/spanien/barcelona/forum/1257.aspx/spanien/barcelona/forum/1257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 13:13
LennyRomario - återigen kom med argument som säger att jag har fel? Du menar att fotbollen vi spelar inte är komplett kom med nått som bevisar att jag har fel. Nu gick du ifrån själva ämnet som diskuterades...

Leo Messi - jag gillar både Pep och Luchos fotboll, sen finns det andra som menar att Luchos fotboll är lika underhållande som Mourinhos fotboll.
Barcelona Kröjff
2016-01-31 13:10
@neymar JR:

Din första punkt handlade i huvudsak om att Lucho sammantaget inte alls har samma spelarmaterial att tillgå som Pep trots närvaron av Neymar och Luis Suárez. Samt att några av dom som finns kvar, inte längre håller samma höga jämna kvalitet längre. Jag har inget problem med det resonemanget eftersom det stämmer överens med min egen uppfattning.

Däremot har jag definitivt problem med att du påstår att jag "idiotförklarar" dig och andra, i det nu aktuella spörsmålet. Det är din tolkning och får helt stå för dig själv å din uppfattning.

Det är inte förenligt med vett och etikett att citera sig själv, men du ger mig med ovanstående inte mycket till val. Så, igår skrev jag bl a:

"Så fort Luchos Barca underpresterar med poängtapp som följd, så är många inte sena att genast kasta skit på enskilda spelare. Men får vi ändå med oss alla poäng trots dåligt spel, så är det Lucho som pekas på som räddaren i nöden av samma personer, snarare än närvaron av Neymar och Suárez istället för exempelvis Pedro och David Villa"

För såvitt jag vet är det det enda jag någonsin skrivit, som med ett visst mått av ansträngning, skulle kunna tolkas som att jag "idiotförklarar" dig/er. Men du vänder ju bara på det mynt som jag själv vände på innan dess i och med nyss nämnda. Eller? Och jag har då aldrig känt mig idiotförklarad när du eller någon annan hyllat Lucho efter vunnen match.

Däremot är det riktigt att jag igår kände ett visst behov av att skriva av mig om den dubbelmoral som du nu beskyller mig/oss att gå i bräschen för, genom att vända på myntet. Men så låt oss då fortsätta vrida och vända på det ett tag till. Hur kommer det sig att Lucho inte alls lyckade lika bra i Roma som i Barca?

Nu kommer du givetvis invända att det är en jävla skillnad på att ta över ett lag utan någon egentlig vinnarkultur, i en internt förhållandevis konkurrenskraftig liga som Serie A, mot att ta över trippelregerande mästarna Bayern Munchen inklusive nya "crackvärvningar" från konkurrerande lag i Bundesliga. Sant. Så vad bråkar vi då om? Egentligen.
Barcelona LeoMessi
2016-01-31 13:09
Ska det vara så jävla svårt att gilla både Peps och Luchos sätt att spela fotboll? Kan man inte hylla den ene utan att såga den andre? Peps fotboll var svårare och "vackrare" medan Luchos är mer oförutsägbar och rakare. Det är inte så att vi har gett upp bollinnehavet totalt. Hur många gånger har man inte klagat på att vi inte ger bort bollen och lockar upp motståndaren för att sedan utnyttja ytorna som dom lämnar efter sig? Det gör vi oftare med Lucho. Och innan Lucho kom så hade vi oerhört svårt mot Atletico medan under Lucho så har vi dom i ett jävla punggrepp. Det går att gilla både tränarna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LennyRomario
2016-01-31 13:07
@Barcelonistas:
Liknelserna haltar. Självklart kan en fiskmås se det, dels för att deras flygförmåga ger de en bra överblick. Men framförallt för att de flesta fåglar har bättre syn än oss människor. Men Lucho och spela på hela pianot håller jag helt med om. Han använder pianots alla strängar, precis som vilken medioker lärare som helt på kommunala musikskolan.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 12:58
LennyRomario - hur begränsade fotbollskunskaper får man ha? Barcelona under Lucho spelar på pianots alla strängar ( bollinnehav,långbollar,omställningar,kombinationer) tom en fiskmås kan se detta.

Dom i Puertan har mixat ihop " komplett spelare" med "komplett målskytt". Ronaldo är en komplett målskytt men inte en komplett spelare. Gäller och kunna förstå sig på vad barnen i de forumet menar.

Barca4life98 - fotbollen började tydligen 2008 och slutade 2012. Vart var samma människor under Frank Rijkaard? Det var knappast någon Pep Guardiola fotboll under Frank Rijkaard.

Barcelona Barca4life98
2016-01-31 12:49
Om Pep och hans överdrivna tiki-taka är så grym varför har han inte vunnit Champions League med Bayern? Spelar vi inte underhållande med Lucho? Ska vi börja med förra våren; • Man City • Atletico • PSG • Bayern (första mötet) Den här säsongen; • Atletico (på Calderon) • Roma • Real Madrid Kolla på dessa matcher/highlights eller vad som helst. Vi har spelar ut dessa lag totalt. Dom här lagen är inte lag på undre halvan, dom flesta är ligamästare. Men nej sorry, vi spelar inte "the Barca-way" med 80% bollinnehav. "The Barca way" är inte bara ifrån 2008-2012 så ni vet om det.
Barcelona S.Eto'o
2016-01-31 12:47
Haha Lucho väljer att vinna titlar med underhållande fotboll som förra säsongen samt den här säsongen. Vi har en trupp som inte kan jämföras med Bayern samt Real då de har många fler världsklass spelare och ersättare på alla positioner trots det har Lucho lyckats sänka bägga två lagen. Han har fått liv i Pique igen (som har varit urform i nästan 3 säsonger) genom att bänka honom. Han hitta en ny roll åt bosquets som börja riktgt trögt förra säsongen och anses nu vara världens bästa mittfältare. Alves som ansågs vara "död" under Tito och Tata har fått liv igen. Han gambla med Fabregas/rakitic såpan och det sluta med ett positivt transfer. Sen har vi MSN, som han lyckades hitta ett sätt att få alla tre spela som utomjordingar tillsammans. Han lyckades med att vinna borta mot Atletico, Real, City, PSG och dessutom vinna cl final med 3-1 mot Juventus. Kan någon berätta sist Barcelona mötte storklubb efter storklubb och lyckades vinna samt övertyga bortaplan? Minns att självaste Pep hade stora problem borta matcher i cl slutspel. Han har väl bara 2-3 borta vinster med Barcelona i slutspelet. Säger inte att Lucho är genom tidernas bästa tränare men Karl förtjänar verkligen att hyllas för att ha fått liv i Barcelona igen. 26 matcher utan förlust och ni har mage att såga spelet med denna trupp vi har.
Barcelona LennyRomario
2016-01-31 12:45
"Vi spelar komplett fotboll och kan göra mål på flera olika sätt?"

På fullt allvar är det samma mantra som de drar i Puertan när de ska förklara varför Ronaldo är bäst.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 12:33
Jag undrar hur folk tänker när man inte alls vill att laget ska spela så som man nu gör under Lucho. Vill ni att laget ska spela enbart bollinnehav där man inte kmr någonstans samtidigt som man inte vinner titlar. Elr vill ni att Barca utvecklar går vidare och samtidigt vinner titlar varje säsong? Barca spelar idag en fantastiskt och väldigt komplett fotboll där man blandar Tiki Taka med snabba omställningar, avslut samt långbollar och vi gör mål på flera olika sätt.

Ingen människa på denna jord kan säga att fotbollen under Tata var underhållande. Den fotboll som spelades under Tata var ett Pep spel som hade imploderat totalt. Man ville bara gråta när man såg hur laget spelade under Tata Martino är det de folk vill tillbaka till?..

Folk tror detta bara handlar om Real Madrid matchen? det köper jag inte. Roma? Villarreal? och dom andra lagen vi mötte? vi spelade en bra och underhållande fotboll nästan två månader
Barcelona neymar JR
2016-01-31 12:33
Lennyromario Återigen är det så enkelt varför kan inte Pep ta sina idéer till Bayern? :) Hur kan Bayern se ut som rayo 90% av säsongen trots spelarna han förfogar över Istället för efterkloka kommentarer kom för engångs skull med något kreativt angående hur man ska gå till väga!!! :)
Barcelona LennyRomario
2016-01-31 12:27
Tycker de allra flesta tolkar Real Madrid matchen helt fel. Det kom genast utrop i stil med: "Vad säger ni nu då? Var är alla Lucho-haters nu då, va?!" osv osv. Min fråga är snarare: "Så ni menar att Lucho är kapabel till sådan fantastik fotboll, men väljer av någon anledning att i stort sett aldrig spela så?". Då ogillar jag honom mer än någonsin. Det vore ju en sak om kunnandet inte fanns. Men de flesta som hyllar Lucho verkar mena att just så som vi spelade mot Real kan vi spela, om Lucho bara vill. Ja, då ska han ju ha en stor smäll för att han i 30-50% av alla matcher ändå väljer att spela medioker fotboll med tre genier på topp. Så i min värld ser det ut så här, det finns två alternativ. 1. Vi spelar briljant fotboll ibland för att spelarna på plan helt enkelt väljer det. 2. Lucho bestämmer hur vi ska spela, och han vill bara att vi ska spela briljant fotboll 3-4 ggr per säsong. Inget scenario bådar gott för Lucho. Real Madrid matchen gjorde inte saken bättre, det gjorde faktiskt saken sämre. Man fick en blick av det här laget faktiskt kan spela så. Förr menade många av Guardiolas kritiker att vem som helst hade kunnat vinna CL med det lag han förfogade över. De må vara möjligt (fast egentligen inte), men absolut ingen kunde göra det lika vackert. Det finns garanterat hundratals tränare som kan presterara spelmässigt vad Luchos lag gör. Det är säkert så att Lucho ska ha credit för att Messi, Suarez och Neymar verkar ha en helt konfliktfri relation. Men där tar det nog stopp.
Barcelona Barca4life98
2016-01-31 12:18
Barcelonistas Exakt! Folk som kallar Lucho tråkig kan ingenting om fotboll tycker jag. Vill ni att vi ska spela med 80% bollinnehav med MSN på plan? Det kommer säkert funka... NOT. Förresten hur bra har det gått för Pep med sin extrema tiki-taka? Vunnit tyska ligan varje säsong men i Europa då? Han har kunnat handplocka spelare dessutom. Den fotbollen som Pep spelade med oss kommer aldrig hända igen. Man måste förnya sig och göra ändringar. Som Barcelonistas skriver så kontrade vi mycket under Robaldinhos tid.
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 12:05
Freeyourmind - tom Alves fick frågan om man kmr kunna hålla den här nivån efter Real matchen och han sa nej där han menade att laget brukar va lite nere under februari månad. Jag är inte speciellt orolig bara det att kunna slå ett lag som är top 5 i världen utan att ens va nära sin högsta nivå säger ganska så mycket.

Neymar JR - det finns en gruppsupportrar som tror att Barca alltid spelat så som man gjorde under Pep. Men det är så sjukt fel under Ronaldinho eran va det rakare, och dom två sista säsongerna körde laget fast tills Pep kom in. Sen spelade man bollinnehavs fotboll under Tata och det gick ju inte så bra? Tata försökte ju faktiskt att få laget att spela rakare framför allt mot Rayo. Där vi vann med 0-4 borta och hade mindre boll än Rayo där laget efteråt fick kritik.

Minns det var någon som ville få det till att Luchos Barca inte spelar underhållande, samtidigt som han satte Luchos Barca och Mourinhos alla tråkiga lag i samma grupp. För mig är det där en stor skandal och man skiter på allt jobb Lucho stått för.

Lyckas Lucho bara vinna två av dom tre titlar som vi slåss för den här säsongen så har han gjort det bättre rent titelmässigt än vad Pep gjorde på sina två första år som tränare i klubben.
Barcelona neymar JR
2016-01-31 12:04
Kröjff Jag tackar för tummen även om det skedde via misstag :) Det direkta problem jag har är att ni gör det så enkelt för er, fast bestämda på hur det ska/bör vara utan att reflektera helt hållet om det inte ens är möjligt. Det är det enda problemet jag har Att vi alla här inne strävar efter 08-2012 fotbollen borde vara en självklarhet. Det är inte bara det sättet Barcelona skall spela utan det är det sättet fotboll skall spelas Men nu är inte fallet så, det sker inte lika frekvent längre, vi får slita mer för vinsten och vi kan stundtals ta den enkla vägen. Men vem ska vi skylla det på? Lucho? Att vi inte har iniesta i sin prime? Att xavi inte spelar längre? Valdes saknas? Puyol saknas? Marqués saknas? Abidal saknas? Pep saknas? Det är väl en självklarhet att fotbollen vi spelar blir sämre när några av vår historias bästa spelare/tränare saknas. Dem växer minst sagt inte på träd! Visst vi förfogar över Messi, neymar och suarez. Men det räcker inte när vi har masken, rakitic, gammal iniesta, en Alves på sista versen osv Till andra punkten Du idiot förklarar oss när vi hyllar lucho fast det är MSN som briljerar men samtidigt sänker du lucho när MSN inte briljerar. Dubbelmoral eller bara hycklande för att få fram din poäng låter jag vara osagt Men 2 sidor av myntet men framför allt 2 helt olika tränare som inte kan jämföras vid varandra Eftersom du/ni kan göra det så jävla enkelt för er, hur kan inte Pep lyckas med Bayern likt hur han gjorde med Barcelona ? :)
Barcelona Kröjff
2016-01-31 11:48
@neymar JR:

Om jag nöjer mig att tala i egen sak och förhoppningsvis utan att framstå som överdrivet självcentrerad, vågar utgå från att jag omfattas av ovanstående, så såg jag till att avregistrera mig INNAN "totalfotbollens" till synes högst tillfälliga återkomst mot Real Madrid och fortsatte välja "utanförskapet" även tiden efter.

Detta eftersom jag inte fann nån anledning att skriva härinne längre (av skäl som klargjorde där och då). Och kände du inte "lukten", så kan det ju bero på att jag höll mig hel och ren, under tiden då du ägnade utrymme åt att indirekt backa upp en viss medlems "efterkloka" häcklande, med att det var upp till mig och inte andra att gå i clinch med honom och hans hånfulla personliga påhopp.

Visst, registrera mig igen och förväntansfullt avvakta ett helt dygn, för att mot bättre vetande och väl beprövad erfarenhet, än en gång ta mig tid att fortsätta bemöta barnsliga dumheter med ett vid för den aktuella tidpunkten fullständigt förutsägbart resultat.

För övrigt fick du en tumme upp nyss när jag i ivern missade citatfunktionen.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-31 11:47
Har tänkt på två saker som jag läste här inne igår efter matchen.

1. Det var någon som länkade hit den nya taktikern motståndarna mot Barca har anammat den här säsongen. Denna taktik går ut på att gå in guns blazing från sek 1 av matchen för att vinna bollen högt. När jag läste inlägget så kom jag ihåg att första laget som spelade så emot Barca var Sevilla under Supercup mötet när Pedro avgjorde och när vi förlorade mot dem på deras hemma plan. Kom ihåg också att Celta hade denna taktik mot Barca.

Ni kan räkna vidare vilka andra lag som har spelat så. Espanyol, Bilbao, Valencia listan är lång. Det har varit tuffa matcher för Barca när mittfältarna inte kunnat hjälpa försvaret att transportera bollen uppåt. Det då Messi oftast brukar gå ner på mittplan och hjälpa till. Det tråkiga har varit att Barca slår många mer felpassar än de brukar gör. Många har argumenterat att det är liten formsvacka och jag kan hålla med till en vis del. Man hoppas att spelarna hittar flödet igen.

2. Det andra jag har tänkt på är att om barca- spelarna börjar bli slitna?

Eller är det en ny taktik. Tänker på Deportivo matchen, Bilbao, Malaga och några matcher till. Så fort lagen tar ledning så värvar ner tempot. Jag kan fortfarande inte räkna ut om det är ny taktik från Lucho eller att spelarna själv känner nu lugnar vi oss för att vi har tuff spelschema.

Många nya frågor efter matchen igår.

Det som är skönt är att inga nya skador har dykt upp för att det har varit samma låt hela veckan. Så fort någon kom tillbaka från skada så åkte en ny spelare på den. Hoppas att vi slipper mer av den varan resten av säsongen.
Barcelona DM1982
2016-01-31 11:07
Smogen Barcelona möter Valencia upp cupen. Schemat är inte enkelt men det är hanterbart. Med vettiga rotationer (inte halva laget) så ska det ordna sig.
Barcelona Smogen
2016-01-31 10:25
Tycker ni verkligen att spelschemat ser enkelt ut framöver? Av de 4a nästa ligamatcherna så är 3 på bortaplan . Sen ligger det också dubbelmöte mot Sevilla i cupen och bortamatch mot Arsenal i februari. För att inte glömma en hemmamatch mot Celta Vigo som ju spelade ut oss fullständigt i höstas. Av de 4a matcher Barcelona spelar i ligan under Mars är även här 3 av 4a på bortaplan., samt match mot Arsenal. Sen inleds april med el clasico. Nej, lätt känns det då inte.
Barcelona the cameroonians
2016-01-31 09:39
[QUOTE=neymar JR]Sen såg jag att dom flesta började gå på lucho direkt igår efter slutsignalen med tanke på det usla spelet Efter villareal, real och matcherna efter det så kunde man inte känna lukten av dem, men nu minsann trillar dom fram en efter en :) [/QUOTE] Med tanke på det tuffa spelschemat så är det svårt att vara missnöjd med tre poäng mot en toppkonkurrent. Oavsett hur spelet såg ut. MEN Det är slående hur ofta motståndarna är det lag som tar hand om taktpinnen nuförtiden. Lucho måste börja synka lagdelarna bättre och lägga mer krut på hur laget taktiskt ska inleda matcherna. Det kommer bara att bli jobbigare ju fler matcher vi tvingas jaga i och antalet minuter för nyckelspelarna kommer att öka i samma takt. Vi lär dock få se ännu fler matcher likt den igår under februari. Svårt att acceptera, men spelarna är lite slitna och bristen på rotationer, eller möjligheten till dem, under hösten har satt sina spår.
Barcelona Tiki-Taka
2016-01-31 09:27
Tar Eto'o alla dagar i veckan....han var den perfekta strikern för Barcelona. För mig är han den bästa nr 9 som Barcelona någonsin har haft.
Barcelona neymar JR
2016-01-31 09:05
Sen såg jag att dom flesta började gå på lucho direkt igår efter slutsignalen med tanke på det usla spelet Efter villareal, real och matcherna efter det så kunde man inte känna lukten av dem, men nu minsann trillar dom fram en efter en :)
Barcelona neymar JR
2016-01-31 09:03
Tacklingen Messi åker på igår är sinnessjuk, säg att neymar hade åkt på den han hade inte vågat spela fotboll på månader Messi går upp och spelar ännu bättre, satan vilken hög smärttröskel han har Pique var fantastisk igår, både rädda Alves och mascherano. Kan inte vara allt för lätt Rakitic var den som var bra matchen igenom och bäst på plan tillsammans med Messi Suarez må ha gjort målet men satan så förbannat trög han kan vara i spelet. Den balansen och speluppfattningen han visar upp i målet är briljant, men i det öppna spelet kan det se ut som en parodi ibland Neymar förvånansvärt blek och hade inget att jobba med. Kom av sig när han "skadade" sig i första Iniesta gjorde sin första dåliga match under säsongen Utvilade, friska och ligaledare trots en match tillgodo. Relativt nöjd med tanke på hur matchen började
Barcelona B-Guden
2016-01-31 03:08
@Davids3:

Eto avgjorde också en massa matcher...
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 02:30
Samuel levererade i flera säsonger Suarez har knappt spelat i två år i Barca. Just nu håller jag Eto före men om Suarez lyckas leverera så hör i 2-3 år till då kmr jag hålla han före Eto.
Barcelona koeman92
2016-01-31 02:27
@Davids3:

Måste faktiskt hålla med där (med all respekt till Samu)
Barcelona Barcelonistas
2016-01-31 01:29
Messi nr 30 - vi är ett mycket bättre lag än Arsenal. Spelar vi på våran topp så ska vi vinna rätt enkelt. Sen är det klart att dom kan störa oss och tom vinna hemmamötet mot oss men kan inte se dom slå oss i ett dubbelmöte. Varje gång vi har ställts mot Arsenal så har dom haft sjuka marginaler på sin sida. Vi har alltid spelat ut dom både hemma och borta.
Barcelona Davids3
2016-01-31 01:26
Från och med idag vill jag inte höra någon säga att etoo är(har varit) en vassare striker än Suarezito :)
Barcelona Coach Pep.
2016-01-31 00:52
Angående Kröjffs inlägg om det gamla trätoämnet ”tiki-taka”. Det görs helt rätt i att tas upp med jämna mellanrum eftersom det måste påminnas om dess förträfflighet. Folk på det här forumet gör annars allt i sin makt för att baktala den radikala totalfotbollen med väl valda floskler. För det första vill jag reda ut detta med ”bortskämd” supporter. Vad betyder det egentligen? Är man bortskämd om man som supporter har ideal och krav på sitt lag, och inte är en lättroad pöbel? Om det är någon som är bortskämd så är det väl alla moderna tröjbeställarsupportrar som idoliserar snarare än upprätthåller supporterkultur. Camp Nou fylls varje vecka av Qatar-beprydda”fans” som röstat fram sin egen undergång, men gud förbjude Boixos Nois att inträda arenan! Folk har helt enkelt tappat koncepten om vad det innebär att vara supporter. Jag har en kompis som håller på Milan, och med tanke på hur det går för det laget frågade jag honom skämtsamt om han skulle byta klubb mot ersättning i form av pengar, för att testa var han står. Det visade sig att han skulle göra det, vilket är talande för den moderna blindgångaren till fotbollskonsument. När det inte passar sig är det bara ta svängdörren till andra sidan. Mainstreamsupporterns ”lojalitet” sträcker sig inte längre än idoliserandet, och de fattar generellt sett ingenting om klubben de håller på. En annan typ av supporter som jag ringaktar är de som håller på mindre klubbar och intar någon form av offerställning mot de stora och kallar oss för medgångsfans, filmare m.m (läs Atletico och Valencia-fans). Dessa tror sig vara speciella och bättre för att de håller på en mindre klubb, när verkligheten bara är att de håller på en mindre klubb men är av samma skrot och korn som resten av supportermassan! Inte ska vi gå och ”tycka synd” om smålagsfans. Åh nej, vi alla sitter i samma sjunkande skuta! Det är de stora klubbarna som är attackerade av fientliga krafter, så det är mer synd om oss. Svensk supporterkultur är bland den bästa i världen t.ex, eftersom Allsvenskan inte blivit exploaterad på samma sätt som PL eller La Liga. Fotbollen speglar samhället, och de som sitter vid makten har avpolitiserat fotbollen och dresserat supportern till en konsumentroll så att det ska vara lättare att tjäna pengar på sporten utan mothugg. Supportermassan består således av lördagsflanörer utan ideal eller ideer. De är hobbyister som bara vill ha lättvindig underhållning och idoldyrkan, medan vi som står upp för Barcas historia blir kallade för ”bortskämda”. Precis som Kröjff gör gällande så bryr sig inte Lucho om tiki-taka. Extravagans är inte hans grej, och han har nöjt sig med att sälla in sig i fåran av inställsam medelmåttighet. Än så länge är Barcelona fortfarande en riktig klubb, eftersom man har ett så pass starkt arv och identitet som inte försvinner över en dag. Men det är ENDAST en tidsfråga innan vi blir exakt som Real Madrid. Kanske t.o.m hatet klubbarna sinsemellan försvinner? Hur fantastiskt vore det inte med barnvänliga El Clasicon? Vi$ca el Barca!
Flavia
2016-01-31 00:49
Av ren tristess, fick jag för mig att läsa artikeln "Los Goleadores: 1– Cristiano Ronaldo" som Madrid-redaktionen publicerade under kvällen. Ingressen lyder såhär: "Det är på så väldigt många sätt ett bevis på Cristianos storhet när vi under denna säsong talar om att portugisen är på väg ner. 16 mål på 21 matcher och kritiken haglar. Detta med all rätt. Det är nu för tiden helt naturligt att ha onaturligt höga krav och förhoppningar på världens mest kompletta spelare genom alla tider." Väldigt tråkigt att det finns vissa maränger som försöker få Cristiano att framstå som en långt mycket bättre fotbollsspelare än vad han egentligen är...
Barcelona Bentley King
2016-01-31 00:21
Såg att någon klagade på att Iniesta samt Busquets slarvade defensivt. Det med att spelarna verkar trötta kan nog bero på att både Iniesta,Busquets och Arda hade feber för någon dag sedan. Jag vet inte hur det är för er men när jag har varit sjuk och haft feber så ligger nere för räkning minst en vecka. De är människor och inga maskiner som ska springa för sitt liv en hel säsong. I mina ögon var det sjukt starkt av Barcelona att både vända och vinna matchen mot ett lag som är super organiserade. I mina ögon så ser Barca spelarna ut som superhjältar som får in saker inget annat lag i världen kan producera. Härligt! Visca Barca
Annons: