/spanien/barcelona/forum/12568.aspx/spanien/barcelona/forum/12568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-03-27 14:11
Herregud nu vill folk få in Pastore före Cesc, jag vill inte ha någon av dom. Folk glömmer att det är Affelays anpassnings år. Thiago kommer spelas in i laget på allvar nästa säsong.

Vi är inte i behov av någon mittfältare, vi behöver en mittback, ytterback sen en uppe i anfallet. Ingen centralanfallare utan någon som kan rotera med Pedro och Villa. Finns två spelare som jag skulle kunna se göra det, det är Rossi och Sanchez. Taiwo kan vi få grattis eller gå efter Contreao (stavningen).
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-27 13:21
addeh, 1.70-ligan

Fabregas kommer en dag återvända och det vet alla. Jag tänker lite mer långsiktigt när jag säger att Pastore skulle vara onödig då Cesc en dag kommer återvända och då har Thiago ingen framtid här hos oss.

Addeh, du säger att Diego Milito inte skulle passa in hos oss. Varför då? Jag menar givetvis att han skulle få agera som inhoppare och varför jag hellre väljer honom än Neymar,Pato,Rossi som många skriker efter är för jag tror på Bojan,Deuloufe och vill inte se deras framtid i någon annan klubb. Då passar det bättre med en äldre anfallare som har 1-2 år i toppen och Kanoute,Milito.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-27 13:15
Figeta

Vad händer med Afellay och Thiago om Cesc kommer då? För jag menade givetvis att man köper Pastore ISTÄLLET för Fabregas. OM man kan få argentinaren till ett billigare pris.

Pastore skulle dessutom kunna användas på fler positioner i Barcas sätt att spela än vad Cesc kan. Han skulle även fungera i anfallet tror jag. Som sagt, pratar bara "om utifall att" man kan få Pastore till ett billigare pris än Cesc. Isåfall tycker jag det vore något att satsa på - annars inte

addeh

Ja, en vänsterback bör vara prioritet nr 1. Frågan är bara hur bra Coentrao håller defensivt?
Alltså får man inte ned priset på Pastore tillräckligt vill jag inte ha honom. Bättre då att satsa på någon annan. En försvarare och en offensiv spelare vore det optimala att köpa tills nästa säsong enligt mig. Tänk om man kunde få Pastore och Coentrao för under 50 mille, haha.
Atlético addeh
2011-03-27 13:14
Figeta

Tror du Cesc kommer om vi värvas Pastore i sommar? Tänk igenom det där en gång till.

Sedan skulle varken Diego Milito eller Kanouté passa in särskilt bra i vårat system. Jag köper det argumentet att maliern vore bra att slänga in i trånga matcher då han kan hota i luftrummet, men Milito? Att ens nämna argentinarens namn och FC Barcelona i samma mening borde innebära böter.
Atlético addeh
2011-03-27 13:11
1.70

En annan sak, förutom att Pastore är en fantastisk fotbollsspelare, som gör att man vill se honom i den blåröda tröjan är bara för att jävlas med Borell. :P

Skämt åsido. Skulle inte gråta om Pastore värvades, absolut inte, men jag anser att vi redan har tillräckligt med mittfältare till nästa säsong. Hellre att en duktig ytterforward värvas.

Det jag hoppas på mest i sommar är att klubben lägger allt krut på att värva Fabio Coentrão, samt säljer alla utlånade spelare. Då blir jag nöjd.
2011-03-27 13:07
1.70-ligan

Det dummaste vi kan göra är att värva Pastore. Han kommer kosta minst 300 miljoner och vad kommer då hända med Thiago,Afellay? Som många säger så kommer Cesc nån dag komma tillbaks till oss och vad händer då med Thiago som kommer vara ännu längre ner i listan då. Nej till Pastore!!!

Satsa antingen på Cesc som är dyr (max 450 miljoner) eller satsa på en anfallare som är äldre som jag skrev i mitt förra inlägg (D.Milito eller Kanoute)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-27 12:48
el Flaco

Kul att höra Rosells syn på sommarens Silly Season, med pengastituationen, Fabregas bl.a. Inte för att det var några stora nyheter egentligen, men det var ändå skönt att än en gång få det bekräftat. Är ganska övertygad om att klubben kommer spendera värvningspengarna väl. 50 miljoner euro räcker mer än väl för att göra truppen ännu bättre nästa år. Vi behöver spetsa konkurrensen bland reserverna och rensa ut lite gammalt (Milito, Maxwell) och sådant man inte längre tror på (Jeffren + alla utlånade). Vid försäljning av dessa spelare, plus Zlatanpengarna behöver man knappt ens röra de där 50 miljonerna för att köpa spelare ju.
Men samtidigt öppnar det faktiskt möjligheterna för att kunna köpa de spelare klubben verkligen vill ha. Jag hoppas man investerar i en försvarare och en offensiv spelare av hög klass, som spetsar truppen mer än vad Maxwell och Jeffren för i dagsläget.

Jag skulle inte längre bli alltför förvånad om Pastore köps. Vet inte varför, men det är en känsla som vuxit fram bara. Han passar så bra med Messi, gillar Barca och passar dessutom bra in i systemet. Plus alla skriverier om att klubben redan lagt ett bud på honom och att Cesc inte kommer att köpas till vilket pris som helst... det är väl en blandning av alla dessa faktorer som gjort att man tror det faktiskt kan hända att Pastore dyker upp på Camp Nou. Men som sagt, det är bara en känsla. Vi får se :)

Det ska faktiskt bli spännande att se vad om händer i sommar. Jag tror Rosells värvningspolicy passar mig bättre i smaken än vad Laportas gjorde. Hoppas han uppfyller förväntningarna.
PedroRodriguez
2011-03-27 12:15
Di María är medioker och bör helt enkelt inte få starta. Jag är övertygad om att det finns bättre alternativ som jag garanterat tror funkar bättre i Kun och Tevez. El Pocho imponerar och på plan syns det att Leo trivs med honom. Jag ser gärna Tevez på andra kanten som grovjobbare och målfarlig.
2011-03-27 12:05
Ni som tycker att Messi är för långt ner i banan när han spelar i landslaget. Varför han spelar så långt ner är för att det inte finns någon Xavi,Iniesta som är där nere och då måste han ner för att passa sig själv kan man säga.

Pastore MÅSTE därför starta för att Messi ska kunna spela som bäst. Messi får agera som en falsk nia och sen ska två yttrar starta.

4-2-3-1

-------Mascherano--Cambiasso-------
??????----------Pastore---------??????
------------------Messi---------------------

Higuain tycker jag inte passar in i detta system. Han ska vara den som är längst fram och detta gynnar inte Messi och då gynnar det inte landslaget ifall de inte får ut världens bästa spelares potential. Ser hellre Di Maria på en kant då han är en riktig ytter som passar in i detta system. Tevez känns given på andra kanten då han är ett djur och springer hur mycket som helst.
Atlético addeh
2011-03-27 11:56
"Hombre"

Läs vad Frodo skrev, bryt ihop och gå vidare. Batista har uttalat sig flera gånger om att han vill spela som Barcelona och ge Messi exakt den fria roll han har i klubblaget. Alltså kan man inte spela med rena nior som Higuain & Milito (varför nämns ens en så medioker lirare som Milito?).

Med tanke på Lavezzis insatser mot slutet och hans fina samarbete med Messi vore det tjänstefel att plocka bort honom från startelvan. Det jag eftersöker på andra kanten är en målfarligare och helt enkelt bättre spelare än Di María som inte tillför särskilt mycket. Som ytterforward är Kun bättre än Tevez, Higuain, Milito, Gaitán och alla andra anfallare som Batista använt sig av.

Eftersom Lavezzi inte är den målfarligaste anfallaren behövs det en målskytt på andra kanten och i den aspekten är Kun det bästa alternativet.

Angående Argentinas mittfält så anser inte jag att det är Banega som är överflödig, snarare Cambiasso. Vill Batista ha ett spelskickligare tre-manna mittfält borde Pastore ta Cambiassos plats.

Jag har länge undrat varför inte Meteo Musacchio tas ut i landslaget då han verkligen imponerat i Villarreal den här säsongen. Att bara ha gubbar som Burdisso, Samuel & Milito i mittförsvaret håller aldrig.
Atlético addeh
2011-03-27 11:53
Dubbelpost.
2011-03-27 11:52
el Flaco

Gillar det Rosell säger "Även om syftet med FC Barcelona inte är att gå i vinst är det inte heller meningen att förlora pengar och ha skulder"

Silly Season 11/12 enligt mig ska vara så här.

1. Värva in en äldre anfallare som vet hur man gör mål och accepterar bänken. Diego Milito eller Kanoute skulle vi nog kunna få för en billig slant (100-150 miljoner).

Den nya anfallaren ersätter Bojan som går ut på lån och istället för att värva in en ny central mittfältare så ger vi Afellay,Thiago en ärlig chans. Vi behåller även Keita så vi får lite extra bredd. Jeffren som knappt får spela pga skador kanske också kan lämna men skulle inte ha något emot att han stannar om han accepterar att han är en reserv.

Milito,Maxwell hoppas jag lämnar och Fontas verkar flyttas upp. Värva in Coentrao för 200-250 miljoner och satsa på Abidal som mittback.
Barcelona Trippeln
2011-03-27 11:50
Los mejores

Higuain är bra men folk kanske stör sig på honom för att han är lika stor flopp som Zlatan i stora matcher.
Real Madrid Los mejores
2011-03-27 11:43
Att du har sådana problem med att erkänna att en Madrid spelare gjort en bra match får mig att tycka synd om dig. Vad är problemet, vad är det han gör som får dig att kritisera han så frekvent?

För övrigt var han även en utav de bättre igår, den farligaste spelaren i Argentinas offensiv.
Barcelona Hetfield
2011-03-27 11:26
Vi kan väl alla enas om en sak, Di Maria ska inte få spela i Argentina då han är så pass medioker att jag får ont i magen. Jag är så tacksam att Real Madrid köpte honom.

el Flaco

Det är ju ingen vidare nyhet på det sättet, Rosell sa ju redan under valet att han inte tänker lägga en alldeles för stor summa på Fabregas.

Jag vill ha Fabregas i Barcelona men inte till vilket pris som helst.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-27 09:21
Rosell har denna helgen ställt upp på två intervjuer, en med SPORT och en annan med MD som båda har publicerats idag. I den från SPORT sa Rosell har klubbens ekonomi förväntas återställas om 3-4 år och att man kommer ha 50 miljoner euro att värva för under den kommande sommaren. Han tillade att den ekonomiska situationen inte kommer påverka det sportsliga satsningarna.

När man sedan kommit in på ämnet med Cesc Fabregas sade Rosell något som glädje mig. Han sa att man kommer absolut inte lägga ett bud på 50 miljoner euro för katalanen, även om Guardiola endast hade bett om Cesc som den enda förstärkningen inför nästa säsong. Rosell sa dessutom att än så länge har inte Pep eller tränarstaben begärt att styrelsen ska försöka värva Cesc.

Titlar och ekonomi, det var de två nyckelorden under bägge intervjuer. Det står klart att Rosell är nöjd med den nuvarande sportsliga modellen, inte bara med Pep utan också Zubi och Bartomeu. Sen är det naturligtvis en prioritering för Rosell att lösa den ekonomiska biten och bli kvitt med skulderna. Avtalet med Qatar Foundation är helt klart ett steg i den riktningen och Sandrusco sa i intervjun med MD att han skulle rekommendera nästa president att inte avsäga sponsoravtalet med Qatar Foundation tills hela skulden har försvunnit. Han menade att även om syftet med FC Barcelona inte är att gå i vinst är det inte heller meningen att förlora pengar och ha skulder.

Rosell verkar ha planer för att förbättra ekonomin, det var dock ganska väntat, så det jag tar med mig från de här intervjuerna är det att styrelsen inte tänker lägga något astronomisk bud på Cesc under sommaren och även att Pep inte har sagt till presidenten att han vill ha Fabregas. Skönt att höra.
Barcelona haeger
2011-03-27 05:20
Nu har jag inte följt diskussionen så där jätte mycket men enligt mig skulle det ultimata vara för Argentina:

Tevez - Higuain - Messi
Pastore
Cambiasso - Mascherano

Där Messi har en fri roll, dvs han kan gå in i mitten och leka spelfördelare så att det ser ut så här:

Tevez - Higuain
Messi

Där han har Pastore bredvid sig som "lek kompis."

Enligt mig så skulle det funka.
Barcelona Frodo
2011-03-27 04:24
Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX

Vad var det som var svårt att förstå? Batista vill spela som Barcelona. Vart skrev jag något om vad jag vill?

Och nej, du kan inte redan säga att jag har fel. Higuain komme inte att starta som nia vare sig han är frisk eller inte. Messi är Batistas nia. Det har ingenting med vad jag eller du vill. Batista har tydligt klargjort att han vill spela possessionsfotboll. Messis kreativa sidor kommer fram som nr 9. Argentina har flera forwards som kan peta in bollar 1 meter från mål.

Hombre - Higuain Mejórate Pronto!!

Är du dum med flit eller? Batista vill spela som Barcelona. Batista vill spela som Barcelona. Batista vill spela som Barcelona. Var jag tydligare nu?

Higuain kommer inte att starta som nr 9. Messi kommer att göra det och han kommer troligtvis att vara flankerad av Di Maria/Lavezzi/Kun/Tevez.

Barcelona Barca4eva
2011-03-27 04:22
Hombre

Antingen är man ett troll eller lika dum som ett, thats the way it is.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-27 04:13
Såg att många diskuterade Pastore innan Argentina matchen, läste en ganska intressant artikel gällande Pastore.
Stod bland annat så här:

"Barca har lagt bud

Zamparini hävdar att Chelsea visat sitt intresse, liksom Real Madrid och Barcelona. Katalanerna har också gett ett köpförslag för Pastore, som inte avböjs definitivt.
– Barcelona har gett mig ett bud och jag har svarat att Pastore inte kommer flytta på sig, och att vi kommer prata längre fram, menar Zamparini"

Han säger att man ska prata längre fram, antagligen i sommar då. Blir spännande att följa, för om Pastore kommer så betyder nog det att Barca struntar i Cesc.
2011-03-27 03:57
Haha så fort man komma in hit och vädrar annorlunda åsikter än era så trollar man, hehe jag får väl vara ett "troll" då jag inte har några indikationer på att ryggdunka er.

Att bygga laget kring Messi betyder inte att man ska spela honom som nia utan att ge honom en fri roll. Jag tycker inte att det är bäst för Messi och Argentina att bygga laget kring honom speciellt när det finns så mycket duktigt individuellt skickliga spelare. Missförstå mig inte, men det är inte rättvist mot Messi att ge honom en sån tung börda när han lätt kan få avlastning. I Barca byggs inte spelet kring Messi och han är ett monster.

Min äskade Higuain kommer att starta när han återvänder frisk, allt annat är otänkbart då Batista inte visat några indikationer på att han inte tänker satsa på honom. Senast Higuain spelade en landskamp för Argentina så var det mot Spanien och där var han målskytt tillsammans med Tevez och Messi.

Kort sagt, Argentina vinner på att avlasta Messi och låta honom spela på en fri roll. Att spela honom som falsk nia gynnar varken honom eller Argentina.

Edit: Skilj mellan Argentina och Barcelona är du snäll, helt olika lag och spelare.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2011-03-27 03:54
Frodo

Om det du skriver skulle vara sant så tycker jag bara synd om Argentina och dess fans. De har anfallare som Higuain och Milito(Higuain gjorde 5 mål i VM) och bör därför använda dessa.

Bara för att Messi har en position i Barcelona som på papperet är anfallare/9:a så betyder inte det att han ska ha det i landslaget också. Med ditt inlägg så kan jag bara tolka det som att du vill att Messi ska vara den enda anfallaren högst upp i planen. Jag kan redan nu säga att du har fel, Messi kommer inte att agera ensam anfallare så länge Higuain är frisk och i form, det vore i sådana fall tjänstefel enligt mig.
Barcelona Frodo
2011-03-27 03:46

Kan du sluta trolla och ställa en massa dumma frågor? Batista vill spela som Barcelona. Han vill bygga laget kring Messi. Han vill ha Messi så högt upp på planen som möjligt så att han slipper agera mittfältare. Han har sagt att Tevez kommer att få det svårt att spela i landslaget då han ser honom som en nr 9 vilket är en position som Messi innehar. Med andra ord kommer Messi vara den enda givna anfallaren och han kommer att flankeras av de 2 spelare som passar honom bäst.

Allt detta enligt Batista. Din älskade Higuain kommer inte att spela som Argentinas nr 9. Inse det och gå vidare. Han kommer att konkurrera med Lavezzi, Kun, Di Maria och Tevez om de två positionerna som ytterforward.
2011-03-27 03:28
addeh

Hur vet du att Batista inte vill spela med en vanlig nia?

Han har Higuain och Millito skadade, vem ska han spela med annars? Martin Palermo? Ja som du ser dem har ont om nior.

Batista har nog lärt sig en hel den från denna match, det går inte att spela med bara mittfältare. Lavezzi lider av bolldyslexi och har sålades inget med Argentinas landslag att göra.

Kun är en 4-4-2 spelare och där trivs han som fisken i vattnet. Den fria rollen tillhör Messi och Aguero kan inte konkurrera ut Messi.

Argentina har inte materialet till att spela som Barcelona och kan sålades inte tillämpa den spelidéen fullt ut. Messi behövs som kreatör och att placera honom som en falsk nia fungerar inte. Speciellt när yttermittfältarna inte är dem löpvilligaste i djupled.

Till Copa America så kommer antingen Higuain eller Millito finnas med på planen, jag kan inte på långa vägar se hur Batista kommer spela utan en anfallare. Tevez är fortfarande avstäng från landslaget och så länge han inte tas till nåder så kommer Di Maria att spela på hans position som han gjort i alla dem tidigare landskamperna.

Tyvärr ingen Lavezzi eller Aguero i startelvan.

Messi-Higuain/Milito-Tevez/Di Maria

Mitt förhandstips går till Higuain och Di Maria. Jag säger inte bara det för att dem är Real Madrid spelare utan att dem 2 spelarna har under en längre tid varit bofasta i Argentinas landslag. Jag är bara realistisk och jag tror det kommer att se ut sådär. Kun har inte startat en landskamp på år och dagar, Lavezzi har aldrig varit given förutom nu när Higuain är skadad.

Mittfältet så kommer Masken och Cambiasso hålla till, jag hade gärna sett Pastore istället för Banega som är överflödig.

I försvaret behövs det en rejäl förstärkning. Samuel har slängt kryckorna och kan om han hinner spela Copa America. Millito är tyvärr slut, Heinze usel och Burdisso ska vi inte snacka om.
Atlético addeh
2011-03-27 03:11
"Hombre"

Agüero passar inte in i ett 4-3-3? Har du sovit under en sten hela hans fotbollskarriär? Kun skulle passa perfekt i ett system där han får röra sig ute på kanten. I Atlético söker han sig till vänster i stort sett hela tiden. Du och jag tänker nog inte på samma kille eftersom du tycker han och Messi har samma position.

Eftersom Batista vill använda samma system som Barcelona, finns det ingen plats för en central anfallare, det vill säga; Higuain har ingenstans att spela. På kanten är han oanvändbar.

Lavezzi-Messi-Agüero vore enligt mig den klart bästa uppställningen.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-03-27 03:03
Den andra halvleken var inte lika kul, men USA försvarade sig riktigt bra och kämpade väl
2011-03-27 01:56
Argentina ser väldigt trötta ut
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-03-27 01:48
LaSagradaFamília

Det var någon som fick en fot på bollen, onyewu täckte dock fint efter ha fått hjälp. Vore det inte för den andra spelaren hade han nog fått ett avslut dära.
Sen så var det väl ändå svagt av målisen att släppa bollen så där?

Jänkarna har fått matchen dit de vill ha den, många avblåsningar och en massa avbrott.

Kom igen nu masken sluta upp med teater haha.
Matchen har tappat lite kvalite fan
2011-03-27 01:43
Streamen tillbaks, men nu kan jag inte ändra mitt inlägg...

Di Maria borde nog ha suttit läget, men bra försvarat av Onyewu

Hombre

Tack :)
2011-03-27 01:41
LaSagradaFamília

Jag är snäll idag!
Annons: