/spanien/barcelona/forum/12572.aspx/spanien/barcelona/forum/12572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-28 00:15
Ser man på kvalité per krona spenderad (eller euro kanske man ska säga) så tycker jag Afellay var den bästa värvningen i Europa i somras (eller vintras då han kom). 3 m euro är sjukt lite för en spelare av den kalibern.
Ser gärna att Afellay stannar, alltid kul med en duktig holländare i laget...alldeles för då av dem på senaste ;)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-27 23:30
"The first thing that struck us is what a good player he is and the different things he can offer. He rarely loses the ball, he can play inside, he uses space well, he can play on both wings, he can shoot with both feet and he very willing... he has all the time in the world,"

"He needs to integrate and when we can, we'll give him time on the pitch."

Pep om Afellay, några dagar efter han började träna med Barca. Av detta att döma borde han inte skeppas iväg i sommar. Snälla Pep, stå fast vid ditt ord! Gillar dig nästan jämt, förutom när du är så satans trångsynt
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-27 23:22
1.70-ligan - Anims Abidal!

Bland de goda ska det förstås vara. :P

Edit: Övertrött indeed. Samma här. Tar nog och stänger av datorn nu, bona nit culés!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-27 23:14
Hetfield.

Zlatan var ju århundrades misstag. Den får Pep stå på sig.

Fast Chyg hade jag trots allt förhoppningar på. Hans avskedsbrev var känslosamt och han hade säkert anpassat sig.

Han hade behövt en värvningsansvarig ;-)
2011-03-27 23:14
H.Alavi

"En av de goda" här inne

Hahah, det räckte för att få en övertrött mig att skratta :)
Barcelona Hetfield
2011-03-27 23:09
Heywood

Bara föratt Pep vet vad han vill ha så betyder det inte att det per automatik är bra, glömt bort Chyg och Zlatan :P
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-27 23:08
Andreas

Hur mycket vann du? :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-27 23:05
H.Alavi - Magico!

Jag försöker och bättra mig och det är bra att du säger till, har en tendens att glida ut lite väl off-topic och ibland blir jag ofta missförstådd när jag drar sjuka jämförelser vilket är resultatet av att jag inte tänker efter före jag skriver.
Syftar mest på att jag blev kallad rasist när jag drog någon jämförelse tidigare, sånt är ju aldrig kul men skriver man utan att tänka så är det nog sånt man får ta.. I guess..

Bona nit!
2011-03-27 23:01
Andreas - V.V [Barney S]

Hoppas du förstår att jag hyser inget agg mot dig. ;) Tycker annars att du har kloka åsikter och är "en av de goda" här inne.

Bona nit.
2011-03-27 23:00
Gud, vad jag diggar Segio Busquets. Tyckte Guardiola var galen när han bänkade Yaya, men i dagsläget så tycker jag att Busquets är perfekt för Barcelona.
2011-03-27 22:59
H.Alavi - Magico!

Aja, ska försöka lägga ner och jag tycker faktiskt jag har minskat..
Minns inte när jag skrev sist om tippningar men har börjat ta det i PM med folk som jag vet tippar..

Men 13 rätt tycker jag kan vara värt att nämnas, det är trots allt inte varje dag sånt inträffar för egen del i alla fall.

Ha en fortsatt trevlig afton.
Jag ska hoppa i säng då jag börjar jobba 03.00, gaaah =(
2011-03-27 22:55
Heywood Jablome - Xavi

Jag håller med om att hans historier är värda att höra, men hans tippningar blir lite för mycket varje dag, varje vecka, varje månad. Skriver en person ett inlägg om tippningar så finns det ju en risk att flera snappar upp och startar en diskussion om det hela. Annars tycker jag att han är fläckfri och en grym räv här i forumet, absolut.

Vill inte vara petig och jag har ingen rätt att dela ut varningar, but i'm just sayin'.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-03-27 22:55
Likt många av er andra tvivlade jag på Rosell innan han kom till klubben, och även under hans första tid i klubben, men han har gett ett bättre och bättre intryck. Hans kontakter är ju väldigt värdefulla, och han har väldigt bra koll på ekonomin och vet verkligen var han lägger pengarna på. Sen är det skönt att han även har gått ut och sagt att klubben inte kommer lägga alla övergångspengarna på Fabregas. Prio Ett nu i sommar verkar ju vara att lösa ut alla de utlånade spelarna. Även det skulle ju ge värdefulla pengar till värvningar och annat.
Barcelona Barca4eva
2011-03-27 22:54
Heywood Jablome - Xavi

Co-sign på båda inläggen
2011-03-27 22:52
Tycker faktiskt att Andreas off topic-historier är värda att höra. Oavsett om det är hur han tippar eller alla hans galna stormatcher som han åker och ser på.

Ta med dig mig någon gång för sjutton!
2011-03-27 22:48
Handplockades och handplockades. Guardiola var ju väldigt säker på sin sak när han ville ha honom sen att han fanns tillgänglig gjorde ju saken lättare.
2011-03-27 22:46
H.Alavi - Magico!

Första gången jag får 13 rätt på 5 år, tyckte det kunde tas upp =P
Annars håller jag med dig men skönt och skriva av sig..(nej, har tyvärr inte word)

;)
Barcelona true_barca_fan
2011-03-27 22:46
spärra den här hamodi96
Barcelona tikitaka
2011-03-27 22:45
andreas

ahhahahhaa dagens!
2011-03-27 22:45
Andreas - V.V [Barney S]

Tycker inte du att du tar upp dina tippningar alldeles för ofta?

---

Affelay är underskattad i FCB tycker jag, han gjorde en grym match mot Sverige i höstas och nätade återigen i nästa EM-kvalmatch för Holland för blott några dagar sedan. Sedan att han är lite nervös när han spelar i FCB är förståeligt, att skifta från PSV Eindhoven till FC Barcelona under vintern kan inte vara enkelt för någon. Ge honom tid. Hellre honom än Fabregas.

Hade jag varit Sandro Rosell hade jag aldrig pungat upp Affelay + en säck med pengar för en spelare som ofta finns med på skadelistan. Sedan har vi framtiden i Thiago och möjligtvis JDS, så att köpa in Fabregas är ett fail.
2011-03-27 22:44
Mr.hamodi96

Länktips åt dina föräldrar, om du har några..vilket jag f.ö tvivlar starkt på.
Barcelona Mr.hamodi96
2011-03-27 22:36
BAJSELONA SUGER BARCA SUGER DE KAN INTE SPEL AGAHHAHAHHAHA DE E TRÖGA I ANSIKTET
2011-03-27 22:24
Första gången man får 13 rätt på Europatipset, lol..
Då är utdelningen totalt värdelös =P

Aja, 13 rätt är respekt :D

Hade inte Xerez fått den där FUSK straffen i 91 minuten hade nog 13 rätt gett 10.000 iaf då jag hade X2 där på Granada ... aja, thats football
2011-03-27 22:17
addeh

Vill minnas att Zubi sa "the coachers thinks he can add something, so we are looking for him" några dagar innan han köptes.
Handplockad? Nja.. tror han köptes pga kombinationen att han var svinbillig och att man faktiskt tyckte han verkade intressant. Pep hade ju talat med Cocu om honom innan affären blev av.
Barcelona Hetfield
2011-03-27 22:10
Heywood Jablome

Handplockad är väl att ta i, det var mer att Afellay var tillgänglig än något annat.

tarrak

Ja, vi kommer nog inte enas om saken. Men bra diskussion, och jag respekterar det du tycker.
Atlético addeh
2011-03-27 22:08
Heywood Jablome

"Allvarligt talat, så länge en unge förstår vad Barcelona står för och anammar kulturen så ska det väl inte spela någon roll var ungen ursprungligen kommer ifrån."

Håller helt med dig där. Ingen kan försvara det Rosell sade, men jag förstår att han vill ha en katalansk stomme i klubben. Men då det är på just det viset för tillfället ser jag inte vart i problematiken ligger.

Förresten, Afellay handplockades väl inte av Pep?
Barcelona tarrak
2011-03-27 22:02
Hetfield

Nej, jag säger inte emot mig. Att behålla en handfull kameruanska spelare, hotar inte på något sätt den katalanska stommen som utgörs av flera 100-tals spelare.

Angående födelspapprena så är det något man löser internt om det finns ett problem. Att hänga ut barn som tillhör ens egen klubb, i Spaniens största sporttidning tjänar väl inget till?

Så länge Samu var i klubben så var det Eto'o foundation som betalade hela den "enorma kostnaden" Hur det blev efteråt vet jag inte, men är ganska säker på att arbetet som fortsätter som tidigare.

Måste avsluta nu, för mig är det här ändå inte så mycket diskutera. Jag kommer aldrig gilla Rosell, men jag frå accptera att han är demokratiskt vald. Bara att bita ihop och hoppas att medlemmarna gör ett bättre val nästa gång.
2011-03-27 21:55
Samuel Eto'o hade en fotbollsskola i Kamerun och genom den fick två eller tre ungdomar, tror jag, plats i La Masia. De har alltså tagit sig till La Masia i egenskap av deras fotbollstalang. De har inte fått någonting gratis och de spelare för att de är bättre än konkurrenterna.

Messi är inte heller katalan.

Aldrig någonsin att Rosell kan inkludera Thiago och Afellay i en deal. Afellay som har blivit handplockad av Pep och som han förväntar sig stora saker av. Rosell sålde Chygrinskiy och Guardiola var inte glad över det beslutet.
2011-03-27 21:54
Balugrana91

Visst är det bara spekulationer, men det börjar trots allt mer och mer kännas som ett troligt scenario. Jag hoppas jag har fel. Hatar när Barca inte ger spelare en ärlig chans och skeppar iväg dom innan de knappt har hunnit flytta in. Det har varit för mycket av den varan på senare år. Jag hoppas inte man är så trångsynta och löjligt desperata att få Cesc så att man tänker göra en sådan affär. Satsa på Affe och Thiago nästa år, skit i Cesc och förstärk anfallet och framförallt backlinjen istället! :P
Barcelona Hetfield
2011-03-27 21:51
tarrak

Om de hade fejkade födelsepapper, är det fel att kritisera det? Ska man bara låta allt glida förbi bara föratt de är afrikaner?

Sen är det ju helt irrelevant då afrikanerna är kvar i klubben, gör Inter samma sak nu när Eto'o är där?
Jag vet ärligt talat inte, jag tror att Eto'o betalade föratt få dit de, men La Masia står för resten av kostnaden.

"Om han hade sagt att stommen i La Masia skulle vara katalansk hade det självklart inte varit rasisitiskt."

" utan han sa att han ville skicka bort afrikanerna eftersom att de hade fejkade födelsepapper och tog upp platser på katalanska ungdomars bekostnad."

Säger du inte emot dig själv nu? Det är ju precis det han vill, att La Masia ska bestå av katalaner (stommen) och inte överflödas av afrikaner osv.
Annons: