/spanien/barcelona/forum/12576.aspx/spanien/barcelona/forum/12576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
PedroRodriguez
2011-03-25 18:23
Abbe

Du har ta mig fan rätt. Grabben är vilse just nu, och behöver mogna till.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-03-25 18:21
Haha, roligt att inlägget du skrev 17:40 redigerades för drygt fem minuter sedan, och sedan i ett färskpressat inlägg citerar just det inlägget.

Någon som ser ett samband?
Atlético addeh
2011-03-25 18:19
Trippel

Menar du att jag är ointelligent enbart för att jag går samhäll? Det är ju för fan den mest krävande linjen tillsammans med natur. Pajas.
PedroRodriguez
2011-03-25 18:18
Trippeln

Du missuppfattar allting. Ta & läs en å annan bok vettja. Javisst, börjar du med personliga påhopp.....

Mogna till.
Barcelona Trippeln
2011-03-25 18:18
Barcelona Trippeln
2011-03-25 18:15
Om det är någon som har en helt förvrängd verklighetsuppfattning och är otroligt jävla enögd så är det vissa här som skriver att det är ett hån mot Messi att jämföra han med Ronaldo.

Jeeeez wake up!
Barcelona Hetfield
2011-03-25 18:14
Trippeln

Du är bara pinsam. Jag läste natur medicin, inte sam, men jag känner många från sam linjen som är intelligentare än mig.

Ta och väx upp.
Barcelona Trippeln
2011-03-25 18:13
Abbe. - Anims Abidal!

Precis vad med min verklighetsuppfattning tycker du är orimlig?
Barcelona Trippeln
2011-03-25 18:13
PedroRodriguez

Bra tolkat för det var exakt det jag menade, herregud.
2011-03-25 18:12
Trippeln

Dra inte alla över en kam grabben. Rätt komiskt hur du gnäller på andras verklighetsuppfattning när din egen verkar vara bortom alla gränser.
Barcelona Trippeln
2011-03-25 18:11
PedroRodriguez

Försök med att avsluta din meningar med punkt.
PedroRodriguez
2011-03-25 18:11
Trippeln

Nu är du vilse igen. Du svarar på mitt inlägg, helt vrickat. Du missuppfattar det jag skriver, därav min order till dig att slipa på läsförståelsen.

Så alla som tycker att Ronaldo inte bör jämföras med Messi är dumma? Good Job.
Barcelona Trippeln
2011-03-25 18:10
Barcelona Trippeln
2011-03-25 18:06
PedroRodriguez

Som redan skrivet din analfabet så har jag en åsikt som är väl förklarad och korrekt, vem fan är du att säga om det jag skriver eller icke skriver faller i ditt tycke. Stick, om det är någon som har blivit dum och hjärndödförklarad så är det du som säger att Ronaldo inte tåls jämföras med Messi pga av att Messi då blir hånad.

Förskräcklig verklighetsuppfattning är förnamnet bara!
Barcelona Hetfield
2011-03-25 18:04
Jo, för alla som går sam eller est. är ju dumma. Suck.
PedroRodriguez
2011-03-25 17:58
Trippeln

Träna på läsförståelsen först innan du pallrar dig in hit & skriver där du bara blir dumförklarad. Sluta svara på folks inlägg om du inte är behaglig i ditt skrivande.......
Barcelona Trippeln
2011-03-25 17:40
Atlético addeh
2011-03-25 17:35
Trippeln

Jag tycker inte Ronaldo är en dålig fotbollsspelare, men jag står fast vid att han är så ofantligt långt ifrån Messis nivå att det faktiskt är ett hån för argentinaren att bli jämförd med honom. Messi är bättre på i stort sett alla fronter, möjligen att Cristiano är en bättre huvudspelare. Leo är bättre både mål- och assistmässigt men framför allt mycket bättre när det gäller att medverka i spelet och arbeta defensivt.
PedroRodriguez
2011-03-25 17:29
Trippeln

Jo, det uppfattade jag. Kanske dags för dig att slipa på läsförståelsen? Sen håller jag fullständigt med addeh om att det är ett hån mot Leo.

Punkt.
Barcelona Trippeln
2011-03-25 17:25
PedroRodriguez

''Enligt mig är det snarare ett hån mot Messi att jämföras med en spelare som Ronaldo. ''

Läs om,läs rätt. Det som är skrivet ovan är ett hån mot Ronaldo, ok om man säger att det är ett hån att jäfmöra Robben med Messi men nu är det Ronaldo vi snackar om.

Punkt.
Atlético addeh
2011-03-25 17:20
tarrak

Haha, vilken historia. Med tanke på att hon heter Costa Sjögren i efternamn vore det väl ingen vild gissning att hon åtminstone förstår hyfsat mycket svenska.
2011-03-25 17:20
tarrak

Haha, vad komiskt. Jag har faktiskt ingen aning om hon kan svenska eller ej, men jag minns att jag grävde efter det när jag fick reda på att hon hade en svensk mamma. Dock utan resultat.
PedroRodriguez
2011-03-25 17:18
Trippeln

Utan att överdriva kan man faktiskt påstå att Ronaldo inte är nära Messi. Messi har en mycket större fotbollshjärna, skillnaden på spelsinnet är enormt mellan dessa. Messi är som ett playstation.

Sen är Ronaldo självklart en oerhört skicklig fotbollspelare och en av de bästa.
Barcelonistas
2011-03-25 17:16
Messi har på ungefär 3 säsonger gjort 130 mål, lägg därtill att han varit överlägsen det spelmässiga i världen. Lägg även därtill att han bara den här säsongen har gjort över 20 assist, vunnit skytteligan i cl 2 årirad ( ser ut att bli det 3dje!

Den här jämförelsen är enligt mig befängt, samt ett stort hån mot messi och fotbollen.
Barcelona tarrak
2011-03-25 17:14
Någon som hört något angående om Puyols flickvän kan svenska? En kompis ringde precis och berättade att han och hans gäng hade hamnat brevid Puyol och hans tjej på en restaurang nere i Barcelona. Middagen igenom hade de tydligen suttit och dragit en massa grova skämt om Puyol och han fick en känsla av att flickvännen blängde surt på dem. Bitarna föll tydligen på plats nu när jag berättade att hon är halvsvenska...
Barcelona Trippeln
2011-03-25 17:01
addeh

''Jag kan förstår att ni maränger vill jämföra Ronaldo med Messi bara för att han gör många mål men i ärlighetens namn är han inte ens i närheten av argentinaren. Enligt mig är det snarare ett hån mot Messi att jämföras med en spelare som Ronaldo. ''

Orka överdriva, som sagt det finns en anledning för att folk skriver att Messi är utomjordisk många har sagt att han är en av de bästa någonsin, har inte hört Ronaldo jämföras med de allra bästa.

Det krävs bara ett lyckat Vm från Messi för att vara den bästa genom alla tiderna, bara ett Vm.

Men dock är inte Ronaldo dålig heller, han är världsklass han med va faan!
Barcelona Frodo
2011-03-25 17:00
Sherko

Egentligen vill jag inte gå in alltför mycket på diskussionen Messi och Ronaldo men jag får förklara mig lite kort. Jag tycker att det skiljer ofantligt mycket spelarna emellan. Den störta orsaken är fotbollshjärna. Se det som Özil vs Di Maria om du så vill. Vi vet vem är bäst utan att behöva gå in på Wikipedia och kolla upp deras stats?

Folk lägger för stor vikt vid antal mål och assist när man jämför spelare. Messi har ett försprång både mål- och assistmässigt men det är just spelmässigt det skiljer oerhört mycket mellan spelarna.

Dessutom tycker jag att både Xavi och Iniesta är bättre än Ronaldo. Och det baserar jag inte på mål och assist hämtade från Wikipedia. Hade jag bara baserat vem som är bäst på antal gjorda mål hade Keita och Xavi varit lika bra de två senaste säsongerna.
Barcelona Frodo
2011-03-25 16:47
Alex.K

Lugnt. Vissa grejer är lätta att förstå även om man inte kan spanska men om du har google chrome så översätter den vissa grejer halvdant.
Atlético addeh
2011-03-25 16:44
Alex.K

Enligt mig har Casillas varit en av världens bästa målvakt under flera års tid, jag tror inte någon här inne förnekar hans storhet. Men att många kallar Valdés för sopa tyder bara på okunskap och trångsynthet. Jag tycker Barça-keepern de senaste två säsongerna varit snäppet bättre än Casillas men det gör inte per automatik att jag vill se honom som förstamålvakt i landslaget för det. Iker har bevisat att han är rätt man för jobbet och det går ju knappast klaga på hans insatser i varken EM eller VM.

Sherko

Jag kan förstår att ni maränger vill jämföra Ronaldo med Messi bara för att han gör många mål men i ärlighetens namn är han inte ens i närheten av argentinaren. Enligt mig är det snarare ett hån mot Messi att jämföras med en spelare som Ronaldo.

Mål är inte allt som räknas. Ronaldo skall vara glad att han blev placerad så högt som sexa vid Ballon d'Or 2010 och under det nya året har han knappast rosat marknaden mer än vid ett par tillfällen. Man blir inte bäst i världen av att göra tre mål mot ett reservlagsbetonat Málaga.
Real Madrid Alex.K
2011-03-25 16:39
Frodo

Tack så mycket. Synd att den var på spanska. Men rent innehållsmässigt så är den väldigt bra om man vill kolla statistik.
Annons: