityd känns det som en kul värvning. Vilka backar som man är intresserad av har jag ingen aning om, någon som vill spekulera?
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-03-23 15:54
Tack.. det fanns ett kort för 100 kr i månaden, stämmer det?
2011-03-23 15:47
FC BARCELONA <3

Här har du. Det finns flera korterbjudande som är billigare men som inte erbjuder alla kanaler. Detta är det kortet jag har och det är det dyraste med alla kanalerna.
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-03-23 15:43
hej allihopa det pratades om al jazeera kortet för några dagar sen som innehöll 8 sport kanaler. Skulle vara tacksam om någon kan skicka en länk där jag kan beställa kortet
LOTG - Cruijff #9
2011-03-23 15:31
Figeta

Håller inte med dig där. Alves skulle glänsa i vilken klubb som helst.
2011-03-23 15:26
Många säger att vi aldrig skulle kunna ersätta Alves om han skulle lämna. Men skulle han vara lika bra om han inte spelade i Barca?

Nej det tror jag verkligen inte. Han skulle aldrig kunna ta dessa offensiva löpningar om han inte spelade hos oss. Han får bollar serverade av de två bästa passningspelarna i världen Xavi och Iniesta.

I tex City skulle han vara tvungen och tänka mer defensivt och mata inlägg efter inlägg som inte ens är hans styrka.

Så ja, vi skulle förlora på att sälja Alves men det skulle han med. Så detta kontraktet tjänar alla parter på.
Barcelona B-Guden
2011-03-23 14:29
Bat

det beror på vilket lag man spelar i, Alves ville ha pengar men han gillar inte att ta deffensivt ansvar. därför tror jag han inte gick till city.
Maicon i Barca ? Skulle aldrig kunna ersätta alves, men göra ett goskänt jobb skulle han kunna göra.

Vi har Keita Maksen busquet Xavi iniesta affelay och thiago, även santos
Jag kan även se vid en super kris att Alves skulle kunna spela mittfältare

Hunting Bears
2011-03-23 14:19
elbraco

Källa?

Thiago räknas väl till mittfältare, och Afellay sedan tidigare.
2011-03-23 14:07
Barcelona want to sign a right back defender, 2 central defenders and a forward in the coming summer transfer window.
Två centerbackar? Ingen mittfältare alls?
Barcelona Barca Barca
2011-03-23 13:33
Vad har träningsmatcher för funktion ifall man inte spelar reserver istället för den orginella startevlan ? Messi kan lika gärna hoppa över de flesta träningsmatcherna. Barcelona behöver Messi just nu mer än vad argentina med sina träningsmatcher behöver honom. Åker vi på en förlust mot Villareal lever vi extremt farligt och vill man unvika förlust måste vi ha en 100 procentig Messi som är skadefri o utvilad.
Annons: